Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Czy możliwa zmiana kierownicy w tym modelu na prostą z kompozytu i montażem mostka pod futurę shock?. Jeżeli tak możecie polecić jakiś kompatybilny zestaw?.

 

pozdrawiam

Obrazek 26.jpeg

Napisano (edytowane)
Cytat

Czy możliwa zmiana kierownicy w tym modelu na prostą z kompozytu

Tak

Cytat

 i montażem mostka pod futurę shock

Jeśli masz na myśli futureshock od specialized, to nie, nie jest to możliwe ze względu na inną średnicę rury sterowej w giancie, oraz to że future shock to nie tylko sam mostek, ale też rozwiązania w widelcu i główce ramy. Po prostu nie da się tego zrobić w rowerze nie-specialized, nie-futureshockowym.

Jeśli chodzi ci o jakiś mostek amortyzowany, to da się zrobić pod warunkiem że rozwiązanie które masz na oku będzie pasowało rozmiarem do sterówki w giancie.

Trzecią kwestią jest opłacalność takiego rozwiązania, bo będziesz musiał kupić jeszcze jakieś klamki i manetki na prostą kierownicę. W tym momencie nie pamiętam, czy są jakieś kompatybilne z GRXem 10 rzędowym.

Edytowane przez nctrns
Napisano (edytowane)

Sporą część roweru będzie musiał wymienić. Jaki to ma niby sens? Kierownica, mostek, klamkomanetki na manetki. A do tego i tak będziesz miał skopaną geometrię. A jak sobie tego sam nie wymienisz, to jeszcze z parę stówek w serwisie zostawisz.

Edytowane przez hulk14
Napisano
2 godziny temu, nctrns napisał:

W tym momencie nie pamiętam, czy są jakieś kompatybilne z GRXem 10 rzędowym.

Są, poprzedni model (z zeszłego roku czy sprzed dwóch) Cube Nulane Pro był na GRXie 2x10. Wystarczy sprawdzić specyfikację tego Nulane Pro i zobaczyć jakie manetki tam były. Teraz przeszli na Cues 2x10

  • +1 pomógł 1
Napisano

Z tyłu mam Shimano GRX RX400 oraz manetki Shimano GRX RX-400 2x10, ale przednią Tiagrę zmieniłem na Shimano GRX FC-RX810-2 11rz. 48/31T + pomiar mocy Inpeak. Nawet jak będę musiał wymienić kierownicę, mostek, klamki itp to i tak dla mnie ma to sens bo sprzedając rower stracę z 5 tys zł bo nikt mi nie zwróci za pomiar mocy, a jeszcze mam koła karbonowe za 5 tys zł tylko pytanie czy jest szansa na montaż dźwigni przerzutek do płaskiej kierownicy :), jeżeli nie to wtedy rzeczywiście mogę pomyśleć o sprzedaży.

 

Napisano

ok dziękuję, rozmawiałem z serwisem i faktycznie można dokonać takiej zmiany. Możecie polecić jakaś kierownice?, najlepiej z włókna węglowego. Co do geometrii to jeszcze się porozmawiaj z firmą z Gliwic, gdzie robiłem bikefitting. 

Napisano

Jak geometria nie pasuje, to można sam mostek zmienić. Kup jakiś regulowany i się pobaw z innymi ustawieniami. Ja zmieniłem 70mm 7 stopni na 45mm/45 stopni czy jakoś tak. 

15 godzin temu, lukasino napisał:

Z tyłu mam Shimano GRX RX400 oraz manetki Shimano GRX RX-400 2x10, ale przednią Tiagrę zmieniłem na Shimano GRX FC-RX810-2 11rz. 48/31T + pomiar mocy Inpeak. Nawet jak będę musiał wymienić kierownicę, mostek, klamki itp to i tak dla mnie ma to sens bo sprzedając rower stracę z 5 tys zł bo nikt mi nie zwróci za pomiar mocy, a jeszcze mam koła karbonowe za 5 tys zł tylko pytanie czy jest szansa na montaż dźwigni przerzutek do płaskiej kierownicy :), jeżeli nie to wtedy rzeczywiście mogę pomyśleć o sprzedaży.

 

Każdy góral albo cross ma na płaskiej kierownicy zamontowane dźwignie przerzutek. Ale jak myślisz żeby zamontować klamkomanetki od kolarzówki na płaskiej kierownicy to ja takim rowerem bym się wstydziła na dzielni pokazać. 

Można przecież kupić nowy rower ciut tańszy czyli w podobnej specyfikacji jak Giant przed upgradeami,  potem poprzekładać te koła karbonowe i czujniki mocy i wtedy go sprzedać.

17 godzin temu, lukasino napisał:

Hmm, bezsensem jest zmienić kierownicę?, przecież wymiana roweru z powodu kierownicy to bezsens 🤣. Same straty. 

Zmieniając kierownicę geometrii ramy nie zmienisz. Jeśli geometria obecnego roweru nie pasuje, to z punktów zdrowotnych jak i ogólnego komfortu jazdy zmiana roweru ze względu na "kierownicę" ma sens. Nie jesteś pierwszą i ostatnią osobą, która kupiła rower pod wpływem impulsu a potem żałuje. 

Napisano

Hej,

Nie kupiłem roweru pod wpływem impulsu, po prostu nie mam już czasu na długie, nudne 100 km jazdy byle utrzymać średnią powyżej 30. Zmieniły się priorytety i tyle. Dla mnie bieganie zawsze były na pierwszym miejscu i góry, a rower był odskocznią. Teraz chcę po prostu trochę ruszyć w utwardzony pomieszany z asfaltem, ale już bardziej turystycznie z nastawieniem na zwiedzanie, a baranek mi to tego już nie pasuje. Wiem już że mogę dokonać przeróbki, jaką kierownicę polecacie?, pasuje mi szarość jak w rowerach fitness firmy Specialized czyli 600mm

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...