Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Współczesny czy nie produkty takie jak Heist czy Pathlite to nisza niszy. To gdzieś stoi koło crossa ale dość daleko. Nie wiem czemu takie bzdury wypisujecie choćby w kontekście wyprawowym a co za tym idzie napędów 1x. Osprzęt, który do niedawna był w topce typowych crossów jak XT zdechł bo tak zdecydował producent. Wszedł Cues a nie żadne grupy z xc. Po kiego grzyba w crossie sztywne osie? Chyba by się nimi jarać dla zasady i tyle. Jak nie widzicie panowie różnicy miedzy topowymi klasycznymi crossami Unibike'a, Cuba, Meridy, ... a najtańszymi z tych samych marek to może trzeba iść do okulisty zamiast doradzać na forum. Nie ogarniam co to za czasy przyszły, że wszystko co nowoczesne ma być na silę pchane tam gdzie zupełnie nie ma zastosowania. A myk myka to byście czasem też do crossa nie wsadzili bo brakuje? 

  • +1 pomógł 2
Napisano
Godzinę temu, Dokumosa napisał:

Możesz, taki sam jak do roweru ze sklepu mediaexpert, auchan itp. bo to rowery różniące się naklejką na ramie. Współczesny rower crossowym to np. wspomniany heist czy canyon pathlite. Rower rekreacyjny to praktycznie kategoria fitness (bardzo popularna u niemiaszków) w Polsce praktycznie nieistniejąca.

Te z marketu, będą miały Shimano tourney i v-brake, przy dobrych wiatrach najtańsze tarczówki. Nie mówiąc o innym osprzęcie. Heist może mieć inną geometrię jak już tutaj wspominano, nie miałem styczności. Canyon pathlite jest ciekawy, tylko sprzedaż wysyłkowa i cena ok 6000 zł. Sprawdzałem używki w miarę świeże, żeby się przejechać były 2 lub 3 na olx, najbliższa jakieś 300 km ode mnie. Odpuściłem. Jeżdżę od czasu do czasu meridą speeder fitnesiak, całkiem lekki, zwinny, przyjemny sprzęt. Przeznaczenie głównie szosa lub utwardzony szuter potrzebowałem czegoś bardziej uniwersalnego.

Napisano

Strasznie doceniam waszą dyskusję i czytam wszystkie wasze wypowiedzi, mam natomiast jedną małą prośbę.

Bardzo łatwo coś krytykować czy się nie zgadzać, większość tematów które przeglądałem tu na forum (ale nie tylko) często zawiera negatywne wypowiedzi na temat danej konstrukcji ale... nie oferuje niczego w zamian. Prosiłbym aby każdy przy okazji wypowiedzi (szczególnie krytyki jakiejś opcji) proponował jakieś konkretne modele które podeprą jego stanowisko, szczególnie w niższym przedziale kwoty zawartej w temacie.

Mimo wielu wartościowych wypowiedzi, czasem mam wrażenie że wiem mniej niż przed założeniem tematu kiedy każdy pisze coś innego...

Napisano
53 minuty temu, Tyfon79 napisał:

Współczesny czy nie produkty takie jak Heist czy Pathlite to nisza niszy. To gdzieś stoi koło crossa ale dość daleko. Nie wiem czemu takie bzdury wypisujecie choćby w kontekście wyprawowym a co za tym idzie napędów 1x. Osprzęt, który do niedawna był w topce typowych crossów jak XT zdechł bo tak zdecydował producent. Wszedł Cues a nie żadne grupy z xc. Po kiego grzyba w crossie sztywne osie? Chyba by się nimi jarać dla zasady i tyle. Jak nie widzicie panowie różnicy miedzy topowymi klasycznymi crossami Unibike'a, Cuba, Meridy, ... a najtańszymi z tych samych marek to może trzeba iść do okulisty zamiast doradzać na forum. Nie ogarniam co to za czasy przyszły, że wszystko co nowoczesne ma być na silę pchane tam gdzie zupełnie nie ma zastosowania. A myk myka to byście czasem też do crossa nie wsadzili bo brakuje? 

Sztywne osie z tego samego powodu co w rowerze mtb. Cross to żaden rower wyprawowy - wręcz jego przeciwieństwo. Jak wspomniałem w PL jest mocno wypaczone pojęcie crossa. Może od razu na starcie całej dyskusji należało zdefiniować, że chodzi o rower turystyczny lub miejski i nie brnęlibysmy w jakieś absurdy.

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)
14 godzin temu, Dzejdzejokocza napisał:

Porównując konkurencję podobnie, ale lepiej, sprawdź sobie.

Ja mam sobie sprawdzać? 😀

Skoro nalegasz...

https://www.centrumrowerowe.pl/rower-crossowy-giant-roam-1-disc-pd42023/?v_Id=228563&srsltid=AfmBOopcCE-R9btqJQg-zhV5OSQYQm2wGFhWo5TtLsALxhjoKYPn5S7amiI :

  • 3900 zł
  • powietrzny amortyzator
  • 2 x 10 sprawdzone Deore
  • niecałe 13 kg

https://rower-sport.pl/pl/p/UNIBIKE-ZETHOS-GTS-2024-GRANATOWY/9746#variantOptions=4:37

  • 4200 zł
  • najtańszy sprężynowy amortyzator
  • 2 x 11 świeże Cues
  • ponad 14 kg
  • jedynie hamulce na plus...

 

  • 14 godzin temu, Dzejdzejokocza napisał:

    Giant roam ma amortyzator powietrzny, ale kosztuje blisko 1000 zł więcej.

     

    👆

 

14 godzin temu, Dzejdzejokocza napisał:

Czy ten 1 kg mniej przyniósłby rewolucje w jeździe?

Rewolucji na pewno nie, ale mniejsze lub większe znaczenie ma.

Ja nie mam zamiaru przekonywać Ciebie ani nikogo innego do Gianta, ale po co pisać głupoty na temat cudnego Unibike` a? 

Chcesz go kupić proszę bardzo 🙂.

Edytowane przez chudzinki
Napisano (edytowane)

@chudzinki

Bądźmy rzetelni, ten Roam obecnie na promocji do dostania nie za 3900 a za 4500 (ostatnie sztuki w dwóch sklepach) a i to jest cena promocyjna z 4999. Podlinkowana oferta dotyczy jedynej dostępnej ramy 16.5" czyli czyszczenie magazynu.

Edytowane przez Voting8236
Napisano (edytowane)

Mój komputer wyświetla 3900... Tak - wyprzedaż, bo teraz nowe modele mają napęd 1xx, który Tobie nie pasuje.

A cena katalogowa Zethosa to 4699 zł. To gdzie te 1000 zł różnicy? Nie wiem do czego dążysz... 

 

 

Edytowane przez chudzinki
Napisano (edytowane)

1. Słowem nie wspomniałem o Zethosie więc "nie wiem do czego dążysz".

2. Porównując dwa modele i ich cenę bierz pod uwagę cenę katalogową albo promocyjną ale z większym wyborem niż jeden rozmiar 16.5" no to mało rzetelne...

3. To czy mi pasuje 1xx czy nie nie powinno być przedmiotem oceny roweru. Jeśli wymogiem jest napęd 2xx to stawianie za wzór roweru 1xx z za małą ramą jako argument jest słabe.

Edytowane przez Voting8236
Napisano (edytowane)

@Voting8236 

Cytat

Słowem nie wspomniałem o Zethosie więc "nie wiem do czego dążysz".

bo o Zethosie pisał @Dzejdzejokocza i jemu odpowiedziałem, a Ty odpowiedziałeś za "niego"...

Cytat

ale z większym wyborem niż jeden rozmiar 16.5" no to mało rzetelne...

Dlaczego? Ja szukam promocji nie nastawiając się na jeden konkretny model.

Cytat

To czy mi pasuje 1xx czy nie nie powinno być przedmiotem oceny roweru. Jeśli wymogiem jest napęd 2xx to stawianie za wzór roweru 1xx z za małą ramą jako argument jest słabe.

Dlaczego słabe? A pisałeś coś o wzroście w ogóle? 🤔

Do końca nie rozumiem tego zdania, bo ja podlinkowałem 2x10..., ale zastanawiam się po co robisz sobie mętlik w głowie rowerami 1xx. Odrzuć je i będziesz miał łatwiej.

Edytowane przez chudzinki
Napisano

Nie zrozumiałeś clue mojej wypowiedzi. Nie odpowiedziałem za nikogo a jedynie zwróciłem uwagę na fakt że jak coś porównujesz to rób to obiektywnie a nie wyszukując skrajne pojedyncze promocje żeby tylko udowodnić swoją rację. Jaki jest sens porównywania roweru z ramą 16.5" i 19" dla potencjalnego kupca? Napisz że Roam 4449PLN, Zethos 4229PLN albo porównuj cenę katalogową i już...

 

 

Napisano
12 godzin temu, Dokumosa napisał:

Sztywne osie z tego samego powodu co w rowerze mtb. Cross to żaden rower wyprawowy - wręcz jego przeciwieństwo. Jak wspomniałem w PL jest mocno wypaczone pojęcie crossa. Może od razu na starcie całej dyskusji należało zdefiniować, że chodzi o rower turystyczny lub miejski i nie brnęlibysmy w jakieś absurdy.

Tyle że ten MTB, ma szeroką kierownice, amortyzator co najmniej 100mm skoku,  grubsze lagi. Rozpatrujmy rower pod względem całej konstrukcji a nie jednego wybiórczego parametru i zastosowania. w Poligonie sztywne osie poprawiające sztywność, a dajemy regulowany mostek, czyli zaprzeczenie tego. 

To jaka jest ta definicja crossa? W PL jest jak w PL, może to w PL jest właściwe podejście, praktyczne. 

@chudzinki

Mam wrażenie że szukasz jakiejś pałki na tego Unibike, 14,2 kg Zetosa jest razem z podnóżka, waży w okolicach 400g, odejmij wagę wychodzi 13,8kg. Przykładowy Roam z amortyzatorem sprężynowym i napędem 2xx to troszkę powyżej 13kg

Siła Unibike jest to ze to rower dostosowany do potrzeb przeciętnego Polaka, nie ma przypadkowych części. Kupujesz rower i użytkujesz prze kilka lat, bez wkładu finansowego. To jest rzeczywista wartość, a nie ten kg, bo co z moją żoną walcze o cenne sekundy, na regionalnej ścieżce w powiecie suchedniowskim, albo pociągnę na czele grupkę peletonu złożonego z kolegów oderwanych od biurka z lekka nadwagą na istnej plejadzie sprzętowej? 

Taki roam, nie mówie że to zły rower, ale giant potrafi dać dobry powietrzny amortyzator, ale na dokładke ciepnie ci podstawową padline w hamulcach jak mt200. 

  • +1 pomógł 1
Napisano
13 godzin temu, Dokumosa napisał:

Sztywne osie z tego samego powodu co w rowerze mtb. Cross to żaden rower wyprawowy - wręcz jego przeciwieństwo. Jak wspomniałem w PL jest mocno wypaczone pojęcie crossa. Może od razu na starcie całej dyskusji należało zdefiniować, że chodzi o rower turystyczny lub miejski i nie brnęlibysmy w jakieś absurdy.

Ale w jakim celu te sztywne osie? Co one dadzą w tego typu rowerze? MTB to jakieś "przeciążenia" na kołach bo taki teren a nie inny z definicji. Jak byś napisał, że lepiej wsadza się koła to mogą przytaknąć a tak to jest to słabe. Co ci z sztywnych osi jak masz kiepski, wiotki amor. To jest rozwiązanie, które ma sens do konkretnego terenu z konkretnym innym powiązaniem osprzętowym. Nawet tarcze mają znaczenie. Co do reszty to zaraz te wyprawy wejdą w ultra czyli jak nie rypniesz z +300-ta to nie ma o czym gadać. Dla mnie jak i dla większości ludzi wyprawa to okolice 100 km względnie coś 150 km i tyle. Taki cross jest dobrym wyborem do takiej jazdy w naszym kraju. Oczywiście można się spierać ale pisanie, że dziś super cross to coś jak te dwa wymienione wyżej to mocno naciągane jest. 

Co do wyboru dobrze prezentuje się KELLYS Phanatic 80. Szczerze gdybym ja coś szukał to albo ten model albo coś od Unibik'a. Amor na sprężynie stalowej z zasady w takim rowerze nie musi być zły a wolę to niż paści w postaci hamulców albo jeszcze gorszego syfu jak Giontowskie piasty. Ogólnie też doktoryzowanie się z tak prostego roweru w zastosowaniu, skupianie czy się czy coś kosztuje parę stów w lewo czy prawo to jakiś obłęd. 

Napisano

W zwykłych szpilkach w wielu ramach przez ich niedokładne wykonanie (osadzenie koła, mozliwość przesuwania się) problemem robi się ocierająca tarcza, ale trzeba podkreślić, że nie wiem jak to wygląda w droższych modelach bo zazwyczaj to cierpiały na to MTB powiedzmy do 3000pln. Łatwość zakładania koła - porównywalna. 

Napisano

No ok ale jak wsadzi się sztywne osie do naprawdę kiepskiego amora z najpodlejszymi tarczami, zaciskami co chodzą tłoczki "jak im się wydaje" to też cudów nie będzie. Zwykłe szpilki jak reszta jest dobra w niczym absolutnie nie przeszkadzają i nie są żadną wadą w tego typu rowerach. Mam choćby przód w jednym z rowerów na szpilkach z Rebą, na tarczach SLX'a i nic a nic mi nie dzwoni ani się nie przesuwa a koło z przodu wyciągane setki razy w transporcie. Pewnie gdyby wszystko było padliniaste z amorem na czele to bym narzekał. Jak proste rozwiązania są dobrze wykonane to pełnią taką sama funkcję.

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)
Godzinę temu, Tyfon79 napisał:

Ale w jakim celu te sztywne osie? Co one dadzą w tego typu rowerze? MTB to jakieś "przeciążenia" na kołach bo taki teren a nie inny z definicji. Jak byś napisał, że lepiej wsadza się koła to mogą przytaknąć a tak to jest to słabe. Co ci z sztywnych osi jak masz kiepski, wiotki amor. To jest rozwiązanie, które ma sens do konkretnego terenu z konkretnym innym powiązaniem osprzętowym. Nawet tarcze mają znaczenie. Co do reszty to zaraz te wyprawy wejdą w ultra czyli jak nie rypniesz z +300-ta to nie ma o czym gadać. Dla mnie jak i dla większości ludzi wyprawa to okolice 100 km względnie coś 150 km i tyle. Taki cross jest dobrym wyborem do takiej jazdy w naszym kraju. Oczywiście można się spierać ale pisanie, że dziś super cross to coś jak te dwa wymienione wyżej to mocno naciągane jest. 

Co do wyboru dobrze prezentuje się KELLYS Phanatic 80. Szczerze gdybym ja coś szukał to albo ten model albo coś od Unibik'a. Amor na sprężynie stalowej z zasady w takim rowerze nie musi być zły a wolę to niż paści w postaci hamulców albo jeszcze gorszego syfu jak Giontowskie piasty. Ogólnie też doktoryzowanie się z tak prostego roweru w zastosowaniu, skupianie czy się czy coś kosztuje parę stów w lewo czy prawo to jakiś obłęd. 

Ja się nie upieram na sztyne osie, ale tak jak wspomniałem - jeśli ma być geo turystyvzna, brak sztywnych osii prosta główka to brak sensu wydziwiać bo takie rowery mniej rozpoznawalnych marek są dostępne w znacznie niższej cenie. I nie ma się co jarać amortyzatorem powietrznym jeśli jest to stalowy suntour (tak.jaby był najtańszy sprężynowiec), naoęd bez większego znaczenia niemniej w tanich rowerach coraz częściej wysyepuje cues, hamulce też zwykle są najniższej półki w rozpatrywanych.

Sztywne osie nawet w przypadku wiotkich amortyzatorów poprawiają sztywność skrętną (bez znaczenia w rowerze turystycznym). Łatwiej też o takie koła z wyższej półki (wyprzedaże i z drugiej ręki) jeśli rozpatrywany byłby upgrade. W przypadku częstszego transportowania roweru ze zdjętymi kołami będzie też mniej pieprzenia hamulcami.

1 godzinę temu, clavdivs napisał:

Tyle że ten MTB, ma szeroką kierownice, amortyzator co najmniej 100mm skoku,  grubsze lagi. Rozpatrujmy rower pod względem całej konstrukcji a nie jednego wybiórczego parametru i zastosowania. w Poligonie sztywne osie poprawiające sztywność, a dajemy regulowany mostek, czyli zaprzeczenie tego. 

To jaka jest ta definicja crossa? W PL jest jak w PL, może to w PL jest właściwe podejście, praktyczne. 

Co łatwiej zmienić: mostek za 40zl czy ramę i amortyzator?

Odnośnie definicji to każdy niech sobie przyjmie swoją. Ja uważam źe rower pozwalajcy na komfortowe zjechanie z drogi asfaltowej w lekki teren powinien mieć nieco więcej z roweru mtb niż z turystycznego/miejskiego.

Edytowane przez Dokumosa
Napisano

@Dokumosa znaczy się nie widzisz różnicy w użytkowaniu takim długofalowym miedzy topowymi crossami danej marki a tymi za powiedzmy 2 tys? Tu masz nawet tarcze kontra V-ki przy czym nie uważam by szczękowe komuś gdzieś nie stykły. Wolę Cuesa niż te stare paści typu Altus/Acera. Już pomijam kwestię wyglądu bo to też ważne typu taki Kellys za 2,5 ty a 2 tys drożej. Zgadzam się natomiast, że niema co też przesadzać w zakupie tego typu roweru ale jakaś granica zejścia poniżej min osprzętowego powinna być. 

Ogólnie Unibike'a jest ciężko pobić jak idzie o stosunek cena-jakość. Cube też ma tu podobne rozwiązania by daleko nie szukać ale jest już wyrażnie drożej. 

Napisano

@Dokumosa

Zamiast bawić się w uterenowienie crossa, nie lepiej kupić po prostu ht XC? 

Są tańsze marki,. Weźmy takiego indiana x-cross za 2600, bo pewnie o niego chodziło  niby jest cues 6000, ale jak spojrzysz w specyfikacje juz zaczyna sie szycie. korba to 4000, koła piasty nieznane, szprychy masówka po kilka groszy, podstawowe hydrauliki, pedały pewnie symboliczne, itd itd. 

 

Napisano

Witam, czytam wasza dyskusję i pozwolę sobie wtrącić pytanie. Jak waszym zdaniem wypada romet z poniższego linku na tle proponowanych modeli?

https://bikeshop.com.pl/rowery-crossowe/5519-romet-orkan-9-m-grafitowo-jasnografitowy-19-m-2025-5904803250653.html?utm_source=ceneo&utm_medium=referral&ceneo_cid=da5bd282-442d-5c07-5f2e-d37b53548c24

Dodatkowo byłbym wdzięczny za wytłumaczenie laikowi różnic między napędami 1xx 2xx i 3xx oraz ich zastosowań.

  • +1 pomógł 1
Napisano
38 minut temu, clavdivs napisał:

@Dokumosa

Zamiast bawić się w uterenowienie crossa, nie lepiej kupić po prostu ht XC? 

Są tańsze marki,. Weźmy takiego indiana x-cross za 2600, bo pewnie o niego chodziło  niby jest cues 6000, ale jak spojrzysz w specyfikacje juz zaczyna sie szycie. korba to 4000, koła piasty nieznane, szprychy masówka po kilka groszy, podstawowe hydrauliki, pedały pewnie symboliczne, itd itd. 

 

Ale np. wspomniany tu giant roam 1 ma takie same hamulce, jeszcze gorsze piasty, pedały plastikowe i kosztuje blisko 2k więcej.

Czy będzie się na nim jeździć "lepiej"? Nie sądzę. Dodatkowo za zaoszczędzone 2k można kupić prawdziwy amortyzator, korbę nawet u8000 z suportem i jeszcze kasy zostanie.

Napisano
57 minut temu, dandan131 napisał:

Dodatkowo byłbym wdzięczny za wytłumaczenie laikowi różnic między napędami 1xx 2xx i 3xx oraz ich zastosowań.

Jak laik laikowi, wejdź sobie na kalkulator przełożeń i porównaj przykładowe dane rowerów z 1xx, 2xx i 3xx. W uproszczeniu chainrings to korba, cogs kaseta. Zobaczysz, że w przypadku 3xx sporo przełożeń się po prostu ze sobą pokrywa, podobnie w 2xx choć dużo mniej, rozwiązaniem więc dla wielu wystarczającym będzie zastosowanie korby mniejszej. Np korba 1xx daje końcowo mniej przełożeń, większy skok między nimi i stosunkowo niewiele mniejszy zakres ale przy dużo prostszej I lżejszej konstrukcji.

Tu masz przykład Unibike Viper w porównaniu z Riverside 920 (koła trzeba poprawić ale niewiele zmieniają):

https://www.gear-calculator.com/?GR=DERS&KB=30,46&RZ=11,13,15,17,19,21,24,28,32,36&UF=2215&TF=90&SL=2.6&UN=KMH&DV=teeth&GR2=DERS&KB2=38&RZ2=11,13,15,17,20,24,28,32,36,42,46&UF2=2215

 

 

Napisano (edytowane)

VOTING8236,

jestem ciekaw Twojej przejażdżki, i Testu marki Unibike. Dodatkowo przetestuj Unibike Xenon, który wprawdzie budżet przekracza, ale w celach porównawczych wypróbowałbym go na Twoim miejscu. Jestem bardzo ciekaw twoich odczuć i wrażeń 🤗 Czekam z niecierpliwością 😃. PS. Czy Ktoś może napisać jakie są średnicę tarcz w Unibike Xenon Przód/Tył ? Nie dokopałem się w danych. Będę wdzięczny 😃

Edytowane przez leotdipl
Uzupełnienie
Napisano
1 godzinę temu, dandan131 napisał:

Witam, czytam wasza dyskusję i pozwolę sobie wtrącić pytanie. Jak waszym zdaniem wypada romet z poniższego linku na tle proponowanych modeli?

https://bikeshop.com.pl/rowery-crossowe/5519-romet-orkan-9-m-grafitowo-jasnografitowy-19-m-2025-5904803250653.html?utm_source=ceneo&utm_medium=referral&ceneo_cid=da5bd282-442d-5c07-5f2e-d37b53548c24

Dodatkowo byłbym wdzięczny za wytłumaczenie laikowi różnic między napędami 1xx 2xx i 3xx oraz ich zastosowań.

Prawdę mówiąc w tej cenie ten rower rozbija bank.

  • +1 pomógł 3
Napisano
1 godzinę temu, dandan131 napisał:

Dodatkowo byłbym wdzięczny za wytłumaczenie laikowi różnic między napędami 1xx 2xx i 3xx oraz ich zastosowań.

Z takimi szpejami ciężko doszukiwać się tutaj dylematów ile blatów na korbie jest. Jesteś ogarnięty to będziesz korzystał z środka i patelni a młynek nie. To coś zmienia? Masz zamiar użytkować na pagórkach, górach to i najmniejsza tarcza na korbie wpadnie. Tacy nieogarnięci a trochę ich jest użytkują w takich korbach jeden blat i też funkcjonują. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...