michalr75 Napisano 14 Grudnia Napisano 14 Grudnia W dniu 17.03.2025 o 13:44, leejoonidas napisał: Thunder Burt Schwalbe G One Bite Jakie są realne wagi tych opon? Cytuj
chudzinki Napisano 14 Grudnia Napisano 14 Grudnia Burt Evo SnakeSkin Addix 29x2.25 TLE waży 560 gram. 2 Cytuj
michalr75 Napisano 17 Grudnia Napisano 17 Grudnia Waga fajna, tylko po co przepłacać skoro za połowę tej ceny można mieć Jack Rabbita W ogóle temat lekkich opon jest trudny, bo chyba nie ma takiej opony która byłaby w okolicach 500-550g a jednocześnie nadawała by się na błoto i mokry teren, a jednocześnie dobrze sobie radziła i była szybka na suchym. Taki Jack dobrze pojedzie jak jest sucho i twardo ale już na błocie będzie tańczył. Chyba że ktoś ma jakieś doświadczenia i znalazł oponę uniwersalną ale lekką. Cytuj
Przecietny Napisano 17 Grudnia Napisano 17 Grudnia @michalr75pewnie chodzi Ci o oponę pod mleko? bo pod dętke jest albo było coś mniej więcej takiego. Schwalbe Rocket Ron w najwyżej wersji. Ma dość spory klocek który ladnie sie wgryza a na suchym ma niby niskie opory toczenia. https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/schwalbe-rocket-ron-liteskin-addix-speed-2017 Cytuj
michalr75 Napisano 17 Grudnia Napisano 17 Grudnia (edytowane) @Przecietny No właśnie nie pod mleko, jeżdżę na TPU. Sprawdzę tego RRona. Edit: nie znalazłem nigdzie do kupienia tej opony. Ciekawe czy jeszcze ja produkują. Edytowane 17 Grudnia przez michalr75 Cytuj
Przecietny Napisano 17 Grudnia Napisano 17 Grudnia też nie mogłem znaleźć dlatego ten link z BRR, możliwe, że faktycznie już tego nie produkują. Cytuj
Przecietny Napisano 17 Grudnia Napisano 17 Grudnia Cytat Dziewczęta i chłopcy. A CST Jack Rabbit II PRO EPS 120tpi to bardziej jest pod względem oporów na twardym jak Race King czy jak Ikon? ja bym powiedział patrząc po bieżniku,ze bliżej jej do ikona ale tego z fotki, te nowsze inaczej wygladają ale skoro są podobne do poprzednich a pamiętam,że lepiej jeździło się na Race Kingach wysnułbym przypuszczenie,że Jednak Race King 1 Cytuj
chudzinki Napisano 17 Grudnia Napisano 17 Grudnia (edytowane) 5 godzin temu, michalr75 napisał: Taki Jack dobrze pojedzie jak jest sucho i twardo O ile na tym twardym np. grubym żwirze wytrzymają boczne ścianki... 4 godziny temu, Przecietny napisał: pewnie chodzi Ci o oponę pod mleko? Jak pod mleko to ja bym w ogóle szczerze odradzał Jack`a, bo albo się uda albo nie, a nawet jak się uda to nie jest to to co powinno być 🙂. Edytowane 17 Grudnia przez chudzinki Cytuj
TheJW Napisano 17 Grudnia Napisano 17 Grudnia Nie udać się może tylko w wersji SF, ale przy kiepskim mleku. EPS uszczelnia się zawsze i wszystkim. Nawet pompką podłogową można ją wstrzelić przy odrobinie wprawy i szczęścia. Przerobiłem już tych opon kilkanaście w swoich rowerach. Raz kumpel prosił o poradę, bo wziął wersję SF, oddał do jakiegoś serwisu handlującego KTM i nalali mu tam jakiegoś "firmowego" mleka o konsystencji zwykłego UHT - wszystko wypłynęło porami w ściankach. Zaleciłem mu zastosowanie innego, sprawdzonego i znanego uszczelniacza, i wszystko zagrało. Cytuj
marcin_ostrów Napisano 17 Grudnia Napisano 17 Grudnia (edytowane) No nie , SF i mleko to nie za bardzo. Kończy się tak jak na zdjęciach , a chłopaki z mojego serwisu wiedzą co robią . Odpuściłem i wleciły TPU. Edytowane 17 Grudnia przez marcin_ostrów Cytuj
chudzinki Napisano 17 Grudnia Napisano 17 Grudnia (edytowane) @TheJW, wiem, że jesteś fanem Rabbita, ale ja mam zupełnie odmienne doświadczenie... Opony EPS + Stan`s - niby się niektóre obręcze uszczelniły, ale co tydzień schodziło tyle powietrza, że ruszyć się nie dało. Po zmianie wszystkich opon na Schwalbe po tygodniu w zasadzie można by nie dobijać wiatru 🙂. Waga to nie wszystko... 19 minut temu, TheJW napisał: Nawet pompką podłogową można ją wstrzelić przy odrobinie wprawy i szczęścia. A to się zgadza, bo mają tak papierowe ścianki, że można bez problemu chwycić je w palce i naciągnąć na brzegi obręczy 🙂. Edytowane 17 Grudnia przez chudzinki Cytuj
cervandes Napisano 18 Grudnia Napisano 18 Grudnia No właśnie. Leciutka oponka jest fajna na wadze. A generalnie chyba każdemu z nas zależy na tym, żeby po zamleczeniu można było o oponach zapomnieć i tylko czasem napompować i tyle. Ja mam obecnie zestaw RaRa tył i RaRo przód, Super Race Speed. Zero problemów z kapciami (stans) i uciekaniem mleka, powietrza. Kolega z kolei na Stansie ma Race Kingi Protection. Całe mokre na ściankach, koła musi pompować dzień w dzień, dolewa uszczelniacza po 20-30ml co miesiąc. Dlatego ja powoli się zastanawiając co kupić, czego spróbować chyba odpuszczę półkę 5xx g i pokornie będę siedział na 650g i więcej. Dubnitale Trail Rapid na przykład, które są wzmocnioną i cięższą odrobinę oponą od Dubnital Race Rapid. Te kilkadziesiąt gramów może zaowocować kompletnie innymi doświadczeniami pod kątem niezawodności kół. 1 Cytuj
michalr75 Napisano Czwartek o 09:32 Napisano Czwartek o 09:32 (edytowane) Dubnital też jest drogi jak nieszczęście, w stosunku waga/cena/jakość to w zasadzie JR nie maja konkurencji, wagowo z dętkami TPU wyjdzie pewnie lżej niż na mleku. Tyle ze trzeba mieć na uwadze ze to nie jest opona na błoto, choć w sumie miałem Vredesteiny Black Panther Superlite które na błocie i piachu pływały jak szalone i dałem na tym radę jeździć, więc na JR'ach będzie pewnie podobnie. Edytowane Czwartek o 09:33 przez michalr75 Cytuj
cervandes Napisano Piątek o 07:29 Napisano Piątek o 07:29 Dubnital to nowość. Topowe wersje Schwalbe czy Vittorii też kosztują ponad 200pln więc 244pln za Dubnitale to jest kwota do przełknięcia. A z czasem zaczną się i na nie pojawiać promocje. Cytuj
michalr75 Napisano Poniedziałek o 11:57 Napisano Poniedziałek o 11:57 No to ja wyznaję inna zasadę, że to jednak kawałek gumy. Jakbym się ścigał w UCI to może by to miało sens ale do zwykłej jazdy starczą mi Króliki za 130 PLN. A jak nie to wrócę do Wolfpacka z demobilu Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.