hsw Napisano 5 Lutego Napisano 5 Lutego Cześć, Wymieniam w Meridzie Reacto 2021 kierownicę i okazuje się, że przewody hamulcowe do nowej kierownicy są zbyt krótkie, mam nowe przewody i wydaje się wszystkie potrzebne części i materiały. Mam dwa pytania: Jakiego smaru użyć do nasmarowania oliwki (pierścień zaciskający) który wchodzi do zacisku / manetki? Czy do wymiany przewodów hamulcowych powinienem odkręcić (od ramy) zaciski? W Reacto przewody wychodzą dość blisko zacisków, zastanawiam się czy z przykręconymi zaciskami do ramy uda mi się go poprawnie równo wsunąć w zaciski tak aby po skręceniu układ był szczelny i działał właściwie? Z góry dziękuję za Wasze komentarze! Pozdrawiam Cytuj
Mod Team sznib Napisano 5 Lutego Mod Team Napisano 5 Lutego 1. Żadnego. Oliwek się nie smaruje. 2. W takiej sytuacji lepiej odkręcić zacisk, przykręcić do niego przewód i potem wsunąć go na odpowiednią odległość żeby przykręcić zacisk z powrotem. Cytuj
hsw Napisano 5 Lutego Autor Napisano 5 Lutego (edytowane) 1. Shimano zaleca smarowanie oliwek - załącznik (fragment manuala SH) 2. Trochę się bawiłem kiedyś żeby idealnie ustawić zaciski, stąd wolałbym ich nie ruszać ale chyba nie bedzie wyjścia. Ciekaw jestem czy w serwisach zawsze przy wymianie przewodów odkręcają zaciski. Edytowane 5 Lutego przez hsw Cytuj
Mod Team sznib Napisano 6 Lutego Mod Team Napisano 6 Lutego Ja przerobiłem już sporo hebli Shimano, nigdy oliwek nie smarowałem i żadnych kłopotów z tego powodu nie było. Również na wszelakich filmikach na YT o montażu hamulców nigdy nie widziałem żeby mówili o smarowaniu oliwek. Cytuj
PawelW84 Napisano 6 Lutego Napisano 6 Lutego Nigdy oliwek nie smarowałem i zawsze było ok. One uszczelniają się poprzez zgniecenie więc nie wiem do czego tam smar. Oryginalnie też nie kojarzę żeby był tam smar. Zacisku możesz nie ruszać pod warunkiem że wsuniesz w niego równo przewód i będziesz miał jak dokręcić nakrętkę. Jak wsuniesz krzywo to oliwka może się ścisnąć pod złym kątem i puszczać. Cytuj
TheJW Napisano 6 Lutego Napisano 6 Lutego Jak mam na wierzchu, to czasem maznę PM600. W zdecydowanej większości składam "na sucho" i wszystko działa. Piszę w cudzysłowie, bo zawsze jest tam trochę oleju. Cytuj
lis50 Napisano 19 Lutego Napisano 19 Lutego W dniu 5.02.2025 o 21:02, hsw napisał: 1. Shimano zaleca smarowanie oliwek - załącznik (fragment manuala SH) 2. Trochę się bawiłem kiedyś żeby idealnie ustawić zaciski, stąd wolałbym ich nie ruszać ale chyba nie bedzie wyjścia. Ciekaw jestem czy w serwisach zawsze przy wymianie przewodów odkręcają zaciski. Gdyby było to sensowne/konieczne/niezbędne to kupując hamulec, przewód producent musiałby załączyć taki smar do hamulca (sprawy prawne). Jeśli zamierzasz wymienić przewody to od strony która podpięta jest do klamek zaciśnij oliwki korzystając śruby montażowe od strony zacisków i same zaciski. Zaciskając oliwki na przewodach w gniazdach klamek musisz być wybitnie ostrożny I użyć klucza dynamometrycznego z "łapką". Przekroczenie zalecanych 5-6 Nm grozi pęknięciem korpusu. Przewód mocujesz w zacisku. Demontujesz go, zamieniasz śruby na tą dedykowaną do mocowania do dźwigni. Przeciągasz przewód przez ramę (jeśli prowadzenie jest wewnętrzne) I mocujesz przewód do zacisku. Cytuj
Mod Team sznib Napisano 19 Lutego Mod Team Napisano 19 Lutego Cytat Zaciskając oliwki na przewodach w gniazdach klamek musisz być wybitnie ostrożny I użyć klucza dynamometrycznego z "łapką". Montowałem przewód w klamce już ponad 5 razy. Nie mam klucza dynamometrycznego z łapką, zawsze kręciłem na czuja i nigdy korpusu nie uszkodziłem. Trzeba tylko pamiętać że lepiej za słabo i później dokręcić (test; wciśnięcie mocne dźwigni klamki przed założeniem gumowej osłony i sprawdzenie szczelności. Jak będzie ciekło delikatne dokręcenie). Cytuj
lis50 Napisano 20 Lutego Napisano 20 Lutego Korpusy pękły mimo ustawienia klucza na 5Nm. Wartość śmieszna. Klamka shimano to kilkaset złotych do grubo ponad 1000. Bardzo drogi i nienaprawialny eksperyment. W przypadku hamulców mtb można przegiąć bez konsekwencji. Na fb w grupie użytkowników magury jest sporo postów w których ludzie opisują uszkodzenie gniazd "wkrętów" lub pęknięcie korpusu. Ale jak kto uważa. Cytuj
Bubbels Napisano 16 godzin temu Napisano 16 godzin temu (edytowane) Cześć, Aby nie zakładać już nowego tematu pozwolę sobie zadać szybkie pytanie tutaj. Czy użycie złotego pinu/insertu w przewodzie BH90 zamiast dedykowanego srebrnego może nieść ze sobą jakieś straty bądź ryzyko? Nie miałem akurat igły dla BH90 i zacisnąłem przy użyciu złotego insertu dla BH59, wszystko działa dobrze ale zastanawiam się czy na przyszłość warto to zmienić na dedykowaną srebrną igłę/wkład? Edytowane 16 godzin temu przez Bubbels Cytuj
Mod Team sznib Napisano 4 godziny temu Mod Team Napisano 4 godziny temu Insert BH90 ma trochę większą średnicę otworu, ale nie przeszkadza to w poprawnym działaniu. 1 Cytuj
Bubbels Napisano 4 godziny temu Napisano 4 godziny temu (edytowane) Średnica zewnętrzna insertów jest tożsama więc jeśli jedna różnica to wewnętrzna średnica otworu i to że złoty pin jest dłuższy to nie widzę w tym żadnego zagrożenia, gdzieś kiedyś wyczytałem że złoty insert można użyć w BH90 ale już srebrny w BH59 nie bardzo ponieważ może przeciekać (przewód BH59 ma większą średnicę wewnętrzną więc może dlatego złoty pin jest dłuższy aby powierzchnia uszczelnienia była większa?). PS: Niektórzy twierdzą że złoty pin ma większą średnicę aniżeli srebrny, miałoby to sens skoro przewód hamulcowy bh59 ma większą średnicę wewnętrzną: KLIK Tak czy siak wychodzi na to że jeśli uda nam się wcisnąć złoty insert do BH90 to będzie ok, ale srebrny insert do BH59 lepiej nie używać. Edytowane 4 godziny temu przez Bubbels Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.