Skocz do zawartości

[tarcze i klocki] Sram CenterLine Rounded Center Lock a zaciski shimano


Rekomendowane odpowiedzi

widziałem już parę hampli z szerokimi klockami i wąskimi tarczami, na pytania czy są z tym jakieś problemy słyszałem że działa bezproblemowo. Pająk tarczy się sciera na równo z tarczą i tyle, problemów z tym nie ma. Jak ktoś mówi że tak nie wolno bo shimano nie pozwala i trzeba się trzymamć tego co producent mówi to z reguły jest to typ człowieka co na wymianę dętki udaje się do serwisu.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega jeździ na Magura MT5 z tarczą Magura 2mm. Producent zaleca wymianę przy 1,8mm. On po prostu rower użytkuje, bez wchodzenia w szczegóły. Ostatnio po hamowaniu hamulec nie odpuścił. Okazało się że tarcza jest tak cienka, że wcięła się w klocki i się zablokowało. Pomiar wskazał 1,1mm. I co? I żyje, zmienił tarczę na nową i znowu ma przed sobą prawie 1mm radości ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz dlaczego zaleca się zmianę przy 1.8 mm?

Żeby tak Twój kolega właśnie samemu nie decydował co jest bezpieczną granicą. 

A gdyby kolega był akurat na zjeździe, wtedy klocek by się zablokował/ wypadł i nie miałby hamulca? Co wtedy?

Serio, w kwesti bezpieczeństwa itd jeszcze daleka droga przed znaczną częścią ludzi. Jak wiadomo, producent kłamie i tylko chce naciągać klientów, a wszelkie zalecenia są wyjęte z ...

Zaraz się dowiem, że klocki się dojeżdża do momentu, aż tarcza trze o metalową płytkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Rafał87 napisał:

Jak ktoś mówi że tak nie wolno bo shimano nie pozwala i trzeba się trzymamć tego co producent mówi to z reguły jest to typ człowieka co na wymianę dętki udaje się do serwisu.

Wiesz kto nie zwraca uwagi na to co producent kluczowych komponentów, w tym wypadku układu hamulcowego, ma w zaleceniach ? Gość który oszczędza na czym popadnie i zamiast wymienić dętkę, choćby w serwisie, klei na niej 14 łatkę korzystając z łatek własnej produkcji. Taki rowerowy druciarz - MacGyver. Bo przecież banda japońskich inżynierów doktoryzująca się z danego zagadnienia nie ma prawa mieć racji. Rację ma za to mechanik samouk który, ze szwagrem, przy grillu po dwóch piwkach, opracował światłe teorie podważające te rowerowe zabobony. Bo przecież wymiana klocków, na takie właściwe, to wydatek porównywalny z budżetem niewielkiego państwa 😅.  Kogo stać na takie bezeceństwa...

5 godzin temu, Rafał87 napisał:

Pająk tarczy się sciera na równo z tarczą i tyle,

Tak, tak... A jakby co, to zawsze można podjechać kątówką tu i tam. Będzie cacy 🤣

 

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.04.2024 o 15:10, Krypto.Szosowiec napisał:

Dlaczego wychodzisz z założenia, że tarcza SRAM jest za wąską dla klocków SRAM? Daję sobie palec uciąć, że taki zestaw nie powoduje że klocek wystaje poza obrys powierzchni hamującej.

Nie wychodzę z założenia tylko sram guide i level wycierają żebra tarczy. Chcesz fotę? 

23 godziny temu, Krypto.Szosowiec napisał:

Złożyłem kilka rowerów, cały serwis robię sam, a mimo to zaleceń się trzymam.

Dlaczego? Bo tarcze i klocki tanie nie są, a taki zestaw może powodować potencjalne problemy. Może, nie znaczy że musi.

Złożyłem własnych kilkadziesiąt. Tarczówki mam od 2000 roku. Jakieś 170 tysięcy km na takich heblach. 

Nie zauważyłem żadnych problemów wynikających z za szerokich klocków. Używałem prawie wszystkich hebli produkowanych przez shimano od początku ich zabawy w hydrauliki,  miałem większość hebli Avida/Srama. Poza tym 4 formule,  3 hujesy,  5 chińczyków i 2 magury. 

Ile razy wg ciebie trzeba zrobić jakiś eksperyment żeby być w stanie stwierdzić- dane rozwiązanie nie powoduje problemów? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, KNKS napisał:

Wiesz kto nie zwraca uwagi na to co producent kluczowych komponentów, w tym wypadku układu hamulcowego, ma w zaleceniach ? Gość który oszczędza na czym popadnie i zamiast wymienić dętkę, choćby w serwisie, klei na niej 14 łatkę korzystając z łatek własnej produkcji. Taki rowerowy druciarz - MacGyver. Bo przecież banda japońskich inżynierów doktoryzująca się z danego zagadnienia nie ma prawa mieć racji. Rację ma za to mechanik samouk który, ze szwagrem, przy grillu po dwóch piwkach, opracował światłe teorie podważające te rowerowe zabobony. Bo przecież wymiana klocków, na takie właściwe, to wydatek porównywalny z budżetem niewielkiego państwa 😅.  Kogo stać na takie bezeceństwa...

Tak, tak... A jakby co, to zawsze można podjechać kątówką tu i tam. Będzie cacy 🤣

 

Banda japońskich inżynierów z doktoratami mówisz. 

Tym doktorantom 10 lat zajęło przeprojektowanie korb szosowych żeby przestały się rozpadać. Wielka akcja wymiany jest.

Ci "specjaliści" zaprojektowali ceramiczne tłoczki które jedyne na rynku lubią się kruszyć i rozpadać. 

Ci sami spece musieli przeprojektować układy hamulcowe w szosach żeby odsunąć klocki od tarczy. Przecież wiedzą co robią a poza tym przecież wszystko przechodzi fazę testów (?). 

I jeszcze coś: skąd pomysł że stosowanie niededykowanych komponentów to oszczędzanie na czym popadnie? 

Dedykowane do szerokich klocków tarcze shimano są tańsze od tych kontrowersji od Srama. To gdzie znalazłeś tu oszczędność? Ogólnie także shimanowskie tarcze do wąskich są droższe od tych dedykowanych  - to też oszczędność? 

Jeśli jakoś "pijesz" w tym względzie (również) do mnie: oprócz tych strasznych centerline testowałem dwie tarcze magury, tarcze shimano model z grupy xt (oznaczenia nie pamiętam), tarczę jagwire na pająku i pływającą hope. Jesteś na 99% tak obcykany w rynku części że jesteś w stanie sam stwierdzić które z nich są tym oszczędnościowym rozwiązaniem. Cenę shimano podbijają kilka razy. Żadna poza centerline nie działała tak jakbym oczekiwał. 

Oszczędzanie powiadasz - ja używanych tarcz nie sprzedaję bo wg mnie nie jest warto połować się z potencjalnym nabywcą którego wysokie standardy (lub dziwne wyobrażenia) spowodują że tarcza nie sprosta wymaganiami kupna rzeczy używanych. 

To jak z tymi sugestiami? Realia? Czy twoje niczym nieuzasadnione wyobrażenia. 

I jeszcze coś: nie lubię mówić co "mogę" ale praktycznie nie mam limitów finansowych odnośnie tego co mam lub mogę mieć. Dętek w ogóle nie kleję. 

Coś Ci podpowiem: może używanie tych nieprawilnych tarcz to nie jest kwestia szukania patentów po taniości tylko to że... działają najlepiej? 

 

 

Edytowane przez tobo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze taki drobiazg: czy piszesz z własnego doświadczenia,  które polega na przetestowaniu niekompatybilnego zestawu,  co spowodowało (jakieś) negatywne konsekwencje? Czy producent twierdzi że jest to niekompatybilne więc nie kwestionujesz jego zaleceń? 

Ja (zgodnie z jedną z najważniejszych zasad forum tego i innych) dzielę się osobistym doświadczeniem. Jeśli dobrze rozumiem to wyłącznie teoretyzujesz w tym wątku? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ty dalej swoje... Cała dyskusja zaczęła się od tego, że po co zakładać tarcze dedykowane do klocków, skoro ktoś tam posiadał już te "niededykowane" i w sumie można założyć, bo będzie działać. Oczywiście będzie wystawać, ale po wytarciu pająka da się z tym żyć. Czyli druciarstwo pomnożone przez skąpstwo x bylejakość 🤣.

Co do rozklejających się korb to słyszałem o tym. Podobnie jak o gnijącej blacharce w Fordach i wybuchających silnikach TSI ze stajni VW. Inżynierowie skopali, dobrze że firma zrobiła w tym przedmiocie akcje serwisową. Konkluzja ? Zdarza się w wielkoseryjnej produkcji. Takie czasy. Czego więcej oczekujesz. Może zdradzisz ile tysięcy wadliwych korb wymienił od początku akcji serwisowej ?

Ceramiczne tłoczki ? A to nie tak, że większość przypadków to Czesiek-druciarz uszkadza je podczas rozpychania śrubokrętem ? 

Za podpowiedzi dziękuje, ale nie skorzystam. Podobnie jak za próby szukania patentów. Daj znaka gdzie prowadzisz ten swój warsztacik, żebym wiedział którą okolice omijać. I nic nie zmienia fakt, że coś tam masz, czy coś tam wydaje ci się że możesz posiadać. Dżentelmeni nie rozmawiają o pieniądzach. Jeden lubi drutować, a kto inny się z tego śmieje. Tyle.

Edytowane przez KNKS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, tobo napisał:

Tym doktorantom 10 lat zajęło przeprojektowanie korb szosowych żeby przestały się rozpadać. Wielka akcja wymiany jest.

Chyba sobie żartujesz. 

Jeżeli naprawdę uważasz że to projekt był problemem i tyle czasu im zajęła poprawa, to myślę że jesteś w dużym błędzie i nie wiesz jak funkcjonują duże firmy.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały temat a raczej już spór jest dla mnie o tyle śmieszny, że klocków jest do wyboru do koloru by było prawidłowo. Jak ktoś ma czy kupił, dostał coś przypadkiem to niech sobie założy ale jak nie to faktycznie jest to partactwo. Tym bardziej, że to nie jest tak, że w przypadku hebli zawsze każdemu wszystko styka wedle przepisu nawet kilku osób. Po cholerę jak coś będzie nie tak zawracać sobie głowę takimi sprawami. @Tobo nie trawi Japońskich produktów to też po licho się z nim wykłócacie? Shimano to jednak masówka a takie Magury klepane powinny być w mniejszej liczbie, bardziej dokładnie a to biorąc pod uwagę cenę/oczekiwania bywa jeszcze większe g.no niż Shimano i Sramolec razem wzięty. 

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Krypto.Szosowiec napisał:

Chyba sobie żartujesz. 

Jeżeli naprawdę uważasz że to projekt był problemem i tyle czasu im zajęła poprawa, to myślę że jesteś w dużym błędzie i nie wiesz jak funkcjonują duże firmy.

W dużych korporacjach proces decyzyjny bywa bardzo nie logiczny zwykłym ludziom. 

Taki przykład, proces załadunku kontenera powodował że 20% produktów szła na śmietnik po dotarciu do odbiorcy, nikt sie tym nie przejmował, bo nowa metoda pozwałała na 2x szybsze ładowanie i 60% więcej. Hajs się zgadzał. 

Na większośc problemów przymyka sie oko bo po co się wychylać, rozwiąże problem a laury zbierze mój szef, dopóki nie zrobi sie wokół tego większego smrodu, nikt specjalnie się tym nie przejmuje. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, KNKS napisał:

A ty dalej swoje... Cała dyskusja zaczęła się od tego, że po co zakładać tarcze dedykowane do klocków, skoro ktoś tam posiadał już te "niededykowane" i w sumie można założyć, bo będzie działać. Oczywiście będzie wystawać, ale po wytarciu pająka da się z tym żyć. Czyli druciarstwo pomnożone przez skąpstwo x bylejakość 🤣.

Co do rozklejających się korb to słyszałem o tym. Podobnie jak o gnijącej blacharce w Fordach i wybuchających silnikach TSI ze stajni VW. Inżynierowie skopali, dobrze że firma zrobiła w tym przedmiocie akcje serwisową. Konkluzja ? Zdarza się w wielkoseryjnej produkcji. Takie czasy. Czego więcej oczekujesz. Może zdradzisz ile tysięcy wadliwych korb wymienił od początku akcji serwisowej ?

Ceramiczne tłoczki ? A to nie tak, że większość przypadków to Czesiek-druciarz uszkadza je podczas rozpychania śrubokrętem ? 

Za podpowiedzi dziękuje, ale nie skorzystam. Podobnie jak za próby szukania patentów. Daj znaka gdzie prowadzisz ten swój warsztacik, żebym wiedział którą okolice omijać. I nic nie zmienia fakt, że coś tam masz, czy coś tam wydaje ci się że możesz posiadać. Dżentelmeni nie rozmawiają o pieniądzach. Jeden lubi drutować, a kto inny się z tego śmieje. Tyle.

Znowu teoretyzujesz i gdybasz. 

I kiepsko nawiązujesz do swojej wypowiedzi. To cię oświecę: sugerujesz że tam doktoranci pracują którzy wiedzą co robią. Podałem Ci kilka przykładów że wiedzą tyle co nic. 

Nie. Żaden Zdenek nie jest sprawcą pękających tłoczków. Sprawcą jest jakiś skośnooki ułom który chciał się szarpnąć na innowację i wykreował przy okazji problem który nie dotyczy produktów żadnego innego producenta. 

A w jakimkolwiek porównaniu hebli Shimano są w najlepszym przypadku na równi z konkurencją. Więc stosujemy coś co nic realnie nie wnosi. 

Ale przecież oni "wiedzą" a ty wiesz też bo oni wiedzą. 

Nadal nic nie napisałeś o swojej praktyce  w  kwestii tarcz. Bo - na razie - teoretyzujesz. Masz jakieś realne osobiste potwierdzenie sugestii/zaleceń sh*tmano? Coś urwanego,  złamanego? Popsutego? 

 

2 godziny temu, Krypto.Szosowiec napisał:

Chyba sobie żartujesz. 

Jeżeli naprawdę uważasz że to projekt był problemem i tyle czasu im zajęła poprawa, to myślę że jesteś w dużym błędzie i nie wiesz jak funkcjonują duże firmy.

Skośnookim fachowcom (ci z doktoratami jak nazywa ich nasz teoretyk) nie wyszło 14 lat temu. Pierwsza generacja miała problem i mimo że był on znany nic się nie wydarzyło. Zero refleksji nad własnymi błędami. Druga generacja to samo,  trzecia też. 

Na korepetycjach z materiałoznawstwa też spali? 

A podobno , tak twierdzą,  produkt X testują przez x lat. 

To też teoria, jak sugestie teoretyków w tym temacie. 

Sugerujesz że problem może ale nie musi się pojawić. Żeby coś takiego napisać musiałbyś mieć w tej kwestii jakieś osobiste doświadczenie (preferowane źródło informacji w dyskusjach forumowych) . Z raz, dwa na np 10. To sugeruje "może", jakieś prawdopodobieństwo.  To jak jest w twoim przypadku? Sugestia bazuje na czymś osobistym? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tobo, nie ma sensu, oni się śmieją z twojego „serwisiku” a ja się śmieje z takich ludzi co oddają swoje szosy na „rowerowe spa” do wycackanych „serwisikow” i płacą za to 1000zł. Na pewno wiesz o czym mowie. 

Ciekawe co tacy ludzie by powiedzieli jakby zobaczyli Shigurę, to już by chyba był zamach na życie użytkownika. 

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, tobo napisał:

Nadal nic nie napisałeś o swojej praktyce  w  kwestii tarcz. Bo - na razie - teoretyzujesz. Masz jakieś realne osobiste potwierdzenie sugestii/zaleceń sh*tmano? Coś urwanego,  złamanego? Popsutego? 

A co ja ci mam napisać o moich doświadczeniach z tarczami ? Chyba tylko tyle że, czy to Sram czy Shimano, staram się mieć je zawsze zgodne z zaleceniami producenta. Mało tego. Używam też oryginalnych klocków. I to tych żywicznych. Nie eksperymentuje, bo nie odczuwam takiej potrzeby. Hamulce szosowe serii Ultegra, czy to R8000 czy R8150 uważam za bardzo dobre. Dedykowane do nich tarcza również. Mało tego, tarcze CL800 uważam za najlepsze jakie miałem w szosie. Żeby jeszcze bardziej namącić musze przyznać że trochę tych rowerów już przerzuciłem i żadna Ultegra mi się nie rozkleiła (korba), żaden zacisk nie rozciekł ani żaden tłoczek nie pokruszył. Miałem tez rower na poprzednim Force od Sram'a i też był OK. Jednak bardziej przekonuje mnie hamulec szosowy Shimano. Tym bardziej, że jest bezobsługowy a klocki trwałe. 

Co do mtb, praktycznie wszystkie hamulce od M6100 działają bardzo dobrze i nie widzę jakiejś specjalnej różnicy pomiędzy 6100 a SLX/XT. Używam dwutłoczkowych zacisków, bo więcej nie potrzebuje. Jeżdże szybkie XC. Moge stwierdzić że heble Shimano hamują, tarcze się nie krzywią i ciężko jest je przegrzać. Klamki są ergonomiczne, łatwe w regulacji, czy odpowietrzeniu a klocki kosztują tyle co nic. O hamulcach w enduro czy DH się nie wypowiem.

Jedyne co uważam za faux pas, to tarcze Shimano szlifowane tylko z jednej strony. To jest niefajne...

Dodam tylko, do tego przydługiego wywodu, że również bardzo sobie cenie hamulce Sram'a serii Level. Absolutnie nie demonizuje faktu, że pracują na DOT, a nawet uważam to za pewnego rodzaju zaletę gdyż zapewniają inna modulację niż odpowiedniki na oleju mineralnym. Jedyne co mi w nich nie pasuje to profil klamki i tylko dlatego przeszedłem na Shimano.

@Rumcajs. Nie każdy ma czas na to żeby, po powrocie z pracy, dłubać godzinami przy swoich rowerach. A niektórzy najzwyczajniej w świecie nie mają na to ochoty lub, po prostu, nie potrafią. Wtedy do akcji wkracza mechanik, który za godziwe pieniążki utrzymuje rowery w nienagannym stanie. I wszyscy są zadowoleni. Klient jest zadowolony, bo ma elegancko wyszykowane rowery, a Pan Mechanik jest zadowolony, bo zarobił na częściach i robociźnie. Piękny układ.

 

Edytowane przez KNKS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, tobo napisał:

Znowu teoretyzujesz i gdybasz. 

I kiepsko nawiązujesz do swojej wypowiedzi. To cię oświecę: sugerujesz że tam doktoranci pracują którzy wiedzą co robią. Podałem Ci kilka przykładów że wiedzą tyle co nic. 

Nie. Żaden Zdenek nie jest sprawcą pękających tłoczków. Sprawcą jest jakiś skośnooki ułom który chciał się szarpnąć na innowację i wykreował przy okazji problem który nie dotyczy produktów żadnego innego producenta. 

A w jakimkolwiek porównaniu hebli Shimano są w najlepszym przypadku na równi z konkurencją. Więc stosujemy coś co nic realnie nie wnosi. 

Ale przecież oni "wiedzą" a ty wiesz też bo oni wiedzą. 

Nadal nic nie napisałeś o swojej praktyce  w  kwestii tarcz. Bo - na razie - teoretyzujesz. Masz jakieś realne osobiste potwierdzenie sugestii/zaleceń sh*tmano? Coś urwanego,  złamanego? Popsutego? 

 

Skośnookim fachowcom (ci z doktoratami jak nazywa ich nasz teoretyk) nie wyszło 14 lat temu. Pierwsza generacja miała problem i mimo że był on znany nic się nie wydarzyło. Zero refleksji nad własnymi błędami. Druga generacja to samo,  trzecia też. 

Na korepetycjach z materiałoznawstwa też spali? 

A podobno , tak twierdzą,  produkt X testują przez x lat. 

To też teoria, jak sugestie teoretyków w tym temacie. 

Sugerujesz że problem może ale nie musi się pojawić. Żeby coś takiego napisać musiałbyś mieć w tej kwestii jakieś osobiste doświadczenie (preferowane źródło informacji w dyskusjach forumowych) . Z raz, dwa na np 10. To sugeruje "może", jakieś prawdopodobieństwo.  To jak jest w twoim przypadku? Sugestia bazuje na czymś osobistym? 

Wybitnie się ekscytujesz pisząc te Posty.

Czy ja gdzieś zanegowałem to co napisałeś? Napisałem że według Shimano jest to zestaw niekompatybilny, więc mogą pojawić się problemy. 

Miałem w życiu różne kombinacje klocków i tarcz, niektóre powodujące dziwne zachowanie roweru. Jeżeli jest chociaż jeden czynnik dzięki któremu można uniknąć komplikacji, to można go wziąć pod uwagę.

Co do korb: nie pomyślałeś, że po prostu tak im się bardziej kalkuluje? Przy masowej produkcji, liczy się każdy grosz. Mało to było afer w przemyśle, gdzie świadomie wypuszczali "bubla", wliczając od razu w koszty pozwy itd?

Ford Pinto. Poczytaj sobie.

Godzinę temu, Rumcajs. napisał:

@tobo, nie ma sensu, oni się śmieją z twojego „serwisiku” a ja się śmieje z takich ludzi co oddają swoje szosy na „rowerowe spa” do wycackanych „serwisikow” i płacą za to 1000zł. Na pewno wiesz o czym mowie. 

Ciekawe co tacy ludzie by powiedzieli jakby zobaczyli Shigurę, to już by chyba był zamach na życie użytkownika. 

Jest na to proste określenie: ból tyłka.

Serio, co ma kompatybilność tarcz i klocków do tego, gdzie ktoś oddaje rower do serwisu?

Edytowane przez Krypto.Szosowiec
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.04.2024 o 16:57, KNKS napisał:

A co ja ci mam napisać o moich doświadczeniach z tarczami ? Chyba tylko tyle że, czy to Sram czy Shimano, staram się mieć je zawsze zgodne z zaleceniami producenta. Mało tego. Używam też oryginalnych klocków. I to tych żywicznych. Nie eksperymentuje, bo nie odczuwam takiej potrzeby. Hamulce szosowe serii Ultegra, czy to R8000 czy R8150 uważam za bardzo dobre. Dedykowane do nich tarcza również. Mało tego, tarcze CL800 uważam za najlepsze jakie miałem w szosie. Żeby jeszcze bardziej namącić musze przyznać że trochę tych rowerów już przerzuciłem i żadna Ultegra mi się nie rozkleiła (korba), żaden zacisk nie rozciekł ani żaden tłoczek nie pokruszył. Miałem tez rower na poprzednim Force od Sram'a i też był OK. Jednak bardziej przekonuje mnie hamulec szosowy Shimano. Tym bardziej, że jest bezobsługowy a klocki trwałe. 

Co do mtb, praktycznie wszystkie hamulce od M6100 działają bardzo dobrze i nie widzę jakiejś specjalnej różnicy pomiędzy 6100 a SLX/XT. Używam dwutłoczkowych zacisków, bo więcej nie potrzebuje. Jeżdże szybkie XC. Moge stwierdzić że heble Shimano hamują, tarcze się nie krzywią i ciężko jest je przegrzać. Klamki są ergonomiczne, łatwe w regulacji, czy odpowietrzeniu a klocki kosztują tyle co nic. O hamulcach w enduro czy DH się nie wypowiem.

Jedyne co uważam za faux pas, to tarcze Shimano szlifowane tylko z jednej strony. To jest niefajne...

Dodam tylko, do tego przydługiego wywodu, że również bardzo sobie cenie hamulce Sram'a serii Level. Absolutnie nie demonizuje faktu, że pracują na DOT, a nawet uważam to za pewnego rodzaju zaletę gdyż zapewniają inna modulację niż odpowiedniki na oleju mineralnym. Jedyne co mi w nich nie pasuje to profil klamki i tylko dlatego przeszedłem na Shimano.

@Rumcajs. Nie każdy ma czas na to żeby, po powrocie z pracy, dłubać godzinami przy swoich rowerach. A niektórzy najzwyczajniej w świecie nie mają na to ochoty lub, po prostu, nie potrafią. Wtedy do akcji wkracza mechanik, który za godziwe pieniążki utrzymuje rowery w nienagannym stanie. I wszyscy są zadowoleni. Klient jest zadowolony, bo ma elegancko wyszykowane rowery, a Pan Mechanik jest zadowolony, bo zarobił na częściach i robociźnie. Piękny układ.

 

To skoro nie masz dowiadczenia (czytaj: zero) w tej kwiestii której doczy twoja wypowiedź to jak dochodzisz do wniosków że coś współpracuje/działa czy nie? Bo - jeszcze raz przypomnę - forum to dzielenie się własnymi (?) doświadzczeniami. 

 

Krypto.Szosowiec - ekscytacja? Jedyne co czuję to zdziwienie - skoro nie masz osobistych doświadczeń w kwestii którą tu poruszono to jakie możliwe problemy sugerujesz?

Miałem zestaw magura mt5 na fabrycznych klockach i dedykowane tarcze - jedna generowała mega piski (mdrp) druga paskudne wibracje.  W zestawie z tarczami srama jest cisza i żadnych innych nieprzyjemnych dolegliwości. Czy wg ciebie sensowne jest zostanie przy prawilnym dedykowanym zalecanym zestawie czy użycie czegoś co działa i zostało sprawdzone? Czy problemem jest to że jest tak jak powinno mimo że niezgodnie z zasadami?

W fabrycznych napędach gotowych rowerów od zawsze są łańcuchy KMC. Nigdy nie miałem przypadku żeby reklamując kasetę czy korbę shimano dystrybutor pytał czy były sparowane z łańcuchami shimano. Więc czy kupując gotowca wyrzucasz łańcuch KMC bo twoje życie lub zdrowie są zagrożone? Czy kiedykolwiek zrobiłeś sobie krzywdę z tego powodu?

 

W dniu 21.04.2024 o 16:40, Rumcajs. napisał:

@tobo, nie ma sensu, oni się śmieją z twojego „serwisiku” a ja się śmieje z takich ludzi co oddają swoje szosy na „rowerowe spa” do wycackanych „serwisikow” i płacą za to 1000zł. Na pewno wiesz o czym mowie. 

Ciekawe co tacy ludzie by powiedzieli jakby zobaczyli Shigurę, to już by chyba był zamach na życie użytkownika. 

Mi to wisi czy się śmieją bo - dla mnie na szczęscie - dla nich pewnie też - szanse na konfrontacje na żywo są zerowe. O tym jak patrzę na własną pracę decyduje frekwencja klientów i ich opinie. A wskazują że nie zarobiłem do tej pory żadnej niższej niż 4 gwiazdki na 5, a taka była jedna, 70 wzorowych. 

Więc uznaję że mogę popisać z teoretykami (do tej pory przyznali że nic z "eksperymentami" wspólnego nie mieli) o rzeczy na temat której nie mają żadnego pojęcia. 

Powtórzę też - na wszelki wypadek - sprzęt klientów wyjeżdża w specyfikacji zatwierdzonej przez producentów albo komponentów (czyli hamulec shimano dostaje dedykowany olej, przewód, tarczę i klocki shimano) a ja jeżdżę na shigurach z tarczami centerline na klockach discobrakes. Bo to moje zabawki. Jeśli tu ktoś zapyta to też piszę z własnego doświadczenia i tak traktują to , mam nadzieję, osoby które pytają o jakieś rozwiązania. Co zrobią ze swoimi pieniędzmi to już co im tam pasi. 

Edytowane przez tobo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Krypto.Szosowiec napisał:

Przykład jak się kończy używanie tarcz Shimano pod wąskie klocki, z szerokimi klockami:

image.thumb.png.0dcd3d9ea2c12001b4e4dce439dc81e0.png

kombinacja wąska tarcza - szeroki klocek, kilkadziesią tysięcy km na takim zestawie, kilkanaście różnych tarcz, w żadnym przypadku nie wystąpiły żadne problemy. Dorzucisz coś jeszcze? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...