Skocz do zawartości

[Suport] Miska suportu - jak wykręcić


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

Postanowiłam dokonać renowacji starego roweru MTB z lat 90. W sumie nadać mu nowy wygląd i tchnąć w niego nowe życie. Pomyślałam, że rozłożę go do "gołej" ramy, wypiaskuję, pomaluję itd. Niestety od dłuższego już czasu mam problem z 2 rzeczami: wyjęciem wspornika kierownicy i wykręceniem miski suportu. Druga strona jest wykręcona, natomiast ta nie puszcza. Stosowalam coca-colę, WD-40, środek odrdzewiająco - penetrujący.  I nic. Sądzę, że odkręca się przeciwnie do kierunku wskazowek zegara, ponieważ rower to Jaguar Flash Bike chyba włoski, ale pewna nie jestem ☺️Jak to rozciąć?  Pozdrawiam 

Screenshot_20231126-144135.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Asinek napisał:

Sądzę, że odkręca się przeciwnie do kierunku wskazowek zegara, ponieważ rower to Jaguar Flash Bike chyba włoski, ale pewna nie jestem

Jeśli to faktycznie włoski suport to masz rację. Ale we włoskich rowerach bywały montowane i BSA (czyli odkręcamy zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara). Zmierz zewnętrzną średnicę gwintu na wykręconej części. Jeśli jest to 36mm to masz włoski suport. Jeśli odrobinę mniej niż 35mm (34,9) to masz BSA.

Edytowane przez Garlock
  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, ale taka robota brzeszczotem to będzie bardzo mozolna (miski, zwłaszcza te z dawnych lat, były bardzo twarde) . Najlepszy byłby jakiś "dremel" (szlifierka szybkoobrotowa z małym kamieniem). Można zrobić dwa wgłębienia (poszerzyć ten otwór w środku miski) i wbić (zaklinować) jakiś sztywny metalowy element, który można solidnie złapać np. kluczem nastawnym. Ja tak kilka razy odkręcałem wbijając tam mały młotek (tą ostrą stroną). Podczas szlifowania wytwarza się też wysoka temperatura, co również nieco ułatwia późniejsze odkręcenie. 

Jak to nie pomoże, to szlifujemy to samego gwintu, choćby w jednym miejscu i próbujemy ścisnąć miskę od zewnątrz, by odkleić ją od gwintu w mufie. 

Edytowane przez marvelo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Garlock napisał:

Jako drugą metodę sprawdzenia jaki to suport można po prostu zmierzyć szerokość (długość?) mufy suportu. Włoskie były tylko 70mm. BSA zwykle 68 choć zdarzają się i inne (ale nie 70):

image.png.25b1e579444f741e01cea7fe9a0ca28e.png

 

Kurcze, wyszłoby, że mam jednak BSA 🙃 Ale i tak ani drgnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Piła do metalu to najbezpieczniejszy sposób na rozcięcie wspornika kierownicy lub miski suportu. Używając piły do metalu, należy zachować ostrożność i nosić odpowiednie środki ochrony osobistej, takie jak okulary ochronne i rękawiczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...