Skocz do zawartości

[Tłoczek] tarczowe hamulce


DzikuPL

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

nie wiem od czego zacząć heh  bo byłem użytkownikiem przez 20 lat  v-braków a od miesiąca mam rower z hamulcem tarczowym mechanicznym.  I tutaj moje pytanie  o co chodzi z tymi  tłoczkami?? 

Bo szukałem w sieci informacji i słyszałem tylko o zacisku jedno tłoczkowym i tutaj moje  pytanie  czy hamulec mechaniczny  tarczowy  posiada system dwu czy tylko jedno tłoczkowy zacisk?? 
Jestem zielony w tym temacie  a chcę się nauczyć obsługi tego wymiany regulacji itd..  bo nie stać mnie aby w sezonie 2 do 4 razy iść na regulacje i bulić hajsy bo to ne jest takie tanie :) 


Nie wiem jakich okładzin mam szukać do swojego zacisku bo ciężko cokolwiek znaleźć bo albo źle szukam albo radius nie występuje  na rynku juz hahah    Wrzucam zdjęcia niżej  .   Przy okazji mam tarczę (disc)160mm czy każda na 6 śrub będzie pasowała czy kupuje się takie pod zacisk  okładzin ?? 

Rower to Kross Evado 3.0 z końca produkcji  2022/23 

1697970843991.jpg

1697970844000.jpg

radius.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli Shimano B01S, B03S, B05S  - o takich  piszesz??   A okładziny  które są lepsze  półmetaliczne czy żywiczne??   bo pod koniec sezonu 2024 przy pełnym serwisie chcę zmienić Hamulec zacisk tarczowy mechaniczny na dwustronny na przykład  Avid BB7  lub coś podobnego :)     Wybór padnie na coś co obsłuży co najmniej dwa rodzaje okładzin.   Chcę mieć dobre heble  bo mimo jazdy po asfalcie mam mocne górki okolicach  i bez hamowania nawet do 90km/h rowerem idzie się rozbujać :D   zabić się nie chcę a te obecne tarcze i okładziny spokojnie dojadę w 4 miesiące  hahah  

Więc wybaczcie za czasem prymitywne pytania bo ja się uczę obsługi i części współczesnych rowerów :) mam tz trekinga crossowego a  dawniej był to zwykły góral  :D    

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach