Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Powyższe pytanie było nie na miejscu, przez linkę poległ by projekt. 

Kompletuję towar, jeszcze linka przerzutki oraz adapter PM do tarczy i zapowiada się większa robota B)

towar2.jpg

Napisano

 

@marvelo Dziękuję w innym wątku za pomoc. Zdałem sobie sprawę, że może niepotrzebnie poszedłem w HT2 i mogłem zostać przy kwadracie. Przez to korba jest 44x32x22 zamiast na kwadrat 42x32x22 i kupiłem kasetę 11-34. 

Nie rozumiem skoro tylna przerzutka Deore RD-592 (max. z tyłu 36T, pojemność 45T) obsługuje wg instrukcji kasetę 11-34 oraz 12-36 - to co stoi na przeszkodzie, aby obsługiwała 11-36 ?

Przy kasecie 11-34T bieg 44x11 jest OK.  Przy kasecie 12-36T  bieg 22x36 jest OK.  To dlaczego przy kasecie 11-36T ma być coś nie w porządku ?  Rozumiem, że przekraczam pojemność przerzutki z 45T na 47T - ale czym to będzie skutkować ?

Wolałbym mieć w kasecie 36T zamiast 34T

Chodzi domyślam się o położenia przypadkowe (i tak się może przypadkowo zdarzyć) 44x36 i 22x11  - jakie jest wtedy ryzyko ?           Jest też korba Alivio FC-MT210-3 40x30x22 - ale obcina już to twarde biegi.

  • 3 miesiące temu...
Napisano

Po wrześniowym doktoracie, przyszedł czas na czyn. Stare żelastwo zdemontowane i nowe zamontowane. To była dobra decyzja przejść na HT2. Po zmianie suportu, kapci na zwijane Continental RaceKing, dętek na TPU (kondon z pasztetowej), rower wyraźnie lżej niesie się po schodach. Jestem na finiszu, trzeba było posiłkować się narzędziami z dalekiego wschodu - typu obcęgi do linek, dętki TPU, nowe gripy a przy okazji nawet centrownicę do kół zamówiłem za 200 zł :) . Z wymiany amortyzatora zrezygnowałem - nie ma sensu inwestować 900 zł. Zamówiłem sprężynę miękką za 49 zł i czekam na dostawę, powinna poprawić choćby minimalnie komfort amortyzacji.

Natomiast mam dylemat czy przy mufie suportu ramy 72 mm czy na pewno nie ma być żadnych podkładek dystansowych. Mam obawy czy nie będzie tarcia o przednią przerzutkę - i czy jednak nie powinna być jedna podkładka od strony zębatek na suporcie HT2 ?

Nie wiem też jak prawidłowo obniżyć przerzutkę przednią - jaka jest zasada ?  Zmieniła się ilość zębów z 48 na 44 więc i średnica zębatki - więc trzeba obniżyć.

 

Napisano (edytowane)

@LUKULUS Tak tylko wtrącę, że porównując przyzwoite, aluminiowe korby na kwadrat do przyzwoitych korb HT2, to jak się zsumuje masę z suportem, to nie ma większych różnic. Mnie w HT2 wkurza okrutnie, że wszelki syf atakuje łożyska bez litości. Mam suport BBR60 (też zmieniłem z kwadratu, chciałem od razu coś przyzwoitego, więc wziąłem "środkowy" model (teraz wiem, że trzeba było najtańszy)  i po prostu nie widzę, jak to by miało parę lat wytrzymać. W przypadku kwadratu - wieloletnie męczenie roweru i nadal chodzi leciutko i płynnie, bo łożyska są wspaniale zabezpieczone.

Edytowane przez Brukiew_Niepospolity
Napisano (edytowane)

@Dokumosa A jak poprawny montaż zabezpiecza łożyska? W zestawie nie miałem żadnych specjalnych dodatkowych zabezpieczeń, tylko miski i ta tuba pomiędzy. Uszczeleczka, która na łożysku siedzi, w porównaniu z uszczelnieniem z przyzwoitego suportu na kwadrat, mnie nie przekonuje. No ale cieszę się, że daje radę u Ciebie.

Jak często wymieniasz suport?

Edytowane przez Brukiew_Niepospolity
Napisano (edytowane)

@Brukiew_Niepospolity pozwole się nie zgodzić z kolegą, jako samozwańczy odważacz części wszelakich ni chu chu mi nie wychodzi żeby korba kwadrat plus suport były podobne wagowo do zestawu z osią zintegrowaną. Oczywiście nie znam wszystkich konfiguracji ale jeśli znasz przykład takiego zestawu to chętnie się dowiem?

Edytowane przez Przecietny
Napisano (edytowane)
12 godzin temu, Brukiew_Niepospolity napisał:

W przypadku kwadratu - wieloletnie męczenie roweru i nadal chodzi leciutko i płynnie, bo łożyska są wspaniale zabezpieczone.

@Brukiew_Niepospolity a jakie to wspaniałe zabezpieczenie łożysk jest w suporcie na kwadrat? Bo z moich obserwacji to nie ma tam żadnego dodatkowego zbezpieczenia poza tym na łożysku maszynowym.

Edytowane przez Rafał87
Napisano (edytowane)

W suportach Neco (tych z aluminiowymi miskami, ale podobne wersje stalowe też widziałem) jest dodatkowe uszczelnienie w miskach, oprócz własnych uszczelek łożysk. 

Oś Suportu NECO 127,5 BSA B920AL BOX - 6908481268275 - 10732877010 - Allegro

Powyższe Neco chodzą naprawdę długo i bez porównania lżej niż typowe łożyska zewnętrzne. 

Tu chodzi też o samo umiejscowienie łożysk, które w suportach na kwadrat są po prostu schowane głębiej w mufie i w pewien sposób naturalnie chronione. 

 

8 godzin temu, Przecietny napisał:

@Brukiew_Niepospolity pozwole się nie zgodzić z kolegą, jako samozwańczy odważacz części wszelakich ni chu chu mi nie wychodzi żeby korba kwadrat plus suport były podobne wagowo do zestawu z osią zintegrowaną. Oczywiście nie znam wszystkich konfiguracji ale jeśli znasz przykład takiego zestawu to chętnie się dowiem?

Oto najtańszy możliwy zestaw korb mtb 3x (42/34/24) i suportu na kwadrat (tu akurat tańsza wersja Neco z miskami stalowymi i bez dodatkowych uszczelnień) - koszt w tanim sklepie internetowym poniżej 70 zł za całość. Razem: 1198 g. Poproszę o konkurenta w podobnej cenie na łożyskach zewnętrznych. 

 

image.thumb.jpeg.5ad1845094f265b76b7450ccc6d77281.jpeg

DSCF5325.JPG

Edytowane przez marvelo
Napisano

W tej cenie na pewno nie znajde, ta korba nawet nieźle waży to Ty 301?  W sumie podobnie do grx 600 a lżejsza niż np alivio 430/431 na octalink. No ale suport to już ponad 3 razy tyle co np  sm bb52.

Napisano

Tak, to Ty301. Z osłoną waży tyle:

image.thumb.jpeg.49a265131213a189318f5cf588715725.jpeg

A tu Miranda (42/32/22), którą założyłem do Madani Cabrero:

DSCF4890.JPG

image.thumb.jpeg.11cd674ab5b4a610ea67a43737aac1af.jpeg

Suport Neco (ten z miskami alu i dodatkowym uszczelnieniem):

image.thumb.jpeg.df761053c66dfe5c9ca5f50b51308a3b.jpeg

Komplet (bez osłony) wychodzi 1138 g. Kosztował około 100 zł. 

  • +1 pomógł 2
Napisano
9 godzin temu, Brukiew_Niepospolity napisał:

@Dokumosa A jak poprawny montaż zabezpiecza łożyska? W zestawie nie miałem żadnych specjalnych dodatkowych zabezpieczeń, tylko miski i ta tuba pomiędzy. Uszczeleczka, która na łożysku siedzi, w porównaniu z uszczelnieniem z przyzwoitego suportu na kwadrat, mnie nie przekonuje. No ale cieszę się, że daje radę u Ciebie.

Jak często wymieniasz suport?

Suporty ht2 ktore sam montowałem przeżywały min. 20 tysięcy km a mt800 nawet sporo dłużej. Podstawa to dobry smar wodoodporny (używam mobilith shc 220 lub 460) w celu uszczelnienia połączenia miska/oś korby bo to najsłabszy punkt tego rozwiązania (woda po osi dostaje się do wnętrza suportu i atakuje łożyska od wewnątrz gdzie nie mają uszczelnień). Kluczowa jest też kolejność montażu misek i kierunek osadzenia tulejki. No i najważszniesze - moment docisku lewego ramienia do korby - ma być symboliczny 0,7-1,2Nm.

  • +1 pomógł 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...