Skocz do zawartości

[amortyzator] tokeny


Rekomendowane odpowiedzi

Wprost i wszystko wiadomo od razu, nie to żaden trolling. Po prostu zapytanie, czy to właśnie jest to samo czy może nie. Dowiedziałem się że zmniejszenie skoku zwiększa progresję no ale czy czasem amor który od razu ma 120mm nie będzie działał tak samo?? Zastanawia mnie to bo mam w planach budowe powiedzmy wyścigowego hardtail do xc i nie wiem czy lepiej wybrać rockshox 35 który ma 150mm w serii czy np recona 120mm albo coś od manitou.  Masa nie gra u mnie większej roli. Przeznaczenie roweru? W zasadzie wszystko.

Owszem do zjeżdżania mogę wybrać np horneta w serii z 150mm skoku ale nie wiem czy czasem nie będzie lepsza zabawa jak z takiego horneta zrobię ścigacza xc hardtail na oponach 27.5+. Sprawdziłem także co by wyszło gdyby amor miał 120mm. Geometria bardzo podobna to wyścigówek. 

image.thumb.png.c74cd650bd545a683e06cfd9ae95d6fc.png

image.thumb.png.581b3c09642e6bc46bfa540b3095592f.png

Długi reach, dzięki czemu będzie można dać króciutki mostek, większy rozstaw kół oraz mniejszy kąt amorka, na plus dla stabilności, krótki widełki, ponoć dla zwrotności

I proszę bardzo, zdaje się że zaaplikowanie do horneta amorka 120mm + kierownica xc da świetny rower downcountry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Zacznij od przeczytania co producent pisze o działaniu tokenów. Zmniejszają one jedynie objętość komory powietrznej, skok się nie zmienia.

Poza tym skok amortyzatora nie definiuje jego progresji.

What are RockShox Bottomless Tokens? – RockShox FAQ

Will installing Bottomless Tokens change the travel of my RockShox fork? – RockShox FAQ

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, graveloiksctrailowka napisał:

Wprost i wszystko wiadomo od razu, nie to żaden trolling. Po prostu zapytanie, czy to właśnie jest to samo czy może nie. Dowiedziałem się że zmniejszenie skoku zwiększa progresję no ale czy czasem amor który od razu ma 120mm nie będzie działał tak samo?? Zastanawia mnie to bo mam w planach budowe powiedzmy wyścigowego hardtail do xc i nie wiem czy lepiej wybrać rockshox 35 który ma 150mm w serii czy np recona 120mm albo coś od manitou.  Masa nie gra u mnie większej roli. Przeznaczenie roweru? W zasadzie wszystko.

Owszem do zjeżdżania mogę wybrać np horneta w serii z 150mm skoku ale nie wiem czy czasem nie będzie lepsza zabawa jak z takiego horneta zrobię ścigacza xc hardtail na oponach 27.5+. Sprawdziłem także co by wyszło gdyby amor miał 120mm. Geometria bardzo podobna to wyścigówek. 

image.thumb.png.c74cd650bd545a683e06cfd9ae95d6fc.png

image.thumb.png.581b3c09642e6bc46bfa540b3095592f.png

Długi reach, dzięki czemu będzie można dać króciutki mostek, większy rozstaw kół oraz mniejszy kąt amorka, na plus dla stabilności, krótki widełki, ponoć dla zwrotności

I proszę bardzo, zdaje się że zaaplikowanie do horneta amorka 120mm + kierownica xc da świetny rower downcountry

XC ze skokiem 130 mm lub lepiej, 150 mm. Po raz kolejny pokazujesz, że albo Trollujesz albo jesteś ignorantem, który próbuje naprawiać wszystko czego dotknie.

Jak Tokeny mają skrócić skok? Dodatkowo, nawet gdyby to działało, to widelec będzie miał tą samą wysokość.

Nie mam też pojęcia, jakim cudem wyszło Ci, że Hornet ma geometrię wyścigowego roweru XC. Druga sprawa. Skoro budujesz rower wyścigowy, to jak można uznać że masa nie ma znaczenia?

8 godzin temu, graveloiksctrailowka napisał:

rower-gorski-mtb-xc-rockrider-race-900-g 

jak to wytłumaczyć? widać podziałkę dla skoku 80 mm oraz 100mm

Wymienia się elementy w środku. Weź mi wytłumacz, jak wsadzając Tokeny, amortyzator miałby magicznie obniżyć się o 20 mm?

Wtedy tego nie komentowałem, no ale chyba zapytam, bo nie wiem czy dobrze pamiętam. Jakie hamulce zamontujesz? Z tego co pamiętam, to twierdziłeś że mechaniczne są lepsze niż hydraulika.

Edytowane przez ChuChu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy ktoś jest trollem, nie kuma czegoś to nie powód by nie wytłumaczyć logicznie. Oczywiście, że dowalanie tokenów skraca skok i oto koleś pyta. A że skraca ten skok "nie mechanicznie" to inna sprawa. Dużo i to bardzo dużo osób tak to rozumuje. Po prostu z amora 160 mm po dowaleniu tokenów i przy określonej wadze użytkownika wykorzysta tylko x skoku mniej. I teraz pyta czy amor z tak nie wykorzystanym skokiem będzie pracował tak samo jak fabryczny z mniejszym skokiem. Być może tak bo oba, które chce kupić bazują na dość "ubogich" mechanicznie tłumikach. Wszystko zależy od terenu wagi wiec ale jakaś szansa na to jest. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W amortyzatorach suntour, manitou czy śmieciowych rockshoxach zmienia się skok za pomocą "travel spacers" często potocznie nazywanych tokenami. W droższych rockshoxach poprzez wymianę shaftu ew. pokrętasem na goleni jeśli to wersja dual position.

W każdym razie zmieniając skok takiego widelca np. ze 150mm na 120mm uzyskujemy to samo co w fabrycznym 120mm. Jedyna różnica to podziałka do SAG w RSach robiona na goleni obecnie jest tylko dla skoku fabrycznego. No i trzeba pamiętać, że w ramach niby jesnego modelu są podmodele. Np. nowsze Reby występuja w kilku wersjach, które różnią się długością goleni górnych (i tu opcja zmiany skoku jest ograniczona). Dodatkowo zwykle wersje boost i plus też podnoszą wymiar AxleToCrown.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, ChuChu napisał:

XC ze skokiem 130 mm lub lepiej, 150 mm. Po raz kolejny pokazujesz, że albo Trollujesz albo jesteś ignorantem, który próbuje naprawiać wszystko czego dotknie.

Jak Tokeny mają skrócić skok? Dodatkowo, nawet gdyby to działało, to widelec będzie miał tą samą wysokość.

Nie mam też pojęcia, jakim cudem wyszło Ci, że Hornet ma geometrię wyścigowego roweru XC. Druga sprawa. Skoro budujesz rower wyścigowy, to jak można uznać że masa nie ma znaczenia?

Wymienia się elementy w środku. Weź mi wytłumacz, jak wsadzając Tokeny, amortyzator miałby magicznie obniżyć się o 20 mm?

Wtedy tego nie komentowałem, no ale chyba zapytam, bo nie wiem czy dobrze pamiętam. Jakie hamulce zamontujesz? Z tego co pamiętam, to twierdziłeś że mechaniczne są lepsze niż hydraulika.

popatrz się na cyferki, hardtail o wyścigowej geo kosztuje mase kasy, ważniejszy charakter roweru niż masa. Dartmoor hornet waży ok 14.5kg, primal 1kg mniej, ile waży typowe xc za powiedzmy rozsądną cenę? Góra 2 kg mniej, czy mnie taka różnica zbawi? Największa różnica jest na podjazdach, rower 2kg lżejszy będzie minimalnie szybszy pod górkę. Mój obecny mtb jak dobrze pamiętam waży 13.5kg. Jakie zastosuję hample nie wiem, być może mechanik tył, hydraulik z przodu. W ex szosie miałem mechaniki, nie narzekałem. na pewno na plus łatwość napraw i regulacji. Chyba best of best są dwutłoczkowe mechaniki. 

3 godziny temu, Dokumosa napisał:

W amortyzatorach suntour, manitou czy śmieciowych rockshoxach zmienia się skok za pomocą "travel spacers" często potocznie nazywanych tokenami. W droższych rockshoxach poprzez wymianę shaftu ew. pokrętasem na goleni jeśli to wersja dual position.

W każdym razie zmieniając skok takiego widelca np. ze 150mm na 120mm uzyskujemy to samo co w fabrycznym 120mm. Jedyna różnica to podziałka do SAG w RSach robiona na goleni obecnie jest tylko dla skoku fabrycznego. No i trzeba pamiętać, że w ramach niby jesnego modelu są podmodele. Np. nowsze Reby występuja w kilku wersjach, które różnią się długością goleni górnych (i tu opcja zmiany skoku jest ograniczona). Dodatkowo zwykle wersje boost i plus też podnoszą wymiar AxleToCrown.

raczej bym napisał śmieciowe suntory, xcm30 po roku zapadł się o pare cm. Najtańszy rockshox przeżył wielokrotny łomot i wszystko co z nim trzeba zrobić to przeserwisować. Serio, jak ktoś np chce wymienić sztywny na amor, to bardzo polecam dopłacić. Jak dobrze pamiętam, już za 500 można to dostać.

W każdym razie dobrze wiedzieć że do ramy primala mogę spokojnie założyć amor do xc a do horneta amor od xc full s. Chyba że kupię cały rower, wtedy się pobawi w skracanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko w takiej ramie jak hornet, która pospawana jest z rur o przektoju kanalizacyjnym ;) amortyzator xc na cienkich nóżkach będzie wyglądał śmiesznie.

Odnośnie śmieciowych rockshoxów (wszystko silver bez wyjątku + recon rl) to rzecz jasna są mniej śmieciowe niż suntoury ale w porównaniu ze średniopółkowcami tego samego producenta to jedbak mocno odstają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co racja to racja

Primal w wersji 29 z amorkiem 100mm to już w ogóle jak race hardtail. Jako że szybkich opon 27.5 x 2.6 / 2.8 nie ma zbyt wiele to chyba lepsze będą koła 29, gdzie do wyboru mam race kingi, furious fredy czy inne racing ralphy. Oczywiście z czerwonym paskiem. Nie ma to jak przyspieszenia na końcu zakrętu niczym jak w f16.

Porównanie custom primal 29 z typowym ścigaczem to jakbym porównał gsxr 1000 z suzuki hayabusa. Sportowo ale stabilniej i pewniej, nieco ciężej się prowadzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli skrócisz skok widelca w Hornecie/Primalu do 120 mm, to suport pójdzie mocno w dół i będziesz ciągle uderzał pedałami/palcami o wystające elementy podłoża (korzenie, kamienie, małe pniaki). W sprajnym wypadku może to się nawet skończyć połamaniem palców stopy. 

Zdecydowanie szukaj dedykowanej ramy. 

Za 600-800 zł kupisz aluminiową ramę Accent Peak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...