Skocz do zawartości

[~3000zł] Rower miejski?


Rekomendowane odpowiedzi

  • Budżet: 2500-3200zł
  • Mężczyzna
  • Wzrost: 177cm
  • Waga ~95kg

Cześć,

Poszukuje rower do jazdy głównie po mieście praca-dom. Mogą zdarzyć się sporadyczne wypady do lasu. Aktualnie posiadam rower Drakkar 29" 40-V, nie ukrywam że odpowiadają mi tak duże koła. Z tego co wyczytałem to najlepiej szukać czegoś jedynie z tylną przerzutką (aktualnie używam jedynie przełożeń 3 na przedniej przerzutce i 6-8 na tylnej, więc zasadniczo niepoprawnie).

Przejrzałem polecane rowery i wpadły mi w oko:

Zależy mi aby rower również posiadał bagażnik i ew. juki.

Z góry dzięki za odpowiedzi!

Edytowane przez dynia_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Na Presidio będziesz bardziej wyprostowany. Ma także mniejszy zakres przełożeń, aluminiową ramę, nie założysz do niego szerszych opon w razie potrzeby.

Żeby nie było, nie twierdzę, że Muirwoods jest najlepszym rozwiązaniem dla Ciebie, ale według mnie bardzo interesującą propozycją i mocno bym go rozważył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozycja na Stinsonie jest bardzo wyprostowana, sam producent pisze że plecy zawsze będą wyprostowane, czy to wygodnie czy nie to już kwestia indywidualna. Na pewno ma bardzo nietypową geometrię, wydaje mi się że do jazdy po mieście może być to ciekawe wyjście, nie będzie szybko ale na pewno będzie komfortowo. Minusem tego Stinsona przy Twojej wadze są mechaniczne hamulce z drugiej strony wymiana  podstawowe hamulce hydrauliczne zamknie się pewnie w 300-400 zł więc nie jest to majątek, więc jeżeli rower jako całość Ci odpowiada to tym bym się nie przejmował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spędziłem sobotę na jeżdżeniu po sklepach rowerowych i wychodzi, że Muirwood-a i Presidio nie można nigdzie dostać. Stinson 1 jest dostępny od ręki.

Przez internet można dostać, Stinsona 2 lub Kentfield-a 1/2. Już sam nie wiem co jest najbardziej sensowne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze dopytam. Rozumiem że jeśli chciałbym sobie w przyszłości pośmigać rowerem po lesie to wtedy przy tych rowerach typu stinson/muirwoods/presidio, należy zmienić oponę na szerszą i z bardziej 'agresywnym' bieżnikiem. Z tego co widzę to producent nie chwali się rozpiętością widelca, jaką najszerszą oponę można więc włożyć do takiego Presidio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co znaczy pośmigać rowerem po lesie? Jazda utwardzoną drogą leśną czy bardziej ambitny teren typu jakieś piaszczyste i "korzeniaste" ścieżki? Na bardziej "ambitny teren" te rowery się średnio nadają a po normalnej, w miarę twardej drodze polnej czy leśnej to przejedziesz na upartego nawet na slicku 28c. Stinson ma opony 2,35" więc rozmiar typowo mtb i nic nie musisz zmieniać. Muirwoods jest na oponach 40c, czyli taki "grawelowy" rozmiar, przez wielu ten rower jest traktowany jako bardzo uniwersalny do wszystkiego, wręcz jako taki prawie mtb na sztywnym widelcu i też nim bez problemu pojedziesz przez las. Presidio ma fabrycznie najcieńsze opony bo 32c ale na tych oponach też okazjonalnie da się przejechać drogą leśną czy polną - miałem taki rozmiar w commuterze i nie było problemu. Zresztą pewnie wejdzie też jakieś 35c, może nawet 38c, a w tych rozmiarach masz już sporo opon grawelowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podwarszawska Choszczówka, Zalew Zegrzyński, przejażdżka wzdłuż Wisły. Taki "Off-road"/Las miałem w zamyśle. Jednak 80% czasu to po prostu miasto. Przymierzałem się póki co do Stinsona i Fairfax-a (takie opcje były dostępne). Nie ukrywam że jestem przyzwyczajony do szerokich i bardziej 'terenowych' opon, przez co na Stinsonie czułem się lepiej. Może i bym się nawet zdecydował na Presidio bez przymiarki (dalej nie jestem w stanie znaleźć sklepu gdzie byłby do obejrzenia), ale nieco 'odstrasza' mnie właśnie rozmiar opony. Czy faktycznie jest ją łatwo uszkodzić przy wjeździe na krawężnik? I z drugiej strony pytanie, czy na tym Stinsonie będzie można komfortowo rozwinąć prędkość powiedzmy ~25 km/h - czy z tak szerokimi oponami to będzie bardziej męczenie się niż szybsza jazda.

Edytowane przez dynia_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez przesady z tym uszkadzaniem opon podczas wjazdu na krawężnik. No chyba, że walisz centralnie w krawężnik bez podrywania kierownicy w górę, ale tak to i felgę uszkodzisz.

Wg tej strony do Presidio wchodzi opona 38c bez błotników a 35c z błotnikami

Screenshot_2023-08-08-10-32-32-521-edit_com.android.chrome.thumb.jpg.ca47d4e7e0e327b513867c15d12cb6b2.jpg

a to już w zupełności wystarczająca szerokość. Oczywiście szersze opony dadzą więcej amortyzacji (pod warunkiem, że nie są napompowane na kamień tylko zgodnie z kalkulatorem odpowiednio do Twojej wagi) ale też będą bardziej zamulać. Oczywiście zaraz się znajdą oponenci wklejający link do Bicycle Tyres Rolling Resistance i twierdzący, że są tam opony szersze i mające opory mniejsze niż inne węższe ale nie ukrywajmy, że opony tam testowane to te droższe wersje, z lepszych mieszanek a większość społeczeństwa i tak kupuje ich tańsze wersje lub w ogóle jakieś tanie Kendy, które są czym szersze tym cięższe i tym bardziej zamulające.

Cytat

I z drugiej strony pytanie, czy na tym Stinsonie będzie można komfortowo rozwinąć prędkość powiedzmy ~25 km/h - czy z tak szerokimi oponami to będzie bardziej męczenie się niż szybsza jazda

I znowu odpowiedź zależy od opon, od ich jakości. Dobre, "szybkie" opony będą szybkie. Tanie, kiepskie opony będą zamulały. Rozwinąć ~25 km/h mogę i na swoim mtb z terenowymi oponami ale utrzymać tą prędkość przez dłuższy czas już gorzej. Na swoim fitnessie z oponami 28c i napędem szosowym (tzn. korba kompaktowa 50-34T) standardowo utrzymywana prędkość to 27-28 km/h, podobnie jest na bieda-grawelu Tribanie z napędem grawelowym (tzn. korba 46-30T) i w miarę szybkich i w miarę lekkich oponach grawelowych 35c. Średnia i tak wychodzi w granicach 21-22 km/h. Szczerze mówiąc, nie chciałbym jeździć na co dzień na oponach 2,35" ale jest wielu amatorów takich opon i oni nie chcieliby jeździć na 35c czy mniej

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Greg1 Serdeczne dzięki za rzeczową odpowiedź. Przeszedłem się jeszcze do jednego sklepu i na spokojnie obadałem rozmiary opon. Faktycznie Stinson to już typowy balon i nie biorę tego roweru pod uwagę.

Wspomniałeś o tym że dobre opony umożliwią szybszą jazdę i prawdopodobnie (to już sobie dopowiedziałem) - wytrzymają 'agresywniejsze' natarcia na krawężniki. Może zatem kupić Presidio 1 i na dzień dobry wymienić opony na 700x37c o jakiejś sensownej wytrzymałości i bieżniku? Myślałem np. o WTB Riddler (tutaj niestety nie mam pojęcia jakie opony byłyby najlepsze). Czy to że oponki byłyby 37 zamiast 38 pozostawiłoby minimalny prześwit na jakiś cieniuteńki błotnik? Do tego może wymiana przerzutki na Acera RD-M3020 (jeśli faktycznie ten Altus jest tandetnej jakości). Myślę że całość wtedy by wyszła gdzieś 3,1k

Inna opcja która coraz bardziej kusi to zakup po prostu Marina DSX - dopłata całego tysiaka ale rower w całości z aluminium - komfortowe opony 700x40c (oglądałem dziś w sklepie i były konkretne) i możliwość nawet założenia czegoś do 2 cali włącznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana Altusa na Acerę nie ma sensu - różnica jest niewielka. Jak już to kup 9-rzędowe Deore RD-M 592, będzie działać i różnica będzie konkretna.Ale jak jesteś w stanie to lepiej kup Marina DSX - przerzutka  + opony + wymiana - wyjdzie z 500.

Edytowane przez PiotrWie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DSX najlepszy pomysł. Prestidio ma szosową geometrię, ostre kąty i jest krótki (przez co będzie za bardzo sterowny) i ma baaardzo słabiutki osprzęt. To nie jest rower na leśne przejażdżki wg mnie. Muirwoods ma geometrię MTB - jak się do niego wpakuje grube opony, to jest idealny na leśne drogi oraz ścieżki lepszej i gorszej jakości - ale znów w mieście będzie nieporęczny. DSX jest najbardziej uniwersalny z nich. Tak myślę - analizowałem różne Mariny i na kilku siedziałem w ramach rundki pod sklepem hehe. Na DSX też - w moim odczuciu super rower i można z niego zrobić mega uniwersalny.

A Stintson to jest rower ekstremalnie "bulwarowy" - w stylu spokojne przejażdżki w niedzielę po obiedzie albo po zakupy w pozycji takiej jak na dawnych Wigrach albo motocyklu cruiser. 

Na DSX pozycja (w zależności też od proporcji ciała) jest zauważalnie pochylona, tak crossowa - jak byś chciał się bardziej wyprostować - to mostek z bardzo dużym wzniosem albo wyższa kierownica. Każdy rower powinno się uważnie i cierpliwie dopasować mostkie i kierą do siebie, niestety większość zwykłych użytkowników tego nie robi i latami jeżdżą na sklepowych ustawieniach, niekoniecznie wygodnych i zdrowych dla stawów.

A do tego DSX bym wpakował opony ok. 45 przy Twojej wadze i stylu jazdy ukierunkowanym na komfort. Ja mam 67 kilo i jeżdżę dość spokojnie i tylko lekko pochylony i mam 40 opony - w moim odczuciu minimum. Ale to wszystko jest subiektywne. Trzeba przejść przez parę rowerów, żeby mieć punkt odniesienia.

Z Marinów Kentfield też geometrią, pozycją i mocnymi ramą i widelcem byłby dla Twoich zastosowań BDB, ale tylko 2, bo 1 ma osprzęt nędznej jakości (wiem, bo mam go i przerabiam), ale w tej dwójce konicznie hamulce do wymiany i trochę dłuższy mostek, bo tak krótki, jak tam jest, sprawia, że rower jest nadsterowny.

Edytowane przez Miro1970
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj późnym wieczorem udało mi się namierzyć sklep w Warszawie z DSX-ami po 3 tyś, od ręki. Bez chwili namysłu zarezerwowałem jedną ze sztuk. Na miejscu miałem okazję przymierzyć i przejechać się zarówno L-ką jak i M-ką. Ostatecznie padło na L-kę. Ostatnie co zostało to dobór odpowiedniego osprzętu dodatkowego.

Czy jesteście w stanie polecić:

  • Sensowny bagażnik który będzie wyglądał schludnie - głównie do powieszenia sakw
  • Sakwy gdzie można będzie upakować np. zgrzewkę wody ze sklepu - typowo pod zakupy na np. 3 dni
  • Stopkę (najlepiej montowaną z tyłu a nie przy korbie - jeśli to nie wchodzi w grę to centralną - postawiłbym na czerń/szarości jako że rower nie posiada chromowanych elementów)
  • Błotniki

Wiem że sporo już was wymęczyłem, ale jesteście po prostu świetni i chętnie posłucham propozycji

Edytowane przez dynia_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...