kregiel Napisano 3 Sierpnia 2023 Napisano 3 Sierpnia 2023 Cześć, Proszę powiedzcie, czy według was takie zróżnicowanie cykanie jest poprawne dla nowego roweru? Rower Canyon Exceed SLX. Z góry dziękuję za odpowiedź. https://share.icloud.com/photos/0cbJpzNDGqcmbHkdKpPhnud0g
uzurpator Napisano 3 Sierpnia 2023 Napisano 3 Sierpnia 2023 To jest... dziwne. Zwykle sprzęgła nie mają jednolitego dźwięku, ale nie aż tak i na wolnych obrotach nie jest to słyszalne.
kregiel Napisano 3 Sierpnia 2023 Autor Napisano 3 Sierpnia 2023 Sprawdzałem na wszystkich blatach i dźwięk pozostaje ten sam. Jedyne kiedy, go nie słychać, to w trakcie pedałowania.
Gość Napisano 3 Sierpnia 2023 Napisano 3 Sierpnia 2023 Brzmi dziwnie. Zupełnie jakby coś było krzywe i zapadki raz były dociśnięte mocniej, a raz lżej.
KSikorski Napisano 3 Sierpnia 2023 Napisano 3 Sierpnia 2023 Lub jest tam ratchet i pierścienie nie są równoległe, jak by któryś miał za ciasne prowadzenie i sprężyna go do końca nie dopychała.
KSikorski Napisano 3 Sierpnia 2023 Napisano 3 Sierpnia 2023 No to wyjmij bębenek, pomiziaj ratchety palcem, powciskaj kilkanaście razy i sprawdź kolejny raz.
cervandes Napisano 3 Sierpnia 2023 Napisano 3 Sierpnia 2023 U mnie nie raz świeżo po serwisie smar był nierównomiernie rozłożony i kręcąc na stojaku taki efekt właśnie był, że się dźwięk nierównomiernie rozkładał. Wsiądź, zrób dwa kursy i się wszystko unormuje.
RabbitHood Napisano 3 Sierpnia 2023 Napisano 3 Sierpnia 2023 Dokładnie to - może być za dużo smaru nawalone i "zapadki" się kleją.
hawkeye Napisano 3 Sierpnia 2023 Napisano 3 Sierpnia 2023 U mnie Ratchet 36t też ma taki "cykliczny" dźwięk. Miałem okazję słyszeć dwa inne rowery z takim systemem i dźwięk właściwie był cały czas równomierny. U mnie się nie unormowało po pojeżdżeniu.
PawelW84 Napisano 4 Sierpnia 2023 Napisano 4 Sierpnia 2023 Rozbierz, wyczyść smar bo pewnie jest go aż grubo, nałóż jakis rzadki smar stały np shimano do łożysk kulkowych, ten zielony i puść kilka kropli jakiegoś oleju przekładniowego. Będzie cykał rowno i dość glosno. Jak nawalisz za dużo smaru to piasta będzie cichsza, jak mniej głośniejsza. Jak za dużo oleju nawalisz to nadmiar z czasem wypłynie. Na takim patencie chodzi u mnie 6 rowerów więc chyba jest ok. Najważniejsze żeby nie przesadzić ze smarem i nie dać gęstego i lepkiego bo może skleić zapadki.
kregiel Napisano 4 Sierpnia 2023 Autor Napisano 4 Sierpnia 2023 Macie na myśli zdjęcie kasety i wyczyszczenie bębenka, czy rozebranie piasty?
KSikorski Napisano 4 Sierpnia 2023 Napisano 4 Sierpnia 2023 Nie odkręcaj kasety. Ciągnąc za kasetę wyjmiesz cały bębenek z piasty. Nic go nie trzyma.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.