Skocz do zawartości

[Avid bb7 s] Avid vs Shimano mt200, Tektro M275 - efektywność, porównanie.


Miro1970

Rekomendowane odpowiedzi

Bardzo konkretne pytanie. Z pewnych powodów planuję założyć mechaniki - konkretnie BB7 MTB w wersji S. Zależy mi na mt200, mechanikach.

Czy ktoś praktycznie porównywał te hamulce z podstawowymi hydraulikami typu Shimano mt200, Tektro 275? Taka ogólna efektywność. Nie koszty, opłacalność, sensowność - tylko realna efaktywność w zwykłej jeździe.

Bardzo będę wdzięczny za wypowiedzi użytkowników.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bb7 plus  metal klocki, sprawdzone pancerze i dobra klamka (fr5)  są sprawne….

wady

w najbardziej stromych technicznych górach bolą dłonie, 

Ścierające się klocki trzeba ręcznie zbliżać ( pokrętłami)

W piasku w czasie ulewy czy większego deszczu  np Puszcza Kampinoska -  zaciekający  z wodą piach trze i hałasuje, mieli.  Kilometrami.    Nie wiem jak w takich warunkach zachowują się dwustronne mechaniki …. Shimano SLX czy XT lepiej się oczyszcza od BB7.  Możliwe że ruszające się dwa klocki sprzyjają oczyszczaniu. W Awidzie porusza się tylko jeden.

 

w okolicach W-wa od roku nie używałem hydraulików, tylko BB7. Zarówno road jaki Mtb. Nie wiem co to jest wersja S.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, itr napisał:

Nie wiem co to jest wersja S.

To jest lżejsza wersja BB7 MTB - niecałe 200 gramów zacisk, standardowe 250. Działanie praktycznie takie same. Jeśli wierzyć producentowi. Promocyjna cena 3 x większa niż podstawowych hydraulików Shimano.

Dzięki za odpowiedzi, wiem, co kupić.

13 godzin temu, itr napisał:

sprawdzone pancerze i dobra klamka (fr5)  są sprawne….

Planuję klamki Avid Dial 7. Powiedzmi mi jeszcze, jakie masz pancerze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pancerze cgx -sl u mnie robią robotę-  w tym również z barankiem, ale bez wewnętrznego prowadzenia .

Opis pancerzy Jagwire w tym tasiemiec

Ktoś z mechaników tego forum wieszał psy na Jagwire ale chyba przerzutkowych. ( zmieniali w nowych szosówkach bo index źle się prowadził)

Klamki Dial 7 miałem ale na tyle wolałem FR 5 że … nie wiem gdzie są. Możliwe że komuś doraźnie założyłem i ślad zaginął… nie były gorsze ale jakieś takie jednak … wybieram FR 5

w road używałem shimano chyba 550  na prostej i tektro na baranku. 

( sprawdź jeszcze wagę fr 5 może przestawiłem się na nie z powodów wagi? Nie pamiętam) 

dobre klocki i współpracująca tarcza…  po starciu firmowych ( co w deszczu i piasku trwa moment) trzeba kupić metaliki.  Lubię tarcze ażurowe ashima ale na początku się cały  układ  dociera i czuć szuranie po ażurze, potem jest tip top.

co do jazdy w ulewie i piasku która mnie deprymowała to było w Road.  Możliwe że ustawiając napięcie pod szosowe klamki pracuję na ciaśniejszej szczelinie, w sumie wspomnienia z wersji MTB nie do końca to potwierdzają, albo olewałem to zjawisko albo jednak było rzadsze…  a przecież cała idea bb u mnie to podmiana na zimę mineralnych shimano w których na mrozie  hamulec tężał okrutnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem, FR 5 są rzeczywiście lżejsze. Przemyślę, dzięki za porady.

Powiedz mi jeszcze, czy BB7 MTB są dużo mniej skuteczne niż hydrauliki Shimano, które miałeś? Ja też często jeżdżę w zimie, stąd pomysł na mechaniki, poza tym może pojadę w Pamir albo inny Kazachstan😏

Mówiąc serio, pytam, bo rower, który kupiłem do przeróbki na turystyka, ma mechaniczne hamulce Clarks - i jestem porażony ich słabością. W aktualnym rowerze mam v-breki Deore dobrze ustawione z dobrymi klockami i hamują jak żyleta, a te mechaniki tarczowe Clarks to droga do samobójstwa dosłownie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz zacząć zakupy od pancerza, klamek  i klocków metalicznych do Clarksów oraz tarczy 180 na przód…   Może coś sie zmieni na plus jeśli nie kup avidy…

różnica w mocy - nie ma pełna skuteczność , różnica jest w sile im bardziej stromo i trzymasz rower ma hamulcach - dusisz dużo mocniej niż w hydrauliku i boli dłoń ze zmęczenia.    Przy normalnej turystycznej jeżdzie bez technicznych gór to nie jest problem.

Nie kupowałem shimano od 2009 roku jednak wciąż używam ten sam komplet ( ale dość rzadko ostatnio , kilka lat wcześniej non stop)  XT…    Jeśli chcesz poczuć hydraulikę nie wahaj się dopasuj tylko tarcze hamulcowe szerokością i zgodnością z metalicznymi klockami. Hamulce  SLX czy XT nie będą złe… nowe na jednej wyprawie nie powinny paść. Nie stoję ani po stronie Avidów ani hydrauliki… jednak do bezpiecznej jazdy w bardzo technicznym terenie gôrskim ( hamuję a nie gnam) wybierz hydr,  

Edytowane przez itr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dwóch rowerach mam BB7 MTB. W jednym z klamkami Speed Dial 7 a drugim FR5. Co do klamek to kwestia gustu. Obie zarówno dobre.

Natomiast złego słowa nie powiem o BB7. Genialne w swojej prostocie i efektywne w działaniu.

Miałem Avid Elixir 1, Shimano Deore BR-M615, Tektro M300, Hayes Dyno Sport i pewnie jeszcze kilka innych i żadne z nich nie zapewniają takiego pokoju ducha jak dobre mechaniki. Można je naprawić w szczerym polu przy pomocy klucza imbus, jak pęknie linka, co mi się raz zdarzyło, to można kupić nową w każdym rowerowym. Na każdym innym hamulcu zawiodłem się w jakiś sposób (Avid Elixir się zeszczały, Deore zamarzły) a BB7 po prostu działają. Zero odpowietrzania, przelewania, itd. Bez żadnego serwisu, tylko wymieniając klocki jak się zetrą i linkę jak pęknie ze starości 😃

Edytowane przez rambolbambol
  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż tam z peanami bym się nie zapędzał, na imprezę etapową typu błotne trophy w Beskidach jednak dwa sprawdzone XT, metaliczne klocki  to lepszy wybór i komfort, Same się wysuwają.

 W katastrofie pogodowej Awidy nie są hamulcami marzeń,  a zgrabiałymi dłońmi ciężko przekręcić regulację klocka nieruchomego. Nowe klocki żywiczne schodzą w oczach mieląc zupę z piachem. ( Np maraton około Otwocka w deszczu)

I tak jak pisałem - hardcorowy teren i bolące dłonie, chcesz ulgi - kup dobre hydrauliki. co ważne - na stalówce bez amortyzacji właśnie do kwadratu warto mieć  na kamienne wyrypy hydrauliki bo dłonie dość dostają od terenu, a siłowe zaciskanie  avida usztywnia nas co psuje flow i balans na przeszkodach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytając wasze wypowiedzi, myślę, żeo do mojej rekreacyjnej jazdy po asfaltach, wiejsko-leśnych (pagórkowatych w najgorszym razie) drogach i szutrach BB7 zupełnie wystarczą, a trochę deszczu i przypadkowego błota je mniej osłabi niż obręczówki.

Pomyślę nad klamkami, na razie kupiłem same zaciski, właśnie przyszły, made in Tajwan, wersja MTN S, produkcja 2023, realnie każdy zacisk razem ze śrubami i podkładkami waży dokładnie 200.7 grama.🙂 Według sklepu CR wesja nie S waży realnie 250 gramów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
W dniu 11.07.2023 o 09:06, Kettler napisał:

Nie bardzo rozumiem dlaczego ktoś miałby w dzisiejszych czasach planować zakładanie hamulców mechanicznych🤔 10-15 lat to jeszcze można było zrozumieć.

Trochę jak szukać auta bez klimatyzacji...

Np dlatego żeby nie musieć wymieniać zacisków "w bezobsługowych hydraulikach". Odpowietrzać hamulców. Mieć problemów z nierówno pracującymi tłokami. 

  • +1 pomógł 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...