Skocz do zawartości

[rower] Rondo Ruut AL2 - raport z użytkowania


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry wszystkim,

Mam takie pytanie, otóż przyszedł dzień, w którym pękła mi sprężyna tylnej przerzutki w moim Ruut Al2 i w sumie nie wiem co w tej sytuacji zrobić (oprócz tego, że można skorzystać z gwarancji). Nie mam pojęcia co zrobiłam nie tak, a chętnie się dowiem, bo nie znam się na technicznych aspektach na tyle. Dajcie też proszę znać co począć - wymienić całkowicie na Shimano czy zostawić Srama? 
 

z góry dzięki za odpowiedzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Powoli wraca temat opon do Rondla. Conti powoli upewniają się do slicków, a zrobiły ok. 2000 km. Jak dla mnie to trochę za szybko. Do tego chyba nie są zbyt trwałe. Na tyle mam z 10 miejsc, które regularnie są mokre. Ewidentnie to ślady po dziurach i działaniu mleka. Do tego co 2 dni muszę dopompować. Dla porównania w MTB mam Vittorie Barzo i tam dopompowuje  raz na kilka miesięcy :(

Rozważam Pirelli Cinturato Gravel H Warto, czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z moich doświadczeń jazdy zimą na gravelu jak masz opony o niskim bieżniku i gęstym ułożniu klocków to jazda bywa męką, szczególnie przód musi być agresywny na maksa, tył może być taki jak w tych Pirelli co chcesz kupić. Jak wyjedziesz do lasu gdzie śnieg będzie głęboki na 5cm i więcej to szybko się przekonasz że gravel na kiepskich oponach jest złym pomysłem do jazdy zimą, chyba że będziesz jeździł tylko po safalcie ale tam przeważnie jest wszystko posolone i zasypane piachem i napęd w takich warunkach aż trzeszczy od mieszanki solno-piaskowej.

Edytowane przez leejoonidas
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Miałem właśnie się zapytać jak sprawują się Ronda, bo widziałem w sklepie i robi przyjemne wrażenie, ale widzę, że różnie.
Z tego wynika, że rondo robi rowery ładne ale drogie, do tego przy tych cenach osprzęt dokładają jak w rowerach budżetowych, jak na rowery dla elitarnego grona użytkowników którzy nie patrzą na ceny rowery dość problematyczne, chyba lepiej kupić Krossa Esker 4.0 a za resztę kupić dobre koła do niego, mniej problemów, ale też mniej lansu, i chyba nawet lepiej bez tego lansu, jak stawiasz gdzieś taki "pozłacany" rower każdy ma Cię za milionera! :D

 

 

 

Edytowane przez pemekscreen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

@pemekscreen jakoś uciekł mi Twój post i pytanie. Już to nadrabiam. 

Jestem zadowolony. Tyle, że u mnie wymieniłem praktycznie wszystko poza ramą, sztycą, mostkiem, siodłem, kasetą i łańcuchem. Wiadomo, że to mało opłacalny interes. U mnie nico broni sprawę to, że jak kupowałem Rondla to miałem go w niskiej cenie. Poza tym zmiany wykonałem sam więc doszła jeszcze satysfakcja z całej operacji. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawno nie było aktualizacji wiec pozwolę sobie coś dopisać.

1. Przebieg

Od połowy maja 2023 nakręciłem ok. 3500km na Rondlu. Wróciła przyjemność z jazdy. Zacząłem jeździć regularniej trasy powyżej 100 km. 

2. Wprowadzone zmiany 

Wygląda na to, że wszystkie się sprawdziły. Nie żałuję żadnej z nich. Zaskoczyły mnie tylko opony. Tył po ok 3000 km wymaga wymiany, bo ząbki na środku stały się już prawie gładkie. Szybko to poszło. No chyba, że moje przyzwyczajenia z oponami MTB tutaj zakłamują postrzeganie trwałości opony. 

Dodatkowo wymieniłem SPD z 540 na XT 8100. Przełożyłem między rowerami, bo wyszło że więcej jeżdżę na Rondku niż na drugim rowerze. Zawsze to +10 do lansu ;) 

Do poprawki jest owijka. Niestety montując Supacaz Gravel nie wyszło to zbyt idealnie. Robiłem to pierwszy raz w życiu i po czasie 2 miejscach owijką rozeszła się na zwojach. Za to podkładki żelowe pod owijką robią robotę. 

3. Co się zmieni

Wydawać by się mogło, że wymieniłem praktycznie wszystko i nie ma co robić. Jednak leżą i czekają na montaż następujące fanty:

  • kaseta Shimano m8000 11-42, 
  • łańcuch Shimano cn-hg701,
  • opony Pirelli Cinturato Gravel H o szerokości 45, chcę sprawdzić jak się będzie jeździć na szerszym kapciu, 

Powyższe wjedzie na początek wiosennego sezonu. Fabryczna kaseta i łańcuch mają jeszcze całkiem dobrze i wymiana to raczej fanaberia niż realna potrzeba. 

4. Co mi chodzi po głowie

Po pierwsze jeździć. Chciałbym w tym sezonie nakręcić przynajmniej o 1000 km więcej niż rok temu. Mam już plany na kilka ciekawych wypadów więc jest potencjał. 

Poza tym zastanawiam się nad:

  • karbonową sztycą - właściwie to bym już kupił, ale nie jestem pewien jak się to będzie zachowywać. Blokuje mnie to co się może stać jak poza swoimi 85 kg dodam jeszcze większą podsiodłówkę z bagażem, 
  • mostkiem - tutaj korci mnie jedna rzecz. Szukam sposobu na nieco większą integrację linek. Zastanawiam się, czy jest jakaś opcja na pełne schowanie linek w tej ramie? 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że przejście z drutowych Terra Trail na zwijane 45tki będzie na plus, mimo mojej niechęci do Cinturato 😉

Zdaje się, że jedyna techniczna możliwość integracji to stery z przewidzianym przelotem na przewody oraz otwór w rurze sterowej. W tym wypadku na 95% niewykonalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@marcesco Conti nie było drutowane. Drutowane były fabryczne fumy Rondla, ale one wyleciały chwilę od zakupu i wjechały Conti. Co do tej integracji to zakładam, że może być problem z brakiem miejsca w główce. Nie wiem, jak to jest robiono w innych rowerach, ale na chłopski rozum wydaje się, że musi być ona większej średnicy. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pemekscreen tak wymieniłem. Powody były trzy.

- po prostu mi się nie podobała,
- waga - urwałem ~300g,
- śruba mocująca koronkę. Okazało się, że jedna była luźna i miała naderwany gwint. Temat do naprawy, ale nie chciało mi się w to bawić, 

A i tak planowałem GRX więc zmieniłem. 

Do tego FSA jakoś do mnie nie przemawia. W Marinie też miałem FSA i jak przyszła pora na wymianę koronki to nagle okazało się, że nie da się tego kupić, koszty są KOSMICZNE. Wymieniłem na XT i problem się skończył. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dawno nie było aktualizacji. Rondel robi swoje kilometry a ja po złamaniu ręki wróciłem do regularnych jazd. 

1. Nowe opony.

Conti dobiły do granic swoich możliwości. Zrobiły 3500 km i tył stał się gładki. Do tego liczba mokrych plamek na oponie drastycznie wzrosła. 

Wsadziłem Pirelli Cinturato Gravel H w rozmiarze 700x45. Chcę spróbować jazdy na szerszej gumie. Ciekawostka. Opona zakłada się całkiem przyjemnie. Co do uszczelnienia to zwykła pompka podłogowa. 4-5 mocniejszych ruchów na początek. Potem jeszcze kilka i opona idealnie wskoczyła na swoje miejsce. Na sucho, bez mleka i oponiarskich lubrykantów. Po ułożeniu opony mleko przez wentyl i gotowe. 

Na pierwsze jazdy muszę jeszcze zaczekać, bo tylne koło złamało lekką centrę i oddałem do serwisu. 

2. Nowe siodło 

Zmuszony byłem wymienić siodło. Fabryczne Selle Italia Model X jest spoko i bardzo mi podeszło. Jednak dziwna konstrukcja szyn pod spodem spowodowała, że nie mogłem zamontować torby Ortlieb Saddle-Bag Two 4.1 litra. Problemem są te masywne plastikowe wsporniki szyn w tyle siodła. Przy prawidłowym (dla mnie) ustawieniu siodła brakuje ok 1 cm do zapięcia torby w zaczepie przykręcanym do szyn siodła.

SelleItaliaModelX.jpg.1b41dc807d56231dcd7f3f60725cdfc0.thumb.jpg.052d1d9fefd5ca0237f74937fb78a60e.jpg

Miałem do wyboru wymianę torby na inną albo wymianę siodła. Wybrałem to drugie i kupiłem siodło o najdłuższej nazwie Selle Italia Novus Boost Evo Gravel TM. Tutaj pręty mają normalne mocowanie na tyle i torbę udało się założyć jednocześnie zachowując poprawne ustawienie siodła. Ciekawostka, pręty w nowym siodle są krótsze, ale brak tego plastikowego wspornika powoduje, że mocowanie siodła można znacznie odsunąć do tyłu. 

Screenshot_1.thumb.jpg.d7d30e34e488876974cbf243614c8c95.jpg

Na pierwsze efekty muszę zaczekać na powrót tylnego koła z centrowania. 

3. Nowa owijka 

Nowy sezon to nowa owijka. Stara Supacaz Gravel Super Sticky Kush wymieniona na nową taką samą. Nie eksperymentuje, skoro się sprawdziła. 

4. Ręką po złamaniu w łokciu 

Złamane 2 kości - wyrostek dziobiasty i głowa kości promieniowej. W 11 dniu zdjęta szyna gipsowa, ruchomość praktycznie zerowa. Od 12 dnia regularna rehabilitacja. Po 5 tygodniach od złamania pierwsza jazda - 20 km. Od 6 tygodnia jazdy po 40-50 km. Trzy miesiące po złamaniu jazdy na poziomie 70-80 km nie robią większego wrażenia. Trasa 130 km powoduje odczuwalne bóle w łokciu + zauważalną utratę siły w ręce. 

5. rower MTB

Wyszło na to, że ostatnio jeżdżę głównie na Rondlu. MTB stoi i się kurzy. Pozycja na gravelu zdecydowanie wygodniejsza dla uszkodzonej ręki. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro siodełko Ci podeszło, może warto było dokupić dodatkowe paski od Ortlieba? Mam Brooksa, tam też nie ma możliwości przymocowania do szyn, ale od lat jeżdżę z tymi paskami i trzymają solidnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@chopmaz wiesz co nie wiedziałem, że są. Poza tym zależało mi na wygodnym przepinaniu torebki między dwoma rowerami. Aktualnie mam dwie torby Ortlieba - wersja 0,8 litra i ta 4,1 litra. Do tego dwa rowery. Obie torby mają to samo zapięcie i bardzo mi to podpowiada. Mała torbą to typowa narzędziówka, duża na wypady. Dzięki temu mam 1 komplet narzędzi, etc. i mogę wygodnie zmieniać rowery. Jak planuje dłuższy wypad to narzędziówka w całości leci do dużej torby i nie muszę się bawić z zapięciem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się wczoraj odebrać koło z centrowania i były pierwsze jazdy. 

Siodło 

Czuje, że się polubimy. Kształt ten sam co w Model X, zauważalnie bardziej miękko. Do tego rozwiązany problem z przepinaniem toreb. 

siodlo1.thumb.jpg.632a971d437ccbac612c96dae239f554.jpgsiodlo2.thumb.jpg.cea4206b3ece5a2d07d6dce226842c21.jpg

Opony 

Wyglądają zacnie. Miałem obawy, że taki balon to jednak będzie zamulać. Okazało się, że tak nie jest. Wpadło kilka PR na trasie testowej. Opona toczy się bardzo fajnie. Do tego dobrze się trzyma na suchym asfalcie. W lesie na twardych drogach też było ok. Przez niewielkie piaski też przejechałem. Zdumiało mnie tylko ciśnienie. Nabiłem po 2 bary i to było ZDECYDOWANIE zbyt mało. Przy 3 barach było zauważalnie, ale ostatecznie z tyłu musiałem podpompować do 3,5 bara. Po tym jak wsadzę na rower swoje ponad 80kg opona ma zauważalne ugięcie. Będę jeszcze eksperymentować. 

kolo1.thumb.jpg.0400046850bcd5042b1c8cf832e66c76.jpg

Na koniec miejsce na oponę. Przód oczywisty i miejsca sporo. Z tyłu zostało całkiem dużo miejsca. Spodziewałem się, że jednak prześwity będą dużo mniejsze.

przeswit-dol.thumb.jpg.71556e9967cb4ca1acc293ef734b7678.jpgprzeswit-gora.thumb.jpg.a62faee2ec8a5bc549f0828d5a5d1386.jpg

kolo2.jpg

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Z tyłu zostało całkiem dużo miejsca.

W moim stalowym Ruucie prześwity odpowiadały Twoim ale ja je określałem jako minimalne 😃 Generalnie ST wyglądał trochę komicznie na balonach 45, jak teraz patrzę na zdjęcia to zastanawiam się jak tego nie zauważyłem 🫠 Ale trzeba przyznać, że to "wina" stalowych, cieńkich rurek. U Ciebie wygląda to zdecydowanie lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...