Skocz do zawartości

[slicki w teren] Conti contact urban


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, poszukuję możliwie najszybszej opony do jazdy asfalt, gravel, las, lekkie 'enduro' na płaskim, czy ktoś może jeździ na slickach po lasach? W zimę jeżdżę po błocie i sniegu... prawdopodobnie na slickach na nieco luźnej nawierzchni będzie podobnie. Szczerze? Brakuje mi tego uciekającego tyłu etc. który mam podczas zimowego przedzierania się przez głębokie błota czy śniegi. W górach opony będą używane conajwyżej na asfalcie, ewentualnie gravelowej drodze.... myślę że mimo wszystko flow traile wciąż będzie można zaatakować, byle nie było luźnej nawierzchni... Opona w dotyku przypomina mi conti race king wire, więc o wytrzymałość nie ma się co bać. Weznę wersję 26x2.2 (trudno dostępna ale wysyłkowo da radę), zdaje mi się, że szerokością i tak nadrabiam tutaj brak bieżnika, więc poziom przyczepności spokojnie będzie jak w gravelowych np 35mm. Na asfalcie za to, jak na superbike.

Oczywiście na zimę nie nadaje się, na  głębokie błoto i śnieg mam conti trail king... w chwili obecnej założone conti race king, niestety jedna opona od scentrowania koła, skrzywiła się... najprawdopodobniej poleci do kosza... więc i tak mam do kupienia jedną oponę.

Race king wire przeżył wielokrotny łomot na wybojach korzeniach kamieniach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założyłem  kiedyś slicki (schwalbe Kojak) do mtb na miasto i raz z lenistwa nie zmieniłem na wyjazd w góry. O dziwo. A szutrze, ścieżkach, nawet piasku to działało, ale jak wyjechałem na mokrą trawę, to było straszne - zero tarcia, jechałem jak na lodzie walcząc o życie, na szczęście łączka była krótka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piasek, ale pewnie tylko taka ala posypka jak na ciastku w cukierni, w głębokim niemal na pewno nie będzie super... na trawie sh*t?? Na jakim ciśnieniu jeździłeś? Ja będę jeździć na takim na jakim jeżdżę na zwykłej oponie, 2 bary, może odrobine mniej.

Ja powiedzmy potrafię sobie poradzić z uślizgami... przynajmniej jakieś urozmaicenie będzie na płaskim, nie zdziwię się jeśli się okaże że na twardym gruncie, opona okaże się trzymać lepiej niż race king... mieszanka identico, podstawa i ścianki boczne jak w conti race king wire. Ale.... takie opony założę tylko jak dorobię się jakiegos roweru trail, np taki dartmoor primal.

Bo tak to bez sens... na takich oponach nie zaatakuje trudniejszych singli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam vbrake, odpada... z dwoma kompletami być może będę kombinować ale to już w innym rowerze, jakbym się zdecydował mimo wszystko na xc ht to już na pewno, 29 z oponami xc 2.3 +/- do tego 27.5x2.8 w góry. Serio... przynajmniej jakiś dreszczyk emocji będzie na płaskim... no i szybciej.. jak tak pomyśle w jakich miejscach potrzebuje tego bieżnika, to wychodzi że to może 5% całego kilometrażu

Polecam też popatrzeć na testy, wraz z zwiększaniem szerokości, opory toczne w zasadzie pozostają na tym samym poziomie, to nie samochód gdzie faktycznie im szersze opony tym większy opór toczny.

Jedyna kwestia jaką szersze (i na wyższym profilu) opony mogą coś zepsuć, to mniejsza sztywność, wysoka szeroka opona pochłonie więcej energii (jak amortyzacja) od nabitej na kamień opony 25c... ale niestety, nawet nie dziury i wyboje, zdaje się że wystarczy stary chropowaty asfalt (jakiego na bocznych drogach nie brakuje) by cała przewaga wąskich opon stopniała jak śnieg po zimie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój  algorytm nie pojmuje problemu, ktoś już wybrał oponę Urban i nie wiem za bardzo o co pyta? Raczej dowodzi dlaczego Urban…. 😉
zostałbym z Race Kingiem tylko wysoki model,  z przyczepną mieszanką, może na mlecznych kołach.  Po co zmieniać sprawdzony bieżnik? 
Jeśli chodzi generalnie  o proporcję przebieg/ cena polecam Maratony,  albo zwykłe albo imho szybsze Almotion…jadą są gładkie, dobra mieszanka, jesień ok, można popuścić ciśnienie, na lodzie kaplica więc bez szaleństw. Przez las przejadą.   Ale każdy eksperyment jest ciekawy, czy to będzie Grifter , Jack Rabit, Kojak, albo Urban liczą się wrażenia tylko Twoje Zapytaczu, i nie wiemy co polubisz. Almotion są bardzo szybkie mam 29x2,15.  Opona wąska szosowa będzie przeważać głównie powyżej 30 km/h generując niższy opór powietrza, przy zwykłych amatorskich 22 km/h twardy grubszy kapeć 2,1 z dobrej mieszanki toczy się lekko i przyjemnie… i jest bardziej uniwersalny…. Ma niestety wagę, i to trzeci czynnik…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczny % aero to opór jaki generuje rowerzysta, opony mają malutenki wpływ,  jeżdżąc na conti urban, dostaję znacznie wyższą trwałość. Race king na pure grip na tyle po 1000km wygląda mi na 66% zużyty. Black chilli byłby w połowie zjechany. Kiedyś jeździłem na sch kojak. Średnie miałem w zasadzie te same, co później na szosie. No i taka sprawa, zdaje się że do jakiejkolwiek opony terenowej, nie ma po co ładować więcej niż 2.5 bara. Będziemy jecać na wąskim pasku na środku, np w race king tylko na środkowym pasku klocków. Będą się mocniej odkształcać. Pare razy, jeszcze na wire nabiłem 3 bar, w zasadzie nie było ani troche lżej. Do conti urban czy dowolnego slick / semi slick to można ładować 5 bar. Maratony to zwykłe opony treking wyprawa etc. Niestety wysoka odporność na przebicia (osiągnięta przez wkładke antyprzebiciową) podnosi opory toczne... ten conti urban w teście rolling resistance wypadł prawie jak conti ultra sport iii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, graveloiksctrailowka napisał:

Piasek, ale pewnie tylko taka ala posypka jak na ciastku w cukierni, w głębokim niemal na pewno nie będzie super... na trawie sh*t?? Na jakim ciśnieniu jeździłeś? Ja będę jeździć na takim na jakim jeżdżę na zwykłej oponie, 2 bary, może odrobine mniej.

Ja powiedzmy potrafię sobie poradzić z uślizgami... przynajmniej jakieś urozmaicenie będzie na płaskim, nie zdziwię się jeśli się okaże że na twardym gruncie, opona okaże się trzymać lepiej niż race king... mieszanka identico, podstawa i ścianki boczne jak w conti race king wire. Ale.... takie opony założę tylko jak dorobię się jakiegos roweru trail, np taki dartmoor primal.

Bo tak to bez sens... na takich oponach nie zaatakuje trudniejszych singli

Tak tak. Dopóki nie trafisz nawet najmniejszej przeszkody, która spowoduje że będziesz potrzebował przyczepności z tyłu.

Miałem w Gravelu Tufo Gravel Speedero 40c. Dobra opona na szutry i ubity piach, nic więcej. Ty wyskakujesz z gładką oponą, która na dodatek była projektowana jako opona miejska.

Istnieje jeszcze taka czynność jak hamowanie. Tył blokuje się bardzo łatwo, a na takiej oponie właściwie nie będziesz miał nad tym kontroli.

Rób jak tam uważasz, ale według mnie szukasz przygód na siłę. Swoją drogą, to nie wiem z jakimi prędkościami i gdzie jeździsz. Race King jest uznawana za oponę z dość słabą przyczepnością i jeżeli jeździ się w miarę sprawnie, to zaczyna się ślizgać. 

A podsumowując:

Nie zdziw się, jak pewnego dnia, w najmniej oczekiwanym momencie będziesz orał glebę.

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu jest uważana jako opona z słabym gripem? Mam komplet trail king + race king, na asfalcie czy twardym gruncie, race king generuje większe przeciążenie przy hamowaniu samym tyłem, oryginalnie conti urban to była/jest opona szosowa, conti ultra sport. Do modelu urban dodali trochę rzeźby bieżnika, w praktyce istotne chyba tylko podczas jazdy po mokrym czy piasku. Nie musicie się o mnie martwić, wiem na ile mogę sobie pozwolić, zjechałem po lodzie i śniegu z szyndzielni, tą trasą gdzie zazwyczaj się podjeżdża. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...