Skocz do zawartości

[Serwis] Rock Shox Recon Gold RL


Daimos77

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć! Na wstępie zaznaczę, że szukałem podobnego tematu ale nie znalazłem z tym konkretnie modelem amortyzatora.

Chcę przeprowadzić serwis zerowy ( w ogóle będzie to mój pierwszy serwis jakiegokolwiek amortyzatora bo nigdy wcześniej tego nie robiłem, więc proszę o wyrozumiałość ) Rock Shox'a Recon Gold RL DebonAir, którego producent przewiduje po 50h pracy. Mój przepracował może max 20h ale zaraz stuknie mu rok jak jest ze mną no i zaraz zaczyna się sezon więc chcę przygotować rower w 100%.

A mianowicie z tego co się wstępnie zorientowałem będę potrzebował oleju do dolnych lag 15wt oraz smaru sram butter.

- i teraz pytanie czy ten olej rock shox'a 15wt idzie zastąpić innym tańszym o takich samych parametrach?

- ten smar SRAM Butter też idzie zastąpić innym tańszym smarem?

- czy po zdjęciu dolnych lag przy serwisie zerowym będę potrzebował nowych uszczelek, które są przy dolnych śrubach?

- czy przed serwisem mam spuścić powietrze z komory oraz odblokować/zablokować manetkę blokady skoku i w jakiej pozycji ustawić pokrętło od siły tłumienia max na "żółwia" czy na "królika"?

W necie znalazłem tabelkę odnośnie serwisu i poprawcie mnie jeśli się mylę ale według niej przy serwisie zerowym będę potrzebował po 6ml 15wt do każdej z goleni? Oraz gdzie nakładać ten smar SRAM Butter?

2109588860_serwisReconGoldRL.thumb.png.38976b95369e62f99dd59c9eab4d44e8.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

- możesz użyć tańszego zamiennika, to olej do smarowania lag/ślizgów, nie do tłumika, ważne żeby był odpowiednio gęsty. Ja używam taniego Amortyzola 15W, kosztował ok. 20zł za litr, ale to kilka lat temu.

- Sram Butter lepiej nie zastępywać tanim zamiennikiem ze względu na właściwości (choć można np. wazeliną techniczną). Możesz kupić małą porcję, np. taką za 20zł:

https://allegro.pl/oferta/sram-butter-smar-do-amortyzatorow-20g-9745500174

sam taką kupiłem i starczy na kilka serwisów, a biorąc pod uwagę że serwis robisz raz na rok to masz zapas "na lata" ;)

- producent zaleca, ale nie trzeba.

- podobnie jak wyżej. Ja powietrza nigdy do małego serwisu nie spuszczam i nic się nigdy nie stało. Ustawienie pokrętła tłumienia też nie ma znaczenia.

-  Ilość oleju jak w tabeli, Sram Buttera nakładasz na wewnętrzną część uszczelek kurzowo olejowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Daimos77 napisał:

ten smar SRAM Butter też idzie zastąpić innym tańszym smarem?

Elube fork grease

2 godziny temu, Daimos77 napisał:

czy po zdjęciu dolnych lag przy serwisie zerowym będę potrzebował nowych uszczelek, które są przy dolnych śrubach?

Niby da się ich użyć ponownie, ale raz po serwisie miałem wyciek i od tej pory zawsze używałem nowych, zwłaszcza, że są tanie.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja propozycja (widzę że masz szansę coś spier....ć) - obejrzyj jakikokolwiek film z serwisem widelca RS? Sam producent udostępnia ich dużo  + to że są "manualne" ze zdjęciami poglądowymi. 

Czy sprawdziłeś stronę producenta?...

 

 

 

 

Screenshot_20230317-065617_Photo Editor.jpg

Edytowane przez tobo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tobo "(widzę że masz szansę coś spier....ć)", na jakiej podstawie tak twierdzisz? Że skrupulatnie dopytuję co i jak i chcę podejść jak najbardziej profi do tematu? Na co dzień zajmuję się mechaniką samochodową: robinie rozrządów, hybrydy turbo, układy wtryskowe więc myślisz, że taki amor powietrzny ma szansę mnie pokonać? 

Wracając do Twojego pytania, tak oglądałem kilka filmików z serwisem i byłem na stronie producenta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup olej RS w butelce 120ml (~20zł) - starczy na 5 serwisów zerowych. Tak samo sram butter - to małe 20g pudłko (również okolice 20zł) starczy na kilka serwisów. Olej i smar się starzeją więc do jednegi amortyzatora nie ma sensu pchać się w większe opakowania. W cyklomanii kupisz wszystko włącznie z nowymi crush washers.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Daimos77 napisał:

@tobo "(widzę że masz szansę coś spier....ć)", na jakiej podstawie tak twierdzisz? Że skrupulatnie dopytuję co i jak i chcę podejść jak najbardziej profi do tematu? Na co dzień zajmuję się mechaniką samochodową: robinie rozrządów, hybrydy turbo, układy wtryskowe więc myślisz, że taki amor powietrzny ma szansę mnie pokonać? 

Wracając do Twojego pytania, tak oglądałem kilka filmików z serwisem i byłem na stronie producenta. 

Na stronie producenta jest instrukcja serwisowa tego widelca. To w czarnej obwódce. Krok po kroku z detalami zdjęciowymi.

Jeśli ją przeanalizowałeś to wiesz gdzie dać buttera. 

Skoro pytasz co z nim zrobić (a oglądałeś parę filmików i byłeś na stronie producenta - chyba przed napisaniem tego tematu) to wyrażam wątpliwości co do sukcesu w kwestii widelca. 

Czy ogarniając hybrydy turbo można polec przy powietrznym amorze? Można. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rs nie ma kąpieli olejowej od roku chyba 2004  gdy zakończono produkcję widelców z kąpielą hydra coil.

Serwis zerowy jest bardzo zalecany przy wszystkich widelcach amortyzowanych. Brakować może smarowania (olej I smar stały) w dolnych goleniach, w tłumiku i w sprężynie powietrznej. 

Rs ma parę mililitrów oleju w dolnych goleniach. 

Kąpiel olejowa to system gdzie olej na którym pracuje tłumienie jest olejem smarującym. Rs'y maja zamknięte tłumiki znajdujące się w górnej prawej goleni. 

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jest ktoś mi w stanie powiedzieć jakie są różnice między SRAM Butter a Rock Shox Dynamic Seal Grease pomijam oczywiście to że ten drugi dedykowany do dampera chyba jest ale według mnie to bez różnicy damper czy amortyzator przedni dziala to na tej samej zasadzie. Chodzi mi o porównanie lepkości, gęstości tych dwóch smarów bo sram buttera nie miałem w łapach. Miałem rsp slick i slick honey i dynamic seal jest bardziej lepiący/klejący się a sramoski jak wypada?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwis amortyzatora to prosta sprawa szczególnie RS, jeżeli dochodzi tylko serwis podstawowy to tak naprawdę nie masz co zepsuć 

Gorzej by było jak byś potrzebował specjalnych narzędzi jak to bywa z reguły z fox 

Tak jak pisali chłopaki wyżej robisz dla siebie kup po prostu orginalny olej w małej ilości i tyle sterczy na kilka serwisów 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...