Skocz do zawartości

[5000] Rower cross


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Po 15 latach jeżdżenia na Giant AluBilder czas coś zmienić.

 

Szukam roweru maks do 5 tys. Myślę że crossa. Jazda do pracy po asfalcie 70% i reszta jakiś teren.

Wytrwale czytając forum spoglądam w stronę:

1.Giant Roam 1 Disc

2. BIG.NINE 300 LITE

Być może

Unibike Viper

Co sądzicie o tym wyborze, może jakieś inne typy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fachowców nie oszukasz :)

Pewnie, że nie. Czasem laikowi ciężko łapać niuanse którymi się posługujecie. Wpisałem go bo wiele dobrego o nim piszecie. Do tej pory cały czas depcze na góralu po asfalcie i jest oki.

Więc nie jestem zamknięty na jedno rozwiązanie.

Ale co do zasady zawsze można założyć opony bardziej przyjazne na asfalt. Bardziej chodzi o osprzęt wykonanie, generalnie jakość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Wesoly_Mis napisał:

Witam

Po 15 latach jeżdżenia na Giant AluBilder czas coś zmienić.

 

Szukam roweru maks do 5 tys. Myślę że crossa. Jazda do pracy po asfalcie 70% i reszta jakiś teren.

Wytrwale czytając forum spoglądam w stronę:

1.Giant Roam 1 Disc

2. BIG.NINE 300 LITE

Być może

Unibike Viper

Co sądzicie o tym wyborze, może jakieś inne typy ?

Oglądałem na żywo Roama 0, miałem go kupić, jest do wzięcia za ok. 5k. Nie kupiłem bo chyba pójdę w gravela ale gdybym miał kupować crossa to właśnie ten model, zrobił na mnie bardzo dobre wrażenie. Pozycja raczej sportowa niż wyprostowana.  

 

W Tomar Sport w Modlinicy jest promocja na Roam1, do wzięcia za 4.200. To była najniższa cena, jaką ja znalazłem na ten model. https://sklep.tomarsport.pl/pl/p/Giant-Roam-1-Disc-Metallic-Navy-2022/8713

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gravela nie chce. Zastanawiałem się, ale to nie dla mnie. Albo właśnie jakiś cross, albo zostanie przy ogólnie "góralu". Chodzi mi bardziej o sensowną konstrukcje i w miarę sensowny osprzęt. Gdyby nie to to  w markecie można rower "wypas" za tysiaka kupić.

10 minut temu, chudzinki napisał:

Kłamczuszek... Tylko, w którym temacie? 

 

A co to za rower...?

Rower ma około 20 lat i w sumie nadal jeździ. Dokładna nazwa/model: GIANT Boulder Alu Lite 26"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Celuj w crossa. Giant Roam, Trek Dual Sport - geometria podobna, rowery sprawdzone, nie raz polecane. 

Przede wszystkim w założonym budżecie możesz mieć wszystko co potrzeba - przyzwoite hamulce, wystarczający napęd, powietrzny widelec. W Treku tego brakuje, ale poniżej tysiąca kosztuje RockShox Paragon - czyli górna półka jeśli o amortyzatory chodzi. Do górali jest drożej. 

Giant ma już wszystko w komplecie. 

Co najważniejsze - te rowery mają w geometrii "coś" z górala - wiec przeskok nie będzie bolesny. Jak terenu będzie więcej - wciśniesz szersze opony MTB. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, chudzinki napisał:

Kłamczuszek... Tylko, w którym temacie? 

 

A co to za rower...?

Wcale nie kłamczuszek :) Zamówiłem Roama 1 właśnie w Tomar Sport ale zrezygnowałem przez weekend, dzisiaj anulowałem zamówienie. A zanim zamówiłem Roama 1 to prawie, że zamówiłem Roama 0, którego też oglądałem i którego omal nie kupiłem - do kupna 1ki przekonał mnie sprzedawca w Tomar Sport bo okazało się, że z 0 mają tylko Lkę. 

Wracam do szukania ale nie chcę crossa. Poczekam na możliwość wypożyczenia gravela w Decathlonie na Śląsku i jak mi podejdzie kiera to kupię jakiegoś gravela.

W zeszłym tygodniu zobaczyłem z 10 różnych crossów i Roam zdecydowanie najbardziej mi się podobał.

Edytowane przez girek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Mam jeszcze jeden typ po wielu przeczytanych stronach

Jak na tle Roma 1 wypada

Trek Dual sport 3 (sporo pozytywnych opinii)

Ma napęd 1x10. Mniej wachlowania przerzutkami. Chociaż pytanie jakie jest odniesienie wygody jazdy w stosunku do 2x10 w roamie ?

Różnica w cenie jest spora bo prawie 1tys,  ale nie kupuje sprzętu na 1 sezon więc to rzecz wtórna.

 

 

Edytowane przez Wesoly_Mis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trek DS3 ma przedewszystkim ciężki sprężynowy uginacz. Napęd 2x10 uniwersalniejszy i wcale nie ma jakiegoś wachlowania, dużego blatu będziesz używał pewnie gdzieś w 90% małego tylko na jakieś większe górki / podjazdy.

Edytowane przez keltu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten tysiąc zostaje właśnie na amortyzator. Wymiana banalnie prosta, czasem można poprosić od razu przy zakupie roweru. 

Co do napędu - tak jak napisał @keltu - napęd 1x nie ma żadnej przewagi nad 2x10. W swoim DSie praktycznie nie zrzucam łańcucha z dużego blatu 42T. 28T mam na górki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak pójdę w stronę Gianta roam.  Z dostępnością niestety jest ciężko.

Szybciej chyba dostane Roam 0 i w całkiem  ciekawej cenie bo koło 5tys.

Tylko osprzęt w stosunku do roam 1 jest jakiś pomieszany Deore z Microshiftem.

Czy to dobra mieszanka. Nie będzie jakiś problemów  z tym, z działaniem, z serwisem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupuj tower z docelowym wyposażanie. Te późniejsze wymiany teoretycznie brzmią ciekawie a praktycznie kosztują dużo pieniędzy i zachodu. Jak ktoś ma czas, warsztat i narzędzia to proszę bardzo, niektórym sprawia to mnóstwo frajdy😁

Rower kupujesz aby jeździć i mieć z tego radochę dlatego jak Ci coś nie leży w specyfikacji to kup inny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Wesoly_Mis  a widziałeś te rowery na żywo? Niedawno rozglądałem się za nowym rowerem i mam takie doświadczenie, że niektóre rowery zupełnie inaczej prezentują się na zdjęciach a inaczej w realu.

EDIT: wyglądają tak samo ale odbiór może być całkiem inny w realu niż przed kompem.

Edytowane przez girek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Kettler napisał:

a praktycznie kosztują dużo pieniędzy i zachodu

300 zł to jest dużo? Tyle kosztują manetki Deore, i to z przednią przerzutką w zestawie. Plus robocizna, parę dych, jeśli się tego nie zrobi samemu. To ma przesądzać o zakupie innego roweru i skreślać fajnego Roama, który w zasadzie nie ma konkurencji? Co zrobić, takie czasy że producenci wypuszczają rowery w dziwnych konfiguracjach, lepią z tego co jest na rynku albo kombinują jak skomponować całość żeby zamknąć się w jakiejś kwocie. 

Jakbym miał takie podejście to nigdy nie miałbym crossa - bo nie istnieje żaden z powietrznym widelcem i napędem Sram GX. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parę telefonów po sklepach w poszukiwaniu Gianta i zaś pojawia się temat Terka DS 3 :) Nie tak latwo wybrać rower.

Popatrzyłem jeszcze na przerzutki.

W Giant jest: korba 32/44 i tył 11-42

W Trek jest 40 tył 11-46

Patrząc na kalkulatorze różnice niewielkie, jako "kształcący i czytający" nie widzę teraz znaczącej różnicy, chyba na obu powinno się podobnie jeździć ?

(pomijam teraz temat amortyzatora)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do pracy po asfalcie oba będą okej. Trzeba brać pod uwagę cenę kaset, bo zajechane będą pewnie szybko małe zębatki, ale tutaj wypada to podobnie odkąd są tanie 11-46. 
Samo stopniowanie 11-42 i 11-46 jest podobne jak się nie mylę, przynajmniej "na dole". 

Jakbym miał patrzyć turystycznie to Giant wygrywa, miękkie przełożenia są na wagę złota z sakwami i na podjazdach. 

W swoim DS mam 28/42 z kasetą 11-42 i uważam to za idealny napęd. Praktycznie nie zrzucam z dużej zębatki na korbie, więc wychodzi napęd 1x. Ale, z zapasem na górki których nie brakuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...