Skocz do zawartości

[Opona] Łatanie


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej,

Mam oponę Tufo Gravel Speedero 40c. Kilka miesięcy temu najechałem na szkło i przeciąłem ją na środku. Nacięcie ma jakieś 3 mm i jest "czyste", nie ma poszarpanych krawędzi. Jeżdżę z dętką.

Tymczasowo nacięcie zabezpieczyłem łatką samoprzylepną Park Tool. Teraz jestem po sezonie, mam zdjęte opony więc zastanawiam się, czy mogę zrobić coś więcej.

Co byście polecili na takie nacięcie? Kleić klasyczną łatką, zostawić samoprzylepną czy może są jakieś dedykowane rozwiązania?

Napisano

Filip, Rozumiem że ta łatka trzyma i rozcięcie się nie rozłazi ?

Jeśli chcesz zastąpić rowerową łatką czymś mocniejszym, to podjedż do warsztatu wulkanizacyjnego i poproś o naprawę za pomocą łaty UP3 z Tip-Topol'a, lub czymś pokrewnym/podobnym. Testowane na oponach szosowych TL.  Tylko będziesz musiał patrzeć fachowcowi na ręce, żeby nie przetarł warstwy butylowej, Trzeba ją tylko delikatnie zmatowić, najlepiej papierem ściernym.

 

Napisano

Muszę jeszcze dokładnie obejrzeć, ale wygląda na to że nic więcej się nie dzieje.

Taka gruba łatka nie spowoduje, że opona będzie miała lekkie bicie?

Napisano

Jak nie przekraczasz ciśnienia 4bar, większą łatka do detek wystaczy. Przy większym ciśnieniu jak 5bar, łatkę wypycha.  Spokojnie możesz tak używać opony do jej końca. 

 

Napisano
29 minut temu, ChuChu napisał:

Taka gruba łatka nie spowoduje, że opona będzie miała lekkie bicie?

Jeśli zostanie  naklejona we właściwy sposób to nie ma takiego ryzyka. Fachowiec będzie wiedział jak to zrobić. Ważne żeby wklejać ją w "naturalnym ułożeniu" opony, czyli w chwili wklejania nadać oponie kształt zbliżony do tego jaki ma po napompowaniu.

Nie montuj naprawianej opony od razu na koło. Musi mieć kilka minut czasu żeby łatka "złapała".

Kolega @clavdivs przywołał temat łatki do dętek, ten typ również powinien sprawdzić się w tej sytuacji, z tym że warto wkleić coś o większej średnicy niż UP3.

Napisano

Wywalam takie opony albo drutuję*:

Mój drut: Zwykłe tanie łatki dętkowe lepione na klej do szytek, dodatkowo pod samą "dziurkę" podkładam "cekin" (cekin jest zlepiony z łatką z oponą nie Edyta - dokładnie na odwrót) - wycinam go ostatnio z taśmy meblarskiej wystarczająco elastycznej żeby się delikatnie nagiąć i przybrać kształt pasujący do opony ale wystarczająco sztywnej, tak żeby dętka nie wypychała ewentualnego "bąbla".

*Taka opona to u mnie ląduje na półce "dojazdowa do roboty"... Teraz obok biurka stoi mi rower z gp5k-25c która ma tak 3 dziury załatane (w tym jedną na boku) i biję ją na 6,5 - na miejskie jazdy do pracy się nadaje (najwyżej sobie w autobus wsiądę) na nic więcej bym jej nie ryzykował.

Napisano

Ja pompuję 1.9-2.0 Bara, także spokojnie :D

Dzięki. W takim razie chyba nakleję zwykłą do dętek.

  • 7 miesięcy temu...
Napisano

A nie mieliście problemu z pękającą, po pewnym czasie, łatką UP3? Generalnie klej trzyma, ale po pewnym robi się na niej "pajęczynka", która przycina dętkę. Miałem już tak dwa razy. 

Znacie coś innego do niskiego ciśnienia?

Napisano

Ratowałem tak nawet oponę szosową, czyli zszycie nitką, a na wierzch łatka wycięta z taśmy na obręcz dołączanej do dętek Maxxis Flyweight (taka podgumowana od spodu, dobrze się trzyma na klej do latek).

Tu ciekawe porównanie:

Szycie:

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...