Gość Napisano 8 Listopada 2022 Napisano 8 Listopada 2022 Hej, Mam oponę Tufo Gravel Speedero 40c. Kilka miesięcy temu najechałem na szkło i przeciąłem ją na środku. Nacięcie ma jakieś 3 mm i jest "czyste", nie ma poszarpanych krawędzi. Jeżdżę z dętką. Tymczasowo nacięcie zabezpieczyłem łatką samoprzylepną Park Tool. Teraz jestem po sezonie, mam zdjęte opony więc zastanawiam się, czy mogę zrobić coś więcej. Co byście polecili na takie nacięcie? Kleić klasyczną łatką, zostawić samoprzylepną czy może są jakieś dedykowane rozwiązania? Cytuj
KNKS Napisano 8 Listopada 2022 Napisano 8 Listopada 2022 Filip, Rozumiem że ta łatka trzyma i rozcięcie się nie rozłazi ? Jeśli chcesz zastąpić rowerową łatką czymś mocniejszym, to podjedż do warsztatu wulkanizacyjnego i poproś o naprawę za pomocą łaty UP3 z Tip-Topol'a, lub czymś pokrewnym/podobnym. Testowane na oponach szosowych TL. Tylko będziesz musiał patrzeć fachowcowi na ręce, żeby nie przetarł warstwy butylowej, Trzeba ją tylko delikatnie zmatowić, najlepiej papierem ściernym. 1 Cytuj
Gość Napisano 8 Listopada 2022 Napisano 8 Listopada 2022 Muszę jeszcze dokładnie obejrzeć, ale wygląda na to że nic więcej się nie dzieje. Taka gruba łatka nie spowoduje, że opona będzie miała lekkie bicie? Cytuj
clavdivs Napisano 8 Listopada 2022 Napisano 8 Listopada 2022 Jak nie przekraczasz ciśnienia 4bar, większą łatka do detek wystaczy. Przy większym ciśnieniu jak 5bar, łatkę wypycha. Spokojnie możesz tak używać opony do jej końca. Cytuj
KNKS Napisano 8 Listopada 2022 Napisano 8 Listopada 2022 (edytowane) 29 minut temu, ChuChu napisał: Taka gruba łatka nie spowoduje, że opona będzie miała lekkie bicie? Jeśli zostanie naklejona we właściwy sposób to nie ma takiego ryzyka. Fachowiec będzie wiedział jak to zrobić. Ważne żeby wklejać ją w "naturalnym ułożeniu" opony, czyli w chwili wklejania nadać oponie kształt zbliżony do tego jaki ma po napompowaniu. Nie montuj naprawianej opony od razu na koło. Musi mieć kilka minut czasu żeby łatka "złapała". Kolega @clavdivs przywołał temat łatki do dętek, ten typ również powinien sprawdzić się w tej sytuacji, z tym że warto wkleić coś o większej średnicy niż UP3. Edytowane 8 Listopada 2022 przez KNKS Cytuj
abdesign Napisano 8 Listopada 2022 Napisano 8 Listopada 2022 (edytowane) Wywalam takie opony albo drutuję*: Mój drut: Zwykłe tanie łatki dętkowe lepione na klej do szytek, dodatkowo pod samą "dziurkę" podkładam "cekin" (cekin jest zlepiony z łatką z oponą nie Edyta - dokładnie na odwrót) - wycinam go ostatnio z taśmy meblarskiej wystarczająco elastycznej żeby się delikatnie nagiąć i przybrać kształt pasujący do opony ale wystarczająco sztywnej, tak żeby dętka nie wypychała ewentualnego "bąbla". *Taka opona to u mnie ląduje na półce "dojazdowa do roboty"... Teraz obok biurka stoi mi rower z gp5k-25c która ma tak 3 dziury załatane (w tym jedną na boku) i biję ją na 6,5 - na miejskie jazdy do pracy się nadaje (najwyżej sobie w autobus wsiądę) na nic więcej bym jej nie ryzykował. Edytowane 8 Listopada 2022 przez abdesign Cytuj
Gość Napisano 8 Listopada 2022 Napisano 8 Listopada 2022 Ja pompuję 1.9-2.0 Bara, także spokojnie Dzięki. W takim razie chyba nakleję zwykłą do dętek. Cytuj
chudzinki Napisano 14 Czerwca 2023 Napisano 14 Czerwca 2023 A nie mieliście problemu z pękającą, po pewnym czasie, łatką UP3? Generalnie klej trzyma, ale po pewnym robi się na niej "pajęczynka", która przycina dętkę. Miałem już tak dwa razy. Znacie coś innego do niskiego ciśnienia? Cytuj
chopmaz Napisano 15 Czerwca 2023 Napisano 15 Czerwca 2023 Czy latka do opon np. Park toola da radę na dłuższą metę załatać rozcięcie boczne opony o długościach ok 2cm? Czy śmietnik? Cytuj
leejoonidas Napisano 15 Czerwca 2023 Napisano 15 Czerwca 2023 (edytowane) Spróbuj najpierw to rozcięcie zszyć nitką nylonową, może być użyta do tego nitka dentystyczna a potem dopiero przyklej od wewnątrz łatkę. Edytowane 15 Czerwca 2023 przez leejoonidas 1 Cytuj
marvelo Napisano 15 Czerwca 2023 Napisano 15 Czerwca 2023 (edytowane) Ratowałem tak nawet oponę szosową, czyli zszycie nitką, a na wierzch łatka wycięta z taśmy na obręcz dołączanej do dętek Maxxis Flyweight (taka podgumowana od spodu, dobrze się trzyma na klej do latek). Tu ciekawe porównanie: Szycie: Edytowane 15 Czerwca 2023 przez marvelo 1 Cytuj
chopmaz Napisano 15 Czerwca 2023 Napisano 15 Czerwca 2023 Dzięki panowie! W takim razie będzie szycie. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.