Skocz do zawartości

[Do 2500 zł] rower uniwersalny, może być używka


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie 🙂

Szukam swojego pierwszego roweru. Rower przez 5 dni w tygodniu będzie mi służył do dojazdów do pracy po asfalcie (5 km w jedną stronę, w każdą stronę mam stromy podjazd).

Na weekendach zjeżdżam w las, gdzie mam odcinki szutrowe i utwardzone, ale też bardziej grząskie i usłane korzeniami. 

Do tej pory do pracy jeździłem autem, a po lesie jakimś starym chińczykiem bez żadnej amortyzacji i dawał radę.

Wymagania: 

lekkość jazdy - jak najmniej wysiłku przy podjazdach i jak najwyższa prędkość przelotowa na asfalcie i szutrze

wygodna geometria

koła 28 lub 29 cali nasuwają się tu chyba same 😀

brak amortyzacji lub amortyzowany przód. 

Maksymalny budżet to 2500 za nowy i 2000 za używkę w dobrym stanie.

Wzrost 174, waga 75. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie masz sporej wiedzy o sprzęcie to odradzam używany . Nie będziesz potrafił  ocenić stanu roweru , a to prosty sposób na wpakowanie się w nieprzewidziane wydatki .

Biorąc pod uwagę zastosowanie ....  musisz wybierać albo lepszy rower w terenie czyli MTB , albo lepszy na asfalcie czyli cross . Możesz wybrać też jakąś hybrydę typu Marin Muriwoods ale nie mieści się w budżecie , dla mnie to dziwadło . Ja stawiałbym na MTB z uniwersalnymi oponami ale równie dobrze może być cross skierowany bardziej w teren niż asfalt - coś w rodzaju Giant Roam .  Budżet skromny wyznaczyłeś ....  szukaj .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Codzienne dojazdy + weekendowe tłuczenie po lesie za 2,5k? Powiem Ci, że przy dzisiejszych cenach budżet jest taki sobie. Poważnie zastanowiłbym się czy dla własnego dobra go nie zwiększyć. W tanich rowerach jakość każdego podzespołu nie jest wybitna i może się okazać, że zajedziesz sprzęt nim się obejrzysz - szczególnie jeśli chciałbyś jeździć również zimą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej polecałbym jakiś rower crossowy - ok na szosie i szutrach ale nie będzie sobie zbytnio radził w grząskim. MTB natomiast poradzi sobie lepiej w terenie ale będzie "zamulał" na asfalcie - wyjściem będzie założenie bardziej szosowych/uniwersalnych opon ale wtedy powstanie rower crossowy 😁

Polecam lekturę:

https://roweroweporady.pl/jaki-rower-kupic-do-2500-zlotych/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, wiesiors4 napisał:

Rower przez 5 dni w tygodniu będzie mi służył do dojazdów do pracy po asfalcie

22 godziny temu, wiesiors4 napisał:

Do tej pory do pracy jeździłem autem, a po lesie jakimś starym chińczykiem bez żadnej amortyzacji i dawał radę.

22 godziny temu, wiesiors4 napisał:

lekkość jazdy - jak najmniej wysiłku przy podjazdach i jak najwyższa prędkość przelotowa na asfalcie i szutrze

Pierwsza myśl, ale ponad budżet, Marin Muirwoods w rozmiarze M, jak już wspomniał przedmówca. Dla Ciebie rowery w rozmiarach 17-18 cali.

 

 

Edytowane przez chudzinki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.10.2022 o 23:19, WaGiant napisał:

Jeśli nie masz sporej wiedzy o sprzęcie to odradzam używany . Nie będziesz potrafił  ocenić stanu roweru , a to prosty sposób na wpakowanie się w nieprzewidziane wydatki .

Ok, w takim razie celuję tylko w nowe 🙂 

W dniu 31.10.2022 o 23:19, WaGiant napisał:

Biorąc pod uwagę zastosowanie ....  musisz wybierać albo lepszy rower w terenie czyli MTB , albo lepszy na asfalcie czyli cross

Wolę rower bardziej crossowy - grząski teren to może jakieś 10-15% tras które robię po lesie, ale i lekki 29er będzie ok. 

 

W dniu 31.10.2022 o 23:19, WaGiant napisał:

Giant Roam

Wezmę pod uwagę Roam 4

W dniu 1.11.2022 o 07:49, charlie1986 napisał:

ghost Square, unibike flash

Też wezmę pod uwagę 🙂

W dniu 1.11.2022 o 08:41, Mihau_ napisał:

Codzienne dojazdy + weekendowe tłuczenie po lesie za 2,5k? Powiem Ci, że przy dzisiejszych cenach budżet jest taki sobie.

I właśnie przez te ceny mój budżet jest jaki jest. Szczerze liczę na zbliżające się promocje i przeceny poprzednich modeli. W dodatku nie potrzebuję 10 modeli do wyboru, wystarczy 4-5. Dodam, że mój obecny rower to 10-letni chińczyk, który jeszcze nigdy nie zawiódł a kosztował chyba z 900 złotych 🙂

18 godzin temu, WaGiant napisał:

Ja ( chyba my wszyscy ) chcemy żeby autor sam zastanowił się jaki chce rower . Jak znajdzie coś interesującego to można porównać , ocenić

Gdyby to było takie proste, nie zakładałbym tego wątku, dlatego pytam was 🙂 Nie wiem czy odczuję jakąś znaczącą różnicę między rowerem fitness z oponami semislick lub crossem a jakimś "lekkim" MTB 29", więc myślę że nie muszę ograniczać się z wyborem roweru z konkretnej kategorii. Mam na myśli, że fitness będzie sobie radził gorzej w lesie a MTB będzie oporniejszy na asfalcie, więc i tak nie ma tu złotego środka. 

"Pierwsza myśl, ale ponad budżet, Marin Muirwoods w rozmiarze M"

Bardzo fajny rower ale spoooro ponad budżet. 

Edytowane przez wiesiors4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

więc i tak nie ma tu złotego środka

Myślę, że jednak cross będzie tym złotym środkiem w Twoim przypadku - gorszy niż fitness na asfalcie ale lepszy w terenie, gorszy niż mtb w terenie ale lepszy na asfalcie :)

Link do proponowanych rowerów crossowych w tym przedziale cenowym wklejałem wcześniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie podstawową rzeczą w rowerze jest rama, bo resztę osprzętu można sukcesywnie zmieniać.

Ostatnio rozglądałem się za jakimś MTB w cenie 2500zł i jest coś takiego jak Orbea Onna - posiada nowoczesną geometrię, taperowaną rurę sterową - nie ma problemu z wymianą widelca w przyszłości, wkręcany suport. Pewien minus to klasyczny szybkozamykacz zamiast sztywnej osi, ale w hardtailu nie ma to takiego znaczenia, a z drugiej strony masz szeroki wybór piast/kół.

Tutaj masz rozmiar M przeceniony z 3300zł na prawie 2500zł z możliwością rat 0% do koloru, do wyboru.

Tutaj masz test wyższego modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Greg1 napisał:

Myślę, że jednak cross będzie tym złotym środkiem w Twoim przypadku - gorszy niż fitness na asfalcie ale lepszy w terenie, gorszy niż mtb w terenie ale lepszy na asfalcie :)

Link do proponowanych rowerów crossowych w tym przedziale cenowym wklejałem wcześniej

Ok, w takim razie celuję w crossa. 

Przeglądałem rowery z linku, jest tylko taki problem że kompletnie nie znam się na technikaliach i nie wiem czy np lepiej mieć Deore czy Alivio. Dodatkowo, widzę różne modele rocznikowe które różnią się specyfikacją. Rowery różnią się także geometrią i to jest już kompletnie czarna magia, bo nie potrafię czytać tych wymiarów i kątów  - nie wiem jak każdy z nich przekłada się na jazdę. 

Ok, to zbierzmy do kupy wszystko, czego szukam:

- cross, najchętniej 29"

- geometria nastawiona na komfort, rama M 17"-18"

- stworzony do szybkiej jazdy (tutaj z tego co kojarzę rolę gra korba i kaseta)

- wcześniej wydawało mi się to oczywiste, ale może nie jest więc dopiszę: możliwość montażu błotników, siodełka dla starszego dziecka i przyczepki dla młodszego.  

Np coś takiego: https://allegro.pl/oferta/rower-crossowy-author-vertigo-20-cali-2022-12054814492

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Deore jest wyższą grupą od Alivio, a niżej od Alivio jest Acera ale w tym segmencie cenowym z tego co zauważyłem to norma, że z tyłu dają Alivio (czasem Deore) a z przodu Acerę. Co do geometrii to się nie wypowiem bo się nie znam ale większość crossów (jak nie wszystkie) mają regulowane mostki kierownicy, łącznie z tym Authorem z linku. Jak już ktoś gdzieś tu wspomniał, w tym przedziale cenowym trzeba wybierać to co się nam podoba i co ewentualnie możemy przymierzyć i jest nam wygodnie bo osprzęt jest generalnie taki sam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to też prawda, ja napisałem że mało odnosząc się do topowych producentów czy tych bardziej znanych

Dobrą opcją z bardziej znanych marek rowerowych jest ghost

https://sklepmartes.pl/rower-crossowy-square-cross-base-al-u-74sc100-ghost?gclid=CjwKCAjwzY2bBhB6EiwAPpUpZoDV76erw2Yed2yPme4mIt_usKeM560alV-Qc1NjZInXS0QoO_IWlhoCY_YQAvD_BwE

mamy z przodu acere a tył alivio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wam za zaangażowanie w temacie! 🙂

Powiedzcie, czy będę w stanie odczuć różnicę między Acera a Alivio? Kurde, szczerze mówiąc im więcej czytam tym mniej wiem, np chciałem zobaczyć czym się różnią te przerzutki i trafiłem na artykuł https://www.centrumrowerowe.pl/blog/shimano-alivio-czy-acera/ po przeczytaniu którego nie wiem czy ten osprzęt zagra mi różnicę.  

10 godzin temu, chudzinki napisał:

Jeżeli kogoś nie razi brak odpowiedniej naklejki na ramie to może rozpatrzyć marki Kands, Lazaro, może Tabou.

Mnie nie razi, tak jak pisałem wcześniej teraz mam kompletnego chinola, więc jakakolwiek zmiana będzie na plus 🙂

Moim pierwszym wyborem jest cross 29", ale mało tego w tym przedziale cenowym. Czy możecie zaproponować jakiegoś innego crossa 29" poza tym Authorem Vertigo? Oczywiście jeśli w tej cenie będę mógł kupić coś znacznie lepszego od tego Authora, to wezmę i 28", byle rzeczywiście specyfikacja i geometria za tym przemawiały, ale to już zostawiam wam bo dla mnie to czarna magia. 

Czy ten Ghost jest jakoś znacznie lepszy od Authora? 

Do tej pory nie zdawałem sobie nawet sprawy, że wybór roweru może być tak skomplikowany 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...