Skocz do zawartości

wiesiors4

Nowy użytkownik
  • Liczba zawartości

    12
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika wiesiors4

Świeżak

Świeżak (1/13)

  • Collaborator
  • Od miesiąca
  • Od tygodnia
  • Dedicated Rzadka
  • Pierwszy post

Ostatnio zdobyte

0

Reputacja

  1. Patrzyłem te SKS Bluemels i są dosyć drogie, finalnie zamówiłem SKS Routing z takim samym mocowaniem, powinno być dobrze 🙂
  2. I jeszcze dosyłam zdjęcie, bo wcześniej się nie załączyło. Czy faktycznie tak trudno będzie dobrać te błotniki czy tylko w sklepach mi tak powiedzieli, bo nie mieli na stanie? 🙃
  3. Cześć, mam problem z dobraniem błotników do mojego roweru. Byłem już w dwóch sklepach stacjonarnych (nie było nic co by pasowało), zamówiłem też dwa zestawy na Internecie i oba musiałem odesłać. Problem polega na mocowaniu tylnego błotnika do ramy. Nie dość, że jest mało miejsca, to jeszcze otwór nie jest wyprowadzony w kierunku tyłu, tylko tak jakby od strony koła (jak na zdjęciu). Rower to Romet Orkan 5. Czy ktoś jest w stanie polecić pełne błotniki, które bez problemu podejdą do tego roweru?
  4. Dziękuję wszystkim za pomoc, wyrwałem Orkana 5 w czerwonym farbowaniu za 2300 😍
  5. Nie pisalem o tym, bo myslalem że 2-3 wypady w góry na takie trasy jakie i tak robię na codzień (asfalty i szutry) nie będą jakimś gamechangerem. Ok, z tego co widzę, to na większości z tych rowerów które wybrałem siedzą 38 lub 45, Orkan 5M, ma opony 35mm, ma też regulowany mostek, komponenty klasy Altusy i Alivio (gdzie w droższych jeszcze występują Tourney), wewnętrzne prowadzenie linek, hamulce hydrauliczne, blokada amora itd. To chyba najlepszy rower z tych wszystkich, cenowo także.
  6. Tak, wiem, ale to nadal będzie wynik liczbowy i nic mi on nie powie jak rower będzie sobie radził na podjazdach, które napotykam. No i tu właśnie się zaczyna problem, bo ja tych tabelek nie umiem czytać. Potem będę miał ten sam problem ze zmianą mostka. A tak przy okazji czy sama zmiana mostka wystarczy do zmiany geometrii roweru? To mówi mi więcej o tych przełożeniach. W planach mam wycieczki w góry tym rowerem. Z tego co piszesz, przy moim codziennym użytkowaniu te przełożenia nie byłyby dla mnie przeszkodą, ale skoro rower ma być do wszystkiego, to nie chcę się później wściekać w górach że nie mam dla siebie odpowiedniego przełożenia 🙂 Hmm jeszcze ostatnio widziałem gdzieś w rozmiarze M za 2700 albo 2800, ale widzę że już nie ma. Czy 35mm nie będzie za mało w terenie? Co prawda grząski teren to może max 10% moich tras rowerowych. Wydaje mi się, że skok 63 mm będzie wystarczający. Do tej pory tłukłem się po lesie rowerem ze sztywnym widelcem więc I tak odczuję różnicę, choć wiadomo że więcej to lepiej 🙂 No i to są te detale, o których nie mam pojęcia 🙂 W takim razie w grze zostaje 5 rowerów: GHOST SQUARE CROSS Author VERTIGO CALEDON DB AL Maxim MX 5.5 ROMET ORKAN 5M. Wezmę to, co trafi się w lepszej cenie i kolorystyce.
  7. Przejrzałem wszelkie sklepy, podobne wątki na tym forum, artykuł podesłany przez @Greg1 obejrzałem kilkadziesiąt modeli. Wybór w tym przedziale cenowym nie jest wcale taki mały 🙂 Odrzuciłem za drogie (ceny oszalały) i te które już nie są dostępne. Następnie usunąłem wszystkie, które miały przerzutki Tourney a na koniec patrząc na przełożenia wyłoniłem te rowery, które pozwolą mi uzyskać jak najwyższą prędkość. Zostało mi 7 modeli: Author VERTIGO Unibike Crossfire 2021 (ale mam wątpliwości czy korba 2x zamiast 3x nie będzie mi utrudniała życia przy podjazdach) CALEDON DB AL TABOU FLOW 3.0 Maxim MX 5.5 ROMET ORKAN 5M GHOST SQUARE CROSS BASE AL (ale geometria wygląda mi na bardziej agresywną niż w pozostałych rowerach) Co myślicie? Czy są jakieś znaczące różnice między tymi modelami? Które z nich mają najbardziej wygodną geometrię? Który brać?
  8. Ok, dopiero teraz się zorientowałem, że 28" w crossie to takie samo koło co w 29er MTB 🤦 nawet to jest skomplikowane i nielogiczne a mówimy tylko o rozmiarze koła 😀
  9. Dziękuję wam za zaangażowanie w temacie! 🙂 Powiedzcie, czy będę w stanie odczuć różnicę między Acera a Alivio? Kurde, szczerze mówiąc im więcej czytam tym mniej wiem, np chciałem zobaczyć czym się różnią te przerzutki i trafiłem na artykuł https://www.centrumrowerowe.pl/blog/shimano-alivio-czy-acera/ po przeczytaniu którego nie wiem czy ten osprzęt zagra mi różnicę. Mnie nie razi, tak jak pisałem wcześniej teraz mam kompletnego chinola, więc jakakolwiek zmiana będzie na plus 🙂 Moim pierwszym wyborem jest cross 29", ale mało tego w tym przedziale cenowym. Czy możecie zaproponować jakiegoś innego crossa 29" poza tym Authorem Vertigo? Oczywiście jeśli w tej cenie będę mógł kupić coś znacznie lepszego od tego Authora, to wezmę i 28", byle rzeczywiście specyfikacja i geometria za tym przemawiały, ale to już zostawiam wam bo dla mnie to czarna magia. Czy ten Ghost jest jakoś znacznie lepszy od Authora? Do tej pory nie zdawałem sobie nawet sprawy, że wybór roweru może być tak skomplikowany 😀
  10. Ok, w takim razie celuję w crossa. Przeglądałem rowery z linku, jest tylko taki problem że kompletnie nie znam się na technikaliach i nie wiem czy np lepiej mieć Deore czy Alivio. Dodatkowo, widzę różne modele rocznikowe które różnią się specyfikacją. Rowery różnią się także geometrią i to jest już kompletnie czarna magia, bo nie potrafię czytać tych wymiarów i kątów - nie wiem jak każdy z nich przekłada się na jazdę. Ok, to zbierzmy do kupy wszystko, czego szukam: - cross, najchętniej 29" - geometria nastawiona na komfort, rama M 17"-18" - stworzony do szybkiej jazdy (tutaj z tego co kojarzę rolę gra korba i kaseta) - wcześniej wydawało mi się to oczywiste, ale może nie jest więc dopiszę: możliwość montażu błotników, siodełka dla starszego dziecka i przyczepki dla młodszego. Np coś takiego: https://allegro.pl/oferta/rower-crossowy-author-vertigo-20-cali-2022-12054814492
  11. Ok, w takim razie celuję tylko w nowe 🙂 Wolę rower bardziej crossowy - grząski teren to może jakieś 10-15% tras które robię po lesie, ale i lekki 29er będzie ok. Wezmę pod uwagę Roam 4 Też wezmę pod uwagę 🙂 I właśnie przez te ceny mój budżet jest jaki jest. Szczerze liczę na zbliżające się promocje i przeceny poprzednich modeli. W dodatku nie potrzebuję 10 modeli do wyboru, wystarczy 4-5. Dodam, że mój obecny rower to 10-letni chińczyk, który jeszcze nigdy nie zawiódł a kosztował chyba z 900 złotych 🙂 Gdyby to było takie proste, nie zakładałbym tego wątku, dlatego pytam was 🙂 Nie wiem czy odczuję jakąś znaczącą różnicę między rowerem fitness z oponami semislick lub crossem a jakimś "lekkim" MTB 29", więc myślę że nie muszę ograniczać się z wyborem roweru z konkretnej kategorii. Mam na myśli, że fitness będzie sobie radził gorzej w lesie a MTB będzie oporniejszy na asfalcie, więc i tak nie ma tu złotego środka. "Pierwsza myśl, ale ponad budżet, Marin Muirwoods w rozmiarze M" Bardzo fajny rower ale spoooro ponad budżet.
  12. Witajcie 🙂 Szukam swojego pierwszego roweru. Rower przez 5 dni w tygodniu będzie mi służył do dojazdów do pracy po asfalcie (5 km w jedną stronę, w każdą stronę mam stromy podjazd). Na weekendach zjeżdżam w las, gdzie mam odcinki szutrowe i utwardzone, ale też bardziej grząskie i usłane korzeniami. Do tej pory do pracy jeździłem autem, a po lesie jakimś starym chińczykiem bez żadnej amortyzacji i dawał radę. Wymagania: lekkość jazdy - jak najmniej wysiłku przy podjazdach i jak najwyższa prędkość przelotowa na asfalcie i szutrze wygodna geometria koła 28 lub 29 cali nasuwają się tu chyba same 😀 brak amortyzacji lub amortyzowany przód. Maksymalny budżet to 2500 za nowy i 2000 za używkę w dobrym stanie. Wzrost 174, waga 75.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...