Skocz do zawartości

[Do 2500 zł] rower uniwersalny, może być używka


Rekomendowane odpowiedzi

Przejrzałem wszelkie sklepy, podobne wątki na tym forum,  artykuł podesłany przez @Greg1 obejrzałem kilkadziesiąt modeli. Wybór w tym przedziale cenowym nie jest wcale taki mały 🙂 Odrzuciłem za drogie (ceny oszalały) i te które już nie są dostępne. Następnie usunąłem wszystkie, które miały przerzutki Tourney a na koniec patrząc na przełożenia wyłoniłem te rowery, które pozwolą mi uzyskać jak najwyższą prędkość. Zostało mi 7 modeli: 

Author VERTIGO

Unibike Crossfire 2021 (ale mam wątpliwości czy korba 2x zamiast 3x nie będzie mi utrudniała życia przy podjazdach)  

CALEDON DB AL

TABOU FLOW 3.0

Maxim MX 5.5 

ROMET ORKAN 5M

GHOST SQUARE CROSS BASE AL (ale geometria wygląda  mi na bardziej agresywną niż w pozostałych rowerach) 

Co myślicie? Czy są jakieś znaczące różnice między tymi modelami? Które z nich mają najbardziej wygodną geometrię? Który brać? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, wiesiors4 napisał:

(ale mam wątpliwości czy korba 2x zamiast 3x nie będzie mi utrudniała życia przy podjazdach) 

Podziel sobie ilość zębów na najmniejszej koronce z przodu przez największą na kasecie. Im mniejsza wartość tym lżejsze przełożenie.

 

14 godzin temu, wiesiors4 napisał:

ale geometria wygląda  mi na bardziej agresywną niż w pozostałych rowerach

Wyglądem się nie sugeruj. Zależy jak ktoś zrobi zdjęcie. Trzeba patrzeć na cyferki, ale w niektórych tańszych markach nie znajdziesz tabelek. Kwestia doboru odpowiedniego mostka, podkładek pod mostkiem i przy takim zastosowaniu dopasujesz pod siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do lekkich przełożeń w Unibiku  30:36=0,83 . To jest lekkie przełożenie ale nie bardzo lekkie . W góry na strome i długie podjazdy dla mnie było by za twardo . Kiedyś jeździłem na 28:30=0,93 i trochę twardo było . Ale mówię o kilkukilometrowych podjazdach dochodzących miejscami do 10% . Tutaj możesz wszystko ustawić i sprawdzić - http://www.gear-calculator.com/?GR=DERS&KB=26,39&RZ=11,13,15,17,19,21,24,28,32,36&UF=2126&TF=90&SL=3.5&UN=KMH

Ghost ma zdecydowanie lżejsze przełożenia , ma napęd z roweru MTB . Geometria nie jest agresywna . Raczej typowa - https://www.ghost-bikes.com/bikes/lanes-road/bike/square-cross-base-u-2021

Tabou za 3200 wydaje się za drogi .

Edytowane przez WaGiant
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie wszystkie podane przez Ciebie rowery są bardzo podobne, co nie dziwi biorąc pod uwagę zakres cenowy i typ roweru. Różnią się szerokością opon (od 35 do 45 mm) i uginaczem (skok od 63 do 80 mm). Unibike różni się napędem 2x, który uważany jest "za bardziej współczesny" i "bardziej pro" ale napęd 3x to standard w tzw. rowerach rekreacyjnych crossowych i mtb. Unibike ma też zintegrowany suport, reszta na kwadrat, co też jest normą w tańszych rowerach - a przy okazji podobno bardziej odporne na niekorzystne warunki i część posiadaczy drogich rowerów na zimę przesiada się na tańsze, z suportem na kwadrat. Brałbym po prostu ten, który Ci się bardziej podoba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, chudzinki napisał:

Podziel sobie ilość zębów na najmniejszej koronce z przodu przez największą na kasecie. Im mniejsza wartość tym lżejsze przełożenie.

Tak, wiem, ale to nadal będzie wynik liczbowy i nic mi on nie powie jak rower będzie sobie radził na podjazdach, które napotykam. 

18 godzin temu, chudzinki napisał:

Wyglądem się nie sugeruj. Zależy jak ktoś zrobi zdjęcie. Trzeba patrzeć na cyferki, ale w niektórych tańszych markach nie znajdziesz tabelek. Kwestia doboru odpowiedniego mostka, podkładek pod mostkiem i przy takim zastosowaniu dopasujesz pod siebie.

No i tu właśnie się zaczyna problem, bo ja tych tabelek nie umiem czytać. Potem będę miał ten sam problem ze zmianą mostka. A tak przy okazji czy sama zmiana mostka wystarczy do zmiany geometrii roweru?

 

8 godzin temu, WaGiant napisał:

Co do lekkich przełożeń w Unibiku  30:36=0,83 . To jest lekkie przełożenie ale nie bardzo lekkie . W góry na strome i długie podjazdy dla mnie było by za twardo . Kiedyś jeździłem na 28:30=0,93 i trochę twardo było . Ale mówię o kilkukilometrowych podjazdach dochodzących miejscami do 10%

To mówi mi więcej o tych przełożeniach. W planach mam wycieczki w góry tym rowerem. Z tego co piszesz, przy moim codziennym użytkowaniu te przełożenia nie byłyby dla mnie przeszkodą, ale skoro rower ma być do wszystkiego, to nie chcę się później wściekać w górach że nie mam dla siebie odpowiedniego przełożenia 🙂

 

8 godzin temu, WaGiant napisał:

Tabou za 3200 wydaje się za drogi .

Hmm jeszcze ostatnio widziałem gdzieś w rozmiarze M za 2700 albo 2800, ale widzę że już nie ma. 

8 godzin temu, Greg1 napisał:

Różnią się szerokością opon (od 35 do 45 mm) i uginaczem (skok od 63 do 80 mm).

Czy 35mm nie będzie za mało w terenie? Co prawda grząski teren to może max 10% moich tras rowerowych. 

Wydaje mi się, że skok 63 mm będzie wystarczający. Do tej pory tłukłem się po lesie rowerem ze sztywnym widelcem więc I tak odczuję różnicę, choć wiadomo że więcej to lepiej 🙂

8 godzin temu, Greg1 napisał:

Unibike ma też zintegrowany suport, reszta na kwadrat, co też jest normą w tańszych rowerach - a przy okazji podobno bardziej odporne na niekorzystne warunki i część posiadaczy drogich rowerów na zimę przesiada się na tańsze, z suportem na kwadrat.

No i to są te detale, o których nie mam pojęcia 🙂

W takim razie w grze zostaje 5 rowerów:

GHOST SQUARE CROSS

Author VERTIGO

CALEDON DB AL

Maxim MX 5.5 

ROMET ORKAN 5M. 

Wezmę to, co trafi się w lepszej cenie i kolorystyce. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Tak, wiem, ale to nadal będzie wynik liczbowy i nic mi on nie powie jak rower będzie sobie radził na podjazdach, które napotykam.

Dla kogoś kto nie jeździł nigdy rowerem pewnie tak, ale Ty jeździłeś, więc wystarczy porównać. W linkowanym kalkulatorze możesz dokładnie wszystko porównać.

To, że ktoś napiszę, że to jest lekkie bądź ciężkie przełożenie jest nie do końca obiektywne, bo każdy ma inną nogę, inne górki. Poza tym niektórzy wolą wpychać pod większe górki, a inni wjeżdżać.

Nic wcześniej nie pisałeś o jeździe w górach... Jeżeli to mają być prawdziwe góry to nie wiem czy pakowałbym się w crossa, ale co kto lubi 🙂.

Cytat

A tak przy okazji czy sama zmiana mostka wystarczy do zmiany geometrii roweru?

Zdecydowanie nie! Pisałem tylko o dopasowaniu pod siebie, pod kątem pozycji. 

Żeby porównać dokładnie te rowery musiałbyś wrzucić linki z geometriami tych rowerów, ale czy przy crossach tej klasy i takiej jeździe to takie ważne? Wg mnie najważniejszy jest odpowiedni rozmiar ramy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

A tak przy okazji czy sama zmiana mostka wystarczy do zmiany geometrii roweru?

Cytat

Zdecydowanie nie! Pisałem tylko o dopasowaniu pod siebie, pod kątem pozycji

Bardzo często w rowerach crossowych są już fabrycznie montowane mostki regulowane żeby sobie tą pozycje dopasować a rozpatrywanie geometrii i tych wszystkich riczów, staków, kątów główki ramy czy rury podsiodłowej w tanim rowerze rekreacyjnym, jakby nie patrzeć, nie ma chyba sensu 😁

Edytowane przez Greg1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Czy 35mm nie będzie za mało w terenie?

Moim skromnym zdaniem wystarczająco, co więcej, moim skromnym zdaniem jest to taki złoty środek - uważam, że szersze opony za bardzo zamulają na asfalcie a opony rzędu 32-35 mm z jakimś tam bieżnikiem już są w zupełni wystarczające aby przejechać po twardych drogach  polnych czy ścieżkach leśnych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.11.2022 o 16:19, chudzinki napisał:

Nic wcześniej nie pisałeś o jeździe w górach... Jeżeli to mają być prawdziwe góry to nie wiem czy pakowałbym się w crossa, ale co kto lubi 🙂.

Nie pisalem o tym, bo myslalem że 2-3 wypady w góry na takie trasy jakie i tak robię na codzień (asfalty i szutry) nie będą jakimś gamechangerem. 

 

W dniu 6.11.2022 o 23:19, Greg1 napisał:

Moim skromnym zdaniem wystarczająco, co więcej, moim skromnym zdaniem jest to taki złoty środek - uważam, że szersze opony za bardzo zamulają na asfalcie a opony rzędu 32-35 mm z jakimś tam bieżnikiem już są w zupełni wystarczające aby przejechać po twardych drogach  polnych czy ścieżkach leśnych

Ok, z tego co widzę, to na większości z tych rowerów które wybrałem siedzą 38 lub 45,

Orkan 5M, ma opony 35mm, ma też regulowany mostek, komponenty klasy Altusy i Alivio (gdzie w droższych jeszcze występują Tourney), wewnętrzne prowadzenie linek, hamulce hydrauliczne, blokada amora itd. To chyba najlepszy rower z tych wszystkich, cenowo także. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Orkan 5M, ma opony 35mm, ma też regulowany mostek, komponenty klasy Altusy i Alivio (gdzie w droższych jeszcze występują Tourney), wewnętrzne prowadzenie linek, hamulce hydrauliczne, blokada amora itd. To chyba najlepszy rower z tych wszystkich, cenowo także.

Jak masz możliwość przymierzyć się i przejechać kawałek to zrób to, żeby się upewnić, że Ci pasuje i bierz go. Ma też hamulce hydrauliczne oprócz tego co wymieniłeś, opony trochę ciężkie ale (przynajmniej z opisu) wydają się pancerne - ja w swoim commuterze mam Schwalbe Marathon Plus 700x32c, które są jeszcze cięższe ale też i mega pancerne. Mimo bieżnika wyglądającego jeszcze "barddziej asfaltowo" od tych w tym Romecie i mniejszej szerokości, wczoraj po pracy zrobiłem sobie dłuższą wycieczkę - niestety w związku z tym, że ktoś postanowił przestawić zegarki i już o 17 robi sie ciemno to tylko 30 km, w tym około połowa po drogach leśnych, błotnistych i usłanych mokrymi liśćmi, to opony spoko dały radę (oczywiście czasami musiałem zwolnić i bardziej uważać), nigdzie nie utknąłem, więc te w tym Romecie też dadzą radę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.11.2022 o 08:41, Mihau_ napisał:

Codzienne dojazdy + weekendowe tłuczenie po lesie za 2,5k? Powiem Ci, że przy dzisiejszych cenach budżet jest taki sobie. Poważnie zastanowiłbym się czy dla własnego dobra go nie zwiększyć. W tanich rowerach jakość każdego podzespołu nie jest wybitna i może się okazać, że zajedziesz sprzęt nim się obejrzysz - szczególnie jeśli chciałbyś jeździć również zimą

no właśnie . złote eagle z tyłu to minimum... Miałem przez kilka lat stary rower kupiony za 450 na altusie. Ma na  oko jakieś 20 lat . Rocznie robiłem około 1000 km, w tym roku jakieś 1700. Nic się nie psuje, tylko łańcuchy co 300-500 km rotacyjnie zmieniałem jak mi się chciało i jak pamiętałem o tym. Przerzutki bynajmniej mega precyzją nie grzeszą, ale jak się człowiek nauczy zmieniać biegi i klika na  "połówki" to jest ok.

Cross to jakieś 15 kg, do tego błotniki, lampki, nóżka, bagażnik, to się robi już koło 17kg. 5 km do pracy to nie jest dużo, więc to nie problem. Może jakiś typu fitness, bez amora z przodu? Jakiś miesiąc temu kupiłem taki używany 4 - miesięczny za 1500, cena katalogowa to i 3400.

Kross Level 2.0 2022 Granatowy - Czerwony Połysk - KRLV2Z29X17M002325 - 12359818684 - Allegro.pl

Tyle, że to typowy góral. Ale osprzęt w miarę OK. Jeżdżąc do pracy trzeba by dołożyć błotniki, szczególnie na zimę. No i może dać opony typu slick 47-622 / 42-622. Chociaż ja na 35-622 po lesie też czasem jeżdżę. Na góralach ludzie u mnie w pracy też dojeżdżają, a przy okazji można w weekend w lesie poszaleć. Wolałbym górala takiego z delikatniejszymi oponami niż krossa z korbą 28/38/48, która kompletnie mi nie pasuje. Poza tym pewnie stoi w każdym sklepie rowerowym, więc można pójść i sobie ramę pomierzyć.

Przejrzyj forum ,ktoś jakiś miesiąc temu się pytał o krosa do 1500. Temat był mocno wałkowany. Na promocjne to tak za bardzo nie licz. Trafiają się pojedyncze sztuki z końcówek serii. Czasem w nietypowej rozmiarówce. Nie mówię, że nic się nie trafi, ale nie ma co się w nieskończoność zastanawiać. RFajne modele znikają w oczach, jak węgiel  w pgg. Masa ludzi poluje na jakiś model na koniec sezonu w lepszych cenach. 

 

 

Edytowane przez bob555
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...