Skocz do zawartości

[Scott elektryczny] hałas przy jeździe po bruku, krawężniki itp.


bezrzecze

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Od niedawna jestem posiadaczem elektryka - Scott Sub Sport eRide 20 Men SCOTT Poland - www.scott.pl

Po przejechaniu 500km mogę stwierdzić że rower jest bardzo fajny, komfort jazdy etc super. Niestety, wydaje dziwne odgłosy przy jeździe po nierównym terenie, najgorzej jest na kostce brukowej, zjazdy z krawężników itp. Słychać takie jakby "brzdękanie"

Moje podejrzenia co do źródła hałasu to amorek. Czy mieliście, macie podobne odczucia z jazdy na waszych rowerach. Czy taki amortyzator faktycznie może być źródłem hałasu, czy to coś innego. Dodam że widelec to: SUNTOUR NEX-E25 DS QR 700C STEEL TAPERED / 63mm skoku.

Nie mam dużego doświadczenia, porównania z jazdą z przednim amorkiem i ciężko mi się do tego odnieść. Wcześniej jeździłem 18 lat  Meridą Kalahari w której był amortyzator, ale nie przypominam sobie takich odgłosów. Ostatnie lata to jazda na Giant Toughroad z sztywnym widelcem.

Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy pancerz jest "puszczony" na całej długości? Jeśli najprawdopodobniej tak to przebiega on gdzieś nad/pod silnikiem i jest schowany. To mocno komplikuje weryfikację bo musisz się dokopać  do "kanału" w którym prowadzony jest pancerz. Wielu producentów na pancerze przerzutki i przewody hydrauliczne nakłada piankowe wyciszacze które redukują lub likwidują stukanie. 

Producenci dbają o estetykę,  mają kompletnie gdzieś ergonomię czynności serwisowych. Tym bardziej że cały pancerz praktycznie likwiduje problem jakim jest konieczność jego wymiany  - takie rozwiązanie zapewnia dłuższe dobre działanie przerzutki. 

Jeśli masz takie rozwiązanie to grzebanie w nim bywa...mocno irytujące. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.10.2022 o 09:12, bezrzecze napisał: