Skocz do zawartości

[przerzutka tylna] odległość kółka przerzutki tylnej od kasety ultegra


caballoBlanco

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

SIS to nazwa indeksowania biegów w Shimano.

Masz jasno napisane w jakiej odległości ma być kółeczko. Ma być jak najbliżej, ale nie na tyle blisko żeby haczyło o kasetę. Jak zacznie haczyć, to usłyszysz "terkotanie". Wtedy odsuwasz kółeczko i zmieniasz biegi, ponownie wracając na największą koronkę. Jeżeli podczas zmiany biegów słyszysz że łańcuch lekko haczy o koronki, to ponownie odsuwasz.

Do SRAM 1x jest specjalny przyrząd, ale przy napędach 2x Shimano robi się to na oko.

Napisano

A na zdjęciu masz ustawioną największą koronkę? Nie. No to o czym my rozmawiamy...

Strasznie dużo kombinujesz z tym rowerem.

Napisano

85A9C21F-2CEA-4442-B449-F61725E74E29.png

 Nie wiem o co ci chodzi z kombinowaniem, poporstu sie uczę, np szybkozamykacz chyba za mocno scisnałem wczesniej, nie wiedziałem ze to nie ma byc na pałe, z tym smarem to mowilem wczesniej, no nie da sie wyczysci tego lancucha jest caly czas gesty i czarne gówno z niego wychodzi ale nic, może wyjeździ, przynamiej się dużej częsci piasku pozbyłem. Regulowałem przerzutki (L, H) i takie rzeczy

 

Napisano
6 godzin temu, caballoBlanco napisał:

Hej, jaka powinna być odległość kółka przerzutki tylnej od największej zębatki (ultegra) ? Usłyszałem ze 5mm, u mnie na zdjęciu jest z 1cm

02458765-023B-4869-95F9-BC81A39E20DD.png

W przypadku przerzutek tej budowy, ok 5-8mm. Chociaż na dobrą sprawę - tak blisko jak się da, pod warunkiem, że ostatnie trzy biegi wchodzą lekko oraz nic nie skrzeczy, piszczy lub brzęczy.

  • Mod Team
Napisano

Jest ewidentnie za nisko. Ja shimano ustawiam możliwie najbliżej jak się da. Tak blisko żeby przy wrzucaniu z 3na 2 i z dwa na 1 łańcuch nie zahaczał. 

W sramie teoretycznie używa sie przymiaru ale ja i tak go nie używam. Zasadniczo używam takiej samej metody. Najbliżej kiedy lancach nie dzwoni przy zmianie przełożeń. I zawsze jest git.

Napisano

Dzięki za odpowiedzi, ciekawe bo rower nowy i niby wszystko ok powinno być, być może w transporcie się rozregulowało, myśle ze temat do zamknięcia, dzięki z pomoc

W sumie to dlaczego tak blisko to się ustawia, przecież wtedy jest większe zagięcie lancucha

Napisano

Jak jest  kółko blisko to przerzutka szybciej  i pewniej zmienia biegi ale jest bardziej wrażliwa na niedokładne ustawienie przerzutki co może skutkować, że zacznie hałasować na niektórych przełożeniach dlatego najlepszy jest złoty środek. 

Napisano

Im większe opasanie koronek, szczególnie małych,  tym szybsza i płynniejsza zmiania biegów. 

Zbliżasz górne kółko tak długo i tak blisko jak zmiana biegów jest możliwa bez "terkotania" łańcucha wciśniętego między największą koronkę a górne kółko,  wrzucenie i zrzucenie odbywa się bez zgrzytów i opóźnień. 

Robisz eksperyment , sprawdzasz różne ustawienia. 

22 godziny temu, caballoBlanco napisał:

Dzięki za odpowiedzi, ciekawe bo rower nowy i niby wszystko ok powinno być, być może w transporcie się rozregulowało, myśle ze temat do zamknięcia, dzięki z pomoc

W sumie to dlaczego tak blisko to się ustawia, przecież wtedy jest większe zagięcie lancucha

Nie mogło się rozregulować w transporcie. Mogło mieć średnio ogarniętego regulatora który składając rower "se ustawił". 

A większość użytkowników,    doświadczalnie,  nie wie jak coś naprawdę ma lub może działać I kiepską pracę czegoś uważają za normę. 

Napisano

Dzięki, to ciekawe, bo zmiana biegów pracuje bardzo dobrze, to znaczy nie mam porównania, ale no staram się zmieniać tak że na półsekundy przestaje pedałować (żeby pod obciążeniem nie zmieniać) i wrzucanie i zrzucanie jest bardzo sprawne, jedynie z przodu, mam wrażenie że tak średnio jest. Ale może to dlatego że duże zębatki, np żeby wrzucic na duży blat, dość mocno musze dogiąć klamkomanetkę. Spróbuje troche podnieść to kółko i zobacze jak się będą zmieniać biegi.

Napisano

Od kiedy biegi się zmienia nie pedałując?

Jeżeli chodzi o przednią przerzutkę, to przecież twierdziłeś że wyregulowałeś idealnie. A ja nadal twierdzę, że prawdopodobnie zrobiłeś to źle.

Napisano
25 minut temu, caballoBlanco napisał:

Dzięki, to ciekawe, bo zmiana biegów pracuje bardzo dobrze, to znaczy nie mam porównania, ale no staram się zmieniać tak że na półsekundy przestaje pedałować (żeby pod obciążeniem nie zmieniać) i wrzucanie i zrzucanie jest bardzo sprawne, jedynie z przodu, mam wrażenie że tak średnio jest.

Słuchanie "ludzi" z internetu tak się kończy ( tak, jestem świadomy ironii ). Możesz zmieniać pod obciążeniem ile wlezie. Pokolenia japońskich przegrywów w pocie czoła pracowały nad tym, aby było to możliwe.

A działa teraz dobrze, bo jest nowe i sztywne. Jak się łańcuch ciut rozklepie, to już tak dobrze działać nie będzie. Chyba, że te 5-8mm będzie zachowane.

Napisano

Podczas zmiany biegów, wystarczy minimalnie zmniejszyć siłę na pedałach. Natomiast jak jest potrzeba, a ma się dobry napęd jak chociażby Ultegra, to można i pod obciążeniem. Po prostu jeżeli się nie ciśnie, to biegi ze zmniejszonym obciążeniem przeskoczą z większą "kulturą".

Powiem więcej. Zmiana bez pedałowania jest szkodliwa. Przerzutka próbuje zmienić położenie, a trzyma ją łańcuch.

Napisano

Oczywiście, napisałem to. Pytanie jeszcze co oznacza "obciążenie". Podczas normalnej, dynamicznej jazdy nie ma problemu zupełnie, natomiast przy stronym podjeździe, zdarzało się że nawet XT lekko "strzelało".

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...