Skocz do zawartości

[full] dla osoby ze schorzeniem kręgosłupa


Rekomendowane odpowiedzi

Hej! 🙂

Chciałbym poprosić Was o radę.

Przymierzam się do zakupu roweru, którym będę jeździł głównie po mieście (Warszawa) + okazjonalnie jakieś wypady za miasto. Zależy mi, żeby rower jeździł miękko, jako że choruję na kręgosłup. Generalnie reumatolog nie zabronił mi jazdy na rowerze, tylko przestrzegł, żebym robił to z głową. No i właśnie próbuję podejść do sprawy z głową 🙂 Nie znam się na rowerach, ale po tym, co przeczytałem miarkuję, że szukam czegoś z pełnym zawieszeniem (być może dokupię jeszcze sztycę Suntour ncx). Czy możecie polecić mi coś w budżecie ok. 2500 zł?

Będę niezmiernie wdzięczny za wszelkie podpowiedzi.

Pozdrawiam

Miłosz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Czy możecie polecić mi coś w budżecie ok. 2500 zł?

Hmm, nie.

Co innego sam fakt posiadania pełnej amortyzacji a co innego jej działanie. Chcesz kupić cały rower za 2,5 a tak naprawdę ponad 1000 kosztuje sam przedni, powietrzny widelec (czyli taki, który jakoś już wybiera, jesteś w stanie go regulować itd).

Druga sprawa to pozycja podczas jazdy. Nie wiem na co tam chorujesz ale fulle to raczej sprzęty nastawione na sport a nie emeryckie toczenie się. Może rozsądniej pójść w jakiegoś trekkinga z w miarę wyprostowaną pozycją

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy spokojnej jeździe nie ma konieczności amortyzacji całego roweru. Wystarczy amortyzować rowerzystę. To może się sprawdzić amortyzowana sztyca. Ja mam fulla w góry, ale w miejskim rowerze mam amortyzowaną sztycę, która jakoś działa - to model teleskopowy, średniej klasy, a są znacznie lepsze, np Cane Creek . W fullu robotę robią tłumiki w zawieszeniu. Twój budżet starczy na przyzwoity widelec, a brak na damper i resztę roweru. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi 🙂