Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, szukam jakiegoś zastępstwa dla swojego starego roweru. Przeznaczenie to 60% asfalt, a 40% jazda w lesie/górach z dużym naciskiem na szybkie zjazdy drogami utwardzanymi jak i kamienistymi.

Sam mam 186 cm i wagę 73 kg więc wielkość ramy L lub XL koła najlepiej 29 

Nie mam dużego doświadczenia w tym temacie, szukam głównie czegoś używanego w granicy do 5 tys, ale może być coś tańszego. W oko wpadło mi już kilka rowerów takich jak:

- Cube analog 

- Cube reaction

- Rockrider xc120/xc500

- Merida big nine 500 lite

Najbardziej chyba na ten moment odpowiada mi Cube majacy mało agresywną geometrię, co jest na duży plus gdybym chciał zrobić czasami dłuższy przejazd, ale czytając inne wątki raczej niewielu bierze ten model pod uwagę.

Rockrider podobno można trochę "poprawić" pod względem wygody jazdy niewielkim kosztem.

Chciałby również żeby koszty związane z rowerem nie były bardzo duże, podzespoły typu SX/NX są droższe i chyba mniej wytrzymałe od konkurencji Shimano.

Jeszcze takie pytanie, czy przy podjazdach na napędzie 3x9 można uzyskać taką samą łatwość jazdy jak przy 1x11/12?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Za 5000 zastanów się czy nie warto rozejrzeć się na czymś nowym.

Odnośnie podanych propozycji to takimi klasycznymi propozycjami będzie Rockrider i Merida.

SX to kiepski sprzęt, natomiast NX z dobrym łańcuchem nie jest mniej trwały od konkurencji. Zwłaszcza kaseta ma sporo mięsa do zjedzenia przez łańcuch.

Napęd 1x to zawsze pewnie kompromis. Porównując do 2x lub 3x możesz uzyskać lekkie przełożenia takie same jak w napędzie z korbą 2-3 blatową, ale stracisz najtwardsze. Można także iść w drugą stronę, ale będzie brakowało za to miękkich przełożeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź 

Tutaj rockrider xc 500 z kasetą nx i kilkoma częściami gx, jest to chyba najnowszy model, nowy ponad 1tys drożej.