Skocz do zawartości


Strona korzysta z plików cookie. Zobacz jak.   Rozumiem i akceptuję pliki cookies
- - - - -

[stery] jak zamontować stery?

stery montaż montaż sterów jak zamontować stery

  • Zamknięty Temat jest zamknięty
26 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gość_Anonymous

Gość_Anonymous
  • Gość

Napisano 20 marzec 2005 - 18:51

kupiłem ostatnio nowe stery a-head i teraz mam mały kłopot, bo nie wiem dokładnie jak ja mam je zamontowac :-( które z tych poszczególnych części sterów mają byc w jakiej kolejnosci i w którym miejscu :?: :?: prosze o pomoc



Reklama

Reklama

#2 skrzynia

skrzynia

    Stary wyjadacz

  • Nowy użytkownik GZ
  • 4450 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 20 marzec 2005 - 18:59

Please wait while SearchNet loads your results ...
jest jeszcze kilka tematóe o tym. W tym powyżej są linki.
  • 0
...

#3 Żbik

Żbik

    Stary wyjadacz

  • Elita
  • 3774 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:N=54°22'29,5'' E=18°36'43,7''

Napisano 20 marzec 2005 - 19:56

Stery mogą być w 2 rodzajach:
1. zintegrowane (wtedy kiedy główka ramy jest rozszerzona na dole i na górze i w te rozszerzenia wchodzą łożska)
2. nabijane (kiedy w komplecie sterów znajdują się "miski" wbijane wewnątrz główki ramy i dopiero w nie wchodzą łożyska)

W pierwszym przypadku montujesz stery w następujący sposób:
1. na dół rury sterowej amortyzatora przychodzi bieżnia (smarujesz ją smarem)
2. smarujesz wnętrze główki ramy od spodu, w które wchodzi łożysko (cartridge), sam cartridge też smarujesz od zewnątrz smarem, żeby je osadzić "na smar" wewnątrz ramy.
3. wkładasz amora w główkę ramy
4. nakładasz na górę łożysko (cartridge) ze smarem (patrz pkt 2)
5. nakładasz podkładkę plastikową (taka rozcięta w połowie uszczelka, która stabilizuje rurę sterową)
6. nakładasz kapsel przykrywający górne łożysko (jeśli masz jakąś gumową uszczelkę, to przychodzi pod kapsel)
7. nakładasz ewentualne podkładki pod mostek
8. nakładasz mostek
9. wkręcasz pionową śrubę w mostki likwidując luz, ustawiasz prosto kierownicę i dokręcasz śruby w mostku
10. gotowe

W drugim przypadku postępujesz podobnie:
1. patrz pkt 1 powyżej
2. miski sterów wbijasz w górną i dolną krawędź główki ramy (nie tak łatwo samemu ale się da ;) )
3. dalej jak powyżej

Wszystko proste ;)
  • 0

#4 Gość_Anonymous

Gość_Anonymous
  • Gość

Napisano 22 marzec 2005 - 18:20

mam pytanie co do drugiego punktu jak wygląda ta bierznia :grin: :-( bo jestem troche zieelony wtym temacie
i jeszcze jak mam wmontowac ta gwiazdke?????

#5 Żbik

Żbik

    Stary wyjadacz

  • Elita
  • 3774 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:N=54°22'29,5'' E=18°36'43,7''

Napisano 22 marzec 2005 - 18:33

Jeśli "jesteś zielony w tym temacie" to lepiej wybierz się do serwisu. Tam fachowo założą Ci wszystko. Ty możesz mieć duże problemy z wbiciem prosto i odpowiednio gwiazdki. Dodatkowo, jeśli za mocno skręcisz stery, dasz za mało smaru itp, to zajedziesz łożyska w kilka dni i będą do wymiany...
  • 0

#6 skrzynia

skrzynia

    Stary wyjadacz

  • Nowy użytkownik GZ
  • 4450 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 22 marzec 2005 - 18:37

Kolarstwo szosowe
na drugim rysunku są stery w częsciach, pierwszy element od lewej to bieżnia sterowa.

Wbijanie gwiazdki :
Wkręć w gwiazdkę jakąś dłuższą śrubę (może być ta seryjna, ale się objie; wkręć tylko tyle żeby cały gwint "złapał") ustaw gwiazdkę równo na rurze sterowej, i tu pojawia się młotek Dołączona grafikaUderzaj w śrubę tak, żeby gwiazdka była mniej więcej równo, jak już wbijesz z 1cm, możesz walnąć z boku żeby wyrównać; powinna być 2-3 cm od brzegu rury; jak wyjdzie troszkę krzywo - walnij z boku w śrubę żeby poprawić, u mnie siedzi OK, właśnie tak zrobiłem Dołączona grafika

Jeżeli nie jesteś pewny, może faktycznie lepiej oddać do serwisu?
  • 0
...

Reklama

Reklama

#7 Gość_Anonymous

Gość_Anonymous
  • Gość

Napisano 22 marzec 2005 - 21:16

ok juz cyba wiem która z moich części to jest bierznia, ale jesli chodzi o umieszczenie jej na samym dole rury sterowej amortyztora to jest problem ponieważ rura przy samym dole się pogrubasz i ta bierznia nie schodzi do samego końca, zatrzymuje sie na jakies 5mm Czy ja mama tą bierznie dobic do konca??
i na tej bierzni mam ułożyc łożyska??

#8 skrzynia

skrzynia

    Stary wyjadacz

  • Nowy użytkownik GZ
  • 4450 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 22 marzec 2005 - 21:24

Bo tą bieżnię trzeba tak nabić za pomocą np. młotka i rury o średnicy większej od średnicy rury sterowej, i nie idzie to tak łatwo :!:
Jeżeli masz porządne stery/ramę/amor to lepiej oddaj do serwisu, szkoda by było coś uszkodzić...
  • 0
...

#9 riker

riker

    Master

  • Nowy użytkownik GZ
  • 1562 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:GLIWICE
  • Imię:jerzy

Napisano 23 marzec 2005 - 06:13

ech........no tak. powiem wam jak to wyglada z punktu widzenia serwisu.

Stery A-Head moga przyjac 3 postaci:

nabijanych [ standardowych, z miskami widocznymi ],
zintegrowanych [ wtedy sama rama jest bieznia dla lozyska i bieznia ta jest schowana w rurze ramy ]
ukryte [ tu rama ma wyfrezowanie miejsce na wbijana bieznie. wyglada tak jak syst. zintegrowany, ale jest lepszy i trwalszy ma tez moznliwosc wymiany biezni, a w przypadku wypadku, nie niszczy bezpowrotnie ramy ]

osadzanie gwiazdki przeprowadza sie za pomoca specjalnego narzedzia, a glebokosc wbicia gwiazdki jest zalezna od dlugosci sruby, nalezacej do zestawu sterowego.

nabicie biezni dolnej na rure sterowa amora tez wymaga specjalnego narzedzia.

polecam strone

wprasowanie misek sterowych w rame [ usuniecie srtarych ] to tez zadanie dla narzedzi i fachowca. [ deska, mlotek - taka partyzantka tez dziala ]

goraco polecam skorzystanie z profesjonalnego serwisu. uzywajac odpowiednich narzedzi i posilkujac sie doswiadczeniem, doswiadczony mechanik zainstaluje komplet sterow w 15 minut bez ryzyka wygiecia czy poharatania misek/biezni/ramy

ps. kiedys sam robilem to wszystko chalupniczo, dlutami, mlotkami...........bezsens. teraz mam profesjonalne narzedzia i widze roznice w jakosci i szybkosci montazu. jesli liczysz na dluga, bezpieczna i bezproblemowa eksploatacje, daj sprzet do serwisu

polecam: Tools | Park Tool
  • 0
yes taem

#10 bruno

bruno

    Świeżak

  • Nowy użytkownik GZ
  • 35 postów
  • Skąd:Bielawa

Napisano 24 marzec 2005 - 14:42

5. nakładasz podkładkę plastikową (taka rozcięta w połowie uszczelka, która stabilizuje rurę sterową)

ja własnie teraz też zakładam stery bo amrtyzator już zakupiłem, i mam ten proble iż nie mam takiej podkładki plastikowej w połowie rozciętej :-o i cos jest nie tak złożyłem bez tej podkładki i były straszliwe luzy :-o nie wiem pomóżcie coś
  • 0
Dla takich chwil najbrzdziej chce zyc....
:D

#11 skrzynia

skrzynia

    Stary wyjadacz

  • Nowy użytkownik GZ
  • 4450 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 24 marzec 2005 - 15:40

Jak możesz daj fotkę sterów, może ten element wygląda inaczej w twoich sterach. A jeżeli go nie masz, będzie spory problem, usunięcie luzu bez tego jest raczej niemożliwe.
  • 0
...

#12 bruno

bruno

    Świeżak

  • Nowy użytkownik GZ
  • 35 postów
  • Skąd:Bielawa

Napisano 24 marzec 2005 - 21:17

ok daje fotki :
STERY

Oprócz tego co jest na zdjęciu mam oczywiscie jeszcze gwazdke, dwie miski i przykrywke na góre i łożyska

czekam na informacje :)
  • 0
Dla takich chwil najbrzdziej chce zyc....
:D

Reklama

Reklama

#13 Dualowiec Joe

Dualowiec Joe

    Amator

  • Nowy użytkownik GZ
  • 68 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kraków

Napisano 07 kwiecień 2005 - 20:34

Ja mam pytanie odnosnie rury sterowej. Jest ona za dluga i czy moge ja normalnie przyciac?? bo wlasnie kopilem nowy amorek i mi wystaje. plz poradzcie. :)
  • 0
http://www.mp3s.pl/rower/ cos dla kobiet lubiacych ostra jazde

#14 skrzynia

skrzynia

    Stary wyjadacz

  • Nowy użytkownik GZ
  • 4450 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 07 kwiecień 2005 - 20:36

Prawie zawsze jest za długa. Możesz sam dociąć, albo daj do serwisu :)
  • 0
...

#15 dayus

dayus

    Master

  • Elita
  • 1997 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Tarnowskie Góry
  • Imię:Dawid

Napisano 10 luty 2006 - 21:38

Ta rozcieta tulejka (rozszerzajaca sie) nie jest potrzebna. Tylko zalezy jaka masz rure sterową, jesli rura sterowa u korony jest poszerzana,to podkladka(tulejka) nei jest potrzebna.Ale gdy rura na calej dlugosci posiada taką samą srednice, podkladke instalujesz.

Mam stery ANN-1, amor AXEL, rama SCOTT.
Monyuje te stery,skrecam sruba imbusową u gory i kierownica juz ciezko chodzi,a luzy mam dalej, dlaczego? mam skrecac na maska,a to sie wyrobi,czy jak?
  • 0

Cannondale Volvo Team - 9,59kg
Move Fahrrad 1945r

Kupię łożysko sterowe Cannondale


#16 skrzynia

skrzynia

    Stary wyjadacz

  • Nowy użytkownik GZ
  • 4450 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 10 luty 2006 - 21:52

Ta rozcieta tulejka (rozszerzajaca sie) nie jest potrzebna.


Monyuje te stery,skrecam sruba imbusową u gory i kierownica juz ciezko chodzi,a luzy mam dalej, dlaczego? mam skrecac na maska,a to sie wyrobi,czy jak?


<_<

Jak nie jesteś czegoś pewnien nie pisz bzdur.
Ta "rozcieta tulejka (rozszerzajaca sie)" ma być założona na rurę sterową nad górną miską i łożyskami - jesli jej nie dałeś to powód luzów!
  • 0
...

#17 dayus

dayus

    Master

  • Elita
  • 1997 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Tarnowskie Góry
  • Imię:Dawid

Napisano 11 luty 2006 - 00:01

Zaraz sprawdze.
A w mojej instrukcji do sterów jest napisane ianczej.... (a moze źle przeczytalem) Jakby co to wywalcie moj post,bo sie chlopaki źle nauczą.

Juz wszystko chodzi jak nalezy bez żadnych luzów!!
Dzieki <_<

Użytkownik dayus edytował ten post 11 luty 2006 - 00:10

  • 0

Cannondale Volvo Team - 9,59kg
Move Fahrrad 1945r

Kupię łożysko sterowe Cannondale


#18 black rider

black rider

    Maniak

  • Nowy użytkownik GZ
  • 512 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Prabuty
  • Imię:Kamil

Napisano 11 luty 2006 - 11:29

najlepiej to złożyć je po prostu dobrze
  • 0
I want to ride my bicycle I want to ride my bike

#19 me.wa

me.wa

    Maniak

  • Użytkownik
  • 273 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisano 16 luty 2006 - 16:48

sluchajcie, jako ze temat traktuje o montazu/demontazu sterow, mam do was pytanie (nieznalazlem na forum). mianowicie jak zdjac bieznie sterow ze starego amorka? proboje na sile ale nie chce zejsc. moze da sie kupic nowa? co mam z tym zrobic? stery mam ritcheya ahead, nie zintegrowane.
  • 0

Reklama

Reklama

#20 Gavron

Gavron

    Master

  • Nowy użytkownik GZ
  • 1651 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kraków
  • Imię:Kuba

Napisano 16 luty 2006 - 17:16

Ja jak sciągałem tą bieżnię to leciutko ją dłutkiem (śrubokrętem) i młotkiem podważałem. Raz z jednej strony, a potem z drugiej opukiwałem (na zmianę) - ta szparka się powiększała a potem to już łatwo poszło :P Cierpliwości :D
  • 0



Podobne tematy Collapse

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post



Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: stery, montaż, montaż sterów, jak zamontować stery