Skocz do zawartości

[5000] Szosa i lekki teren 180cm/90kg


essemm

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

Poszukuję roweru do jazdy głownie szosowej ale czasem lubie zjechać na chwile do lasu. Nie chce roweru typowo szosowego ani gravela bo wolałbym prostą kierownicę i wygodniejszą jazdę rekreacyjnie raczej a nie wyczynowo. Coś czytałem że takie rowery to niby jakiś fitness ale nie znam się zbytnio na tym. Moglibyście coś polecić w budżecie do 5000 i raczej z hamulcami tarczowymi i zamiast amortyzatora wolałbym chyba jednak widelec karbonowy i jakiś w miarę solidny osprzęt.

Przykład: https://sprint-rowery.pl/rower-fitness-trek-fx-3-disc-2021?utm_product_id=66461&gclid=EAIaIQobChMI0M_L9o-i8gIVCtKyCh3EVgsVEAQYBSABEgKg5vD_BwE

Proszę o porady

Pozdrawiam!

Napisano

W tej cenie, jest też Cube. W katalogu jest już nowy rok modelowy na 2022

https://www.cube.eu/pl/2022/bikes/urban-mobility/fitness/sl-road/cube-sl-road-pro-lunarngreen/

wersja 2021 kosztowała chyba 4600zł, więc teraz  będzie trochę drożej, ale 5 pewnie nie przeskoczy. W nowym modelu dali inną korbę (poprzednio była 50/34), teraz jest trochę bardziej uniwersalnie (46/30) co wg mnie jest dobrą zmianą.

Trek nie jest taki zły, ale w porównaniu do Cuba i Marina brakuje sztywnych osi, waga nie jest rewelacyjna i opony wąskie, więc trzeba by pomyśleć o czymś szerszym do zjazdu z asfaltu a widelec chyba za dużo nie przyjmie.

Napisano

Tak jak przedmówca napisał, Trek wypada zdecydowanie najgorzej.

Cube wygląda nieźle dopóki nie spojrzy się na geometrie - ma bardzo krótką górną rurę.

Marin DSX 2 to najsensowniejsza propozycja z wyżej wymienionych, z tym, że to gravel z prostą kierownicą. z możliwością założenia bardzo szerokich opon, Niestety jest niedostępny - sam chciałem go kupić, ale po długich poszukiwaniach poddałem się.

Napisano

Speeder to typowy fitness. Świetnie sprawdzi się na asfalcie i na miejskich ścieżkach. Natomiast jego użyteczność w jeździe po lesie ogranicza się do równych, ubitych ścieżek.

Napisano
55 minut temu, Pitof napisał:

 Natomiast jego użyteczność w jeździe po lesie ogranicza się do równych, ubitych ścieżek.

Czyli tak jak każdego gravela

Napisano
58 minut temu, Pitof napisał:

Speeder to typowy fitness. Świetnie sprawdzi się na asfalcie i na miejskich ścieżkach. Natomiast jego użyteczność w jeździe po lesie ogranicza się do równych, ubitych ścieżek.

Właśnie prawdę powiedziawszy o coś takiego mi chodzi... Moje jazdy w lesie ograniczają się do ubitych ścieżek, bez żadnych bardziej ekstremalnych wypraw. Ewentualnie czasami troche piasku którego zawsze można minąć bokiem :P 80% moich wycieczek to jednak miejskie ścieżki rowerowe i szosa.

Napisano
12 minut temu, Mihau_ napisał:

Czyli tak jak każdego gravela

Dla jednych tak, a dla innych gravel na grubszej oponie to prawie mtb. Tylko taki bardziej wymagający, na którym mogą ,,szlifować technikę jazdy'' w terenie. Co kto lubi.

 

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...