Skocz do zawartości

[korba] FC-M782 przejście na napęd 1x - jaka tarcza


Rekomendowane odpowiedzi

3 minuty temu, To_JaT napisał:

Zębatka jak zębatka. Jak ma narrow wide to dobrze.

Co znaczy zębatka jak zębatka?

Przecież w aukcji pisze że ma narrow wide.

 

Co to za odpowiedzi?

Po co odpisujesz jak nie masz nic konkretnego do powiedzenia

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No zębatka jak zębatka. Jak ma narrowwide to dobrze. Czego tu nie rozumiesz?

Miałem ją i działała, łańcuch nie spadał i tyle. Trwałość za tą cene ok.

 

Wcześniej nie zauważyłem o jaką konkretnie korbę chodzi bo napisałeś to w tytule..

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie zębaka jak zębatka, latam na wyrobie chińskim za 25 zł i też robi robotę. 

4 godziny temu, Mastodont napisał:

Jaka najmniejsza tarcza podejdzie do tej korby pod napęd 1*11 ?

 22t 

Albo 22t albo 30t.

Edytowane przez seczuan
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Podobna zawartość

    • Przez PiTuSqr
      Hej, posiadam ten cud techniki  w rozmiarze ramy(?) 19(cali?)
      http://www.bikekatalog.pl/2011/rowery/630/Kross.Hexagon.V6/
      Trochę bardziej go w tym roku użytkuje i brakuje mi prędkości. Wiem że szosy z niego nie zrobię, ale muszę gonić kolegę na gravelu. Dobrze mi się jeździ na przełożeniu 2x7. Pozwala mi pedałować długo, ale z prędkością średnia 25km/h na danym odcinku.
      Zastanawiam się nad kołami 28"(700xYYc?) i zmianą korby (chyba 170-175mm) na większą liczbę zębów. Tylko nie wiem czy inne koła wejdą do tej ramy? Z przodu jest zapasu w brud. A z tyłu wygląda to tak jak na zdjęciach.
      Czy inne modyfikacje mogą lepiej wpłynąć na prędkość?
      W przyszłości (może za rok) pewnie kupię jakiego gravela o ile ceny nie poszybują w kosmos.
      Jeśli podejdą koła i korba to następna jest kierownica i przerzutki na coś lepszego niż Acera.
      BTW Czy od razu przy korbie inwestować w coś co ma z przodu 2 zębatki nie 3?
      Tak już na marginesie kolega ma Marine 4 corners i siedzi mi się na nim wygodniej niż na moim hexie.
      Pozdrawiam,
      PiTu


    • Przez Adamicki
      Zamierzam upgradować korbę i suport w rowerze miejskim Romet Orion bez przerzutek. To ten rower http://www.bikestats.pl/rowery/romet-orion_514_466.html
      Kiedyś miałem tam korbę na kliny, obecnie mam korbę na kwadrat. W obu przypadkach suport to taki składak z osobną osią, miskami wbijanymi w mufę, do tego wianki, nakrętki (tak archaicznie trochę). Nie jestem zadowolony z żywotności i sztywności tych rozwiązań, bo szybko się pojawiają luzy.
       
      Taki system miałem kiedyś:
      https://allegro.pl/oferta/mechanizm-korbowy-romet-170mm-1-rzedowy-46-zebow-9065623694
       
      Chcę wraz z nowym napędem zastosować nowsze i sztywniejsze rozwiązanie suportu:
      -wersja 1: wciskana tuleja redukcyjna + jakiś gotowy suport na kwadrat odpowiednio dobrany długościowo
      https://allegro.pl/oferta/tuleja-do-suportu-mechanizm-korbowy-wigry-kwadrat-8622374871
       
      lub
      -wersja 2: suport naprawczy
      https://allegro.pl/oferta/mwv-suport-naprawczy-wklad-suportu-pakiet-68-122-5-9771370681
       
      Pytanie: co będzie lepsze żywotnościowo i czy oba te rozwiązania będą możliwe, bo może ten suport naprawczy pasuje tylko do takich klasycznych gwintowanych muf, a może u mnie jest niekompatybilna średnica otworu mufy?
      Gdyby jednak oba rozwiązania technicznie były wykonalne, to na logikę to wydaje mi się, że suport naprawczy, będzie sztywniejszy długoterminowo, bo taka tuleja prędzej czy później złapie jakieś luzy. Tymczasem suport skręcony na maxa będzie w tej mufie siedział mocniej, bo dokręcenie to jak sprężenie i będzie aktywnie go dociskać obustronnie, podczas gdy tuleja będzie bez "siły sprężającej". Dodatkowo wydaje mi się, że suport powinien być łatwiejszy w montażu i demontażu (a może się mylę?).
       
      Proszę o podpowiedzi osoby, które przerabiały podobny temat.
    • Gość Bartosz Majewski
      Przez Gość Bartosz Majewski
      Witam, 
      Przyznam na początek, że uwielbiam jeździć na rowerze od dziecka, ale dopiero ostatnio zacząłem się interesować trochę bardziej sprzętem. 
      Kupiłem na promce górala BH (rama carbon) po części złożony... i zaczynam tego żałować. Otóż po kilku przejażdżkach zacząłem czuć że korba, ale tak dziwnie bo tylko prawa, rusza się na boki. Kupiłem klucz dyn. i dokreciłem zgodnie z zaleceniami. Zeszłe lato i jesień spoko, zakonserwowałem na ile umiałem na zimę. Dopiero niedawno miałem czas na powrót do domu, wsiadam na rower i... co naciskam na pedały to słyszę takie pykanie, strzelanie, gruhotanie. Tylko jak kręcę i to jak kręcę żeby się rozpędzić, jak równoważę opory tylko to jest cisza. 
      2 pytania:
      1) Czy dobrze myślę, że to łożyska kijowe mi wsadzili w sklepie, a niedokręcone korby je naruszyły, czas dokończył? Czy może nie?
      2) Jestem z Mławy i może mam farta i czyta ktoś to z tej części Mazowsza ew z Warmińsko-Mazurskiego kto poleci serwis co mi to porządnie serwis pełny zrobi? Ew mogę rower do Warszawy przetransportować jak nie za miliony. 
    • Przez Sajax
      Witam.
      Czy moglibyście poradzić mi jaką owalną zębatkę (42+) i/lub korbę mógłbym zamontować?
      Najlepiej coś kompatybilnego do HG-X.
      https://archive.trekbikes.com/us/en/2012/Trek/fuel_ex_8#/us/en/2012/Trek/fuel_ex_8/details
    • Przez boniek11
      Mam napęd Tiagra 2+10, z korbą 50/34MK. Czy da się zamienić zębatkę 34 na 30? Z tyłu mam 12-28 i głównie jeżdżę na blacie ale czasami trafia się górka na której jest mi ciężko nawet na przedniej 34z. i stąd pomysł żeby nie zmieniać kasety na 11-32 a tylko małą przednią zębatkę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...