Skocz do zawartości

[naprawa hamulca] Uczciwie ?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Chciałbym zasięgnąć opinii w jednym temacie. Oddałem rower do naprawy , regulacja napędu i naprawa hamulca. Odebrałem rower ale hamulec dalej nie był sprawny. Właściciel serwisu kazał przywieść rower jeszcze raz , powiedział ze musi odpowietrzyć hamulec. Za jakieś czas dodałem smsa „podczas odpowietrzania pękł przewód zamawiam nowy hamulec”. Po czym za kilka dni „rower gotowy 175 zł”. Za naprawę wolał 20 przed uszkodzeniem hamulca. Powiedziałem ze hamulec nie z mojej winy został uszkodzony tylko podczas naprawy i nie zapłacę takiej ceny bo nie miałem pieniędzy na wyminę hamulca na nowy. Powiedział ze demontuje hamulec i zakłada stary. Odebrałem rower z kompletnie niesprawnym hamulcem który nadaje się do wyrzucenia i otrzymałem zwrot 20 zł za naprawę. To jest uczciwość wobec klienta ? Oddałem rower z hamulcem do odpowietrzania a dostałem z powrotem z hamulcem który się nadaje do wyrzuceni. Proszę o opinie , pozdrawiam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To serwis, czy jakiś Majster-Zenek lepiący "Ukrainy" w garażu? Szanujący się serwis nie postępuje w ten sposób. Jak część jest do wymiany, to konsultuje się to z klientem, a nie robi na własną rękę. No i oddawanie roweru z całkowicie niesprawnym hamulcem...

Swoją drogą - co oni robili, że pękł im przewód?! :blink: Co to za hamulec?

Plus, że wzięli to na klatę i zwrócili pieniądze za usługę. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalny serwis. Napisał zamawiam Nowy  hamulec. Myślałem ze na koszt serwisu w którym hamulec się zepsuł całkowicie przy naprawie. Przewód pękł przy odpowietrzaniu tak napisał. 20 zł za usługę zwrócił bo mu napisałem ze będę po rower i 20 zł chce zwrotu. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Sobek82 napisał:

Pękł przy odpowietrzaniu? Robił próbę ciśnieniową 100 Bar?  ;) 

Nie mam pojęcia ja się na tym wogole nie znam. Po tej wiadomości „rower gotowy 175” zadzwoniłem do niego z pretensjami i usłyszałem to co napisał „ ściągam nowy hamulec zakładam stary , dowidzenia” i się rozłączył. 

1EC78F9F-E5D2-4944-A114-0036E20BE284.jpeg

CEC0DC0A-0FD5-4365-8571-BA72A3A3C13A.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, TheJW napisał:

Napisał, ale czy ty odpowiedziałeś potwierdzając, ze się zgadzasz na wymianę? Jeśli tak, to nie ma niczego do zarzucenia serwisowi. Natomiast jeśli to było na zasadzie postawienia cię przed "faktem dokonanym", to już nie jest w porządku.

Nic mu nie odpisałem , bo myślałem ze zrobi to na własny koszt, tak to powinno wyglądać jak się coś komuś zepsuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wygląda na przewód zagięty (jeśli cieknie to mocno uszkodzony) tuż przy zakończeniu gumowej uszczelki zakładanej na nakrętkę. Klasyczny przypadek gdy np. w serwisie wyciąga się amortyzator (np. do serwisu sterów) i wszystko wisi opierając się jedynie na kablach, które się zaginają. Ja w takich przypadkach używam narzędzia z poniższego zdjęcia. 

Ale żeby doprowadzić do takiego stanu (aby przewód pękł) nie wiem, co trzeba byłoby robić. Ew. może w grę wchodziło jakieś nagłe szarpnięcie podczas jazdy, np. kabel o coś zahaczył, gleba i przewód uszkodzony. Niemniej jak ktoś napisał można skrócić kabel ew. wymienić go na nowy bez konieczności zakupu hamulca (chyba, że to trup i nie ma sensu w niego inwestować).

Park.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim, dlaczego od razu wyskakujesz z pretensjami? Nie prościej zadzwonić i normalnie na spokojnie porozmawiać? Ta wymiana SMS wygląda jak "pyskówka" z gimnazjum, którą Ty rozpocząłeś. Wiem że nie byłeś zadowolony, nie dziwie się, ale w taki sposób dużo nie zdziałasz, czego masz dowód.

Co do kwestii technicznej. Rzeczywiście wystarczyło skrócić ten przewód. A jak za krótki, to wymiana przewodu. Co do kompetencji serwisu, to się nie wypowiem, bo nie znam. Może były jakieś powody takiej decyzji.

@Punkxtr Ty to mnie nie przestaniesz zaskakiwać :D Oglądałem dużo filmów z serwisu i nigdy czegoś takiego nie widziałem. Oczywiście na plus dla Ciebie, bo aż miło popatrzeć :) W sumie podsunąłeś mi pomysł, bo uciąłem sobie kawałek rury sterowej żeby dokręcać mostek i wsadzić w główkę. Może dokręcę kawałek płytki, żeby zamocować zacisk.

No a teraz pytanie podchwytliwe. A jak przyczepiasz kierownicę i zacisk, gdy trzeba zrobić serwis sterów? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@skom25 podczas serwisu sterów trzeba niestety kombinować. Jeśli sprawa jest szybka, najczęściej proszę o pomoc drugą osobę, która trzyma kierownicę. 
Jeśli trzeba zrobić coś więcej, np. serwis amora, wówczas wszystko spinam jak na zdjęciu i od góry łapię w drugim stojaku (lekki Topeak Prepstand Pro, który łatwo się przenosi i szybko rozkłada).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak był peknięty przewód to dlaczego serwis zamówił hamulec, a nie wymienił przewodu???

W dniu 22.04.2021 o 23:51, Rowerwswiat napisał:

Oddałem rower do naprawy , regulacja napędu i naprawa hamulca. Odebrałem rower ale hamulec dalej nie był sprawny. Właściciel serwisu kazał przywieść rower jeszcze raz ,

Pierwszym razem serwis nie zauważył że przewód był uszkodzony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...