Pawelekgit Napisano 18 Marca 2021 Napisano 18 Marca 2021 Witam. Moje gabaryty jak powyżej. Jeśli chodzi o rowery jestem osobą zieloną. Jeśli chodzi o szosę nigdy nie jeździłem. Jeśli chodzi o Gravele, tydzień temu dowiedziałem się, że coś takiego jest. Dlatego nim pójdę do sklepu, chcę się poradzić ludzi, którzy nie mają na celu oskubać jelenia sprzedając coś taniego i badziewnego za jak największe pieniądze. Jeśli chodzi o mnie, lubię uprawiać wszystkie sporty na 110 procent. Wsiadając na rower lubię dociskać do odcięcia. Chciałbym mieć rower szybki, dający wiele frajdy z pokonywania asfaltu. Nie mam żadnych preferencji, bo nigdy nie jeździłem na tego typu rowerach. Nie wiem czy różni się szosa od Gravela. Chciałbym zapytać w ogóle jak wygląda rynek pomijając pandemię jeśli chodzi o rowery dla ludzi o takich gabarytach? Czy za 5k można kupić solidny rower dla mnie na początek na solidnym osprzęcie? Proszę o jakieś wskazówki od czego zacząć w ogóle szukać roweru, na co zwracać uwagę itp. Pozdrawiam
kipcior Napisano 18 Marca 2021 Napisano 18 Marca 2021 "od czego zacząć w ogóle szukać roweru" W dzisiejszych czasach to od tego co w ogóle jest dostępne. A niewiele jest. I potrzebujesz XL, to pewnie będzie jeszcze mniej. Szosa generalnie ma węższe opony, jest lżejsza, szybsza, ma twardsze przełożenia i jest tańsza. Obowiązkowo musisz golić łydy i jeździć w obcisłych ciuchach A gravel to takie mtb początku lat 90 tylko modne i ma baranek. Nadaje się do jazdy w terenie, może więcej niż wygląda. Tylko za 5k chyba nic dobrego nie ma, od 6,5k się dopiero zaczynają, bo magiczne słowo GRX sobie kosztuje. No i jeszcze jest CX. Prawie to samo co szosa ale usilnie to ignorujesz i jeździsz jak na mtb po najgorszym terenie jaki da się znaleźć. Tu trzeba być lekko walnięty ale skoro lubisz sporty na 110 procent to może być dla Ciebie.