Skocz do zawartości

[oświetlenie przód] coś o klasę lepszego od Convoy s2+?


Clip

Rekomendowane odpowiedzi

Ja miałem w komplecie taki:

https://allegro.pl/oferta/uchwyt-do-latarki-na-rower-convoy-s2-s2-s3-s8-c8-7043292231

Samo mocowanie na kierownicy tym paskiem z gwintem jest dość mocne (choć zajmuje dużo czasu),  ale już trzymanie latarki gumką w łożu było za słabe. A najgorszy to był ten zatrzask w tym wsuwanym mocowaniu - malutki ząbek w ogóle nie zabezpieczał przed wysunięciem i nawet przy naciskaniu guzika lampka potrafiła wyskoczyć do przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Thomlodz napisał:

Uchwyt lampki.JPG

Ten uchwyt też miałem ale to jest słabe. Po pierwsze pokrętło od śruby mocującej do kierownicy jest zwyczajnie niewygodne. Można to zrobić raz, a dobrze ale jak się to chce czasem zdejmować to beznadziejny patent. A latarka bez jakiegokolwiek trzymania od góry potrafiła wypaść podczas jazdy w dół na mtb po górach, a to zwyczajnie niebezpieczne.

Edytowane przez kipcior
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, kipcior napisał:

A latarka bez jakiegokolwiek trzymania od góry potrafiła wypaść podczas jazdy w dół na mtb po górach, a to zwyczajnie niebezpieczne.

Dlatego też napisałem o dodatkowej gumce. Fakt, bez gumki bywa niebezpiecznie :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Thomlodz napisał:

A jak się aku zepsuje po gwarancji to niech użytkownik kupuje cała nowa lampkę.

Czyli jak ze smartfonami - marketing :D

Wygoda? Według mnie to jest wygoda co najwyżej jak jeździsz wieczorną porą przez może 40 minut w jedną stronę maksimum
Piszę tutaj oczywiście wyłącznie o jeździe z maksymalna mocą w terenie niezabudowanym - jaka jest frajda z jeżdżenia na firmowej lampie za grube pieniądze po oświetlonym mieście, gdzie nie można nacieszyć się pełnią mozliwości światełka? Przecież na miasto mogę założyć na rower dosłownie byle jaką latarkę i włączyć ją na najsłabszym poziomie mocy, nie potrzebuję do tego żadnych odcięć ani innych bajerów
Nigdy zatem nie rozumiałem kupowania "specjalnej" lampy rowerowej za grube stówy "na miasto" :D
A, no i jeszcze jedno: na te 40 minut czasu w niezabudowie starczy także bateria w latarce - tym bardziej zatem tego nie rozumiem
Owszem, tutaj wchodzimy już w temat odcięcia, za co dla lamp rowerowych posiadających to fabrycznie duży plus... ale nie zachowujmy się jednocześnie tak, jakby staremu, poczciwemu S2+ nie dało się tego zapewnić :)
Wystarczy zaopatrzyć się w popularny już chyba daszek - miałem, odcina bardzo ładnie, koszt to w porywach symboliczna dyszka
Niestety gdzieś mi się zawieruszył i muszę zaopatrzyć się w nowy
:P
Nawet kolimator ma dosyć ładne odcięcie - kwestia poziomu nachylenia latarki na kierownicy (ale jednak daszek robi to lepiej)
Jest to oczywiście wspomniana przeze mnie w jednej z wypowiedzi zabawa w dodatki, ale jak widzę rowery przepakowane sakwami, lemondkami, z pięcioma lampami na kierownicy, to czy serio wielkim problemem jest daszek na latarce?


Wracając: dla jednego te 40-45min w jedną stronę to masa czasu - dla mnie to nic
Szczególnie doskwierałoby mi to jesienią i zimą, gdzie "potencjał" na jazdę wieczorową, z racji pory, jest większy; nie wyobrażam sobie wyjechać z domu o 16 i wracać już przed 17:00 bo mi połowa baterii w lampce została, a przecież wrócić też jakoś muszę, prawda?
Nie wspomnę o sytuacji w której najdzie ochota na przejażdżkę, a tu zonk, okazuje się że lampkę zapomniałem naładować :D taka wpadka jak najbardziej może się zdarzyć
W połączeniu ze sprzętem potencjalnie uniemożliwiającym pracę pod kablem, jestem co najmniej 1,5h w plecy oczekując na pełne naładowanie - w tym czasie, jak nietrudno się domyślić, ochota na jazdę zwyczajnie przejdzie

Dlatego wymienna bateria to dla mnie absolutna podstawa, ponieważ zapewnia mi dostęp do pełnej mocy w dosłownie każdej chwili - pakuję kilka bateryjek, wsiadam na rower i beztrosko jadę, bez wyliczanek gdzie zdążę dojechać żeby mi światło nie padło, a gdzie nie


 

1 godzinę temu, KrisK napisał:

Na wasz dylemat uchwytów proponuję kilka zipów (trytytek).  Nie odpadnie nie ukradną sami też nie będziecie ściągać wiec nie zapomnicie światła :D Same zalety...

Śmiechy śmiechami - ja swego czasu naprawdę tak jeździłem, i to nie awaryjnie, lecz domyślnie
I powiem całkowicie szczerze, że mało mogę takiemu mocowaniu zarzucić... :D

Edytowane przez derlis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno firma MacTronic projektuje swoje lampki i zleca produkcję w Chinach. Można by ich spytać dlaczego wiekszośc posiada niewymienne akumulatory

https://mactronic.pl/pl/71-lampki-rowerowe-przednie

(ta Rifle to ma cenę z sufitu chyba :) )

Natomiast firma Aljon oferuje produkty pod marką Prox https://aljot.pl/pl/c/Przednie/38

Pewnie odpowiedzą, żeby kupić albo lampki na 18650, takie jak Scream 3.2 czy Prox Crater, albo na aku w koszykach, takie jak Prox Avior, ale to tylko moja przwidywanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.11.2020 o 15:04, Dokumosa napisał:

Ja do 2S+ używam takiej gumy (przerobiłem kilka uchwytów i wszystkie mają większe lub mniejsze wady, guma ich nie ma): Światło rowerowe uchwyt rowerowy kierownica pasek silikonowy zespół telefon mocowanie elastyczna gumka liny Bicicleta latarka bandaże|Oświetlenie rowerowe| - AliExpress

Natomiast do 11S takiego: Wielofunkcyjny rower latarka rowerowa uchwyt 360 stopni obrót latarka góra głowica LED przednie światła uchwyt klip dla MTB Road Bike|bicycle flashlight holder|bicycle flashlightflashlight holder - AliExpress

Obecnie używam tych poniższych. Najlepszy w teren jest C S11 na XHP50.2@3A. Świeci najszerzej i daje najwięcej światła. Jak mam się zamknąć w 1h (praktycznie codziennie około 21 taki wypad do pobliskiego lasu robię) to łatwiej mi wziąć S2+ i zapiąć gumą. 

 

20201127_124252_resize.jpg

Porównanie jak świecą... Kolejno dwuledowa, rzeokomo XM L2 T6 (pierwsza z powyższego zdjęcia), convos S2+ (cree XM L T6) i convoy S11 (cree XHP50.2). Subiektywne odczucie jest takie, że S2+ daje 2x więcej światła od tej dwuledówki natomiast S11 dzieli przepaść od pozostałych (zdjęcie tego niestety nie oddaje bo każde się zrobiło z inną ekspozycją - zwróćcie uwagę na jasność oświetlonej ulicy po prawej stronie... tym samym ekspozycja najbardziej podbita w pierwszym zdjęciu).

20201204_194604_resize.jpg

20201204_194637_resize.jpg

20201204_194724_resize.jpg

Co po znormalizowaniu ekspozycji daje mniej więcej coś takiego:

20201204_194724_resize.thumb.jpg.44d5a03e7ecbdc4d48ed443765ac5792.jpg20201204_194637_resize.thumb.jpg.5cc3c3699c1896ef4ccbaf6e87bb29b6.jpg20201204_194604_resize.thumb.jpg.2c7228c4a192936bf6677840b127a09b.jpg

Edytowane przez Dokumosa
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odwrotna kolejność rzecz jasna. S11, S2+ i na końcu ten skąd innąd bardzo popularny na ali dwudiodowy chińczyk. Dziwna rzecz bo zaraz po dodaniu tych zdjęć nie można było tego już edytować.

W każdym razie idealna dla mnie lampka rowerowa na single to obecnie convoy S21B, który łączy cechy S11 (pojemność aku i moc) z wymiarami zbliżonymi do S2+.

Edytowane przez Dokumosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Dokumosa napisał:

Napisy są nie ważne, każdy kto siedzi w temacie widzi convoye i to gówienko

Muszę cię zmartwić, bo zdjęcia są dość niemiarodajne. A jeśli oddają prawdę to Twój  convoye świeci o wiele lepiej od tego, którego mamy a Twój chińczyk o wiele gorzej od mojego...
Zresztą mam trzy w tym jeden na t6 i dwa na l2...   Te na L2 świecą "lepiej"  
Jakie ogniwa masz w chińczyku, a jakie w Convoye?

No i niestety, ale zdjęcia słabo oddają, o co naprawdę zobaczymy w czasie jazdy.  Po pierwsze zakłamują po drugie nie oddają tego jak światło przechodzi w cienie i co tak naprawdę widzimy, a co znika w ciemności. 

Edytowane przez KrisK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, miałem tych Chińczyków kilkanaście - są w dwóch wersjach niezależnie od napisów na obudowie. Na zdjęciach powyżej to ta droższa i mocniejsza wersja (która ma niby cree xm l2 t6 z driverem 2x1,5A). Pracuję z człowiekiem, który chcial tym pohandlować na PL rynku. Mial dojście do producenta OEM tych lampek (do wyboru były dwa rodzaje diod, jeden typ drivdra, co ma być napisane (można było swoje logo podesłać przy zamówieniu hurtowym), ile mają kosztować (tak, model nie był parametrem) ogniwa (w tym oferował wersję bez baterii poniżej 10USD)).

Nie wiem jakie mieliście convoye ale tych też mam sporo. Użyte do powyższycg zdjęć są opisane jednoznacznie i nie są "najmocniejsze" bo np. S11 może mieć driver 6A (tu był "zaledwie" 3A).

Jeżdżę prawie codziennie w nocy i ten chińczyk nie bardzo nadaje się w teren - ledwo co widać co się dzieje po bokach.

Edytowane przez Dokumosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Dokumosa napisał:

cree xm l2 t6

 ??? 
Ja się chyba pogubiłem w tych diodach.  L2 to nie T6  xm-l  t6 ale nie xm-l2 t6 ?
Może mieszam, ale wydaje mi sie, że występują w wersjach xm-l t6     a nie l2   

Z pomiarów w tej z t6 wynikało, że bierze  300  600  1100.

Co do rozkładu to to napisałem, że jest za wąsko;), Dwie by może nie były głupie   Na pewno ma stabilny uchwyt.
Zdjęcie światła z tej lampki jakieś archiwalne. 

 ƒ/1,8 1/10 5,4 mm  ISO5000  
Jak bym wiedział jakie parametry sensowne przyjąć i będzie dzień bez pizgawicy to mogę zrobić zdjęcia porównawcze tej z trzema diodami / tej i convoy   
"Małpa" jeszcze przy innych źródłach światła nic nie mówi.
20201028_210458.thumb.jpg.cb540d1d05f0669aff9df45f3d44f076.jpg

40 minut temu, Dokumosa napisał:

Nie wiem jakie mieliście convoye ale

Ja też nie wiem :D  Jakiegoś z ich sklepu... Ale to nie mój i nie wnikałem tylko się rozczarowałem.
Nadal go rozważam z jakimiś mocniejszymi diodami, bo coś do lasu potrzebuję tylko nie wiem, czy nie lepiej iść w S11 

 

W dniu 29.11.2020 o 13:42, derlis napisał:

Śmiechy śmiechami - ja swego czasu naprawdę tak jeździłem, i to nie awaryjnie, lecz domyślnie
I powiem całkowicie szczerze, że mało mogę takiemu mocowaniu zarzucić...

Ale ja się nie śmieje ;)  Często tak mocowałem światła do kierownicy.  A tylną czerwoną lampkę mam tak na stałe przypiętą.  Zresztą nie tylko ja bo większość tych cudownych uchwytów i gumek szlak trafia dość szybko. 
Podejrzewam, że nie więcej jak godzina kombinowania i dało by się zrobić uchwyt regulowany i odpinany za pomocą zipów i starej dętki.

Edytowane przez KrisK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie diod cree to xm l2 to typ diody natomiast t6 to grupa jasności (o ile pamiętam 270-300lm przy 700mA) - cree selekcjonuje diody i grupie od s2 do u5. 

1100mA to tyle co nic. Sensowne min to 2,2A.

Te moje zdjęcia powyżej to oryginalnie f/1.7, 1/10s, ISO 250 dla S11, 500 dla S2+ I 1000 dla "chińczyka" dlatego dopiero wyrównanie ekspozycji pokazuje jaka jest przepaść między tymi lampkami.

Co do S11 to na dzień dzisiejszy wolałbym S21B bo jest tylko ciut większa od S2 (S11 jednak trochę spora i 99,99% uchwytów jej nie obejmie). Dodatkowo S21 działa na ogniwa 21700 które są dużo mniejsze i lżejsze od 21650 (S11) a pojemność ta sama).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwilę mnie tu nie było ale widzę że odzew duży. Dzieki!

 

Przeczytałem wszystko uważnie i tak:

Propozycje lamp które mają po 500lm i mają być o klasę lepsze od czegoś co ma 900lm tylko dlatego że mają super rozkład swiatła wkładam w kategorię "opowieści dziwnej treści"

Wszystko co ma niewymienny aku z góry odrzucam bo to oznacza że trzeba mieć dwie sztuki a to oznacza wydatek 500-600PLN

Wzmocnione convoye S2+ raczej skreślam ze względu na czas świecenia. Jeżdżę często po kilka godzin, oczywiscie nie cały czas na 100% światła, ale jednak 3 czy 4 aku to już przesada. Chciałbym się zamknąć w dwóch ;)

Na short listę trafiają:

1) s21 - Mamy 1800lm vs 900. Na turbo poniżej godziny więc gorzej niż w S2+ na 100% mocy. Na plus rozmiar i wymienna optyka.

Ale czy faktycznie będzie o klasę lepiej od S2+? No i pytanie czy latem sie nie zagotuje? Oczywiście można jeżdzić na 45% ale wtedy robi się z tego S2+ z dłuższym czasem swiecenia.

 

2) s11 - 2400lm. Trochę duża ale trudno. Jak z przegrzewaniem w trybie na 100%? Ile czasu wtedy swieci? Jest do tego jakaś optyka rowerowa? Bo nie znalazłem.

 

3) Solarstorm x6. 3000lm, czas swiecenia na 100% mocy 2:10h (trochę podejrzane bo tam jest aku 4,4Ah lub 5,2Ah w zalezności od źródła). Na plus wskaźnik naładowania. Na minus montowana raczej na stałe więc nie bardzo można odpiąć i używać jako zwykłej latarki.

 

Czy ktoś bezposrednio porównywał S2+ vs 1, 2 i 3?

Wymianę traktuję bardziej jako fanaberie. Uważam że S2+ daje spokojnie radę. Do S2+ mam 2 aku, mam do nich ładowarkę, mam uchwyt na kierownicę.

Dlatego też jak mam się przesiąść na coś nowego to musi być o klasę lepiej.

Edytowane przez Clip
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do gotowania s21  to chyba nie, przynajmniej s21b  opisywane jest zdaje się że ma zabezpieczenie temperaturowe na 55st., dodatkowo dostępne są wymienne optyki, po 10 zł na Allegro.

Dla mnie ciekawa pozycja, ale nastawiam się na zasilanie 'z pakietu w torbie' , a tam zdaje się nie da się podłączyć kablem.

BTW - jaka wg Was lampka świeci 'najszerzej' i ma odcięcie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Clip napisał:

czy zabezpieczenia tną jasność?

Tak. Zmniejsza się ilość prądu w diodę, a co za tym idzie, jasność leci w dół. Zabezpieczenia termiczne mają ogólnie nowsze drivery podające 4A i więcej w diodę (patrząc na Convoya).

Nie ma małych latarek, patrząc pod kątem gabarytów s11, która będzie świeciła 100% cały czas. Jasność spada, ale oko tego nie wychwyci, widać to jednak idealnie na wykresach z rozładowania. Pomijam tutaj sprawę zabezpieczenia termicznego które się jeszcze może załączyć.

Edytowane przez Dziubek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Do mnie Mikołaj przyniósł pod choinkę Prox Avior II. Byłem zadowolony do momentu przymiarki na rowerze. System montażowy jest niestety na cienkie kierownice. Na moją nie psuje. Do tego jej krzywizna wymusza montaż lampy przy mostku. A tam jest już uchwyt na telefon. Na koniec miałem nadzieję, że jak obniżę lampę, bo nie lubię oślepiać, to będzie linia odcięcia. Tak mam w innych lampach z zoom. Tutaj jednak nawet jak główny strumień jest na glebie, to poświata i tak grzeje po koronach drzew. Moc światła jest spora, świeci kilkakrotnie lepiej od latarki z jednym LED, z którą jeżdżę do tej pory. Pierścienie do jazdy dziennej fajnie wyglądają. Odsyłam jednak. Szukam dalej. 

Edytowane przez maq7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...