Skocz do zawartości

[Opona i Dętka] Przebita dętka i opona w rowerze MTB - Co polecacie nowego ?


Bartosz_

Rekomendowane odpowiedzi

W moim rowerze MTB Romet Mustang 1 na kołach 27,5" przebiła się dętka i opona w obydwóch kołach. Rower stał na balkonie i w nocy strzeliła mi opona tylna roweru razem z dętką. Tak samo stało się z oponą przednią. Może za duże było ciśnienie w oponach i dlatego mi strzeliły. Pierwszy raz mi się to zdarzyło - cały czas do tej pory jeździłem na oponach Michelin Country race'r 650B-27.5 x 2.10 ( 54-584 ). Czy kupować sobie takie same opony jak miałem ? Czy może są jakieś lepsze od tych i możecie mi coś polecić ?  - Chciałbym mieć jakieś dobre opony prz tym rowerze.

Fajnie by było jakbyście mi też polecili dętki do mojego roweru. Do tej pory miałem dętki z przykręcanym tak zwanym plastikowym "kapturkiem".

Zaś jeśli chodzi jeszcze o opony, to dobrze żeby miały dobrą przyczepność i jakby mnie w trasie złapał deszcz to żeby się nie ślizgały.

I oczywiście, żeby miały dobre opory toczenia.

Proszę Was o pomoc w tej sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz interesujące wyniki badania oporów toczenia różnych opon:

https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews

Polecałbym patrzeć na opory toczenia przy ciśnieniu 1,7 bara (więcej nie ma sensu ładować w MTB).

Co do dętek. Polecam zrobić sobie tubeless na mleczku vittoria pit stop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, cervandes napisał:

To jakie Ty tak miałeś ciśnienie??

@cervandes Jak pompowałem dzień wcześniej tą oponę to wskazówka przy pompce pokazywała wartość 6,5. Opona była twarda jak kamień bo solidnie ją nabiłem i w nocy mi strzeliła. W dzień na przodzie, a w nocy na tyle.  Chciałem mieć na full na pompowane opony. Ale cóż, widocznie nie wytrzymały. 

Powiedz mi proszę czy te opony polecane przez Ciebie Race King 2.2 są cieńsze od tych opon, które ja miałem teraz - czyli Michelin Country Race"r ? 

@SoloTM Jeżdzę po asfalcie, kamieniach, żwirku, piasku, po lasach, łąkach i czasem po jakiś wertepach. Nie wiem czy ta opona, do której mi dałeś link wytrzymałaby długo przy moim trybie jazdy. Czy jeśli nie ta opona to mógłbyś mi jeszczę coś polecić dobrego do takiej jazdy "górskiej" ? - na tych grubych oponach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O kurczę, 6.5 atmosfery w oponie mtb to już nie tylko dużo za dużo dla opony, ale i dla niektórych obręczy. Tu mogła się też poddać taśma zakrywająca otwory na nyple, albo same dętki gdzieś na szwie. 

Bartosz_, mógłbyś wrzucić jakieś zdjęcie tych pękniętych opon? Gdzie pękły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, marvelo napisał:

Bartosz_, mógłbyś wrzucić jakieś zdjęcie tych pękniętych opon? Gdzie pękły?

Tu są zdjęcia, może słabo widoczne ale jednak:

 

https://zapodaj.net/c4f95d05afebc.jpg.html

https://zapodaj.net/2a6b30b08f8c2.jpg.hml

https://zapodaj.net/c6a20d104e6fd.jpg.html

 

 

20200914_101158.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Race King 2.2 jak najbardziej polecam. W zależności od funduszy, od drutowej, poprzez zwijaną (Performance) do wyczynowej Race Sport (tu jeszcze bardziej przyczepna  mieszanka gumy). To szybkie opony o całkiem dobrej przyczepności w terenie, dużym balonie świetnie amortyzującym nierówności, tylko w terenie najlepiej lubią niskie ciśnienie (spokojnie wystarczą 2 atmosfery lub mniej, jeśli jesteś lekki). 

Czasem trafiają się jakieś okazje z mniej znanych firm, np.:

https://allegro.pl/oferta/opona-vee-tire-amv-27-5x2-35-120tpi-xc-60-8607201210

Tu jeszcze większy balon (nominalnie, bo realnie może być podobna do Conti 2.2), ale wciąż dość lekka i z bieżnikiem o niedużych, równo rozłożonych klockach. Zaawansowana technologicznie (wysokie TPI, czyli duża gęstość oplotu i dwa rodzaje gumy). Za tą cenę okazja. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie czytam i oglądam polecane przez Was opony i szczeże mówiąc waham się między 5 rodzajami opon:

1) Race King 2.2

2) Vittoria Mezcal G2.0  - tylko nie wiem czym się różni wersja TNT od wersji TLR ?

3) Vittoria Mezcal G+

4) Vittoria Barzo G2.0

5) Czy może jakąś oponę MTB z firmy Maxiss ? 

Która z tych 4 rodzajów opon będzie służyła mi długo i mało się zużywała ? Nie będzie się ścierać szybko w czasie hamowania. Żeby pasowała do mojego Rometa. 

@marvelo, @kipcior, @SoloTM, @cervandes Która będzie taka najlepsza ? Które moglibyście mi polecić takie naprawde dobre ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mezcal G2.0 to zdaje się następca G+. Ja mam G+, mam też Barzo. Barzo jest nieco bardziej uniwersalna, ma większy bieżnik, po prostu radzi sobie w każdym terenie i warunkach. Ale w porównaniu z Mezcalem ma trochę większe opory i na Twoje potrzeby to Mezcal jest lepszym wyborem. Sam go ostatnio znowu założyłem po Bardzo i nie wiem czy miałem dobry dzień czy co, ale jechało mi się znacznie łatwiej. No chyba, że lubisz się taplać w błocie po wentyle to będzie średnio, to są opony na suche warunki.
Z Maxissa z podobnych opon jest Ikon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę na Mezcal G+, w swojej karierze w ciągu ostatnich 3 lat miałem i Race Kingi i X-kingi, Maxxisy Ikon.

Mezcale to są moje ulubione opony. Pancerne, zero kapcia od 3 lat. Trwałe, zrobiłem na nich 12000km i kupiłem drugi zestaw. XKingi mam w wersji racesport, więc topowa. Leciutkie ale węższe i nie tak dzielne w terenie. Race Kingi miałem i racesport i zwykłe druciaki - jedne i drugie bardzo szybkie, ale najmniej dzielne w terenie. Zaleta to cena, druciaki są po 60pln sztuka.

 

To, jakie opony wybierzesz, to zależy tylko od Ciebie. Nie wiemy jakiej wielkości masz na trasie kamienie, ile błota, czy kałuże zaliczasz czy omijasz. Każdy producent ma w ofercie opony z bieżnikiem bardziej gęstym i rzadszym, z klockami większymi i mniejszymi. Im opona bardziej terenowa i błotoodporna tym gorzej się będzie toczyła. I na tej podstawie dobierasz swój zestaw.

 

Ogólnie moim zdaniem w Maxxisach nie warto przebierać, bo są chyba wszystkie nastawione bardziej na trakcję i przyczepność niż na niskie opory toczenia. Schwalbe miewają kłopoty z jakością, dlatego jeszcze ich nikt tu nie polecił.

 

Reasumując: masz szmal - Mezcale G+. Jeśli nie znajdziesz ich w dobrej cenie: kup Continentale, zależnie od potrzeb: Race Kingi, X-Kingi - druciaki czy zwijane - jeśli chcesz aby było lekko. A jeśli masz obawy czy w terenie będzie wystarczająco, to przecież możesz zrobić też mix: na przód np X-King, na tył Race King. Opory toczenia nie wzrosną, bo to głównie tylna opona opory stawia - a zyskasz na prowadzeniu w terenie przez bardziej uterenowiony bieżnik X-Kinga. 

 

PS. Niecałe 3 stówy za komplet z mlekiem to bardzo dobra cena. Normalnie TNT G+ kosztują po 200pln sztuka. Taśma, wentyle i na wiosnę zalewasz mlekiem i masz bezdętkę. Tylko na litość boską nie pompuj tego 6,5BAR! Ja jeżdżę 2.0 przód, 2,5 tył zazwyczaj, czasem mniej jak idę w mokry teren...

https://e-rower.pl/opony-275/4331-zestaw-2x-mezcal-g-275-tnt-mleko-pit-stop-250-8022530006675.html?search_query=mezcal&results=19

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.09.2020 o 11:32, cervandes napisał:

Niecałe 3 stówy za komplet z mlekiem to bardzo dobra cena. Normalnie TNT G+ kosztują po 200pln sztuka. Taśma, wentyle i na wiosnę zalewasz mlekiem i masz bezdętkę. Tylko na litość boską nie pompuj tego 6,5BAR! 

Cena dobra tylko że w tym Romecie to obręcze nie są raczej pod bezdetki, więc mleko to się może co najwyżej do kawy przydać :-) A zwykłe zwijane Mezcale można za 100zl/szt kupić. A tak ogólnie to bym jeszcze sprawdził obręcze bo żadna mtb nie jest przystosowana pod tak wysokie ciśnienie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Szukam opon Mezcale Graphene 2.0 do rozmiaru moich kół 650B 27,5x2.10 (54-584), ale znajduje mi zwykłe Mezcale bez tego Graphen"u, albo na koła 29 cali lub opony bez gwarancji producenta z tak zwaną gwarancją rozruchową na miesiąc czasu. 

Pokazuje mi też te opony nie dostępne w sklepie lub brak na magazynie, ewentualnie czarne bez żadnego napisu. 

Czy ktoś może mi pomóc znaleźć te opony pasujące rozmiarowo do moich kół przy rowerze ? - bo może coś źle wyszukuje.

Prosze Was o pomoc w tej sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kipcior Tylko, że tam pisze: "Size (ETRTO): 52 - 584". A ja potrzebuje: Size (ETRTO): 54 - 584

Bo jeśli będą mniejsze, to mogę ich nie wcisnąć na moje obręcze kół. Czy są te opony o takich parametrach jak potrzebuje ? -   No chyba, że to nie ma żadnego znaczenia czy to będzie 52 czy 54 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...