Skocz do zawartości
Machic69

[koła 28" gravel] cantilever i piasta tył 130 mm, do 800pln

Rekomendowane odpowiedzi

Machic69

Cześć,

Właśnie składam rower jak w temacie (grave/adventure). Chciałbym sobie nim pośmigać po mieście, ale też po szutrze, a kiedy najdzie mnie ochota zapakować na pełno i śmignąć na dwa tygodnie w nieznane Bieszczady. Zakupiłem do niego już grupę Sram Apex 1x11 i w ogóle to oprócz kół mam już wszystko, a te sprawiają mi najwięcej problemu. Muszę dopasować koła pod rozstaw z tyłu 130mm i hamulec cantilever (tektro 720r).

Myślałem o 28-32 szprychach, aby zbalansować wytrzymałość i wagę. Chciałbym założyć gumy 35mm, dla odpowiedniego komfortu jazdy i amortyzacji. Chciałbym żeby łożyska były w miarę niezawodne i wytrzymywały obciążenie w sumie około 110 kg po szutrze przez 2 tygodnie. 
 

No i teraz właśnie szukam mniej więcej takich kół. Są dwie opcje:

(a) albo kupię używane taniej (najlepiej w takim wypadku do 500pln), które nie spełnią w pełni moich oczekiwań, ale przynajmniej już będę mógł jeździć, a zakup lepszych kół delikatnie odłożę.
(b) znajdę/złożę takie koła w cenie do 800pln, zapatrywałem się na wykorzystanie obręczy DT SWISS R460, tylko nie wiem jakie piasty do tego dobrać, żeby po dodaniu kosztu szprych, nipli i ew. robocizny zmieścić się w okolicach zakładanego budżetu.

 

A więc czy są tu głowy w stanie mi pomóc?

pozdrawiam ciepło,

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Gość TomcioPaluch
      Przez Gość TomcioPaluch
      Co myślicie o tej maszynie Panowie i może Panie jeśli tu są? 
      Tribanb120 gravel 
      2400zł
      https://www.decathlon.pl/rower-triban-gravel-120-id_8575940.html
      Coś w tej cenie konkuruje, bardzo warto dorzucać jak ktoś nie jest przy kasie i jest kompletnym amatorem? 
    • kysior
      Przez kysior
      Hej.
       
      Poleci ktoś jakieś budżetowe koła do starszego górala? 26", V-brake, kaseta 7-mio rzędowa. Waga rowerzysty - ok. 80kg
       
      Rocznie do 2 tys km, raczej lekkie lasy pół na pół z asfaltem.
       
      W starym Authorze już pękają ze starości szprychy, obawiam się, że nie bardzo opłaca się je chyba reanimować, może lepiej zakupić nowe na przód i tył - tak sobie pomyślałem:) Bo boję się, że wymienię parę szprych, wycentruję i strzelą kolejne. Rower ma już 23 lata
    • Gość Radek
      Przez Gość Radek
      Hej! 
      Poszukuję dla siebie roweru, bo póki jeżdżę na 30 letnim rowerze trekkingowym. I robię codziennie trasy 20-50 km. Po terenie każdego rodzaju od asfaltu, po mijanie głębokiego piasku w lesie (bokiem po poboczu, bo przez niego bym nie ujechał ). 
      Zmierzając do pytania, czy jako całkowity laik powiniem chwytać się za budżetowego gravela? 
      Najchętniej wydałbym do 3 tysięcy (Romet Aspre?), jednak mam wątpliwości, czy jazda na takim rowerze będzie komfortowa i przyjemna. A może rower w tej cenie na lata, nie ma racji bytu? 
      Nie aspiruję do bycia sportowcem i cenię sobie przede wszystkim przyjemność z jazdy. Jednocześnie chciałbym być szybki. 
      Może jednak powiniem iść w stronę roweru crossowego? Może crossowy będzie jakościowo lepszy niż tani gravel, którego cena jest wywindowana hajpem (?). 
      Podsumowując, szukam uniwersalnego roweru na lata w niedużej cenie, na którym nie będę ślimakiem. Z góry dziękuję za odpowiedź, fachowa opinia jest dla mnie bardzo wartościowa, bo sam się zupełnie nie znam. Może komuś przyjdą do głowy modele rowerów, które godzą gdzieś cechy sportowego charakteru gravela z komfortem i uniwersalnością roweru crossowego. 
    • modessef1
      Przez modessef1
      Może pytanie dziwne, bo Aspre 2 i Fuji Jari 1.5 są o półkę wyżej od Eskera, ale dostaję już bólu głowy od zastanawiania się który rower wybrać, a gdzieś jest granica zasadności dokładania $$ do lepszego osprzętu.
      Chciałem się zmieścić w 4000zł kupując nowy rower z opcją dołożenia jeśli warto. No i właśnie zastanawiam się czy warto, do Aspre2 musiałbym dołożyć ~500zł ponad budżet, a do Jari już 900zł. Przy cenie 3500zł za Eskera różnice w cenie są znaczne. 
      Na papierze różnice są, ale czy w praktyce są wyczuwalne dla laika? Czy karbonowy widelec da mi wyczuwalną różnicę nad aluminiowym? Czy GRX z Aspre2 albo Tagra z Jari będą wyraźnie lepsze od Sory z Eskera? Czy sztywna oś z Jari przy mojej wadze 85kg zrobi różnicę?
      Wszystko zapewne rozchodzi się o to jak rower będzie używany i przez kogo.
      Zastosowanie: 40% ścieżki rowerowe, 20% asfalt, 30% ubite ścieżki leśne i polne, 10% korzenie i piach w lesie
      Byłem zdecydowany na Eskera, ale obdzwoniłem sklepy w Warszawie i nigdzie nie mają. Znalazłem dostępną sztukę tylko w jednym sklepie online, ale jeszcze wyczytałem o problemach z tylnym wózkiem, że potrafi pęknąć, a nigdzie nie można go dostać i trochę mnie to martwi.

      Będę wdzięczny za wszelki rady. Rower z założenia na lata, więc chciałbym dokonać możliwie najlepszego wyboru.
    • freakypixels
      Przez freakypixels
      Czesc,
      Od zeszlego roku posiadam rower szosowy Rondo HVRT AL. Jest to szosowka o profilu "Road+", która pozwala na zamontowanie kol 650B i przerobienie roweru na dosc agresywny gravel, na grubszych balonach.
      Chcialbym skonfigurować sobie taki drugi zestaw kol (z kaseta, tarczami, and all) i porównać go z moim drugim rowerem (Octane One Gridd), zobaczyć na którym lepiej mi sie jeździ. Niestety nie wystarcza mi wiedzy żeby samemu skompletować takie kola (wraz z odpowiednimi piastami i cala reszta). Zalezy mi tylko na tym, zeby standardem kola nie odbiegaly od fabrycznych kol 700C, ktore mam obecnie zamontowane, i na rozsadnej cenie ;).
      Pomozecie?
       
×