Skocz do zawartości
amboniusz55

[Tylne koło] wybor nowego kola wedlug podanych parametrow

Rekomendowane odpowiedzi

amboniusz55

witam 

prosze o porade w kwestii  wyboru nowego nie uzywanego kola tylnego

stare kolo to wiekowy mavic crossride 26 cali model z 2005/6 roku wiadomo swoje lata ma felga w 2 miejscach ma wgniecenia ale samo kolo chodzi dosc
prosto  nie to jest jednak  glownym powodem decyzji o zmianie  problemem jest duze zuzycie bebenka i byc moze elementow piasty a to powoduje duzy luz na kasecie  naprawa nie wchodzi w gre  

parametry starego kola to 559x20  szerokosc zewnetrzna 24mm  pod opone z detka  mocowanie tarczy 6 bolts   kaseta to SRAM 990
max obciazenie razem z rowerem 110kg

wstepnie zainteresowaly mnie 2 oferty z allegro

https://allegro.pl/oferta/kola-mtb-dt-swiss-ex-1750-26-nowe-7991456728

https://allegro.pl/oferta/kolo-mtb-dt-swiss-xm-1501-spline-26-8011077459

https://allegro.pl/oferta/kolo-mtb-dt-swiss-ex-spline-1501-26-8011139894   + redukcja osi


wiec moje prosba prosze o porady ktore lepiej wybrac ,  kwestie kompatybilnosci , wasze przemyslenia  a moze macie inne propozycje (tylko nowe kola)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Jeśli potrzebujesz koła tylnego to czemu poszukujesz przedniego?

Ten ex1750 (link nie działa) jeśli jest kołem tylnym i ma piastę pod oś 12x142 (można adaptować do 135 QR) byłby ok. Ale zdarzało się ich całkiem sporo z osią 150mm i takiej nie skonwertujesz.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
amboniusz55
Napisano (edytowane)

linki wszystkie dzialaja   ex 1750 ma napisane   12x150        rzeczywiscie    drugi  i trzeci link to przednie kolo   moj blad

Edytowane przez amboniusz55

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa
Napisano (edytowane)

To jest bardzo wąskie wewnętrznie. Powiedziałbym, że wręcz szosowe. Ale takie były koło 10 lat temu... Za 600-800zł złożysz b. przyzwoity zestaw na przód i tył (obręcze DT 533d, piasty Novatec a'la D791/2 albo najniższa półka DT - 370). Napisz do @dawid

Edytowane przez Dokumosa

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • SunShadow
      Przez SunShadow
      Cześć, 
      od pewnego czasu nie mogłem wyregulować przerzutki, mianowicie: problem zaczynał się od 6 biegu, sam przerzucał się łańcuch na 7, z 7 na 8, z 8 na 9 a z 9 nawet na 11 odrazu.
      Pierwsza myśl; kaseta! 
      Wymieniać nie chciałem: wolę podszlifować. Ściągnąłem kasetę z bębenka i tu, niespodzianka, bębenek ma uszkodzone wypustki; znacznie uszkodzone, w środku kasety ostatnie 5 biegów które nie są na pająku wgryzły się w bębenek, 10 i 11 koronka wręcz zgniotły się na łączeniach z wypustkami. 
      Czy uszkodzenie bębenka + zużycie kasety odpowiada za samoczynne skakanie łańcucha? 
      Dodam iż łańcuchami rotuje co 300km, łańcuch nowy przejechane ~90km przeskakuje, starsze łańcuchy (~900/600km) również. 
       
      W tym przypadku bębenek oraz kaseta jest do wymiany? 
       


      Dodatkowe zdjęcia kasety SunRace 11-46t 


    • Mily1988
      Przez Mily1988
      Witam,
      wiem że temat głośnej piasty był już poruszany jednak piszę ponieważ chodzi mi o mój konkretny przypadek. 
      Na chwilę obecną posiadam piastę AXIS SPORT DISC i chce ją wymienić na coś co rozpędzi piesze towarzystwo ze ścieżki rowerowej.
      Parametry piasty które muszą się zgadzać to:
      Ilość otworów: 28
      Mocowanie: 12x142mm (taką mam obecną i tu też prośba o poradę czy nowa musi mieć takie same parametry)
      Mocowanie tarczy: 6śr (center lock też wchodzi w gre - adapter powinien załatwić sprawę)
      Kaseta shimano 105 11rz
      Wielka prośba o poradę która z piast będzie kompatybilna z tymi parametrami. Mowa o sprzęcie do max 1000zł.
      Czy DT SWISS 240s ROAD byłaby kompatybilna?
    • cinol123
      Przez cinol123
      Ciekawe Papucie, buty SPD o wyglądzie szosowym, tj z dyskretna podeszwa pod SPD, smukły, ładny, lekki z wyglądu ...Mavic podaje iż są to buty tzw allround - >Perfect for touring or other adventures where you may spend time off the bike, this shoe combines the comfort, fit and efficiency .
      Wydają się być tym, czego oczekują od dawna ludzie jeżdżący na szoskach z pedalunkiem MTBtycznym.... czy warte są tych 140euro czy ponad  500pln  ? 
      Kluczowe dane ze strony producenta: 
      Rubber outsole for dirt riding adventures and coffee stops. Anti-slip tread for walking on slick concrete or pavement.
      Compatible with all SPD pedals.
      Energy Carbon Comp outsole.
      BOA® Fit System on top of the foot makes it easy to dial in the fit with 1mm increments.
      Ortholite insole offers maximum comfort on the soles of your fee
      Composite sole made from a combination of fiberglass and carbon for added rigidity.
      Low profile for optimal foot positioning.
       
      Już niedługo kilka słów o tych butach postaram sie napisać.... przede wszystkim o nurtującej mnie przewiewności :> 
      Edyta: Zapomniałem o odnośniku do strony producenta  -> https://shop.mavic.com/en-int/cosmic-boa-spd-g2013.html#1028=3294
      Oczekiwania sa spore, wszsystkie rzeczy ktore mialem do tej pory od MAvica były wysokiego sortu ... zobaczymy :> 
    • michalo
      Przez michalo
      Zdjęcia: https://www.olx.pl/oferta/rose-pro-dx-cross-gravel-mavic-avid-fizik-105-11s-5800-carbon-CID767-IDD6pAb.html

      Na sprzedaż rower typu gravel Rose Pro DX Cross. Rozmiar 56. Stan bardzo dobry, po przeglądzie - klocki hamulcowe mają jakieś 200km, nowa owijka, opony 95% bieżnika. Jedyny mankament wizualny to niewielkie wgniecenie (widoczne pod światło) na górnej rurze powstałe przy transporcie.

      Rama rozmiar 56 alu 7005/T6
      Widelec tapered carbon oś 15mm
      Napęd Shimano 105 5800 11s
      Koła Mavic Crossride
      Opony Continental Double Fighter
      Hamulce Avid BB7
      Siodło Fizik
      Sztyca Rose Carbon
      Kierownica Ritchey
      Mostek Syntace chyba 80mm
      Pedały Dartmoor Candy

      Gratis dokładam drugi mostek FSA SL-K Carbon 120mm, uchwyt na telefon GUB G-85 i koszyk na bidon.

      Preferuję odbiór osobisty w Warszawie.

      W odpowiedzi na liczne pytania: mam 178cm wzrostu i konfiguracja widoczna na zdjęciu jest dla mnie dobra. Myślę, że jest to rower dla osób o wzroście od 175 do 185 cm.
    • greg76
      Przez greg76
      Potrzebuję wymienić łożyska w tylnej piaście koła DT SWISS  Spline M1900, piasty jako takiej nie mogę zidentyfikować, oś 12x142. Jednak nie wiem jak wyjąć łożyska. Doszedłem już, że muszę odkręcić pierścień od zapadek od strony napędowej specjalnym kluczem, który już jest w drodze, ale nie wiem od której strony wybijać najpierw oś z łożyskiem? Wg manualu DT powinienem wybijać od strony napędu w stronę tarczy hamulcowej, jednak ani drgnie, a powinna wyjść bez odkręcania pierścienia zapadek, jeżeli dobrze rozkminiam? Pomocy ;-) Poniżej foto klucza

      i piasty z obu stron.

×