Skocz do zawartości
Byderobo

[Hamulce hydrauliczne] Naprawa kontra wymiana

Rekomendowane odpowiedzi

Byderobo
Napisano (edytowane)

Witam,

Pierwszy raz w życiu umarła mi klamka hamulcowa ( XT M785) po zimie tylny hamulec zapowietrzony, olej hydrauliczny po przewodzie, ściekł aż na amortyzator (tak, teraz już nigdy nie wrócę do hamulców zalewanych DOTem ;) ). W związku z tym proszę szanowne Koleżanki i Kolegów o podpowiedzi, rady i opinie.

Rozwiązania widzę 3.

1. Wymiana samej klamki. Na plus idzie koszt, na minus to to, że nie mogę nigdzie znaleźć nowych klamek do XT M785. I teraz zaczynają się pytania:

a) Która klamka będzie lepiej pasowała M8000 czy M8100 (manetki mam na obejmach)?

b) Czy przy wymianie klamki konieczna/zalecana/zbędna jest wymiana zakończenia przewodu?

 

2. Wymiana tylko tylnego hamulca na  nowy XT M8000 (lub inny). Na plus wciąż mamy dość ograniczony koszt, na minus to, że kiedyś chciałbym przejść na klami 1-dno palcowe.

 

3. Wymiana kompletu hamulców. W tym momencie hamulce muszą być:

- z klamkami na jeden palec

-zalewane olejem

-siła hamowania minimum taka jak dawały XT M785

-modulacja zdecydowanie lepsza niż w M785

-cena za komplet bez tarcz i adapterów powiedzmy do około 1000zł

-dostawa do Austrii ;)

Na plus dla rodzinki Shimano - mam już zestaw do odpowietrzania

Na plus dla XT M8100 mam zapasowe klocki z poprzednich hamulców

Myślałem o zakupie po prostu kompletu nowych XT, ale może lepiej dorwać gdzieś w promocji Sainty? Albo 4 tłoczkowe XT? A może coś od Magury lub Formuli?

 

Za odpowiedzi, podpowiedzi i sugestie albo linki do konkretnych promocji będę bardzo wdzięczny :)

Edytowane przez Byderobo

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
leoms

Miałeś hamulce shimano zalane płynem hamulcowym DOT? Nie mam 100% pewności, ale chyba wszystkie hamulce shimano pracują na oleju mineralnym. Pewnie dlatego pojawił się wyciek. Jak dla mnie komplet do wymiany.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Lawstorant
Napisano (edytowane)
Cytat

2. Wymiana tylko tylnego hamulca na  nowy XT M8000 (lub inny). Na plus wciąż mamy dość ograniczony koszt, na minus to, że kiedyś chciałbym przejść na klami 1-dno palcowe.

Shimano nie robi klamek jednopalcowych. Wszystkie są dwupalcowe ale wiadomo, nikt ich tak nie używa :)

Jeżeli ci dobrze zacisk działa, to możesz samą klamkę wymienić i tyle. Na twoim miejscu wymieniłbym oliwkę przy zamianie. A sainty nie wiem czy mają jakiś sens przy czterotłoczkowych M7120 albo M8120.

Przy 1k za komplet to z shimano albo możesz np komplet czterotłoczkowych SLX na przód i tył, albo czterotłoczkowe XT na przód i dwutłoczkowe na tył.

Edytowane przez Lawstorant

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
durnykot
4 godziny temu, Byderobo napisał:

Wymiana kompletu hamulców. W tym momencie hamulce muszą być:

- z klamkami na jeden palec

-zalewane olejem

-siła hamowania minimum taka jak dawały XT M785

-modulacja zdecydowanie lepsza niż w M785

-cena za komplet bez tarcz i adapterów powiedzmy do około 1000zł

-dostawa do Austrii ;)

Magura MT5

https://www.bike-discount.de/de/kaufen/magura-mt5-scheibenbremsen-set-528592

pus klamki HC1

https://www.bike-discount.de/de/kaufen/magura-1-finger-bremshebel-hc-fuer-mt5-740904

Magura MTTrail Sport

https://www.bike-discount.de/de/kaufen/magura-mt-trail-sport-hc-1-finger-scheibenbremsen-set-641450

lub przy większym budżecie ,Magura MT8

https://www.bike-discount.de/de/kaufen/magura-mt8-pro-1-finger-hc-hebel-scheibenbremsen-set-758324

Sam zmieniłem XT 785 na MT5 plus klamki HC1- Shimano nie mają startu do MT5 pod każdym względem ( dosłownie- każdym).

 

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Byderobo
5 godzin temu, leoms napisał:

Miałeś hamulce shimano zalane płynem hamulcowym DOT? Nie mam 100% pewności, ale chyba wszystkie hamulce shimano pracują na oleju mineralnym. Pewnie dlatego pojawił się wyciek. Jak dla mnie komplet do wymiany.

Nie,  oczywiście miałem zalane olejem. Stwierdziłem tylko, że nie kupię już więcej hamulców na DOT (pare modeli się miało) bo gdyby w moim przypadku zamiast oleju wyciekł mi DOT, to conajmniej miał bym do wymiany uszczelki w amortyzatorze...

 

5 godzin temu, Lawstorant napisał:

Shimano nie robi klamek jednopalcowych. Wszystkie są dwupalcowe ale wiadomo, nikt ich tak nie używa :)

Jeżeli ci dobrze zacisk działa, to możesz samą klamkę wymienić i tyle. Na twoim miejscu wymieniłbym oliwkę przy zamianie. A sainty nie wiem czy mają jakiś sens przy czterotłoczkowych M7120 albo M8120.

Przy 1k za komplet to z shimano albo możesz np komplet czterotłoczkowych SLX na przód i tył, albo czterotłoczkowe XT na przód i dwutłoczkowe na tył.

Wydawało mi się że do M8100/8120 są już 1 palcowe, ale mogło mi się wydawać ;)

 

2 godziny temu, durnykot napisał:

Właśnie to pytanie mi chodzi po głowie,  warto przejść na MT5 tki? Jak wygląda dostępność klocków?  I czy masz jakieś porownanie do mt8? 200 (razem z klamkami) a 260euro to nie jest drastyczna różnica,  ale czy warto dopłacić? No i jak wygląda odpowietrzanie w Magurach?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
durnykot
1 godzinę temu, Byderobo napisał:

warto przejść na MT5 tki?

Tak.

 

1 godzinę temu, Byderobo napisał:

jak wygląda dostępność klocków? 

Zero problemów z oryginałami lub zamiennikami.

 

1 godzinę temu, Byderobo napisał:

I czy masz jakieś porownanie do mt8?

Nie, ale mając doświadczenia z MT4 i MT6 mogę napisać, że jeśli nie jeździsz dużo w górach lub w trudniejszym terenie to MT8 będą lepszym rozwiązaniem . Lub poszukaj MT6.

 

1 godzinę temu, Byderobo napisał:

No i jak wygląda odpowietrzanie w Magurach?

Banalnie proste, ale trzeba uważać ze śrubkami w klamce ( są dosyć delikatne ).

Do poczytania

https://www.forumrowerowe.org/topic/217903-hamulce-magura-mt-5-prawie-ideał/

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Byderobo
14 godzin temu, durnykot napisał:

Bardzo fajnie napisane, dzięki! 

 

14 godzin temu, durnykot napisał:

Nie, ale mając doświadczenia z MT4 i MT6 mogę napisać, że jeśli nie jeździsz dużo w górach lub w trudniejszym terenie to MT8 będą lepszym rozwiązaniem . Lub poszukaj MT6.

Cóż,  zamierzam wracać do kondycji i przypominać sobie umiejętności więc puki co teren nie jest trudny, ale z czasem może zacząć robić się górzyście ;)

 

Mam jeszcze parę pytań, które pojawiły się przy okazji czytania wszystkiego o Magurach. 

1. Czy MT8 sobie poradzą? Ważę ponad 90kg i chcę hamować komfortowo przy użyciu 1 palca. Komfortowo dla mnie znaczy, że jestem w stanie postawić rower na przednim kole siedząc na dupie (to potrafią M785 ale na "długiej" klamce)

2. Przeczytałem o Twoich problemach ze współpracy MT6 z tarczami Shimano SM-RT76... komplet 203/180 z delikatnym, ale słyszalnym na klockach, biciem mam i nie planowałem ich wymieniać. Co sądzisz o połączeniu tych tarcz z MT5/8? Czy dostanę furii przy próbie ich prawidłowego ustawienia? :) i na koniec będę nie do końca usatysfakcjonowany siłą hamowania?

3. Czy klocki do MT7 bez dodatkowych zabiegów pasują do MT5? Czy poza wygodą wymiany zauważyłeś jakieś pozytywne efekty tej zamiany?

4. Czy olej Shimano mogę lać do wszystkich hamulców na olej? Czy są jakieś przeciwwskazania?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
durnykot

1- przy Twojej wadze sugerowałbym MT Trail z czterotłoczkowym zaciskiem z przodu ( bardzo fajnie to działa ).  Magury różnią się od Shimano pracą i sposobem hamowania- siła przyrasta bardzo liniowo i nie miałem sytuacji , gdzie jej zabrakło. 

2 minuty temu, Byderobo napisał:

Komfortowo dla mnie znaczy, że jestem w stanie postawić rower na przednim kole siedząc na dupie (to potrafią M785 ale na "długiej" klamce)

Nie szkoda amorka?

2- nie powinieneś mieć problemów z ustawieniem- tarcze Shimano są o 0.2 mm cieńsze niż Magury, więc będzie więcej miejsca. Hamowanie będzie OK, ale moksze mieć nieco dłuższy skok klamki. Po zmianie na tarcze Magury odczułem poprawę w pracy.

3- tak, pasują bez problemów. Mam wrażenie  ,że hamulec wolniej się grzeje niż na oryginalnych klockach i jest trochę lepsza modulacja. Nie ma natomiast jakiegoś znaczącego wzrostu siły hamowania.

4- w teorii tak. Sam nie próbowałem, bo nie jestem zwolennikiem takich zabiegów.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Byderobo
Godzinę temu, durnykot napisał:

1- przy Twojej wadze sugerowałbym MT Trail z czterotłoczkowym zaciskiem z przodu ( bardzo fajnie to działa ).  Magury różnią się od Shimano pracą i sposobem hamowania- siła przyrasta bardzo liniowo i nie miałem sytuacji , gdzie jej zabrakło

Mam już zróżnicowane wielkości tarcz 203/180 więc zaciski wolał bym mieć takie same (czyli w moim przypadku MT5 + klamki HC powinny być najbardziej optymalnym wyborem?).

Godzinę temu, durnykot napisał:

 Nie szkoda amorka?

Owszem szkoda, dla tego robie tak tylko w momencie sprawdzania hamulca. W trakcie jazdy nie wykorzystuje się takiej mocy hamowania. ;)

 

Godzinę temu, durnykot napisał:

2- nie powinieneś mieć problemów z ustawieniem- tarcze Shimano są o 0.2 mm cieńsze niż Magury, więc będzie więcej miejsca. Hamowanie będzie OK, ale moksze mieć nieco dłuższy skok klamki. Po zmianie na tarcze Magury odczułem poprawę w pracy.

A tego dodatkowego luzu nie wybierze samoregulacja tłoczków? (Na logike - to czy przestrzeń miedzy klockami a tarczą jest spowodowana zużyciem klocka czy grubością tarczy to nie ma znaczenia?)

 

1 godzinę temu, durnykot napisał:

4- w teorii tak. Sam nie próbowałem, bo nie jestem zwolennikiem takich zabiegów.

Ja też nie, ale mam jeszcze 0,5l Shimanowskiego w zapasie ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Lawstorant
Napisano (edytowane)

No to muszą ci słabo działać te hamulce. Moje Deore M6000 stawiają mnie na kole na jednym palcu a ważę 100 kg + 13 kg rower. Czterotłoczkowe XT-M8100 to byłyby dla mnie katapulty. poza tym twoje hamulce nie mają długiej klamki. Trzypalcówki są w grupa trekkingowych.

Edytowane przez Lawstorant

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Majkel
      Przez Majkel
      Nowe hamulce hydrauliczne Shimano BR-MT200, komplet. Szczególy na OLX: https://www.olx.pl/oferta/hamulce-hydrauliczne-shimano-br-mt200-CID767-IDF0i2t.html
      Cena: 120zł za komplet lub 160zł z tarczami SM-RT30-S pod centerlock.
    • Howard1991
      Przez Howard1991
      Sprzedam Rower crossowy NORTHTEC CALEDON DB. Przejechane może z 200km a nawet nie tyle. Stan Bdb Jelenia Góra Cena 1500zl
      RAMA RAMA aluminium WIDELEC SR Suntour NEX MLO 63mm NAPĘD PRZERZUTKA PRZEDNIA Shimano Alivio FD-T4000 PRZERZUTKA TYLNA Shimano Alivio RD-M4000 MECHANIZM KORBOWY Shimano Alivio FC-T4010 48x36x26 zębów 175mm KASETA Shimano CS-HG3009 11-32 zęby ŁAŃCUCH Shimano HG-53 KOŁA OBRĘCZE TrilogyDisc 622x22 OPONY SCHWALBE CX COMP 700X38C SZPRYCHY Sapim Leader KONTROLA MANETKI Shimano Alivio SL-M4000 HAMULCE Shimano BR-355, 160mm KIEROWNICA Northtec 25,4 640mm MOSTEK Northtec regulowany 100/120mm SIODEŁKO Northtec Comfort WSPORNIK SIODEŁKA Northtec 27,2 350mm
    • Lukasdnb
      Przez Lukasdnb
      Niedawno wpadł w moje ręce długo oczekiwany suport Fsa bb9200 ceramic( v4.9,73e,mtb, 24mm),chcę go zamontować razem z moją korbą Shimano xt m771-k,oczywiście oś 24mm i suport także pod ten rozmiar.Gdy złożę wszystko w całość z zachowaniem wszystkich wytycznych obydwu firm(momenty śrub i misek sup.) mam minimalny ale wyraźny luz na osi, jakby łożyska fsa były za luźne, gdy zakładam suport shimano(bb-51) na oś, to musze użyć ciut siły bo wchodzi cisno i siedzi pięknie, natomiast fsa praktycznie sam spada na dół i kiwa się minimalne( słychać wyraźny jakby przeskok jak ruszam na boki),i cholerka nie wiem czy mam reklamować łożyska czy coś robię nie tak?Ale co mogę nie tak robić?Ma ktoś z was jakieś doświadczenie w stosowaniu sportów Fsa razem z korbami Shimano?Fsa Europa a konkretnie pan Stefano dał mi moim zdaniem śmieszna odpowiedź na mojego maila do nich, powiedział że pierwszy raz widzi taką korbę i że on dokonuje doboru suportu do korby na podstawie jakiejś strony www na której wpisuje jaka korba a ona " wypluwa"  kompatybilny suport Fsa,i wyszło że zaleca do korby m771 suport bb6200 road czyli szosowy i jakaś podkładkę falistą do tego,odpowiedziałem im że dziękuję za pomoc eksperta który swoją wiedzę czerpie ze strony internetowej( chodziło mi bardziej o wiedzę poprzedzoną własnym doświadczeniem),która w dodatku proponuje suport szosowy do korby mtb( wiem że bb6200 road też ma średnicę osi 24mm), generalnie nie umieli mi pomóc,zaproponowali podkładkę uszczelniająca chyba MW150 , niebieski oring gumowy na metalowym pokładzie, cieniutki i niewiem jakby miał zlikwidować mój luz.
      Ps: proszę nie śmiejecie się z mojego j ang. To był film nagrywany dla Fsa
      20200415_143349(1)(1).mp4


    • Mily1988
      Przez Mily1988
      Witam,
      wiem że temat głośnej piasty był już poruszany jednak piszę ponieważ chodzi mi o mój konkretny przypadek. 
      Na chwilę obecną posiadam piastę AXIS SPORT DISC i chce ją wymienić na coś co rozpędzi piesze towarzystwo ze ścieżki rowerowej.
      Parametry piasty które muszą się zgadzać to:
      Ilość otworów: 28
      Mocowanie: 12x142mm (taką mam obecną i tu też prośba o poradę czy nowa musi mieć takie same parametry)
      Mocowanie tarczy: 6śr (center lock też wchodzi w gre - adapter powinien załatwić sprawę)
      Kaseta shimano 105 11rz
      Wielka prośba o poradę która z piast będzie kompatybilna z tymi parametrami. Mowa o sprzęcie do max 1000zł.
      Czy DT SWISS 240s ROAD byłaby kompatybilna?
    • Kanister
      Przez Kanister
      Cześć,
      Planuje wymianę sprzętu w Boardmanie Team Carbon 2016. Mam pewne wątpliwości dotyczące
      a) kompatybilności przerzutki przedniej SRAM Rival (10s) z korbą Shimano R7000
      b) wkładu suportu jaki zakupić tej ramy (teraz jest korba BB30 FSA)
       
      Czy są jakieś minusy/problemy przy wymianie korby na Shimano? Z tego co widzę w internecie to trzeba zakupić wkład suportu BB30 kompatybilny z korbami Shimano (24mm).
      Może lepiej wymienić korbę na coś ze stajni SRAMa (ale cena zabija...)? Co jest bardziej ekonomiczne w dłuższej eksploatacji (cena, dostępność blatów)?

      Powodem zmian jest chęć zakupu miernika mocy.
      Pzdr,
×