Skocz do zawartości

[hamulce] Najlepsze mechaniczne tarczówki


MikeSkywalker

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Nie mam wielkiego doświadczenia z tarczówkami mechanicznymi, bo przerobiłem tylko kilka generacji Hayesów MX, szosowe CX a do tego Avidy BB5 i jakieś zaciski Tektro. Dawno też z nich nie korzystałem i praktycznie zapomniałem jak działały. 

Myślę nad wyposażeniem się w jakiś komplet zacisków do zimówko/dojazdówki, żeby uniknąć problemów związanych z hydraulikami. 

I tak zastanawiam się czy jest jakiś zacisk który wywołuje efekt wow, albo czymś wyraźnie wybija się ponad innymi?

Mowa o zaciskach pod zwykłe klamki, na prostą kierownicę. 

Pierwszy na myśl przychodzi TRP Spyke, z dwoma ruchomymi klockami. Ewentualnie kupno tańszego Spyre i poszukanie jakiś klamek pod ciąg szosowy. 

Napisano
Teraz, MikeSkywalker napisał:

Myślę nad wyposażeniem się w jakiś komplet zacisków do zimówko/dojazdówki, żeby uniknąć problemów związanych z hydraulikami. 

Daj spokój i weź coś pokroju Level (T/TL) albo podobny model na DOT i ciesz się normalnymi hamulcami ;)

Napisano

Czyli w ten sposób ;)

@m0d a masz porównanie do hamulców na oleju? 

Teraz, dziksoltys napisał:

a mam tektro

Jak długo jeździsz na jednym komplecie? Co do Tektro to faktycznie, miałbym mniejsze obawy bo na razie jedyne cieknące zaciski jakie spotykam to Shimano albo jakieś stare Avidy (stąd też chyba uraz do Leveli, i chęć wymiany Deorki). 

Napisano
12 minut temu, MikeSkywalker napisał:

I tak zastanawiam się czy jest jakiś zacisk który wywołuje efekt wow, albo czymś wyraźnie wybija się ponad innymi?

Nie idź tą drogą.

Na przełaju bb7,dużo prześmigane też na trp,i są właściwie prawie wystarczające na moje potrzeby,ale są daaaaleko za nawet najbardziej podstawowymi hydraulikami.

Jw,kup coś na dot,i sprawa z głowy.

 

 

Napisano
18 minut temu, MikeSkywalker napisał:

...który wywołuje efekt wow,

Kocham to określenie. Po prostu Kocham. Tylko autor ( obojętne do czego się odnosi ) ma wiedzę o czym myśli. Ale określi ( niby ) słowem WOW.

Napisano
Teraz, MikeSkywalker napisał:

a masz porównanie do hamulców na oleju?

Jakieś mam :)

W skrócie:

- Tektro Draco (olej) spuchły i posikały się po pierwszej dłuższej zimowej jeździe

- Shimano m785 (olej) cały rok bez problemu

- Shimano rs505 (olej) pierwsza ich zima i póki co bez problemu

- Avid DB5 (DOT) cały rok bez problemu

- Sram Level TL (DOT) cały rok bez problemu 

 

Tak BTW, ile kompletów takich dajmy na to MT200 można kupić w cenie takich niby "lepszych" mechaników? Nie opłaca się do zimówki, nawet jakby trzeba było z raz wymienić?

Napisano
Teraz, m0d napisał:

Tak BTW, ile kompletów takich dajmy na to MT200 można kupić w cenie takich niby "lepszych" mechaników?

Eee kilka? :D

Ale zgadza się, cena-czyni-cuda. Dzięki za poradę. 

Tą zimę dociągnę już na tym co mam a do kolejnej mam czas na zastanowienie. Czy iść w MT200 i bez żalu wymienić jak padną czy spróbować czegoś na DOT-cie, tak z czystej ciekawości. 

I biorąc pod uwagę że kolejnej zimy planuję nieco więcej czasu spędzić w terenie myślę że to dobra opcja. Nie pamiętam już jak działają mechaniczne tarczówki (jakkolwiek to brzmi) ale pamiętam dobrze wspomniany "efekt wow" po przesiadce na pierwsze hydrauliki. 

Napisano

...jeśli chodzi o Spyre- to bardzo delikatne konstrukcyjnie hample. Trzeba o nie dbać, raz do roku rozbierać, czyścić i smarować. Miałem w rękach takie po 2 sezonach - zardzewiałe mechanizmy tłoczka, filigranowe łożyska. Hamują OK ale trzeba o nie dbać. Łożyska na kulkach mniejszych jak te z wolnobiegu. Hayesy są o wiele solidniejsze.

 

Napisano
33 minuty temu, MikeSkywalker napisał:

że kolejnej zimy

Ale jaka ta zima będzie? Jak teraz? czyli jak jesień?

Mam bb5 i jeden zardzewiał tak że stanął i zdechł.

 Ale długo... nie zaglądałem tam

Napisano

A idź pan z taką zimą! Temperatury ciągle w okolicach zera, przymrozki i często ślisko, więc soli tyle na drogach że auto wygląda jak bałwanek, i cały ten syf leci na rower. 

Ale wniosek prosty - iść w hydrauliki i się nie rozczulać. 

BB5 używałem jedną zimę, raczej nie ucierpiały. Hayesów dłużej, i dużo więcej syfu widziały, nie zrobiło to na nich wrażenia. 

@woojj dzięki za ten głos :) Dobra przeciwwaga moich początkowych założeń. 

Napisano

BB7 z klamką SD7 na tarczach 203mm , mogę polecić z całego serca. 2 sezony siedziały w zjazdówce i dawały radę, zostały wymienione na hydre tylko ze względu na ból palców i nadgarstków przez modulację siły na klamkę

Napisano
18 godzin temu, MikeSkywalker napisał:

I tak zastanawiam się czy jest jakiś zacisk który wywołuje efekt wow, albo czymś wyraźnie wybija się ponad innymi?

Dowolny mechanik na bezkompresyjnych pancerzach działa prawie jak hydraulika.

Napisano

Tak to wszystko można udowodnić... bawiłem się bb7 czyli topowe mechaniki (Nie moje - kolegi) dobrze ustawione, przyzwoite tarcze, sztywne pancerze... I powiem tak - przyzwoicie, nic im nie mam do zarzucenia miło mnie zaskoczyły.  Ale żeby przebijały takie najtańsze ale ustawione, czyste i odpowietrzone m315 nawet na żywicy i na gówno tarczach pokroju shimanowskich 54... oj chyba nie.

Napisano
Teraz, abdesign napisał:

nie mam do zarzucenia miło mnie zaskoczyły.  Ale żeby przebijały takie najtańsze ale ustawione, czyste i odpowietrzone m315 nawet na żywicy i na gówno tarczach pokroju shimanowskich 54... oj chyba nie.

Tylko tyle,i aż tyle.

No może gdybym był 20kg lżejszy zmieniłbym zdanie co do mechaników,ale na chwilę obecną nie ;)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...