Skocz do zawartości
syrobb

[Nowoczesna] rama HT 29

Rekomendowane odpowiedzi

syrobb

Cześć,

Znacie konkretne modele hardtaili które mają nowoczesną geometrię? Główka 67-68, podsiodłowa 73-74, Reach 440-460 (rozmiar M/L)? Chodzi o rower który raczej klasyfikujemy do XC (100-110mm skoku) niż do trailu. 

Szukałem trochę po necie i wielu opcji nie ma. Jest np. SC Chameleon czy Kona honzo cr  - ale ich ceny to kosmos.

Super wygląda nowy Spec Epic Hardtail i gdyby była możliwość kupienia samej ramy (nie w wersji Sworks, którą można zamówić) to bym brał. Ale nie można. Niestety żadna oferta na gotowy rower mi nie pasuje (nie chce Srama). Druga kwestia, że są po prostu drogie. 

 

Tak więc, może znacie inne modele, marki które szłyby w tym kierunku? Materiał ramy to sprawa drugorzędna.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KurczakNorris
Napisano (edytowane)

Możesz chyba  kupić ramę Specialized Chisel samą. W rozmiarze L powinna spełniać Twoje wymagania. Rama z boostem, do tego bonus w postaci suportu BSA, co dzisiaj nie takie częste. Wewnętrzne prowadzenie linek, lekka, ładnie pospawana. Rozmiar sztycy 27,2 więc ewentualny wybór sztycy regulowanej jest nieco ograniczony, ale możliwy. Geometrię sobie podejrzysz na stronie Specialized, ładnie wszystko pokazane. Albo kup cały ten rower np. z 2018 jeszcze model comp dostaniesz, jest na shimano. Jak graty nie pasują, demontujesz i sprzedajesz jako nowe, zakładasz pasujące Ci i jeździsz. Na pewno wyjdzie korzystniej cenowo niż zakup samej ramy.

Edytowane przez KurczakNorris

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
woojj
1 godzinę temu, syrobb napisał:

Znacie konkretne modele hardtaili które mają nowoczesną geometrię? Główka 67-68

Jeździłeś na rowerze z główką 67??? To nie jest nic nowoczesnego. Upośledza skręcanie i jak w trailowych rowerach na zjeździe to jeszcze jakoś działa, to w rowerze xc pogarsza precyzję prowadzenia. Mam rower XC z główką 69 i czasem mnie to irytuje.....ale powiedzmy że się wjeździłem. 

Nie wszystko co paplą w internetach to jest świetne i super. 

  • +1 pomógł 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
michalj2
Napisano (edytowane)

zeby miec bardziej plaski kat glowki potrzeba rowniez dluzszego widelca, inaczej glowka ramy robi sie coraz nizej. Dlatego wiekszosc marek z widelcem 100-110 zatrzymala sie na kacie 69 i tylko niektore oferuja jakies 68.

Z tych co znam to np.: cannondale trail i grand canyon slx(chyba juz nie produkowany). Natomiast nie znam ramy ze skokiem 100mm i katem 67 na rynku. Przy 67 maja juz 120-130 zazwyczaj.

Edytowane przez michalj2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
syrobb
51 minut temu, KurczakNorris napisał:

Możesz chyba  kupić ramę Specialized Chisel samą. W rozmiarze L powinna spełniać Twoje wymagania. Rama z boostem, do tego bonus w postaci suportu BSA, co dzisiaj nie takie częste. Wewnętrzne prowadzenie linek, lekka, ładnie pospawana. Rozmiar sztycy 27,2 więc ewentualny wybór sztycy regulowanej jest nieco ograniczony, ale możliwy. Geometrię sobie podejrzysz na stronie Specialized, ładnie wszystko pokazane. Albo kup cały ten rower np. z 2018 jeszcze model comp dostaniesz, jest na shimano. Jak graty nie pasują, demontujesz i sprzedajesz jako nowe, zakładasz pasujące Ci i jeździsz. Na pewno wyjdzie korzystniej cenowo niż zakup samej ramy.

Chisel odpada. Raz, że ma geometrie z mojego punktu widzenia gorszą niż mój aktualny rower (Grand Canyon al slx), dwa ponoć jest wiotki (za bardzo go wycieniowali)

22 minuty temu, woojj napisał:

Jeździłeś na rowerze z główką 67??? To nie jest nic nowoczesnego. Upośledza skręcanie i jak w trailowych rowerach na zjeździe to jeszcze jakoś działa, to w rowerze xc pogarsza precyzję prowadzenia. Mam rower XC z główką 69 i czasem mnie to irytuje.....ale powiedzmy że się wjeździłem. 

Nie wszystko co paplą w internetach to jest świetne i super. 

Generalnie chciałem uniknąć rozmów, które mają na celu przekonanie mnie, że mam zły pomysł i kierunek..ale:

Aktualnie mam  68,5 w rowerze XC i nigdy mnie to nie irytowało.
A trend rowerów z dłuższym reachem, zmniejszonym offsetem widelca i bardziej stromą podsiodłówką w znaczącym stopniu niweluje problem ewentualnego, nieprecyzyjnego skręcania.

4 minuty temu, michalj2 napisał:

zeby miec bardziej plaski kat glowki potrzeba rowniez dluzszego widelca, inaczej glowka ramy robi sie coraz nizej. Dlatego wiekszosc marek z widelcem 100-110 zatrzymala sie na kacie 69 i tylko niektore oferuja jakies 68.

Z tych co znam to np.: cannondale trail i grand canyon slx(chyba juz nie produkowany). Natomiast nie znam ramy ze skokiem 100mm i katem 67 na rynku. Przy 67 maja juz 120-130 zazwyczaj.

Generalnie tak jest jak piszesz, tzn. tak było dotychczas. Ale też nie trzeba dłuższego widelca aby mieć bardziej stromy kąt. To kwestia konstrukcji ramy. 
Znajdziesz dzisiaj rowery o skoku widelca 120-130 które mają taką główkę jak rowery enduro z większym o kilka cm skokiem. 

Wracając do 'nowych xc'.
Jeśli taki potentat jak Spec idzie 'ku nowemu', to znaczy że się dzieje.
 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KurczakNorris
Godzinę temu, syrobb napisał:

Chisel odpada. Raz, że ma geometrie z mojego punktu widzenia gorszą niż mój aktualny rower (Grand Canyon al slx), dwa ponoć jest wiotki (za bardzo go wycieniowali)

Chcesz zmienić, bo chcesz boost czy też szukasz geo jeszcze bardziej pod siebie?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mateusz30

Offset widelca, to jedna z tych rzeczy, których poczuć się nie da. Ludzie przekładali widelce z różnymi offsetami do tego samego roweru i nic to nie zmienia. Chwyt marketingowy i tyle.  Nie zniwelujesz płaskiej główki offsetem widelca. Nie ma sensu dawać 100 skoku do płaskiej główki. Taka główka ma dobrze zjeżdżać, a skok 100mm to za mało. Błyskawicznie dociera się do granic możliwości.

Nowoczesny rower xc w tej chwili ma 120 skoku.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • jacq88
      Przez jacq88
      Cześć Wszystkim,
      Szukam bagażnika pod sakwy do roweru jak w temacie "Unibike Flite 2015 29er z hamulcami tarczowymi" - ma otwory na ramie
      Myślałem i byłem bliski zakupu "Bontrager BackRack Deluxe L - bagażnik na tył" ale zdaje się, że Trek się z niego wycofał.. i wczoraj się sprzedał ostatni w Warszawie... - cenowo był ok bo za 199zł  i sprawdzał się wśród znajomych 

      Myślę o sakwach Crosso Dry Big lub ORTLIEB BACK-ROLLER CITY - które warto?
      Macie pomysł na jakąś solidna alternatywę w podobnej cenie (Topeak z tego co się ludzie wypowiadają sprawdza się średnio) a Thubus to cena min 2x ten wyżej...
      Z góry dzięki!
      Jacq
    • waszpaw
      Przez waszpaw
      Sprzedaję swojego HT. Rower kupiony w ostatnich dniach listopada 2018. Specyfikacja tutaj. Zmiany w stosunku do tego:
      zamleczone koła dodany myk-myk 100 mm (Kind Shock E20i) w tej chwili ma założoną zębatkę 32T owal zamiast 34T Descendant. Rower jest na bieżąco używany, w tej chwili ma przejechane ok. 1500 km. Serwisowany w miejscu zakupu (czyli w Rbike na Racławickiej w KRK) i mechanicznie nie ma żadnych niespodzianek - stan bliski ideału. Wizualnie - na zdjęciach widać dwie przycierki - na zamykaczu tylnej ośki i na tylnym widelcu (od łańcucha).
      Najważniejsze:
      kompletny napęd SRAM GX bardzo lekka rama aluminiowa sztywne osie tarcze 180 mm. Cena przed upustami w listopadzie to 6999 PLN. Moja cena - 5500 PLN - do rozsądnej negocjacji, np. myk-myk jest pozycją opcjonalną, podobnie owalna tarcza. Odbiór wyłącznie osobisty. Rower można obejrzeć po uprzednim umówieniu. Albo w Krakowie w okolicach Czyżyn (w tygodniu) albo w okolicach Michałowic (w weekendy).
      Więcej zdjęć tutaj.

    • kazafaza
      Przez kazafaza
      Servuss,
       
      Oferuję ramę Stanton Slackline w rozmiarze 19,5" w przepięknej głębokiej czerwieni.  Rama wykonana ze stali Reynolds 853, 631 i 525 (detale na stronie w zakładce "description"), zabezpieczona przed rdzą fabrycznie, przeznaczona pod koła 27.5+ lub 29 x 2.4" będzie sprzedana ze sterami, ośką i zaciskiem Stanton oraz dropami pod Boost i single-speed.  Stan 9/10, nie zdążyłem jej solidnie pociurać od stycznia, posiada lekkie zarysowanie na wewnętrznej stronie lewego pióra dolnego gdy koło mi się wysmyknęło z łapy orając tarczą po lakierze.  Więcej zdjęć w galerii:
      https://photos.app.goo.gl/ASzdDyVQikVbY4xG9
      Rama będzie wysłana do kupującego za równowartość 2000pln.
       
       



    • Lili_92
      Przez Lili_92
      Witam, 
      Zastanawiam się nad zakupem roweru i mam dwa typy, ale potrzebuję pomocy. Mianowicie chodzi o https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-xc/x-caliber/x-caliber-8/p/23156/

      https://www.rowerymerida.pl/produkt1655/bignine-500-lite-rower-merida.html.
      Mam 174 cm wzrostu i ważę 67 kg. Preferuję lasy. Moje pytanie jest takie: który rower oferuje lepszy osprzęt i który rower bylibyście skłonni kupic?
    • RavOfficial
      Przez RavOfficial
      Witam, szukam roweru Enduro lub dużego Dirt'a do 3000zł. Rower musi mieć ramę minimum L , ponieważ jestem osobą wysoką (188cm). Roweru potrzebuję do lekkiej jazdy wyczynowej. Oglądałem Kellys'a Whip 50 L jednak okazało się, że rama pod mój wzrost jest zbyt mała.
×