Skocz do zawartości
blackromek

[do 4500] 50% miasto 50% teren

Rekomendowane odpowiedzi

blackromek

Witam po dłuższym czasie chcę powrócić do jazdy na rowerze , więc poszukuję maszyny ,jazda 50 % asfalt 50 % teren , jeśli chodzi o kasę chciałbym się zmieścić w 4500zł po wstępnym przeglądzie wpadł mi w oko Merida big Nine 500 lite proszę o rady 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bogus92
Napisano (edytowane)

Sprawdź już wiele razy wałkowanego Rockridera XC500. Aktualnie jest w przeceniony na 4499 zł.

Edytowane przez bogus92
  • +1 pomógł 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KurczakNorris

BigNine 500 Lite z rocznika 2020 jest super rowerem. RR XC 500 za 4500 to także super rower, ma wszystko, ma bardzo dobrą cenę, super komponenty, doskonałe warunki gwarancji. Do Twojego stylu jazdy nada się rower MTB XC na kole 29, taki sprzęt ocierający się o uniwersalność. Zastanów się tylko, czy jesteś w 100% przekonany do napędu 1x12, bo do XC 500 niczego innego nie założysz, gdyż rama nie ma możliwości montażu przerzutki przedniej. Za to z takiego BigNine500 Lite zawsze sobie zrobisz  1x12, jeśli będziesz chciał i rama jest świetna też, lżejsza od RR.

Merida ma troszkę węższe obręcze i słabsze hamulce, ale bez obrazy boskiej. Widelce - rzecz dyskusyjna, bo Reba w RR jest super, zwłaszcza w tej cenie roweru, ale Manitou w Meridzie to też niezły amor, mimo goleni 30 mm.

P.S. Wzdychałem tu na forum często do RR XC500 ale wybrałem chisela comp 2018, bo chciałem mieć też tarcze, uniwersalniejszą ramę i przekonać się, jak to jest na dużym kole i z wiosłem 750mm zamiast wąskiej kiery w 26". I kupiłem go okazyjnie, za 4k w moim rozmiarze M. Jestem bardzo zadowolony, ale klasyk też u mnie zostaje.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
m0d
14 godzin temu, blackromek napisał:

poszukuję maszyny ,jazda 50 % asfalt 50 % teren

A ten teren to będzie coś więcej niż przejechanie się ścieżką w lesie czy inną polną drogą?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
blackromek
16 minut temu, m0d napisał:

A ten teren to będzie coś więcej niż przejechanie się ścieżką w lesie czy inną polną drogą?

Z czasem na pewno coś więcej 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
blackromek

Mam prośbę o pomoc w wyborze podobnego lub lepszego roweru marki giant względem merida big Nine 500 lite , po prostu mam możliwość zakupu gianta z dobrym rabatem 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KrissDeValnor

Celuj w karbon.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
some1
12 godzin temu, blackromek napisał:

Mam prośbę o pomoc w wyborze podobnego lub lepszego roweru marki giant względem merida big Nine 500 lite , po prostu mam możliwość zakupu gianta z dobrym rabatem 

Zakładając, że mówimy o modelach z rocznika 2020, to odpowiednikiem tej Meridy jest Giant Fathom 29. Specyfikacja to raczej krok w bok (albo w tył) a nie upgrade. 

Chyba, że faktycznie masz rabat, który pozwala myśleć o modelu z karbonową ramą. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
blackromek
Godzinę temu, some1 napisał:

Zakładając, że mówimy o modelach z rocznika 2020, to odpowiednikiem tej Meridy jest Giant Fathom 29. Specyfikacja to raczej krok w bok (albo w tył) a nie upgrade. 

Chyba, że faktycznie masz rabat, który pozwala myśleć o modelu z karbonową ramą. 

Dzięki czy Fathom 29 1 posiada sztywną tylną oś , z węglową w zasięgu ewentualnie tylko xtc advanced 29 3 i tu też pytanie o tylną oś na stronie gianta a ni słowa o tym a z lektury wynika że to ważny aspekt , czyli rozumiem że wybór pomiędzy fathom 29 1 2020 a meridą 500 lite jest na korzyść meridy nadal ? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
some1

Aluminiowy Giant nie ma sztywnej osi (piasta QR141), karbonowy już tak (12x148mm). Czy to takie ważne, hmmm, dla amatora, który nie zamierza nic więcej robić z rowerem, to niezbyt, podczas jazdy różnicy nie poczujesz. Nawet jeśli będziesz chciał w przyszłości zmieniać koła czy piasty, to jest to do ogarnięcia. Piasty 148 można konwertować do 141, przynajmniej niektóre. 

Poza tym Fathom 1 ma jednak lepszą specyfikację niż Merida, pisząc o kroku w tył miałem raczej na myśli Fathoma 2. Jedynka to trochę lepszy amortyzator, hamulce, szersze obręcze niż Merida. O Sram SX ciężko coś napisać, bo to nowość w tym sezonie, najtańsze możliwe 1x12 więc nie oczekiwałbym nie wiadomo czego. Parę stówek dopłacasz też do regulowanej sztycy. Przydatne jeśli jeździsz po dużych górkach, na asfalcie niezbyt ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
blackromek

A co sądzicie o giant advanced xtc model z poprzednich lat można kupić około 5 tys 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KurczakNorris

Jeśli możesz kupić xtc advanced z poprzednich roczników w cenie do 5k i dostaniesz ramę w swoim rozmiarze, to ze względu na ramę możesz kupić. Jeśli koniecznie chcesz  markowy karbon.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×