Skocz do zawartości
FilipHt

[Durolux r2c2 2019] Opinie i Kilka pytań o najczęstsze problemy

Rekomendowane odpowiedzi

FilipHt

Witam !

Polecono mi Durolux R2C2 (Topowy model) ale zanim zdecydowałem się na zakup to poczytałem dużo opini na grupach forach itp 

No i znalazłem problem który nie wystąpił jednorazowo 

Mocne Rysowanie się górnych lag i z biegiem czasu i wycieranie anody + opiłki i paprochy w dolnych lagach

Co możecie powiedzieć o tym problemie? (Jak temu zapobiec ? Co to powoduje ? Do się tego uniknąć?)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Galvatron

Najprawdopodobniej jest to efekt mocnej eksploatacji i braku dbania o sprzęt. 

Suntour zaleca czyszczenie i smarowanie dolnych goleni co 50h jazdy. Podobnie wygląda to u innych producentów, poza Foxem (tutaj tylko pełny przegląd co 125h).

Do tego nowe Suntoury niekiedy wyjeżdżają z fabryki słabo nasmarowane i wymagają przeglądu zerowego. 

 

Inna możliwość do Brunox Deo pod uszczelki - niektórzy w ten sposób próbują usunąć brud, który się pod nimi zbiera. 

Suntoury nie używają oleju, tylko smaru, nakładanego na tuleje ślizgowe i uszczelki. Jest to jedyne smarowanie dolnych goleni. Dodatkowo, smar na uszczelkach chroni przed dostawaniem się zanieczyszczeń do środka.

Z kolei Brunox zawiera rozpuszczalnik, który rozpuszcza smar. Przez to nie tylko niszczy smarowanie, ale również ułatwia brudowi penetrację. 

Jeśi ktoś regularnie "serwisuje" widelec w ten sposób, to może go prędzej czy później zajechać.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
phoe

Mam Aurona RC2 2-gi sezon i nic się nie wyciera. Jak jakoś przesadnie ciężki nie jesteś to Auron do enduro wystarczający będzie.

Z wad, to negatywna sprężyna, która jest stalowa. Ważąc 80kg i mniej trzeba ją na miekszą wymienić koniecznie, ale to tylko problematyczne będzie gdy np 2 osoby o różnej wadze by miały z roweru korzystać, koszt wymiany jest niski, a i tak warto zrobić przegląd 0 więc przy okazji i tą sprężynę wymieniasz.

Edytowane przez phoe

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kacperek12

Wady to zaciągnie oleju przez tłumik.

Wycieranie popychacza sprężyny powietrznej (skokowa praca).

Stalowa sprężyna negatywna.

Głośna praca.

W kwestii wycierania górnych goleni też o tym słyszałem.

 

Edytowane przez Kacperek12

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA

Tylko szkoda ze piszesz swoją  opinie co słyszałeś  a nie opinie własnego duroluxa gdybyś  go posiadał 

Edytowane przez sznib
Nie cytujemy posta poprzedzającego w całości.
  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Chleje24na7
10 godzin temu, Kacperek12 napisał:

Wady to zaciągnie oleju przez tłumik.

Wycieranie popychacza sprężyny powietrznej (skokowa praca).

Stalowa sprężyna negatywna.

Głośna praca.

W kwestii wycierania górnych goleni też o tym słyszałem.

 

Ale przecież ty masz tylko XCM czy XCT, to skąd taki mądry jesteś o tym amortyzatorze?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Fonika

Zdarzają się wytarcia jak ktoś zaniedba w modelach z czarnymi goleniami, niestety te nowsze suntour pod tym względem są dużo słabsze od starszych, a zaglądać trzeba często bo jak trzpień się wyciera to po kilku jazdach potrafi się zrobić bagno.

Za to w starszych ta złota anoda jest praktycznie niezniszczalna :D.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Galvatron
11 godzin temu, Kacperek12 napisał:

Wady to zaciągnie oleju przez tłumik.

Wycieranie popychacza sprężyny powietrznej (skokowa praca).

Stalowa sprężyna negatywna.

Głośna praca.

W kwestii wycierania górnych goleni też o tym słyszałem.

 

Durolux, jak każdy Suntour, ma stałe smarowanie dolnych goleni (smar) i tam w ogóle nie ma być oleju. Jak ktoś mimo wszystko go zaleje, to oczywiście, że tłumik może zassać olej. 

Wycieranie się czegokolwiek to często wina nieodpowiedniej konserwacji, np. okazjonalnego serwisu połączonego z intensywną eksploatacją. To samo tyczy się głośnej pracy. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA

Co do tematu zacierania się popychaczy tłoka to temat ruszony z dystrybutorem. Trzeba konkretnie ustalić z producentem, bo możliwe że model R2C2 wychodzi w różnych wersjach przez co chciał bym tak jak i dystrybutor żeby do Polski przychodziły Duroluxy z takim popychaczem

f100.jpg?0.4815972009129621

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Chleje24na7
2 godziny temu, Fonika napisał:

 

Za to w starszych ta złota anoda jest praktycznie niezniszczalna :D.

Epicon SF-9... To był sprzęt, piękny tani i świetny... Łezka mi się w oku kręci

Edytowane przez Chleje24na7

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kacperek12
3 godziny temu, Chleje24na7 napisał:

Ale przecież ty masz tylko XCM czy XCT, to skąd taki mądry jesteś o tym amortyzatorze?

A stąd, że w moim xcm się nic nie wyciera bo nie ma co się wycierać.

I ta czarna anoda w nowych suntourach jest brzydka jak szok.

 

3 godziny temu, Galvatron napisał:

Durolux, jak każdy Suntour, ma stałe smarowanie dolnych goleni (smar) i tam w ogóle nie ma być oleju. Jak ktoś mimo wszystko go zaleje, to oczywiście, że tłumik może zassać olej. 

Wycieranie się czegokolwiek to często wina nieodpowiedniej konserwacji, np. okazjonalnego serwisu połączonego z intensywną eksploatacją. To samo tyczy się głośnej pracy. 

Tam sprężyna negatywna stalowa trze o ten popychacz i choćbyś nie wiem jak często tam zaglądał to i tak go wytrze.

Edytowane przez Kacperek12

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA
2 minuty temu, Kacperek12 napisał:

A stąd, że w moim xcm się nic nie wyciera bo nie ma co się wycierać.

I ta czarna anoda w nowych suntourach jest brzydka jak szok.

 

Tam sprężyna negatywna stalowa trze o ten popychacz i choćbyś nie wiem jak często tam zaglądał to i tak go wytrze.

Człowieku po co ty tu się w ogóle oddzywasz jak wogóle tego sprzętu nie używasz, jedynie męczysz w DH tego bidoka XCM-a

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
phoe
4 godziny temu, Kacperek12 napisał:

A stąd, że w moim xcm się nic nie wyciera bo nie ma co się wycierać.

I ta czarna anoda w nowych suntourach jest brzydka jak szok.

Bo RS ma anodę innego koloru/odcieniu...  bo każdy Fox ma "kaszime"... i to nie prawda, że część ma też czarną...

Edytowane przez phoe
  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Puklus

Widzę ze muszę coś powiedzieć.

Ja jakoś suntoura nie lubię za specjalnie. Jednak to moje zdanie, bo jestem spaczony sprzętem klasy najwyższej :D Ale do rzeczy, pracuje w serwisie w Norwegii. Mamy w swoich rowerach głównie suntoury i kila rzeczy zauważyłem.  W lepszych rowerach mamy iony. 

 

I uwierzcie na słowo, to są dobre widelca. Fakt ze tłumiki mają dziwne, ze działają ... jakoś tak nijak jak dla mnie, ze regulacje tak są bo są. to fakt. Ale. Jeżeli widelec, przez 2 lata, i blisko 4000km, jeździ nie dotykany nawet szmatką, w lato i zimę w Norwegii i już wygląda gorzej jak ryło menela z pod geesu, po otwarciu okauje się ze w środku jest czysto jak w nowym ... to oznacza ze te widelce mimo że toporne to sa dobre.  Sa dobrze uszczelnione i nasmarowane. 

https://drive.google.com/open?id=1fTvnsmQ5B8OuQSrUujNhkB56Ayy_V_sd

Tak wyglądają widelce na serwisie. Nie są są zadbane w żadnym momencie. XCRy padają xcmy padają ale od iona w gore nie koniecznie. Nie znam duroluxa ale nie sądzę by był gorszy.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
phoe

Z Sunturem jest taki problem, że często pierwszy rower za 1000-2000zł ma gniota typu XCR/XCM, potem kupujemy lepszy(droższy) rower za 3-5x tyle, mamy tam Fox/RS no i Suntour to gniot jakich mało, wiadomo...

...tylko porównanie też z pupy, bo stalowy uginacz za 200zł vs taki Recon za np 1000zł... ale marka na tym sporo traci jak chodzi o wizerunek, że właśnie poza dobrymi widelcami, produkuje również gnioty do rowerów prawie że marketowych.

Ale te wyższe modele(Epixon, Axon, Aion, Auron, Durolux), wypadaja wg mnie bardzo, bardzo dobrze jak chodzi o cena/jakość.

Edytowane przez phoe
  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Chleje24na7

@Phoe, to jest targetowanie, a nie problem.

Po pierwsze XCR XCM to nie są gnioty, tylko widelce, które są targetowane do rowerów z półki do jakiejś tam sumy. I swoją drogą za ten hajs są dobre. W tej klasie FOX nie posiada niczego, ponieważ to nie jest ich target.

SR Suntour to jest dobrym przykładem, jasnego celu firmy i rozwoju w tym kierunku. W najtańszych rowerach wyrżnęli kompletnie inne firmy jak RST i sukcesywnie dominują w rowerach Entry Level trail/Enduro Jak np. podstawowy Trance, MOON itp. ze swoimi AIONami i innymi wypustami, zamiast topornego RS sektor, czy czego tam.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
phoe

Ja to wiem, ale nie każdy jest tego swiadomy, podobnie z Foxem32 140mm, ten widelec w ogóle nie ma sztywności, a montowali go to Trance.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Popularny

  • Podobna zawartość

    • lapaczynskiwiktor
      Przez lapaczynskiwiktor
      Witam mój durolux zasysa mi skok że 180mm na 160mm miałem 2 sprężyny jedną krótką twardą i krótką miękką i 2 podkładki po 2 cm.Potem zmieniłem na krótka twarda i krótka miękka bez podkładek wtedy amortyzator miał 200mm skoku.Następnie zrobiłem tak jak zalecali na forum czyli krótka miękka i długa miękka wtedy bez podkładek wtedy amortyzator miał też 200mm skoku.Co mam zrobić????
    • lapaczynskiwiktor
      Przez lapaczynskiwiktor
      Siema moj suntour durolux rc2 2014 sam zmienia skok z 180mm na 160mm co jest tego przyczyną i jak to naprawić.
    • lapaczynskiwiktor
    • MikeSkywalker
      Przez MikeSkywalker
      Nadeszła ta chwila kiedy postanowiłem rozstać się z moją ukochaną Sodą.
       
      Krótko o rowerze: ramę kupiłem w styczniu 2015 roku, jeszcze w charakterystycznym dla początku produkcji malowaniu.
      Powoli kompletowałem części, w lipcu kupiłem od forumowego kolegi Activia amortyzator Durolux RC2 i w sierpniu 2015 roku rower stanął na kołach.
      Do dzisiaj zrobił kilkaset kilometrów, ile dokładnie - nie potrafię powiedzieć i w sumie wstyd się przyznawać.
      Poza kilkoma wypadami na lokalny singletrack, kilkoma lokalnymi wycieczkami w teren resztę kilometrów zrobiłem nim po mieście.
      Stan roweru jest idealny - rama/widelec/hamulce/napęd/napinacz/tarcze/opony/pedały mają przebieg jak wyżej, koła, kierownica, mostek, damper, przerzutka i manetka nieco większy ale też działają bez zarzutu. Poza paroma rysami na lakierze rower nie ma żadnych znaków użytkowania. 
       
      Cała specyfikacja:
       
      Rama: NS Soda FR 2014 rozmiar L
      Stery: FSA maszynowe
      Widelec: SR Durolux RC2 180mm QR20
      Damper: Fox Vanilla R 216x63
      Korba: Shimano M590 + zębatka 32T
      Napinacz: Octane One Evo
      Kaseta: Shimano HG4—11-34
      Łańcuch: KMC X9
      Przerzutka: Shimano Deore XT
      Manetka: Shimano Deore
      Pedały: Dartmoor Stream
      Hamulce: Shimano Deore M615 (obecnie zdemontowane)
      Tarcze: Accent Freezer 180mm
      Mostek: Truvativ Hussefelt
      Kierownica: Funn Flat Out
      Gripy: Setlaz Criss Cross
      Siodełko: Accent Derry
      Koła: piasta GT QR20 na łożyskach maszynowych + obręcz Sunrims Single Track, tył piasta GT 135x12 na maszynach + obręcz Sunrims Single Track
      Opony: Kenda K-Rad 26x1,95, Schwalbe Table Top 26x2,25, plus drugi komplet Schwalbe Racing Ralph
      Cena: 5000 zł. 
       
      Do obejrzenia w okolicach Rzeszowa. Mile widziany odbiór osobisty, ewentualnie do ustalenia transport samochodem na Podkarpaciu, pociągiem czy wysyłka pocztą/kurierem. 
       
      Na życzenie dodatkowe zdjęcia, o wszystkie szczegóły można śmiało pytać. 
       

       

       

       

       

       

       

    • NopeskillAleMVP
      Przez NopeskillAleMVP
      Witam ile napompować powietrza do duroluxa tad ? Ważę 85 kg. Wiem że powinno się to robić na trasie i ustawiać pod siebie, ale chciałbym mieć jakiś podgląd 
×