piter123 Napisano 30 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2019 Cześć Z tymi łańcuchami już w ogóle nie mogę trafić. Co kupuję to coraz gorsze. Od razu zaznaczam, że jeżdżę cały rok, sól i inny syf więc każdy łańcuch raczej ma podobne warunki. Kiedyś używałem HG71, nie wyglądało to źle ale zajeżdżałem razem z kasetą. Myślę, że wytrzymywał te 4-5tyś bez rotacji ale do maksymalnego wyciągnięcia aż przeskakiwało więc nie mam porównania do stanu obecnego. Później był KMC 8.99. Na jeden rower trzy rotowane i czyszczone co ok. 500km. W jednym rowerze wytrzymały ok. 4tyś, w drugim 6-7tyś do wyciągnięcia 0,75%. Teraz Connex 808. Tak samo trzy rotowane. W jednym po 3 tyś, w drugim po 5 tyś 0,75% wyciągnięcia. To jest jakiś dramat. Coraz mniej te łańcuchy wytrzymują i teraz już nie wiem co kupić. Czy ktoś jest w stanie określić jaka jest żywotność na chwilę obecną? Co warto kupić? Shimano, Connex, KMC, Campa, Sram? Oczywiście stosunek do ceny by był korzystny, trochę nie ma sensu dawać 2x więcej za niewiele większą żywotność. A jak z żywotnością węższych? Warto przejść na 9rz, 10rz, 11rz? Teoretycznie im węższy tym większy kąt zgięcia i powinien się szybciej zużywać ale w innym mam dwa rotowane 11 i po ok. 6tyś 0,75 nie ma. Tylko, że warunki bez soli i nawet unikam deszczu wiec ciężko tu coś porównywać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janu_sz Napisano 30 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2019 Teraz, piter123 napisał: Później był KMC 8.99. Na jeden rower trzy rotowane i czyszczone co ok. 500km. W jednym rowerze wytrzymały ok. 4tyś, w drugim 6-7tyś do wyciągnięcia 0,75%. x3 łańcuchy to masz 12-18k km - to mało ? To jest, nie wiem 3-4 sezony za 120 zł + kaseta pewnie 40 zł = 160 zł co wychodzi 40-50 zł sezon używania napędu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 30 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2019 4-7kkm na łańcuchu z rotowaniem x3 w takich warunkach jak piszesz to IMHO dobry rezultat jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 30 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2019 Ale to do zużycia 0,75 a przecież rotując to znacznie powyżej 1 jeszcze nie przeskakuje ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 30 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2019 Ja bym wrzucił na luz z tym liczeniem tysięcy kilometrów per łańcuch, chyba że pytający ma przebiegi rzędu kilkadziesiąt tysięcy rocznie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 30 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2019 Kolega jeździł wcześniej do oporu, a teraz do 0,75% wyciągnięcia. Robi tyle samo km i narzeka, że łańcuchy gorsze. Przecież to ma tyle sensu co ołowiane koło ratunkowe Jeździj do oporu to się nagle okaże, że na tych 3 łańcuchach robisz ponad 10 tys... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 30 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2019 Przesiadłem się z 3x8 na 1x11 i używałem i HG40 i HG71 i KMC X8 i Connexa miałem, 804. HG40 to kpina, łańcuch dla dzieci. Pozostałe spoko, koszt roczny dla mnie to było 130pln, kupowałem kasetę, dwa łańcuchy i jeździłem. Robiłem 5-6 kafli rocznie. Teraz jeżdżę 6 kafli rocznie, te same warunki, trasy, tylko rower nowy i napęd XT Póki co na 9000km przejechane wydałem już 100pln na odnowienie 5 dolnych koronek, łącznie kupiłem 4KMC X11.93 i dwa Sramy 1110. Razem... 520pln a minął rok i 3 miesiące od kiedy mam nowy rower Pierwszy napęd przejechał 2800km, to była nowa kaseta i nowy KMC X11. Żadnego zmieniania łańcuchów, tylko kręcenie, ciekaw byłem ile przejadę do początków przeskakiwania. Sramy na odnowionej kasecie zrobiły po 1000km, są wyciągnięte bardziej niż ten pierwszy KMC po 2800! Aktualnie mam 3 KMC i nimi rotuję co 500km, obym dojechał do końca roku te 3000km bo jak nie to... w szufladzie już czeka kolejny zestaw koronek na wymianę. Cóż, jest drożej, to oczywiste. Ale tutaj nie ma co porównywać. Mamy różne rowery, trasy, warunki, kopyta, pogodę, podjazdy, technikę, naszą wagę. Ja to i tak jestem zadowolony z wyników, bo staram się zapierniczać ile wlezie, zawsze i wszędzie. "Chcesz mieć statki - będziesz miał wydatki!" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 30 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2019 No tak ... im więcej biegów z tył tym gorzej : ( Mi w napędzie 10-kowym 4 łańcuchy i kaseta wystarczyły na 11 tkm. Korci mnie nowy napęd 10-51 albo 10-45 Shimano ale strach się bać na ile to wystarczy: ( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter123 Napisano 30 Lipca 2019 Autor Udostępnij Napisano 30 Lipca 2019 Być może nie napisałem jasno. Łańcuchy które rotowałem miały całkowity przebieg łącznie czyli na każdy łańcuch trzeba podzielić przez 3. To wychodzi 1tyś na łańcuch i już wyciągnięcie które niszczy kasetę. Przestałem jeździć na większe wyciągnięcie bo mam dość wymiany kasety i blatów. Jak mam je zajechać to zakładam stare łańcuchy na zimę by na wiosnę wymienić wszystko. Roczne przebiegi ok. 20tyś. Na rok mi schodzi ok. 4 komplety po trzy łańcuchy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 30 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2019 No tak to działa. Łańcuch nowy już ma 0,3-0,4 wyciągnięcia więc do 0,75 idzie błyskiem. Ja rotuję do oporu - przy napędzie 10-kowym kaseta Deore 100 PLN lub XT - 200 PLN, łańcuchy KMC po 90, blat 90 - powiedzmy 450-600 PLN na 10 000 km. Blat chyba można przekręcić o 90 stopni więc posłuży na 2 kasety. Trzeba te 300 rocznie liczyć, drugie tyle na opony, trzecie na łożyska, linki, pancerze, tarcze,klocki ... jakieś pierdółki typu chwyty ... w 1000 rocznie można się zmieścić przy 5tkm. Jak jeszcze od czasu do czasu coś padnie - hamulec, przerzutka to eksploatacja za km wychodzi tyle co auto ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter123 Napisano 30 Lipca 2019 Autor Udostępnij Napisano 30 Lipca 2019 Wcześniej jeździłem ja jednym łańcuchu i te same przebiegi robiłem co teraz na trzech. Styl jazdy oraz warunki znacząco się nie zmieniły, może za wyjątkiem znacznie łagodniejszych zim ale to powinno być na plus. Co masz na myśli pisząc obrócić blat o 90 stopni? Założyć "tył na przód"? Raczej nie przejdzie, ząbki są kierunkowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 30 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2019 1 godzinę temu, wkg napisał: Korci mnie nowy napęd 10-51 albo 10-45 Shimano ale strach się bać na ile to wystarczy: ( Już oficjalnie kmc twierdzi, że ich łańcuchy 12s są zgodne z shimano więc może nie będzie tragicznie. Też się zastanawiałem żeby w jednym z rowerów zrobić nowe xt. Ale nie cierpię manetki na obejmę a hamulców nie mam zamiaru na razie zmieniać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 30 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2019 Teraz, piter123 napisał: Co masz na myśli pisząc obrócić blat o 90 stopni? W prawo albo w lewo. Nigdy tego nie robiłem ale przecież blat się wyrabia w miejscach prostopadłych do korb ... Teraz, Dokumosa napisał: Już oficjalnie kmc twierdzi, że ich łańcuchy 12s są zgodne z shimano więc może nie będzie tragicznie. Też się zastanawiałem żeby w jednym z rowerów zrobić nowe xt. Ale nie cierpię manetki na obejmę a hamulców nie mam zamiaru na razie zmieniać. Ja akurat lubię obejmy bo mi dają swobodę. Zgodność zgodnością ale jak trwałe to będzie ? 1 kasetę na sezon zniosę ale więcej nie : ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter123 Napisano 30 Lipca 2019 Autor Udostępnij Napisano 30 Lipca 2019 Niby tak bo stąd eliptyczne blaty. Sprawdzę ale nie zauważyłem jakiejś znacznej różnicy po obwodzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 30 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2019 W zużyciu ? Tzn, że nie są zużyte ; ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 30 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2019 6 minut temu, piter123 napisał: Wcześniej jeździłem ja jednym łańcuchu i te same przebiegi robiłem co teraz na trzech. Ale napisałeś, że ten pojedynczy łańcuch "zajeżdżałeś" razem z kasetą, więc jak możesz to porównywać z jeżdżeniem do 0,75% zużycia? Jakbyś tamten pojedynczy mierzył to by się okazało, że po niecałych 2 tys. musisz go wywalić i to byłoby sensowne odniesienie... No chyba, że nadal czegoś nie rozumiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter123 Napisano 30 Lipca 2019 Autor Udostępnij Napisano 30 Lipca 2019 Dlatego napisałem, że nie ma za bardzo porównania ale to nie oznacza, że do maksymalnego przejedziesz 3x więcej. Przy wyciągnięciu 1% kaseta zajeżdża się w mig Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 30 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2019 Ależ właśnie oznacza ; ) To idzie mniej więcej liniowo a przy wyciągnięciu 1,25-1,5 zaczyna przeskakiwać (10-kowy). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz30 Napisano 1 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2019 Łańcuchy wszystkich grup wytrzymują podobnie od slx w górę. Deore to szajs. Wszystkie campy i srama również podobnie żyją, co slx, czy xt. Największy wpływ na łańcuch mają warunki. Napis na pudełku nie robi różnicy. Ten sam łańcuch, co mam w gravelu, gdzie głównie jeździ z blatem 50T i w lepszych warunkach wytrzymuje minimum 4x tyle, co w mtb 1xcoś tam z narrow wide. Zresztą w 2x10 też nie więcej, niż 1000km było. Jeżdżę do 0.7 rozciągnięcia i zakładam nowy łańuch. Jeszcze nie zdarzyło mi się w mtb, żeby jakikolwiek przetrwał więcej, niż 1000km offroadu, treningów, czy wyścigów z blatem 30 do 34T. Zwykle poniżej 1000km. W tej chwili mam chyba 6ty łańcuch na kasecie. Blat nr 2 założony. W gravelu wytrzymuje powyżej 4tysięcy. I napęd przyjmuje nowy bez problemu. I nie. Czyszczenie łańcucha absolutnie nie ma nic wpływu, poza jakością pracy napędu. Można zapominać smarować, smarować za dużo, za mało. Tylko smarować i nie czyścić i nie będzie różnicy w przebiegu. Jak by policzyć koszty jazdy sportowym mtb, to taniej jest autem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kacperek12 Napisano 1 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2019 W dniu 30.07.2019 o 19:38, wkg napisał: No tak to działa. Łańcuch nowy już ma 0,3-0,4 wyciągnięcia więc do 0,75 idzie błyskiem. Ja rotuję do oporu - przy napędzie 10-kowym kaseta Deore 100 PLN lub XT - 200 PLN, łańcuchy KMC po 90, blat 90 - powiedzmy 450-600 PLN na 10 000 km. Blat chyba można przekręcić o 90 stopni więc posłuży na 2 kasety. Trzeba te 300 rocznie liczyć, drugie tyle na opony, trzecie na łożyska, linki, pancerze, tarcze,klocki ... jakieś pierdółki typu chwyty ... w 1000 rocznie można się zmieścić przy 5tkm. Jak jeszcze od czasu do czasu coś padnie - hamulec, przerzutka to eksploatacja za km wychodzi tyle co auto ... Jak niby nowy łańcuch może mieć wyciągnięcie 0.3-0.4? Ja tam jeźdze na jednym łanuchu i kasecie aż zacznie przeskakiwać. Łanuch 8sp sunrace 30zł Kaseta 50zł. 80zł na sezon. Blat starcza na dwie kasety. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 1 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2019 Normalnie może. I ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kacperek12 Napisano 1 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2019 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 1 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2019 2 godziny temu, Mateusz30 napisał: Jeżdżę do 0.7 rozciągnięcia i zakładam nowy łańuch. Kto bogatemu zabroni wyrzucać dobre łańcuchy po 0,4 zużycia ; ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.