Skocz do zawartości

[Hamulec tylny] Shimano Disc BR-M365 ociera podczas jazdy


Timeslave

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Posiadam rower od nowości Kross Evado 7.0 2018 z powyższymi hamulcami jak w temacie. Zaraz po rozpakowaniu roweru zauważyłem że tylne koło ma pewne opory, a dokładniej tylne klocki leciutko ocierają o tarcze, tak że podczas kręcenia słychać lekki szum. Początkowo myślałem że się dotrą, po pewnym czasie gdy sytuacja się nie zmieniła, poluzowałem śruby na zacisku, nacisnąłem klamkę hamulca i zakręciłem śruby na zacisku - nic to nie pomogło. Sęk w tym że nie zrobiłem płatnego przeglądu po zakupie między 30 a 60 dniem  (w sklepie rowerowym internetowym został wyregulowany), i wygląda na to że nie mam gwarancji. Co można w takiej sytuacji obstawiać ? Czy można to samemu po ukierunkowaniu naprawić, czy pozostaje płatny przegląd ?

 

Serdecznie dziękuję za cenne wskazówki...

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luzujesz zacisk i ustawiasz tak żeby tarcza mieściła się pomiędzy klockami, tyle. Patent z zaciskaniem klamki na poluzowanym zacisku nie zawsze działa.

No chyba że tarcza jest tak krzywa że zawsze będzie obcierała, ale nie sądzę.

Co do braku gwarancji. Podziwiam, naprawdę. Przecież w gwarancji nie chodzi o regulację, bo tego gwarancja nie obejmuje. Natomiast obejmuje inne, nieco bardziej istotne rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, skom25 napisał:

Patent z zaciskaniem klamki na poluzowanym zacisku nie zawsze działa.

Działa na tyle,że da się jeździć,niekoniecznie cicho.

Jeżeli ociera z jednej strony cały czas,dajesz na ten klocek kawałek kartki (żeby zwiększyć szczelinę) i sposób z klamką,to samo drugi kawałek.

Albo krzywa tarcza,ale to już inna historia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem kilka razy, bezskutecznie. Spróbuję na dniach procedury zaproponowanej przez użytkownika Quell z kartką. Włożę między szczeliny odpowiednio wycięta kartkę A4 i zakręcę zacisk po uprzednim zaciśnięciu klamki....

Edytowane przez Timeslave
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Istnieje jeszcze szansa, że na mocowanie hamulca nawalone jest bardzo dużo farby i zacisk ustawia się pod kątem. Miałem u siebie taką sytuację, trzeba było zeszlifować nadmiar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma farby na mocowaniu zacisku, więc to należy wykluczyć. Poluzowałem zamknięcie na szybko zamykaczu, również bez zmian. Czy możliwe jest że blaszka wewnątrz zacisku na którą są nasunięte klocki zwyczajnie za mało jest zagięta i należy ją mocniej zagiąć, tak aby klocki bardziej się rozszerzały po puszczeniu hamulców ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spraw sobie coś, co nazywa się Superb tb-br10. Wyciągasz klocki, luzujesz zacisk, nakładasz ów blaszkę na tarcze i "wjeżdżasz" nią w zacisk. Zakładasz klocki, zaciskasz manetkę hamulca i dokręcasz śruby. Wyjeżdżasz, ściągasz i gwarantuje, że kilkunastominutowe chrzanienie się z ustawieniem zacisku by nie obcierało odejdzie w zapomnienie. 

Edytowane przez Charvel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Charvel napisał:

kilkunastominutowe

Na stojaku jest to do ogarnięcia w 5 minut albo i mniej. 

Jeżeli ktoś bardzo często ściąga koła lub wymienia klocki, to może i ma to sens. W innym przypadku bym sobie darował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nagrałem filmik jaki opór ma tylne koło po regulacji.... W porównaniu do przedniego koła, tylne koło ma opór wyczuwalny. Czy jest to normalne że przednie koło zawsze ma mniejsze opory ponieważ nie ma tam kasety? Zobaczcie, i oceńcie czy jest jeszcze pole do poprawy.....

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Charvel napisał:

Ale ona nie rozwiązuje jego problemu, więc na przyszłość bardziej merytorycznie a mniej subiektywnie.

Gdyby autor czytał i coś robił w kierunku naprawy swojego problemu, to miałby sprawę załatwioną po drugim poście. Czy ustawienie zacisku, co jest zupełną podstawą, urosło już do rangi takiego problemu, że naprawdę potrzeba do tego dodatkowych narzędzi i za chwile drugiej strony tematu?

Na dodatek uświadomię Cie, że klocki w niskich modelach Shimano wyjmuje się dołem. Trzeba zdjąć zacisk lub koło i dopiero da się je wyjąć. Jak wtedy pomoże narzędzie które poleciłeś?

Także używając Twoich słów, na przyszłość bardziej merytorycznie poproszę.

@Timeslave Co znaczy wyczuwalny opór? Może nie kręci się jakoś super, ale tragedii też nie ma. Tył ma większy opór bo jest tam bębenek. Podejrzewam że u Ciebie dochodzi kwestia regulacji piasty jeżeli masz tam rozwiązanie konus/kulki. Piasta może być fabrycznie za mocno skręcona.

Jak koniecznie chcesz porównać kręcenie się kół, to zdejmij łańcuch i wtedy zakręć obydwoma równocześnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.07.2019 o 11:40, Charvel napisał:

Spraw sobie coś, co nazywa się Superb tb-br10

Mam taką blaszkę i jest bo jest. Osobiście wolę ustawiać na "oko" do tego latarka i ładnie widać szczelinę. Co do autora tematu, sprawdź czy tłoczki równo się wysuwają. Mi kiedyś pomogło przytrzymanie jednego tłoczka, drugi wysunął się na taką samą odległość. Potem "reset" wciśnięcie tłoczków, ustawienie zacisku i wsio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, skom25 napisał:

Na dodatek uświadomię Cie, że klocki w niskich modelach Shimano wyjmuje się dołem. Trzeba zdjąć zacisk lub koło i dopiero da się je wyjąć. Jak wtedy pomoże narzędzie które poleciłeś?

A uświadomiłeś sobie, że rozmowa tutaj toczy się na temat br-m365?

Tak wygląda: https://bike.shimano.com/pl-PL/product/component/altus-m2000/BR-M365.html

Klocki wkłada się od góry. O tym zacisku rozmawiamy.

EOT z mojej strony na Twoje wypowiedzi - nie wnosisz nic istotnego w tej rozmowie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Charvel napisał:

A uświadomiłeś sobie, że rozmowa tutaj toczy się na temat br-m365?

Otwórz link który podałeś.

Podręcznik Sprzedawcy > Strona 29

Co tam widzisz?

Dla odmiany, BR-M6000 w którym klocki wychodzą górą.

https://bike.shimano.com/pl-PL/product/component/deore-m6000/BR-M6000.html

Podręcznik Sprzedawcy > Strona 42

Może moje wypowiedzi nie wprowadzają nic istotnego, ale Twoje wprowadzają w błąd.

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby komuś nie chciało się wertować instrukcji i innych techdoc'y... to oba typy na jednej fotce (xt'ek i pozaklasowe "alivio")

Swoją drogą kolega @skom25 nie tylko przy budowie zacisku ma rację... jak ktoś potrzebuje blaszek, patentów i innych cudów do ustawienia zacisku... to niech poćwiczy i się nauczy robić to od ręku na oko. Jak złapie gumę w trasie i zdejmie koło nieposiadając tej blaszki... to co się wydarzy, zamówienie na Ali wyśle?

received_622457721573837.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, abdesign napisał:

jak ktoś potrzebuje blaszek, patentów i innych cudów do ustawienia zacisku...

Gdzieś poczyniłeś nieuprawnione założenie, że jeżeli ktoś ma blaszkę, to nie umie "na oko". Blaszka jest praktyczna i warto ją mieć w swoim warsztacie. Podobnie jak drucik do łańcucha i inne popierdółki. Oczywiście prawdziwi twardziele jedzą gruszki razem z pszczołami, które na nich siedzą, ale dla miętkich wat też powinno być trochę miejsca na tym świecie. :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...