Skocz do zawartości
x007

[opony] Co zamiast Schwalbe Racing Ralph

Rekomendowane odpowiedzi

x007
Napisano (edytowane)

Witam

Z racji tego iż wykończyłem swoje opony proszę o porady o dobór marki i typu opony.

Obecnie jeździłem na SCHWALBE Racing Ralph 26x2.10 ciśnienie którego używam to 4,5 bara

Mam 205cm wzrostu i ponad 120kg wagi więc opona musi być mocna. Co do przeznaczenia to 50% asfalt - 50% las

Obręcz Mach1 NEO Disc w rowerze na przodzie i tyle 26 cali.

Edytowane przez x007

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Janu_sz

Co Ci z mocnej opony, jak obręcz masz jaką masz.

Ogólnie polecane są Conti Race King + X King przód ( sam mam i chwalę bardzo, bo na dojazdach po asfalcie mało się zużywają ) ew. Vittoria Mezcal

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
abdesign

RaRa i 4,5 bara... ścierana na asfalcie? nawet 120kg tego nie tłumaczy. A co do wyboru opon... Przy Twojej wadze i asfalcie? Drutowe podstawowe conti RK pisze całkiem serio. Zostaw w spokoju RaRa, RoRo, bardziej wyszukane conti czy mezcale.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Janu_sz

A co dziwnego w 4,5 bara ? To ich maksymalne co prawda ciśnienie, ale w specyfikacji takie jest podane właśnie. Sam na Ra Ra przy wadze mojej i sprzętu ( 120 kg ) miałem 4 bary gdy jeździłem tylko na asfalcie i było komfortowo.

Aktualnie na Conti Race King tył mam 3,5 na X-kingu przód mam 3 i jest to dla mnie optymalne na asfalt przy dojazdach i szutry, polne i leśne drogi już na miejscu. Waga robi swoje, przy 1,8-2,2/2,3 bara miałem myszkowanie aż do utraty panowania nad rowerem.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ostry2407
Napisano (edytowane)

daj tak jak koledzy wyżej radzą. zwykłe druty bo ścianki mocniejsze i do tego niezły balon fajnie amortyzujący. Jak na RaRa dobrze ci się śmigało to możesz rozważyć zakup szerszego rozmiaru 2.25 

Edytowane przez ostry2407

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg
Napisano (edytowane)

Vittoria to bardzo solidne opony. Trwałe i równe, Schwalbe czasem ma z tym kłopoty.

Mezcal lżejsze, ja lubię Saguaro, troszkę cięższe ale pancerne. Drutowe czy zwijane - tu już jak chcesz choć różnicy wagi przy twoich gabarytach i kole 26 cali zbytnio nie odczujesz. Najmocniejsze oczywiście TNT ale drogie - nie wiem, czy ma sens jak nie dajesz po skalistym terenie.

Edytowane przez wkg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Janu_sz

Saguaro już chyba nie do dostania na 26" - sprawdzałem w lutym i ich już nie było nigdzie.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ostry2407
Teraz, Janu_sz napisał:

Saguaro już chyba nie do dostania na 26" - sprawdzałem w lutym i ich już nie było nigdzie.

 

na allegro 26x2.0 drutówka 85zł

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg
Napisano (edytowane)

Są .. i to tak drutowe 2.0 po 79  jak i zwijane 2.2

https://www.centrumrowerowe.pl/opona-vittoria-saguaro-pd7610/

Te Mezcale to takie semislicki - nie wiem jak w błotku. Ulubione opony na maratony z Vittorii. Są jeszcze AKA - bardzo lekko się toczą, szybkie ale dla mnie to takie do crossa - Saguaro ze względu na konstrukcję dwurzędowych bocznych klocków o wiele fajniej kontroluje się w zakrętach - nawet jak jest uślizg to drugi rząd go zatrzymuje - bardzo pewnie się na nich czuję.  AKA najwyżej na tył zakładam. 

Wszystkie te opony to opony na suche - są raczej twarde i wolno się ścierają - jak to na suche. Z wad - w lekkim błotku, deszczu w sumie OK jak nie szaleć ale z ciężkiego błota źle się samooczyszczają. NIc dziwnego - wystarczy rzut oka na bieżnik. Saguaro rządzi a już szczególnie w 26 ! Troszkę "śpiewa" ale nie za głośno. W końcu to nie opona szosowa : )

 

 

Edytowane przez wkg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
abdesign

To może inaczej napiszę - przy 4,5 bara i obciążeniu pokroju 120 plus rower to opona pokroju RaRa czy jakakolwiek szybka XC działa... tyle że nie ma żadnej przewagi nad 3x tańszą conti drutową która na dodatek będzie i trwalsze i odporniejsza.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

Dancing Ralph w ogóle ma mało przewag i nikt przy zdrowych zmysłach na przód by jej nie założył ;D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Janu_sz

Zacznijmy od tego, że 120kg + rower to za dużo na RaRa jak i Conti Race King i Xking. Nie pamiętam specyfikacji dokładnie, a nie chce mi się wertować, ale tam chyba maksymalne obciążenia były 110-120kg.

Generalnie moje doświadczenie jest takie, że na suche warunki Conti sprawdzają się znakomicie ( mam 26x2,2 ) a parametry dla mnie optymalne przy mojej wadze jak pisałem. Miałem przez chwilę mniej ( presta puściła i jechałem jak się okazało na chyba 2,2 bara ) to ledwo mogłem jechać powoli ( asfalt ) bo czułem jak lata prawo - lewo tył.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
abdesign
Napisano (edytowane)

@wkg czemu? Bez przesady z RaRa, masz skilla to maraton i na furious fredach pojedziesz. Ja np Thunder Burty lubię na suche no ale fakt, mokre wolę jednak mieszne RoRo/RaRa.

 

PS.  Na asfalt to są np. grand prixy 4000 ;p 

Edytowane przez abdesign

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KrissDeValnor

wkg
Miałeś je, że tak piszesz :icon_question:
Tak się składa, że używałem ich w każdych warunkach ( może zbytnio nie taplałem się w błocie - takim ostrym rzecz jasna ) i możesz wierzyć lub nie - przeżyłem ;)

Na opisywane warunki szykałbym jakichś semi-slicków.
Opony stricte pod teren, używane w mieście, to bezsens.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg
Napisano (edytowane)

@KrissDeValnor akurat tych nie miałem, fakt - przyznaję. Nawet chciałem bardzo kupić ale Schwalbe ma tyle oznaczeń i rodzajów opon, że po pół godzinie się poddałem i kupiłem Vittorie. Także fakt - można się nie sugerować moją opinią o tych oponach bo znam tylko z relacji znajomych i opinii na forach. 

Cieszę się, że przeżyłeś : ) 

Co do Saguaro natomiast - to na miasto niezłe bo się wolno zużywają a w terenie moim zdaniem świetne - stąd rekomendacja.

Edytowane przez wkg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
x007

Powiem tak

Opony i obręcze to jedyna rzecz jaka została ze starego roweru.

Ogólnie mam Unibike Flite całego zbudowanego na grupie SLX (M7000) (obręcze i piasty mają być XT - ale to jeszcze chwila)

Opony to też pozostałość dopiero teraz będą wymieniane.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

Po koła to bym się tu udał: 

https://daveo.pl/

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cervandes
11 godzin temu, x007 napisał:

(obręcze i piasty mają być XT - ale to jeszcze chwila)

 

Zlituj się. Ani piasty ani obręcze XT nie są wyjątkowe, są wręcz przeciętne. Piasty na łożyskach maszynowych to przepaść względem przestarzałych piast Shimano.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
x007

Podsumowując temat brać Race King czy X-KING (2.2) druciane? na oba koła?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ostry2407

Przód x-king i tył race king

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
dovectra
18 godzin temu, Janu_sz napisał:

1,8-2,2/2,3 bara miałem myszkowanie aż do utraty panowania nad rowerem.

Ciśnienie  oponach i te myszkowania zależne też są od szerokości obręczy, przy wąskich będzie myszkować, przy  szerokich już nie.

Ja mam RK i na szosie 2,5 b, wystarcza. Waga 82 kg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Janu_sz

No ważysz dokładnie 15 kg mniej, co będzie robiło robotę. Przy 2,5bara dam radę jechać, ale czuje,że to za mało na twardą nawierzchnię. Poświęciłem dużo czasu na ustawienie dla mnie komfortowe, nie wpływające drastycznie na opór pedałowania i wynosi tyle co wynosi. Zauważyłem, że jak z tyłu mam zamiast 3,5 ustawione 3 ( tak jak przód ) to z górki z której jadę z rozpędu 47-48 ledwo 45 dam radę wycisnąć. Coś w tym jest.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

Zawsze na twardym twarda opona będzie dawała mniejsze opory. Pociągi to dobrze wiedzą : )

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Janu_sz

Kolega błysnął, jak wszędzie praktycznie. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
x007
2 godziny temu, ostry2407 napisał:

Przód x-king i tył race king

Powiedz mi jeszcze w praktyce jakie to ma przełożenie?

Jakie są różnice pomiędzy  x-king i race king w użytkowaniu?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×