Skocz do zawartości

[Rower do 3500 zł] Cross na dłuższe wyprawy


Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

tydzień temu zwinęli mi rower z garażu. Był to cross na bazie ramy Cube Pure z widelcem Suntour NRX DLO i osprzętem Shimano. Zamontowałem dodatkowo do niego bagażnik Crosso i pedały spd. No cóż było minęło roweru nie ma. Obecnie poszukuję nowego roweru. Mam 170 cm wzrostu i ważę 100 kg Przedział cenowy to od 3000 do 3500 zł. Rower ma mi służyć głównie jako środek lokomocji na wyprawy rowerowe na ok 5 dni. Rama powinna mieć możliwość montażu bagażnika (najlepiej Crosso gdyż już mam sakwy tej firmy i nie chciałbym kupować nowych). Widelec przedni z amortyzatorem. Biegi - najlepiej 30. Koła i opony przeznaczone na jazdę głównie po asfalcie, szutrze  i piasku.  Czasami próbuję swoich sił w terenie górskim. Ostatnio używałem Smart Samy. Nie znam się niestety na sprawach technicznych, który osprzęt jest lepszy. Fajnie jakbym przed kupnem mógł sprawdzić rower czy rozmiar jest ok. (Wrocław lub okolice). Z góry dziękuję za pomoc i czekam na propozycje.

Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cube ma dla mnie dziwną politykę - rowery na osprzęcie Deore czy nawet Deore XT, do tego droższe modele z Paragonem, nawet w wersji Gold, i mówiąc krótko gówniane hamulce. Czyli najniższy model Shimano - M315 albo przyszłoroczne MT200. A zamiast dokładać przerzutkę tylną XT można by dołożyć lepsze hamulce.

Mnie to osobiście nie przekonuje. Zwłaszcza przy rowerze dodatkowo obciążonym sakwami. 

Rozumiem że Unibike to takie "zwyklaki" ale w budżecie 3500 można mieć rower na solidnej ramie, bardzo dobrym osprzęcie, zmienić mu widelec na bardzo dobry i niczego mu nie braknie. 

Ewentualnie celowałbym w jeszcze inne marki - bo budżet jakim dysponujesz pozwala mieć rower na osprzęcie Deore i z wysokiej klasy widelcem. NRX-E jest mało popularny ale Paragon Gold jest montowany seryjnie do wielu wyższych modeli. A dobry, powietrzny widelec nie złapie od razu luzów i pozwoli dopasować go do Twoich preferencji. 

U Gianta nic ciekawego nie znalazłem, Kellys podobnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cube jest dobrym wyborem i jak powiedziała moja Pani "sam jeżdzi".

Na kołach 29" jest trochę mułowaty ale w trasie to nie ma znaczenia. Zakładasz opony Continental Travel Contkakt i śmigasz nim w każdych warunkach sakwiarskich.

Moja Pani ma model Analog i sobie go chwali. Wprawdzie to jest MTB a nie cross.

Czy mam więcej zalet wymieniać? Galeria i blog zrobią to za mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No na razie wymieniłeś jedną - "mam i polecam". A to jednostkowy przypadek.

Też mogę powiedzieć że znam osobę która w każdych warunkach, nawet zimowych zrobiła naście tysięcy kilometrów z hamulcami M315 i przeżyły. 

Ale na temat awaryjności hamulców Shimano, zwłaszcza tych podstawowych zostało już wiele powiedziane. I jeśli można w rowerze na kilkudniowe wyjazdy postawić na coś pewnego to lepiej to zrobić. Komplet hamulców I nikt nie mówi żeby od razu kupować XT (bo i te mają bolączki) czy mechaniki (bo mniej awaryjne). MT200 można kupić za 140 zł - komple! Samo to powinno zapalić lampkę ostrzegawczą. A ja osobiście nie kupiłbym roweru za 3500 do którego dają taki szmelc. 

Wg mnie Cube robi rowery dla niedzielnego Kowalskiego - na nim większe znaczenie zrobi przerzutka XT czy lepszy widelec - ale i jazda będzie bardziej komfortowa, słabe hamulce wystarczą do jazdy po bulwarze a ewentualna awaria - no cóż, od czegoś jest gwarancja. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, MikeSkywalker napisał:

 

Ale na temat awaryjności hamulców Shimano, zwłaszcza tych podstawowych zostało już wiele powiedziane. I jeśli można w rowerze na kilkudniowe wyjazdy postawić na coś pewnego to lepiej to zrobić. Komplet hamulców I nikt nie mówi żeby od razu kupować XT (bo i te mają bolączki) czy mechaniki (bo mniej awaryjne). MT200 można kupić za 140 zł - komple! Samo to powinno zapalić lampkę ostrzegawczą.

Nie bardzo wiem o czym mówisz. Dosiadałem ten sprzęt i nie widzę najmniejszych bolączek tego modelu. Moja Pani także sobie radzi a do niedzielnych deptakowych rowerzystów nie należy. W Maroku zjeżdżaliśmy z prędkościami 50-60 km/h i zatrzymywały ją bez najmniejszych problemów z pełnymi sakwami. To nie jest pierwsza ich terenowa jazda. Jak dla mnie ten model po za wymianą klocków jest zestawem bezobsługowym. Być może zmienię zdanie gdy dojdzie do poważniejszej awarii ale od dwóch lat takowa się nie wydarzyła. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bolączki hamulców Shimano opisano tutaj więc nie chcę się powtarzać. Mówiąc krótko - ich jakość to loteria. I jeśli wystarcza Wam ich ich skuteczność to tylko pozazdrościć. Z drugiej strony sam używam prostych hydraulików Tektro i do zastosowań rekreacyjnych wystarczają. 

Niemniej jednak znam takich którzy zamiast pojechać na urlop rowerem zostawili go w serwisie - właśnie przez najtańsze hamulce Shimano. Przyszłoroczny model MT200 jest jeszcze tańszy od obecnego więc loteria może przeciągnąć się jeszcze bardziej na niekorzyść klienta. Gwarancję uznają bez problemu - ale nie o to w rowerach na dalsze wypady chodzi. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yKolego, 

od lat jeżdżę na Cube -ach. Masz całkiem sporo środków na zakup. Bajki o tym, że z  Cube-ami  jest coś nie tak, opowiada wielu ludzi z branży rowerowej, najczęściej sprzedający lub promujący inne marki. Nie kupuj roweru typu cross . Tylko MTB 29. Bez problemu ustawisz go tak jak cross-a , a jest wytrzymalszy i masz tam szeroką oponę 29. Bez problemu zamienisz ją na węższą 28, np. Marathon-y Schwalbe. Jak będziesz przypadkiem rozglądał się za nowym CUBE-em to zwróć uwagę, że nowe modele  nie mają typowych otworów na montaż bagażnika. Ale mają nowoczesny system jego montażu. Otwory są, ale od wewnątrz. Na pierwszy rzut oka ich nie widać. Super rozwiązanie. Poszukaj na stronach CUBE - chyba przy  przy modelu ACID jest filmik z montażu bagażnika od razu z błotnikiem do tego przeznaczonym. Rama  dla ciebie przy  Cube to 19 cali. ps. Z cross-a  nie zrobisz MTB , a odwrotnie bez problemu. Najbardziej uniwersalny rower z możliwych. Hamulce najłatwiej wymienić. I oczywiście tylko tarczowe.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, bazzz napisał:

Bajki o tym, że z  Cube-ami  jest coś nie tak, opowiada wielu ludzi z branży rowerowej, najczęściej sprzedający lub promujący inne marki.

Ale kto mówi że coś jest z marką nie tak? Po prostu konfiguracja crossów średnio pasuje do roweru wyprawowego - oczywiście dla osoby która chce kupić rower i nic w nim nie zmieniać generując dodatkowe koszty. 

I z tą uniwersalnością to też bym polemizował. Zawsze wydawało mi się że cross taki jest. Geometria jest odpowiednia żeby w terenie mieszanym zrobić 100, 200km i jechać efektywnie na asfaltach.

Na 29erze też się da, dużo lepiej będzie podjeżdżał, ale to ciągle rower w teren i z inną geometrią. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerobienie MTB na cross-a polega w zasadzie na wymianie mostka. Koszt dobrego to 100zł. MTB ma też wytrzymalszy osprzęt w Shimano z literką M. Cross-y mają zwykle wersje osprzętu T. Jak się komuś chce to niech zajrzy do fotografii zamieszczanych przeze mnie na forum np. w wątku : [Zdjęcia] Codziennie jedno zdjęcie. Może znajdzie w tych zdjęciach natchnienie.

Najdroższy w rowerze jest zwykle amortyzator. Wybierając rower, celuj tak, aby amortyzator był jak najlepszy na starcie.  Resztę najłatwiej zmienić i nie  są to już takie koszty. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, bazzz napisał:

MTB ma też wytrzymalszy osprzęt w Shimano z literką M. Cross-y mają zwykle wersje osprzętu T

Takie bzdury pleciesz że trzeba to prostować. Ale przynajmniej się wyjaśnia czego w Polsce jest taka moda na "górale" wszędzie tam gdzie nie potrzebne - do turystyki i na miasto.

Osprzęt w crossach w niczym nie ustępuje jakością temu w MTB. Różni się bo np. przerzutka przednia obsługuje większe tarcze na korbie, klamki hamulcowe są dłuższe itd. 

A prawda jest taka że @barcelona16 dowiedziałby się najwięcej idąc do dobrego sklepu na wiosnę czy jak zrobi się cieplej, i biorąc 29era i crossa na testy. Ale podejrzewam że jeżdżąc teraz na crossie nie potrzebował niczego lepszego i uszczęśliwiania na siłę góralem :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...