Skocz do zawartości
junga

[Amortyzator] 200mm w moim rowerze - da się?

Rekomendowane odpowiedzi

junga

Mam treka x-caliber 7, wymieniłem w nim dużo części typu kiera itd. Teraz nadszedł czas na zmianę amora, dałoby radę wrzucić mu dwusete ? :D

I jeśli macie jakieś linki czy coś, chętnie kupię do 500/600zl

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
phoe

Po1, to rower XC, możesz obecny 100mm, wymienić na maks 120mm. Pomijając fakt, że geometrie zmienisz wstawiając dłuższy widelec, to ten rower nie ma na tyle wytrzymałej ramy żeby go do DH itp wykorzystywać.

Po2, dwupółki za 500-600zł nie kupisz sprawnej. :D

Po3, jak masz w nim jakiegoś gniota na sprężynie stalowej, to SR Raidon/Epixon będzie odpowiedni.

Ale generalnie jak się uprzesz, to się DA.

Edytowane przez phoe

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
junga

Niby dlaczego nie ma wytrzymałej ramy:)? 

Byly oo tyle dwopolki. 

Jeśli wsadze tam 120mm to w jaki sposób mi się ta geometria zmieni? właśnie zależało mi na amorze 160+ 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
abdesign

1. Ta rama nie nadaje się do amortyzatora o skoku powyżej 120mm pogódź się z tym. Ten rower wymyślono do zupełnie innych zastosowań. Suport poleci niebezpiecznie do góry, to nie full sagiem dampera nie zrównoważysz, mniejszym tylnym kołem też nie, przednie koło ucieknie za daleko... tu nawet nie ma jak rozsądnie tłumaczyć takiej głupoty. Ta rama jest lata świetlne od nadającej się to amortyzatora 160+

2. Dwupółka za 600zł do roweru 29"? Nie znajdziesz wielu zdrowych psychicznie ludzi którzy takie coś polecają.

3. jakbyś jakimś cudem wsadził tam widelec o którym myślisz to przy pierwszej glebie jak goleń dwupółkowego amortyzatora z impetem oprze się o rurę poziomą to amortyzator wyrwie Ci główkę ramy... I nie... kiedyś... jeśli... może... tylko za pierwszą mocniejszą glebą. Kierownicą za mocno skręcisz i już zaliczysz wgnioty na rurze.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
junga

Czyli ze rower jest do bani i tylko jest przeznaczony do jazdy like emeryt? nie mogę ani nim skakać ani nic bo mi się połamie?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
abdesign

to bardzo fajny rower... zmieni się w dziadostwo jak wsadzisz tam dwupółkowy widelec.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MMMAAACCC7

Jeśli twierdzisz że to dziadowski rower, udaj się proszę na jakiekolwiek zawody XC, gdzie rowery tego segmentu się ścigają. Wtedy powiedz czy aby na pewno na tym rowerze nie polatasz.


A jeśli nie chcesz ruszać tyłka sprzed kompa to sprawdź na yt żukowo xc, albo mtb trophy..

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KrissDeValnor

Czytaj ze zrozumieniem - nie zobaczysz takiego roweru z dwupółką, która zresztą do XC byłaby grubym przerostem formy...
Niezależnie od tego jak ludzie traktują swoje rowery, to producent na pewno nie konstruował go z myślą o jakichś lotach, a to że można nawet na mieszczuchu skoczyć ( raczej jednorazowo ), to już jest inna para kaloszy...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

XC jest definiowane jako jazda w lekkim terenie ze sporadyczną utrata przyczepności kół i dropami nie większymi niż 30cm. Do cięższych dyscyplin są dedykowane ramy, koła, amortyzatory, hamulce, kierownicę, mostki a nawet dętki. Podniesienie przodu o 1cm spowoduje podziw na dzielni... i poważne ograniczenia właściwości jezdnych roweru (sterowność, podjazdy itp.). Poza tym główka ramy odpadnie przy pierwszym skoku czy najechaniu na wyższy krawężnik.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA

Także sprawdzając po jakości materiału to ta rama jest wykonana ze słabego gatunku aluminium

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
przemokolarz

https://allegro.pl/amortyzator-dwupolkowy-26-i7518844303.html#thumb/2
A może taki, tylko pod koło 29" :):):):):)

Ja bym czół respekt do takiego kolarza!!

6 godzin temu, Dokumosa napisał:

Podniesienie przodu o 1cm spowoduje podziw na dzielni... i poważne ograniczenia właściwości jezdnych roweru (sterowność, podjazdy itp.). Poza tym główka ramy odpadnie przy pierwszym skoku czy najechaniu na wyższy krawężnik.

Serio wierzysz w takie legendy?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
m0d

Kolejny "młody gniewny dałnhilowiec"... Niech wkłada, o ile jakoś to w ogóle zamontuje bez grubego drutowania. Niech się uczy na błędach. Jak dla mnie takie tematy powinny lądować od razu w koszu po pierwszej niezrozumianej przez delikwenta próbie wytłumaczenia, że tak się nie robi.

Mnie to zastanawia zawsze jedno - żyjemy w czasach gdzie mamy mnóstwo informacji na wyciągnięcie ręki, a nawet się nie chce sprawdzić niczego o posiadanym sprzęcie i dyscyplinie, którą się zaczyna interesować. Ot najczęściej tylko filmik na jótóbie gdzie ktoś lata zjazdówką i na forum pytanie czy da się wsadzić 200mm do ramy XC (pół biedy, że nie do makrokesza)... Paranoja :)

  • +1 pomógł 2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

@przemokolarz: ale jakie legendy? O odpadniętej główce ramy? Przez ostanie 6-7 lat miałem kilka zleceń na przekładkę ramy w powodu wyrwanej główki po przekombinowanym skoku amora. Niby mało ale trzeba pamiętać, że domorosły kombinator który sobie potrafi wymienic amor albo zmienić skok niekoniecznie będzie chciał się chwalić swoją głupotą w serwisie. To nawet nie to, że sam skok został zwiększony ale przede wszystkim takie rowery potem targane są w znacząco innych warunkach niż przewidział projektant ramy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
durnykot
11 godzin temu, junga napisał:

Czyli ze rower jest do bani i tylko jest przeznaczony do jazdy like emeryt? n

Do bani masz pomysł na rower, a wielu emerytów na takim rowerze obejdzie Cię dwa razy dookoła w czasie jazdy i nawet Tego nie zauważysz .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
junga

A wiec co bym mógł zrobić, by poprawić wizualnosc roweru, efektywność jazdy? :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

Pomaluj go sprayem.

Efektowność czy efektywność?

Ile masz lat?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Fenthin

Chwila. Przyjrzałem Twoje stare posty. Chciałeś rower do DH. Co prawda w nierealnym budżecie, ale mniejsza. Skąd więc zakup niewysokiej klasy roweru do XC? Tak jakbyś chciał kupić wyczynową terenówkę, a skończył na starym Golfie. I wybacz, ale z Golfa tej terenówki nie zrobisz.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MMMAAACCC7

KLIK Sorry fenthin, ale zrobisz z golfa terenówkę :D..

BTW Chcesz efektywności/efektowności to poćwicz wpierw nad kondycją, to najwięcej pomoże. :)

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
abdesign

@junga Wszyscy Ci tu tłumaczą - ten rower to kroskantrówka, szczerze - całkiem fajny rower do tego do czego go wymyślono. Nie zrobisz z niego roweru do agresywniejszej jazdy, nie ma takiej opcji. Ludzie mając ograniczony budżet składają/kupują rowery ale robią to zazwyczaj bazując na mniejszym kole i bardziej topornych ramach. "No bo kolega ma" - no pewnie ma tylko że 26", jakiegoś dragstara czy innego signa z cieknącym bomberem i szosową przerzutką - i uwierz tego typu bieda downhillówki budzą szczery uśmiech u "emerytów". Przy 29" z tą geometrią, to już nawet nie chodzi o wytrzymałość ramy która nie przewiduje cięższych zastosowań i szybko skończy żywot, po prostu z wyższym amortyzatorem ten rower będzie źle się zachowywał. W tym przypadku każda zmiana w kierunku innym niż wymiana komponentów na lżejsze/wyższej grupy ale w ramach tych samych właściwości jezdnych, zepsuje ten rower.

Edyta: Ten Twój post "[do 4000] rower DH" i odpowiedzi w nim zawarte wpłynęły na to że wymieniłeś kellys'a whip'a na tego treka???

Edytowane przez abdesign

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
phoe

Chłopie, kupiłeś rower do jazdy po mieście, lesie, szlakach czy amatorskiego ścigania się, a nie latania po 5-10 metrów - zrozum to i będzie Ci łatwiej w życiu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
durnykot
Godzinę temu, junga napisał:

by poprawić wizualnosc roweru, efektywność jazdy? :)

Zależy co rozumiesz pod pojęciem wizualności. Ten rower jest tak efektywny jak napędzający go rowerzysta. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
m0d

Czyli generalnie w całym tym temacie chodzi o "agrotuning" roweru..?

Szkoda, że autor się nie spyta np. jak się czegoś nauczyć, jak trenować, gdzie bezpiecznie poćwiczyć... To takie drobnostki że w sumie nieistotne, ale za to wystarczy założyć wideł 200mm i dalej samo pójdzie. Aż się boję zapytać jakie tam inne części poutykał, bo w pierwszym poście wspomina o jakichś srogich wymianach...

Nie zdziwię się jak chodzi tu naprawdę tylko o wygląd a la zjazdówka i nic więcej z tego nie będzie wynikać. Za pół roku rower pójdzie w kąt i zastąpi go inny gadżet.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Fenthin
Godzinę temu, MMMAAACCC7 napisał:

KLIK Sorry fenthin, ale zrobisz z golfa terenówkę :D..

Bardzo ładna riposta. Wiedziałem, że trzeba było jednak za przykład wziąć odpowiednik z kurą na masce :D Tylko to jedno małe słówko... "wyczynową" :P Jak choćby, trzymając się grupy VW, Race Touareg. A Golfa Country znam.

Ale nie ciągnijmy offtopu. Na razie wygląda, że faktycznie mamy do czynienia z deharajderem leśnych ścieżynek.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
phoe

To jest akurat chyba fabryczny Golf, bardzo mało ich było, jest fabrycznie podniesiony i ma napęd 4x4, a zwykły nie miał 4x4.

Jeden akurat z 1-szych SUV'ów ever.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×