Skocz do zawartości
paziu

[Amortyzator] 1,5 cala do Cannondale 29er

Rekomendowane odpowiedzi

paziu

Witam,

Kupie jakiś amorek do cannondale'a. Koła 29 cali, rura sterowa 1,5 cala. Przyjmę każdą propozycję w przyjaznym budżecie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • NieKombinuj
      Przez NieKombinuj
      Witam. 
      Poszukuję ramy Cannondale F lub Fsi 29 carbon z amorem Lefty 1.0 (tylko wersja bez gumowej osłony). Cena najlepiej poniżej 3500. 
      Pozdrawiam. 
    • BetoNova
      Przez BetoNova
      Oddam (ewentualnie w zamian przygarnę 4-pak :D) używany amortyzator Suntour NEX 4610 V4, wymontowany z Kellysa Axisa. Używan jakieś 5 lat, przez ostatnie 2 zablokowany. Rdza tu i tam. W zasadzie ugina się, może komuś się przyda do składaka na zimę czy coś. Ja zamieniłem go na sztywniaka i szkoda mi go wywalić na złom :]
      1 1/8", pod oś trekkingowo-mtb 100mm
      Odbiór w Szczecinie.
      Jak ktoś bardzo chce, mogę wysłać paczkomatem.
       
      Mam do oddania także osie z szybkozamykaczami.




    • siti07
      Przez siti07
      Witam. Mam problem ponieważ zastanawiam się  nad kupnem amortyzatora " amortyzator SR SUNTOUR Raidon 27,5 XC R 120mm" do starej ramy firmy SHIMANO MAGNUM ELITE. Rama jest aluminiową dobrze wyważona i darzę  ją  sentymentem dlatego chciałem ja zostawić a rower wyremontować.  Stary amortyzator był firmy ZOOM i rura montażowa  jest cała prosta i ma 28,6 mm, a w Nowym amortyzatorów jest stożek  i jest tam też podany wymiar 28,6 mm tylko nie wiem czy to jest mierzone na początku czy na końcu rurki. Pytanie moje jest takie czy nowy amortyzator mi podejdzie czy będę musiał kupić  jakieś inne łożyska czy jakieś redukcje o ile są? Dziękuję  i pozdrawiam.
    • Xeno6057
      Przez Xeno6057
      Witam, chce kupic sobie nowy amortyzator. Mam 700zł, Aktualnie posiadam fabryczny z Speca pitch (27.5). Chciał bym coś pod xc co zbieralo by dobrze nierownosci w lasach itp. Altualnie mam 100mm skoku, ale nowy moze miec do 120mm
    • atiti
      Przez atiti
      Pozdrawiam Wszystkich
      Chcę przedstawić Wam stosunkowo prosty i tani sposób na widelec do kół 26 calowych zastępujący amortyzator.
      Coraz więcej osób dochodzi do wniosku, że trzeba wymienić stary, ciężki i niedziałający amortyzator przedni.  I co mogą użyć w zamian. Zwykłe sztywne widelce do kół 26 calowych są za małe. Wsadzenie ich zamiast amortyzatora spowoduje opadnięcie przodu roweru i rower stanie się bardziej narowisty w jeździe. Podniesienie samej kierownicy nie zmieni prowadzenia roweru bowiem źródłem problemu jest obniżenie główki ramy. Nowe sztywne widelce o takiej samej odległości oś koła – początek rury sterowej widelca [A-C] i lżejsze waga około 840 gram wobec 2,5kg amortyzatora są bardzo drogie np. Mosso ok 330zł i Force ok 270zł.
      I oto moje rozwiązanie, które rozwiąże palący problem wymiany amortyzatora przedniego w setkach a nawet tysiącach rowerów typu hardtail i przerobienie je na „sztywniaki” rowery bez amortyzacji, które są lżejsze, szybsze na twardej nawierzchni, lepiej przyśpieszają itp. … ;-)
      Narzędzia w dłoń i do roboty czynić druciarstwo ale niewielkie.
      Co potrzebujemy:
      Brzeszczot, pilnik do metalu, imbus chyba 5mm, metrówkę, ołówek, miejsce do pracy, trochę czasu (do 8 godzin z przerwą na kawę lub dwie) i widelec pod koła 28 o wartości [A-C] ok 41-43 cm, można znaleźć na Alle do 50zł

      oraz specjalne adaptery dostępne na AliE koszt z wysyłką 35zł (Bicycle V Brake Extension 406 to 451 Conversion Seat Converter 16-20inch Adapter) czas oczekiwania ponad miesiąc.



      1.       Ucinamy oba piwoty brzeszczotem, tak aby wystawały ok 2-3mm ponad powierzchnię. Gdy piwoty są wkręcane to mamy mniej pracy bowiem je tylko wykręcamy.

      2.       Przykręcamy piwot do widelca. Nakładamy szczękę  hamulca V-Brake na piwot adaptera. I co się okazuje, że adapter nie pasuje bowiem szczęka blokuje się o adapter. Spowodowane to jest tym, że ten adapter służy do montażu większych kół w ramie i widelcu.

      3.       I co teraz nadchodzi czas na pilnik. Należy zebrać część materiału z tej części adaptera, która jest przykręcona do widelca. pracujemy tak długo aż szczęka hamulca nie będzie ocierać o ścieraną powierzchnie adaptera. Ja zebrałem około 3-4mm. Można użyć szlifierki elektrycznej lub innego narzędzia. Minusem tego rozwiązania jest niewątpliwe osłabienie adaptera. W związku z tym, że ten rower będzie używany przez dziewczynę do jazdy po mieście a hamulce będą średnio ustawione (blokowanie koła nie będzie następowało od razu po lekkim naciśnięciu klamki) mi to nie przeszkadza. Do ambitniejszej jazdy w terenie proponuję od spodu adaptera podkleić dwuskładnikowym klejem do metalu stalowy płaskownik i go pomalować.

      4.       Przerwa na kawę lub inny napój z bąbelkami.
      5.       Powtarzamy punkt 3 dla drugiego piwota.
      6.       I wielki finał. Wkładamy koło do widelca i zakładamy obie szczęki V-Braków z klockami i podziwiamy nasze „niewielkie” druciarstwo.


      Link do galerii zdjęć w lepszej rozdzielczości: https://tufotki.pl/SnqS9
      Waga "mojego Mosso" to 1280g, gdy skrócę rurę sterową z gwintem o kilka centymetrów będzie jeszcze mniej.
      Oczywiście można zrobić to inaczej mając dobrego spawacza w okolicy. Wtedy tylko ucinamy piwoty i spawamy je ok 2cm niżej. Potem jeszcze tylko „kosmetyka” to jest: szlifowanie miejsc po wyciętych piwotach, przygotowanie do malowania i pomalowanie widelca.
       

×