Skocz do zawartości
Kozakio

[Obręcze WTB] prośba o pomoc w identyfikacji

Rekomendowane odpowiedzi

Kozakio

Cześć
Potrzebuję pomocy w identyfikacji obręczy marki WTB. Rower to BULLS Cross RS 2017, stronki podają, że obręcz to WTB XC-21D lecz w internecie nie mogę nic takiego znaleźć. WTB robi przede wszystkim obręcze MTB 27,5 i 29 cali, a to jest właśnie 28. W załączniku zdjęcie, które może coś pomóc. Oprócz tego jest właśnie napis "XC-21" i "Tubeless ready". 
Drugie pytanie przy okazji, jakie mogę dolewać mleko? Zapewne było tam wlane te od WTB, ale ono jest trudno dostępne i chciałbym wiedzieć czy mogę tam dolać jakieś inne. 
I trzecie pytanie czy polecacie jakąś oponę bezdentkową semi slick 28? Obecnie mam założoną Schwalbe Smart Sam, całkiem fajna, ale na wakacyjną wyprawę chciałbym coś o gładszym bieżniku żeby szybciej poruszać się na asfalcie.
Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi!

IMG_20180616_082335.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KrissDeValnor

To jest właśnie ten model montowany do 29" - obręcze mają tę samą średnicę, a wielkość koła różni się tylko przez oponę.
Jesteś pewien, że opona jest gotowa do zalania - w sensie : oklejona taśmami od wewnątrz i ze specjalnym wentylem ?
Niektóre opony jest trudniej uszczelnić - Twoje są przynajmniej Tubeless Ready ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kozakio

Ok, wczytałem się w temat rozmiaru opon i wiem już o co chodzi :D 
W zasadzie to nie wiem, bo jeszcze nie zdejmowałem opon i nie zaglądałem do środka, kierowałem się jedynie tym, że obręcz jest tubeless ready.
O tych Smart Samach nie mogę znaleźć info czy są ok pod system bezdętkowy - okaże się jak zajrzę do środka :D 
A co do opon bezdętkowych semi slick możesz coś polecić?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
KrissDeValnor

Mało prawdopodobne, żeby fabrycznie zrobili bezdętki i do tego w rowerze typu cross.
Jeżeli masz zwykłą podstawową wersję opon, to może być problem z uszczelnieniem, a jak się uszczelnią, to gorzej niż opony specjalnie przygotowane do tego ( np. ścianki mogą puszczać ).
Jeżeli ktoś przerabiał ten temat ( czyli opona "nie - tubeless ready" zalana mlekiem ), to może się podzieli doświadczeniem w tej kwestii.
Co do opon semi slick się nie wypowiem, bo to nie moja bajka, ale z tego co widzę, to w wersji TR do tanich nie należą.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
seraph

Da się oponę niededykowaną uszczelnić, ale muszę z doświadczenia powiedzieć, że lepiej dopłacić do tubelessa. Mam obecnie uszczelnionego zwykłego Smart Sama i Maxxis Aspen, a do tego Maxxis Ardent w wersji TL i ta ostatnia opona to jest bajka. Nie dość, że ją zdejmujesz i zakładasz kiedy chcesz, bo pompuje się "sama" jak pompkę tylko zobaczy. Aspena jeszcze mi się udało pompką na siłę wbić, ale Samart Sam 1,75 to bez kompresora nie ma szans.

No i Ardent TL to jedyna opona, której nie trzeba wcale dopompowywać, a ranty były szczelne od razu bez mleka. Aspena muszę lekko dopompowywać raz na tydzień gdzieś, a Smart Samy jak jeżdżę codziennie to nawet co 2 dni warto.

Co do taśmy to mogę polecić taką:

http://allegro.pl/tasma-help-uniwersalna-zbrojona-30mm-x-5m-i6266889156.html

Wad nie znalazłem - idealnie pasuje w moje obręcze no i cena powalająca:wub: Mleko mam od leo z forum.

Długo się bawiłem z bezdętkami. Ghetto, czyli opaska z dętki niby poprawia sytuacje, ale ideału nie ma na zwykłej oponie. Pasta do uszczelniania opon samochodowych pomaga, ale to wszystko są półśrodki. Maxxis Ardent TL kosztował mnie 90 zł, a drutowany Aspen chodzi po 80, więc nawet nie ma o czym gadać:D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
phoe

Generalnie to opony Maxxisa się dużo łatwiej wbijają od pozostałych... miałem Schwabel, Conti czy Micheliny i przy Maxxisie jedynie co trzeba zrobić to pare razy pompką mocniej machnąć i gotowe.

Co do taśmy to ja Gorille używam.

Edytowane przez phoe

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kozakio

Powiem tak. Byłem dzisiaj na stacji i dysponując tylko łyżkami nie udało mi się ściągnąć tych opon :huh: Po całkowitym spuszczeniu powietrza siedziały w obręczy jak przyklejone... Próbowałem wyczuć dłonią dętkę, ale nic tam nie czułem. Wentyl to presta, jak spuściłem powietrze to dało się go bez oporu pchnąć do opony, tak jakby dętki nie było tylko sam wentyl. Nie czułem ani nie słyszałem żeby coś w środku pływało. Nie wiem co o tym myśleć, coś ktoś?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
phoe

Opona w obręczy bezdętkowej wskakuje na rant, użyj 2 rąk i ją z tego rantu ściągnij to cała potem spadnie już.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Ilia
      Przez Ilia
      Pozdrawiam wszystkich zainteresowanych.
      Moja obecna obręcz w tylnym kole niedługo zakończy żywot. Koło było co najmniej dwa razy centrowanie, prostowałem już kilka razy rant by opona mogła się uszczelnić, a wgnioty mam nawet od góry. Próbowałem wycentrować koło i raczej nic z tego nie wyjdzie. Mam wybrzuszenie na jednej szprysze, którego nie udało mi się wciągnąć w kształt koła. Do tego część szprych jest naciągnięta do granic możliwości, a część ledwo co, tak by koło było w miarę okrągłe i przypuszczam, że to wina obręczy, a nie braku moich umiejętności. Ogólnie jego historia jest taka, że rok temu oddałem je do gościa, który o centrowaniu coś tam wie z nadzieją, że jeszcze trochę to koło dzięki temu pociągnie, a ono niespodziewanie wytrzymało cały rok.
      Zacząłem się rozglądać za nową obręczą i chciałbym w związku z tym poznać wasze rady i opinie. Budżet nie gra roli.
      Obecne kółka pochodzą z najtańszego Specializeda Enduro 2017, 30 mm szerokości wewnętrznej. Obecnie pod uwagę biorę DT EX 511 i WTB ASYM i29. Trochę mnie korci by kółko było lekkie i rozważam jeszcze DT XM 481. Kiedyś czytałem, że ktoś takie do enduro stosował i dobrze dawały radę, ale przekopuję internet i nie mogę tego znaleźć.
       
    • pawejlo
      Przez pawejlo
      Witam forumowiczów.
      Na kolejny sezon zamierzam wyposażyć mój rower w nowe koła. Tu się rodzi pytanie do Was, które obręcze polecacie? 
      Rower do którego trafią koła to Specialized Enduro Comp, a obręczeczami zakręcą piasty Hope pro 4. Moja waga ~90kg.
      1. DT Swiss FR560 - znane i lubiane ale ciężkie
      https://www.rowertour.com/p/169999/dt-swiss-fr-560-obrecz-mtb-enduro-disc-brake   (przykłądowy link)
      2. WTB KOM i-29 - niekoniecznie rozpoznawalny model, kusi wagą
      https://www.rowertour.com/p/60488/wtb-kom-obrecz-enduro-trail-32h-29-czarna#60488-rozmiar-29mm  (przykładowy link)
      Co do DT nie ma wątpliwości, że model FR560 jest mocny. Dziwnie korci mnie natomiast WTB, dlatego chciałem zapytać: czy ktoś miał osobiście do czynienia z tymi obręczami?
    • Ellsworth
      Przez Ellsworth
      Po wyprawie rowerowej z sakwami zauważyłem uszkodzenie i skrzywienie koła. Winna jest pęknięty i wybrzuszona obręcz. Mozna z tym jeździć? Jak bedzie wyglądać dalsza degradacja, stopniowa czy tez kolo rozleci sie w pewnym momencie niczym stluczona szklanka?

    • mihau000
      Przez mihau000
      Pierwszy właściciel. Rower przejechane ma jakieś 300 km. Przerzutki, hamulce wyregulowane. Stery i amortyzator po serwisie (czyszczenie i wymiana smarów). Rower umyty, sztyca i amortyzator konserwowane Brunoxem. Przygotowany całkowicie do sezonu. Dla nowego właściciela założony będzie nowy łańcuch, gratis prawie nowa opona. Rozmiar ramy 17 cali, mostek regulowany, przerzutka tył klasy Alivio, sztyca amortyzowana, koła 28 cali. Raczej dla osoby o wzroście min. 160cm. Dla forumowiczów wysyłka gratis. Cena: 1200zł.

    • Rafal80
      Przez Rafal80
      Witam.
      Posiadam rower Cross Disc Eveo 2015. Standardowo posiadał koła 700x38c ( jest jeszcze napis na oponie 622 ). Wszędzie jest napisane, że 700c to inaczej 28 cali, czyli że moja opona to 28x1,5. Postanowiłem kupić na tył wzmocnioną oponę oraz trochę szerszą. Wybrałem oponę Schwalbe Marathon Plus Tour 28x1,75. Przyszła, zamontowałem, napompowałem do 60PSI ( min 45-max 70 ) i..... nawet gołym okiem widać, że jest wyższa niż ta z przodu. Jest też bliżej ramy na wysokość. Hmmm, przyłożyłem miarę z boku koła i pokazuje mi 28,6 cala. Czy wiecie co jest grane? Czy to przez tę warstwę antyprzebiciową?
×