Skocz do zawartości
grzewho

[łańcuch] Nano impregnat do zabezpieczenia przed brudem?

Rekomendowane odpowiedzi

grzewho

Witam,

czy stosował ktoś jakiś nanoimpregnat na łańcuch aby go zabezpieczyć przed osadzaniem brudu?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Artwro

Mam podobny problem,w serwisie rowerowym spotkałem się z WD 40 Specialist,smar silikonowy który podobno zapobiega przyklejaniu się brudu,chroni przed wilgocią i jest cudownie uniwersalny(zapobiega sklejaniu się części itd)Z racji pracy posiadam już owe cudo i mam dylemat:smarować łańcuch czy też pozostać przy szejku i brunoxie do łańcuchów.Chyba sprawdzę organoleptycznie albo ktoś stosował?.Poza wspomnianym serwisem którego nazwy nie wymienię bo RODO.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
phoe

Przy czerwonym FL jak się łańcuch wyciera co jakiś czas naprawdę jest czysto, tylko na krótko starcza.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

Shimano PTFE daje radę jak po każdej jeździe napęd przetrze się szmatką. Widać że całość jest pokryta cienkim filtrem brudnego oleju, ale nie ma "błota" na napędzie ( które np pojawia się po Rohloffie) 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Ja obecnie używam rohloffa. Na czysty łańcuch po odrobinie na każde ogniwo a po 30min biorę szmatę delikatnie nasączoną benzyną i wycieram dokładnie cały łańcuch. Nic się nie lepi, jest cicho i strarcza na 5x tyle co shimano PTFE. O ile kiedyś shake łańcucha był co ~500km tak teraz wcale nie shake'uję.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
grzewho
Napisano (edytowane)
53 minuty temu, Dokumosa napisał:

biorę szmatę delikatnie nasączoną benzyną i wycieram dokładnie cały łańcuch

Ale przecierasz go też od góry i dołu? Przecież w ten sposób wycierasz olej.

Btw, zastosowałem nanoimpregnat na cały napęd po naoliwieniu i na razie nie widzę większej różnicy w osadzaniu się brudu.

Edytowane przez grzewho

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
seraph
3 minuty temu, grzewho napisał:

Ale przecierasz go też od góry i dołu? Przecież w ten sposób wycierasz olej.

I bardzo słusznie, bo łańcuch ma być naoliwiony tylko wewnątrz, a na zewnątrz to nawet lepiej jak jest suchy. Impregnat po naoliwieniu może nie działać, bo nie wiadomo czy się w oleju nie rozpuścił. Na czym miał się niby osadzić skoro na powierzchni jest film olejowy?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

No dokładnie. Idealnie byłoby gdyby oliwa była tylko wewnątrz rolek. Szmatę nasączona w benzynie (ale bez przesady ma być delikatnie wilgotna) owijam wokół łańcucha, ściskam ręką i kręcę korbami do tyłu i do przodu po kilkadziesiąt obrotów. Po każdej jeździe warto przetrzeć w podobny sposób nawet na sucho. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
grzewho
36 minut temu, seraph napisał:

Na czym miał się niby osadzić skoro na powierzchni jest film olejowy?

Nie wiem, zakładam, że nanocząsteczki osadzają się na każdej powierzchni tworząc warstwę ochronną. Ale wydaje mi się, że o ile odporność na wodę można w ten sposób uzyskać (w końcu do tego jest nanoimpregnat) to na pył i piach nie ma sposobu, trzeba by chyba cały napęd szczelnie zamknąć.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
michuuu
38 minut temu, grzewho napisał:

nanocząsteczki osadzają się na każdej powierzchni tworząc warstwę ochronną

Nanotechnologia na poziomie oleju do łańcucha trochę trąci bełkotem marketingowym.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
grzewho
5 minut temu, michuuu napisał:

Nanotechnologia na poziomie oleju do łańcucha trochę trąci bełkotem marketingowym.

Nie wiem, ale na powierzchniach z ciała stałego działa jak trzeba.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gawel76

Stosując nano impregnat raczej trzeba materiał wyczyścić i odtłuścić, a nie mazać na tłusty łańcuch. Do tego dochodzi tarcie i elementy ruchome łańcucha. Bez sensu

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • aizbaM
      Przez aizbaM
      Witam.
      Mam do sprzedania nowy napęd Sram NX Eagle.
      W skład zestawu wchodzą:
      - przerzutka
      - manetka
      - kaseta
      - łańcuch
      Więcej szczegółów wraz ze zdjęciami: https://www.olx.pl/oferta/sram-nx-eagle-12-1x12-przerzutka-manetka-kaseta-lancuch-nowy-naped-CID767-IDwyPs3.html
      Cena 960 zł.
      Wystawiam fakturę VAT.
      Wysyłka:
      - paczkomat 11 zł
      - kurier 12 zł
      - kurier za pobraniem 15 zł
       
    • Reapper
      Przez Reapper
      Cześć forumowicze. Zamierzam kupić nową piastę, mianowicie Nowatec d042sb 8/9.
       
      Mam mały dylemat, ponieważ będę musiał zmienić również kasetę i zejść z 7 na 8 lub 9. Problem tkwi w tym, że nie wiem, czy przerzutka 7 będzie pasowała do kasety 8 lub 9 rzędowej. A kupowanie nowej przerzutki nie bardzo wchodzi w gre.
       
      I teraz pytanie do was. Czy poszukać innej piasty, czy poczekać i kupić nową przerzutkę?
    • greg76
      Przez greg76
      Aktualnie mam napęd 2x10, korba FC-M785 XT 24/38, kasetę 10s 11-36 i przerzutkę XT RD-M786, z przodu przrzutka SLX M677-D.
      Chciałbym wrzucić kasetę 11-42  10s, przerzutkę XT8000 sgs  11s,   pozostawić manetkę SLX SL-M670 i oczywiście te same korby(napęd de facto będzie 2x10). Z tego co wyczytałem będzie to dobrze działać. Nie znalazłem tylko jaki powinien być łańcuch? 10s czy 11s?
      Kolejne pytanie, jeżeli chciałbym wrzucić napęd 2x11, to czy ww korby zadziałałyby z tym napędem 2x11 i czy to byłoby działanie normalne(pomijając ewentualne zużycie)?
    • neoblade
      Przez neoblade
      Witajcie,
      Niedawno wymieniłem napęd w rowerze.
      Korba SLX FC-M670
      Kaseta XT CS-M771
      Łańcuch Campagnolo C10 Record.
      Do tego przerzutki XT SGS z tyłu i SLX z przodu ale to raczej nie jest tu ważne.
       
      Po paru dniach niestety zwróciłem uwagę na:
      1. Głośną pracę napędu - metaliczne terkotanie dochodzące z okolic korby. Na zębatkach 1 i 3 które sa aluminiowe jest zdecydowanie ciszej. Na 2ce która jest metalowa odgłos jest głośny. Oczywiście zweryfikowałem i na pewno nie ociera o łyżkę przerzutki.
      Nagrałem film na którym można usłyszeć to. W zasadzie tak jak słuchać w pierszwych sekundach wystarczy lekko poruszać korbą przód tył zeby było słychać to "pykanie".
      FILM: https://www.youtube.com/watch?v=EJ70lwQupYo
       
      2. Wibracje wyczuwalne na pedałach przy szybszym pedałowaniu. Tutaj wydaje mi się, że łańcuch wychodzący z zębatki korby wpada w rezonans i lekko lata góra-dół. Włączanie/wyłączanie sprzęgła w przerzutce XT nic nie zmienia.
       
      Będę mega wdzięczny za wszelkie sugestie co może być tego przyczyną :(((
       
      DziękI!
      Karol
    • niuti
      Przez niuti
      taki problem. Przy wysokim biegu spada mi łańcuch z dolnego kółeczka. wtf ? :(.
      Poniżej zdjęcie obrazujące problem.
      Jak zrzucam bieg na niższy to w okolicach 7 łańcuch wskakuje na kółeczko i już wszystko normalnie działa. W drugą stronę , łańcuch spada gdzieś w okolicach 3 -go i trze o wózek.
      Przerzutka xt, 11 rzędów.

×