Skocz do zawartości

[koło tylnie] Kross LEA 27,5 - wymiana koła


rudasfora

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Piszę, ponieważ mam problem a na rowerach nie znam się aż tak dobrze więc mam nadzieję, że mi pomożecie!

Ostatnio zdewastowałam tylnie koło w rowerze i nie mam zielonego pojęcia jakie kupić, aby pasowało do osprzętu a też nie chcę wydawać pół wypłaty ;)

Koła mam 27,5. 

33308726_1819542378131085_1501634121321938944_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, cervandes napisał:

Tylne. Nie tylnie.

 

To jest sensowne koło, piasta pancerna na łożyskach maszynowych i obręcz ciut lepsza niż bezfirmowy wynalazek:

http://allegro.pl/novatec-kolo-tyl-27-5-mtb-pro-alexrims-md21-d042sb-i6891997680.html

Te kółko nie jest tyle warte, na stronie ctbike.pl kosztuje 312,90  Dostępność: Zadzwoń - zapytaj o dostępność, do koszyka można włożyć. Tu dostępne od ręki -> http://bazarrowerowy.pl/alexrims-md21-kolo-tylne27-5-czarne.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Dokumosa napisał:

Mi tam by było szkoda tych git-naklejek z obręczy w kolorze nadwozia więc zastanowiłbym się nad naprawą obecnego ;)

Mi szkoda, oddałam do naprawy. Niby wyprostowali koło ale dalej bije jak jadę i jest to dokuczliwe 

2 godziny temu, dovectra napisał:

Co popsułaś w kole?

Może się uda naprawić.

skrzywione koło. Oddałam do naprawy, niby wyprostowali ale nie do końca, bo dalej bije przy jeździe :/ i nie wiem czy koleś ciulaty czy rzeczywiście ciężko jest takie wygięte koło wyprostować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak trafia krzywe/uderzone itp koło  do naprawy to uczciwy serwis zrobi tak :

1. Ogląda i mówi - to się  nie da, obręcz do wyrzucenia ( jeśli mocno uszkodzona )

2. Ogląda i mówi - na dwoje babka wróżyła - jak się uda to się uda ( próbuje i jeśli się uda na tyle, że się nadaje to do jazdy z minimalnym biciem - kasuje za naprawę tłumacząc i pokazując na ile udało się naprawić i ile brakuje do idealnego koła ) Jeśli się nie uda - nic nie kasuje.

3. Ogląda i mówi - tak to się da zrobić - robi dobrze i kasuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli piasta jest ok, to samą obręcz wymienić. Policzyć ile ma otworów na szprychy ( żeby takiej samej szukać ) zmierzyć wysokość kołnierza obręczy - żeby szprychy mogły zostać ( jeśli plus minus 1 mm znajdziemy tak samo wysoką obręcz ) i dać do zaplecenia na nowej obręczy - usługa 30 - 50 pln.

np:

http://allegro.pl/obrecz-27-5-650b-levin-czarna-oczkowana-36-otw-i7069274320.html

tania

http://allegro.pl/mavic-xm-319-felga-27-5cala-32-szp-podwojnie-oczk-i7333876664.html

http://allegro.pl/obrecz-alexrims-md19-27-5-434g-32-tubeless-ready-i7044090239.html

droższa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mieszkasz gdzieś, gdzie zrobią to dobrze ( serwisant nie z łapanki i musi mieć doświadczenie w centrowaniu/zaplataniu kół ) to możesz wymienić samą obręcz. Jeśli znajdziesz o takiej samej wysokości ( żeby szprychy mogły zostać stare ) to wyniesie Cię to od 95-115 pln ( 65pln tania obręcz z wysyłką, 30-50  usługa ) Nowe koło - już z wyższej półki niż oryginał ( oczywiście na taki wypadek jak miałaś nieodporne ) to kolega wyżej dał linka, wystarczy tarczę hamulcową przełożyć i kasetę. ( około 330 pln plus wysyłka ) Usługa przełożenia kasety i tarczy też może kosztować, chyba że masz kogoś kto za jeden uśmiech to zrobi. Niższa półka nowego koła to te linki które dałem wcześniej ( trzeba wymienić również tarczę hamulcową, bo inaczej jest montowana do piasty  180-190 pln z przesyłką i również potrzeba będzie przełożyć kasetę, tarczę hamulcową już nie - wystarczy nową nakręcić na piastę )

Wszystko zalezy od budżetu i od Twoich przebiegów. Jeśli jeździsz naprawdę dużo - to wiadomo - im lepsze koło ( droższe ) tym lepiej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...