Skocz do zawartości
Bobasof

[Przednie zawieszenie] kross level b4 2015r. - wybór lepszego amortyzatora

Rekomendowane odpowiedzi

Bobasof

Poszukuje powietrznego amortyzatora do krossa lvl b4 2015r. Mam pewne trudnosci w wyborze aira na 29" i prosta rurke wiec prosze o pomoc.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Marcin_321

Kolego wszystko zależy do czego będziesz rower używał - czy niedzielne przejażdżki po lesie, szutrach, polach, asfalcie ? czy może jakieś ambitne MTB lub XC ? Góry ? Jaka jest Twoja Waga ? Jakieś wstępne wybory ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Bobasof

waga 70kg, rower używam pare razy w miesiacu do nieco ekstremalniejszej jazdy singletrackiem bez hopek, ale częściej robię sobie 80km wycieczki raczej lesno asfaltowe.

Dąże w sumie do tego by rower przystosowac do xc, wymienilem juz przerzutke z przodu bo byl altus oraz mechanizm korbowy na deore bo byl sup na kwadrat + lancuch od xtka i kasete tez na wymiane bo ma 3 tys agresywnej jazdy

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Marcin_321

Jeżeli dopuszczasz używkę to kup Rebę wyślij do Serwisu - polecam Wichu Workshop Wrocław - i ciesz się jazdą, chyba że stać cię na nowy...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
dovectra

Ewentualnie, RS recona.

 Można by też jakiegoś suntour-a spróbować od Raidona wzwyż.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
phoe

Zapytaj Activie o Epixon'a lub Axon'a, na starcie warto zrobić od razu serwis + wymienić sprężynę na miękką.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • A5P3R
      Przez A5P3R
      Witam  Potrzebuję pomocy w doborze oleju do Boxxera WC 2014. Serwis miał robiony w kwietniu tego roku ale dostał dziwnej zamuły i myślę że wymiana oleju w dolnych goleniach (nie w tłumiku) i wyczyszczenie ich poprawi to. Z tego co rozumiem ze strony producenta to w tłumik idzie olej 5W a do dolnych goleni (czyli to co chcę zrobić) 15W, choć słyszałem że można też wlać np 10W. Dobrze zrozumiałem tą instrukcję?
       https://www.sram.com/sites/default/files/techdocs/2011_boxxer_world_cup_technical_manual_rev_b.pdf
      Drugie pytanie to jaki olej tam wlać? Myślałem nad czymś lepszym, czyli Motul Shock Oil VI 400 ale nie wiem jak to się liczy żeby gęstość była odpowiednia czyli te 15W, bo tu jest podana wskaźnikiem "VI". Na koniec myślałem wyjąć te gąbki do smarowania, wyczyścić, zamoczyć w świeżym oleju, zamontować z powrotem i posmarować uszczelki kurzowe "sram butter".  Był bym wdzięczny gdyby ktoś mi z tym pomógł  
      Z góry dziękuję za wszelką pomoc 
    • Karbex
      Przez Karbex
      Witam,
      Zakupiłem rower Merida model MTB EN 14766. Jako iż jest to mój pierwszy tak 'profesjonalny' rower oczywiście na samym początku wszystko musiałem sprawdzić . W pewnej chwili dorwałem się do tajemniczej funkcji na amortyzatorze pt. 'preload'. Pokręciłem w prawo, lewo aby obczaić od czego to pokrętło, po czym...... zauważyłem dziwną zmianę. Niebieskie pokrętło po prawej (służące jak mniemam do blokowania i odblokowania amorka) przestało płynnie chodzić, a podczas kręcenia 'tykało' zgodnie z ilością mojego kręcenia (podobnie pokrętło strona lewa, choć te ma prosty schemat tyka, tyka, kawałek płynnie chodzi, tyka tyka). Podczas jazdy amortyzator bez względu na ustawienie pokręteł, amortyzator był sztywny jak skała. I teraz pytanie do Was. Jako iż jestem nowy w tematyce tak skomplikowanej mechaniki rowerowej potrzebuję prostego na chłopski rozum wytłumaczenia. 1. Od czego służy to pokrętło, 2. Co mogłem zepsuć, 3. Czy według mojej bardzo prosto wyjaśnionej sprawy, coś zepsułem, 4. Czy powinienem udać się do serwisu, czy uda mi się naprawić to na własną rękę.
      Dziękuje za wszelaką uwagę, Pzdr.
      (P.S.: Przepraszam za wytłumaczenie niczym z epoki kamienia łupanego, lecz nie wiem jak można to opisać )
    • marcelk
      Przez marcelk
      Hej
      Mam pytanie, odnośnie ustawienia siodła i podłoża. Otóż, zmierzyłem sobie wewnętrzną długość nogi według poradników na necie.
      Problem jest taki że nie potrafię wsiąść na rower z ziemi na siodło(chyba że obniżę to co wymierzyłem o kilka centymetrów), tylko muszę najpierw stanąć okrakiem nad ramą, ruszyć pedałem i dopiero mogę usiąść na siodełko. Mierzyłem się do rowerów premium, których ramy są dopasowane do niższych osób(trek, specialized, wszystkie w rozmiarach S)
      Sprawa się tyczy 27,5 i 29. Pytanie czy to jest normalne? Czy na waszych ustawieniach wysokości sztycy, siedząc na siodle potraficie dotknąć podłoża palcami stóp i utrzymać rower w linii prostej? Może to kwestia mojego niskiego wzrostu 172cm, lub zawsze źle mierzyłem rowery próbując wsiadać w zły sposób. Jeden sprzedawca ostatnio mi powiedział, że 29 są coraz wyższe i jeżeli potrafiłbym dotknąć ziemi stopami to oznaczałoby że siodło jest za nisko. Zawsze biorę rozmiar najniższy - S i mam troche luzu nad ramą.
      Za rady dziękuje bardzo.
    • soltys82
      Przez soltys82
×