Skocz do zawartości

[Rower do 4000zl] trudny wybor


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Stanalem przed trudnym wyborem kupna roweru. Chcialbym kupic na kolach 29 i strzelilem w talona 0 GE z 2018 roku. Mam mozliwosc kupienia go za 3900. Po jakims czasie surfowania w necie znalazlem ciekawa oferte a mianowicie wyprzedaz talona 27,5 RC LTD z 2016. Rower jest nowy przeceniony z 6300 na 4100. Cena niewielka ale jaka roznica jest w osprzecie. Jestem laikiem, nie mam pojecia o komponentach. Wiek 27, 180cm wzrostu. Rower na kolach 29 czy 27,5 wystarczy? Nie ukrywam ze bede nim jezdzil na amatorskie wyscigi. Moge podeslac link, ewentualnie specyfikacje jesli bedzie potrzebna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś o takim wzroście że i jeden i drugi rozmiar koła bedzie odpowiedni. Zależy gdzie te wyscigi.  Na np proste dość płaskie trasy (Mazowsze często podawane i czasem północ kraju) wiele osob preferuje 29, na bardziej techniczne górskie kręte i do 'zabawy rowerem' trasy (cokolwiek to znaczy :) ) 27,5. Najważniejsza to zasada- odczucia. Siebie na danym typie koła. Jak ci 'leży', tu już sam musisz zdecydować, sprzęt musi zejść na drugi plan bo sam bez ciebie zadowolonego nie pojedzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiekszosc czasu to treningi po asfalcie wiec raczej prosta droga i bardziej pod tym katem szukam roweru. Patrzylem ceny komponentow to talon rc jest praktycznie caly w xt a nawet xtr. Talon 0 nie jest nawet caly w slx a cena podobna. Duza roznica jest w napedzie na kole 27,5 a 29? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

Oto średnice kół 26, 27,5 i 29 cali, które nie są tak oczywiste, jak mogło by się wydawać:

26″ ma średnicę            559 mm        ( z przeliczenia wychodzi 660 mm)

27,5″                                 584 mm                                                    ( 699 mm)